Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:47

Ik heb de andere helft van mijn tuin ingezaaid met sport gazon zaad.
Het komt al aardig op,vooral na de regen! ik heb in het midden ook een kersenboom geplant.
Nu staan er 2 Perenbomen,2 kersenbomen,1 Appelboompje en een halve Pruimenboom op dat stuk.
Halve Pruimenboon,omdat ik die wilde omzagen.Ik had álle takken er al afgezaagd en in de stam ook 2 keer ingezaagd,1x tot de helft.Maar nu begint die boom weer uit te lopen,allemaal nieuwe takjes krijgt die.
Hij moest eruit omdat hij ziek was.Zal morgen wel eens foto's maken van dat stuk tuin mét fruitbomen.

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:49

Wat doen jullie of gebruiken jullie trouwens tegen mos en onkruid op en tussen de tegels?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:17

Mos krijg je goed weg door te schrobben met een sopje van Biotex [ik dacht groen].
Onkruid blijft terug komen,dat houd je niet tegen.Gewoon steeds weg krabben met zo'n voegkrabber.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:31

Ik ga dit weekend met de hogedruk spuit aan de gang in de tuin, tuin tegels zien erg groen :+

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:42

Goof schreef:
Wat doen jullie of gebruiken jullie trouwens tegen mos en onkruid op en tussen de tegels?


schoonmaak azijn .... gewoon in een gieter en dan flink nat maken, gaat alles van dood, je tegels zijn ook gelijk weer schoon en het kan geen kwaad voor huisdieren ;)

Malenka

Berichten: 7608
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:46

Ook de stokroos? Die heb ik namelijkoveral tussen de tegels staan en die is zo ontzettend sterk dat hij als hij groeit de tegels gewoon aan de kant duwt... dat is nou niet echt de bedoeling. Dan moet ik waarschijnlijk mijn geveltuintje opruimen van de gemeente... terwijl ik het juist zo leuk vind dat ik toch nog wat 'tuin' heb.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:56

Zo is mijn tuin in het voorjaar,beetje kaal nog.
Afbeelding
En dit is het andere stuk v.d. tuin,hier heb ik het egaal gemaakt en opnieuw gras gezaaid.
Afbeelding

En hier de diepe zaagsnede's in de afgezaagde pruimenboom,die gewoon opnieuw groeit.
http://i52.tinypic.com/2qardpg.jpg
http://i56.tinypic.com/2cs71y0.jpg
Ik laat de pruimenboom maar groeien,kijken wat het alsnog word.
Mijn voortuin ga ik binnenkort helemaal renoveren,staan veel te veel grote bomen [coniferen] in.
Ik wil er ook een rotsachtige heuvel in maken waar via een waterval het water naar beneden stroomt en via een smalle beek door de hele tuin stroomt.Het idee/tekening zit al in me hoofd.

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:22

alex66 schreef:
Goof schreef:
Wat doen jullie of gebruiken jullie trouwens tegen mos en onkruid op en tussen de tegels?


schoonmaak azijn .... gewoon in een gieter en dan flink nat maken, gaat alles van dood, je tegels zijn ook gelijk weer schoon en het kan geen kwaad voor huisdieren ;)


Serieus?? Dat is een makkelijke oplossing.
Gaat ook mijn mos dus dood van?

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:26

Oeh, leuk een tuintopic! :D

Ik ga van de week even alles lezen en posten, zit nu op een hele slome pc...

Ik woon thuis en heb een klein tuintje gekregen bij m'n ouders. Mijn broertje heeft hier zijn (koi) vijver bij liggen, En mocht ik het stukje grond hebben.

Ik wilde voornamelijk een vlinder tuin (fotografie) maar het is moeilijker dan ik dacht. Heb vorig jaar er wat in gezet, maar dit jaar al iets verplaats en weer wat bij geplant. Ook bollen gezet dit jaar.

Leuk zeg die tuinen, ik heb meteen weer zin om aan de slag te gaan :9

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:56

Hmm.. wij hebben een schattig tuintje nu, met gras, en allerlei planten enzo..
Ik ben zo'n GEEN tuinierder! Dus als mijn buurvrouw mij ziet 'snoeien' laat ze nog even snel weten wat ik wel en niet kan doen, en wijst me even aan wat wel en geen onkruid is.. (al vind ik sommig onkruid erg 'leuk'..)
Anyway.. ik heb de neiging om dit tuintje (we zitten er nu een half jaar) gewoon helemaal te betegelen, en een paar leuke potten neer te zetten :P Klaar onderhoud ;)

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:50

Malenka schreef:
Ook de stokroos? Die heb ik namelijkoveral tussen de tegels staan en die is zo ontzettend sterk dat hij als hij groeit de tegels gewoon aan de kant duwt... dat is nou niet echt de bedoeling. Dan moet ik waarschijnlijk mijn geveltuintje opruimen van de gemeente... terwijl ik het juist zo leuk vind dat ik toch nog wat 'tuin' heb.


mos, groene aanslag, onkruid ..... eigenlijk alles wat niet van een hele zure bodem houd ... ik weet niet hoe groot je geveltuintje is maar je kan de stokroos ook in een pot zetten en die ingraven (wel afwatering in de boden maken) dat houd de wortels bij elkaar.
maar zo zuur als een paar lieter schoonmaakazijn daar gaan de meeste planten toch wel van dood :D
let op niet vlak voor een regenbui gebruiken want dan kan je weer opnieuw beginnen ;)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:22

Tips gevraagd: ik ben alvast aan het kijken naar een nieuwe tuinset. Nu wil ik geen standaard zitstoelen met eettafel, want wij zijn meer buiten'hangers' dan buiten'zitters'. Nu lijkt een soort loungebank me wel leuk, maaaaaar: onze tuin is niet groot, en op de plek waar we het zitje willen maken is het niet breed, maar zo'n meter of 2,5 - 3 (en we moeten er ook nog met de kliko door kunnen :P ). Mijn vriend hout absoluut niet van die wicker/rieten banken, dus het zal iets van hout moeten worden.
Op zich vind ik banken van steigerhout wel leuk, maar zou dat niet heel groot en lomp ogen in onze toch al niet zo grote tuin?
Misschien hebben jullie nog andere ideeën? Ik wil graag wel lekker kunnen liggen :P .

fantastique

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:51

Mijn vriend en ik gaan morgen naar de makelaar!
Dan krijgen we te horen voor welk kavel we uitgeloot zijn!
Dus ik ben me nu al aan het orienteren wat ik in mijn tuin wil hebben.
Maar ik moet voor ik echt plannen kan gaan maken wel eerst weten hoe groot te tuin word enzo
Maar kijken op internet is niet vervelend :D

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:43

De tuin had ik me in de 2 jaar voor oplevering geen seconde druk om gemaakt hahaha Pas nu ik het zand binnen beu begin te worden begin ik er aan te denken. Ik zal van de week eens foto's maken en posten zodat jullie kunnen roepen. Hebben ook nog eens de tuin op het noorden dus das ook weer lastig.....

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:08

@lillytjuh
Mijn tuin is ook op het Noorden,maar er groeit en bloeit toch van alles hoor.
Je krijgt veel zon van het Oosten en later van het Westen.
In de hete zomer heb je heel veel voordeel van een tuin op het Noorden!

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 12:16

En als een schutting steeds groen wordt na een tijdje, helpt schoonmaakazijn daar ook tegen?

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:40

denk niet dat het goed is voor je schutting ;)

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 13:05

Omdat?

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:28

ik denk dat het uitbijt, misschien op een klein stukje probeeren

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:51

Zucht kleine tuinfrustratie hier! Had gehoopt dat de gemeente uiterlijk vandaag mijn kliko's af zou leveren....... niet dus! de stapel vuilniszakken stapelt inmiddels toch aardig op. Woon hier nu 1,5 week en er zit ook nog wat troep van tijdens het bouwen bij. Morgen dus maar weeerrrr naar de stort!
Hopelijk komt de schuren man morgen ook nog even terug anders kan die ook een boos telefoontje verwachten, wacht ook nog op mijn schuurdeur het het afwerken van mn poort.......... zou maandag gebeuren, dinsdag belde hij dat hij vandaag zou komen en vandaag was er weeerrr niemand. Ohoh ik kan zo slecht tegen die afspraken he!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:12

Dat is idd. heel vervelend en irritant als ze de afspraken niet nakomen.
Je zit wél heel de dag thuis omdat er iemand komt en dan komen ze gewoon niet opdagen.
Nou miss. dat hij vandaag komt?

Goof

Berichten: 28934
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:21

Ik heb vandaag alles behandeld met schoonmaakazijn, nu maar hopen dat het onkruid tussen de tegels wegblijft idd.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 00:09

Nou gisteren waren we een dagje weg........ kliko's geleverd en schuurdeur gemonteerd. Misschien moeten we voortaan gewoon weg gaan als er iemand zou kunnen komen hahaha Oh vergeten de foto's van de tuin te uploaden........ doe ik een dezer dagen even!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:50

Fijn dat dit topic nog open is!!! Ik wil ook de tuin gaan herinrichten maar hoop hier leuke ideetjes op te kunnen doen.

TS groene aanslagreiniger werkte hier heel goed op de schutting!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:04

Goof schreef:
Ik heb vandaag alles behandeld met schoonmaakazijn, nu maar hopen dat het onkruid tussen de tegels wegblijft idd.


Ben benieuwd of dat inderdaad afdoende helpt! Keep us posted :D

Mijn lief is maandag met mijn broertje flink tekeer gegaan in de tuin. Op een krulwilg, een ongedefinieerde plant/ boom met mooie paarse bloemen en de rozenstruik is nu alle groen uit de tuin verwijderd. Zaterdag met de aanhanger gaat het groen naar de stort. Donderdag komt een puincontainer voor de grint- en betontegels en vrijdag wordt die geruild tegen een zwartzandcontainer voor het afgegraven zand. Zaterdag hebben we hier 4 sterke kerels rondlopen om alles weg te werken.

En dan de opbouwfase! Eind volgende week laten we wit zand storten en de week erop komt de stratenmaker en wordt de ene tuin volledig gestraat met abbeystones zomerbont en grijszwart en de andere tuin wordt ook daarmee gestraat, maar krijgt wel een perk van zo'n anderhalve meter diep...

Zal dit weekend eens foto's maken van de rommel! :D Maar ben héél content dat alles in gang is gezet nu!