Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:54

Dankje Miseria!

Haha, iedereen begint elke keer over die kraan en dat is zo'n gaar grafapparaat...ik kan hem je dus niet aanraden. We hebben het toen via een online shop besteld, geen idee meer waar. Was ook niet al te duur,...en dat merk je :P

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:58

Xono, die kraan is idd wel apart!
Heb je hem inmiddels nog wel staan?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:00

Een grafapparaat :') ? WTF is dat? Een fontein voor op een graf ofzo :') ?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:01

Ja, mijn vriend wil geen andere kranen :\ (we hebben dus 2 waskommen met beiden zo'n achterlijke kraan). Ziet er leuk uit, maar in de praktijk is het slecht spul. Heeft aan onderzijde gelekt, gaat snel los zitten, binnenwerk begint te roesten en ze maken een enorm kabaal als ze aanstaan. Bovendien ben ik niet zo mega poetserig en dan zijn glazen schaaltjes ook niet echt handig :')

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:01

Miseria schreef:
Zijn er hier meer mensen met een 1kamerappartement, oftewel: alles (badkamer/toilet excl) in 1 ruimte? Wij hebben dat dus en proberen echt megacreatief met de ruimte om te gaan (bij interesse kan ik wel foto's plaatsen), maar tips zijn altijd welkom!

Ik ben groot gaan wonen, woon nu op 55m2, maar heb ruim 5 jaar in een studiootje van 25m2 gewoond, en dat was incl keuken en badkamer enzo. :D Heerlijk naar mijn zin gehad daar.

Ik vind jullie huis ook heel leuk! :j Vind ook dat jullie creatief omgaan met de ruimte. Ik mis alleen een bankstel? Zou je niet zoiets onder de hoogslaper kwijt kunnen en de tv juist aan de andere kant? Tenzij je bank niet mist natuurlijk. :D

Ik vind het nu een beetje allemaal langs de muren staan, het zou leuk zijn als je het iets meer kunt breken, zoals je gedaan hebt door de eettafel haaks op de muur te zetten.

En die 'gang' waar je grote kasten staan zou beter benut kunnen worden denk ik. Mss langs de andere kant ondiepe kastjes op 1.20 hoge, zo blokken ze niet je uitzicht maar heb je wel meer bergruimte? Door meer te kiezen voor dichte meubels creeer je meer rust en hoef je ook minder op te ruimen. Dat laatste vind ik zelf nogal een pluspunt. :')

Door al mijn commentaar lijkt het net of ik jullie huis niet leuk vind maar dat is niet zo hoor, ik denk alleen ff mee, daar je om tips vroeg. Enne, de rest van de wereld (familie in jouw geval :+ ) lekker laten l*llen, klein is fijn zeg ik altijd! :D :D

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:03

@Destino; briljant al die kleuren zeg! :') Ik hou wel van wat kleur maar die roze kamer is zelfs voor mij wat te veel van het goede. :D :D

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:06

Hahaha we overwegen ook echt serieus om die roze kamer zo te laten :n :D

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:07

Ik heb nu wel spontaan trek in zo'n mierzoete zuurstok. :9
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 31-03-11 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:07

Hahaha die ontbreekt idd nog wel aan het geheel :+

De hal is overigens kanariegeel met oranje :j

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:15

XoNo schreef:
Ja, mijn vriend wil geen andere kranen :\ (we hebben dus 2 waskommen met beiden zo'n achterlijke kraan). Ziet er leuk uit, maar in de praktijk is het slecht spul. Heeft aan onderzijde gelekt, gaat snel los zitten, binnenwerk begint te roesten en ze maken een enorm kabaal als ze aanstaan. Bovendien ben ik niet zo mega poetserig en dan zijn glazen schaaltjes ook niet echt handig :')

Hahaha, ik ben ook niet poetserig, als ik zo'n kraan voorstel aan mijn vriend lacht ie mij vierkant uit denk ik _O- . Lijkt me dat er veel kalk op komt met dat weinige poetsen van mij :P .

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:15

Thanks Destino

XoNo, ja die kraan is gaaf, jammer dat ie niet bevalt!

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:59

Wat een lief klein huisje zie ik voorbij komen! Super joh! Tips heb ik helaas niet voor je. Ik ben van het doosje in een doosje princippe en bij mij zit alles in opbergbakken die ik dan weer opstapel.

Die roze kamer! Geweldig!!!!!!! Ik liep vandaag door mijn nieuwe straat en zag een gele en een groen/blauwe woonkamer! Ik ben misschien teveel van het neutraal ofzo haha

Ik ga zo proberen foto's te uploaden van ons nieuwe paleisje! De paarse muur is heel netjes geworden (op het kleine slaapkamertje boven) Grijze muur van kantoor/studiekamer is ook klaar, de slaapkamer muur is voor het eerst gedaan die mag morgen nog een keer. De muren zuigen na 2x voorstrijken dus nog steeds behoorlijk! Zucht! Heb blaren op mijn handen van het schilderen/rollen/afplakken intussen! Blij dat vriendlief volgende week ook vrij is! Laminaat is vanmorgen geleverd, volgende week donderdag gaat dat er in, met uitloop naar de vrijdag ivm onder de keuken doorleggen wat weer lastig is. Ik hoop dat de Novilon snel komt, dan kan ik dozen mee gaan nemen iedere dag zodat niet alles op het laatste moment over verhuisd hoeft te worden!

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:18

Hoi, mag ik me hier ook melden :D

Ik was opzoek naar tips voor de kleur van de muren voor de woonkamer :D
dan zit ik hier goed toch?

ik heb de fotos nog niet op de computer dus vandaar even de site waar het toekomstige huis opstaan:

http://www.funda.nl/koop/schiedam/appar ... os/#foto-3

Het betreft voornamelijk de muur die van de keuken doorloopt naar de woonkamer.

Het is namelijk zo dat we witte meubels met hout structuur willen, en we hebben een donkerbruine/zwarte hoek keuken. We vroegen ons af welke kleur muur hier het beste bij past? en welke kleur we dan het beste op de andere muren kan doen?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:25

Iets met turquoise of appeltjesgroen? Dat kan bij al die kleuren. Of eventueel een behangetje met die kleur met strepen wit-kleur.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:34

Ir111 schreef:
Ik ben groot gaan wonen, woon nu op 55m2, maar heb ruim 5 jaar in een studiootje van 25m2 gewoond, en dat was incl keuken en badkamer enzo. :D Heerlijk naar mijn zin gehad daar.

Ik vind jullie huis ook heel leuk! :j Vind ook dat jullie creatief omgaan met de ruimte. Ik mis alleen een bankstel? Zou je niet zoiets onder de hoogslaper kwijt kunnen en de tv juist aan de andere kant? Tenzij je bank niet mist natuurlijk. :D

We hebben de bank juist weggedaan :D Ruimtevreter die we niet gebruiken! Die stond waar nu die sidetables staan (wat overigens een half jaar geleden nog de eettafel was!). We zitten eigenlijk altijd op de poef en in die gele stoel. Zaterdag ga ik voor die twee zwarte stoeltjes hele leuke fauteuils halen, dus dan hebben we weer meer comfort.!

Citaat:
Ik vind het nu een beetje allemaal langs de muren staan, het zou leuk zijn als je het iets meer kunt breken, zoals je gedaan hebt door de eettafel haaks op de muur te zetten.

Nadeel is dan dus dat je het licht ook gaat breken. Het is een oud huis met allemaal nisjes en halve muurtjes, waardoor je al onderbrekingen hebt zeg maar. De eettafel staat bijvoorbeeld tegen de schouw aan.. de servieskast er dan links naast en de koelkast rechts. Snappie, anders maak ik ff een foto haha.

Citaat:
En die 'gang' waar je grote kasten staan zou beter benut kunnen worden denk ik. Mss langs de andere kant ondiepe kastjes op 1.20 hoge, zo blokken ze niet je uitzicht maar heb je wel meer bergruimte? Door meer te kiezen voor dichte meubels creeer je meer rust en hoef je ook minder op te ruimen. Dat laatste vind ik zelf nogal een pluspunt. :')

Die grote kast is onze kledingkast/opbergmeubel die ons enorm veel ruimte geeft. Aan de andere kant zijn de sidetables die op de foto ff vol staan, maar normaal is dit zitplek :Y) Ik zit daar meestal met mn laptoppie ofzo! We hadden daar eerst een dressoir staan, maar dan ga je het heel smal en benauwend maken.. snap wel wat je bedoeld hoor! Maar dit hebben we dus al gehad en heel bewust hiervoor gekozen.

Citaat:
Door al mijn commentaar lijkt het net of ik jullie huis niet leuk vind maar dat is niet zo hoor, ik denk alleen ff mee, daar je om tips vroeg. Enne, de rest van de wereld (familie in jouw geval :+ ) lekker laten l*llen, klein is fijn zeg ik altijd! :D :D

Hahah nee meedenken is altijd fijn! En we laten ze ook banketstaaf hoor, maar soms komt het hard aan omdat we zelf echt vinden dat we in een paleisje wonen :Y)

Kimberleij

Berichten: 3393
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:17

Rinske schreef:
Iets met turquoise of appeltjesgroen? Dat kan bij al die kleuren. Of eventueel een behangetje met die kleur met strepen wit-kleur.


Appeltjes groen had ik idd ook aan zitten denken, maar vind vriendlief niet super, ik vond het wel mooi om er een knalkleur achter te doen

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:32

Die van mij vond mijn paarse muur in eerste instantie ook een stom idee, tot ie het resultaat zag! Maar ja toen was de rest al netjes grijs hahaha

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:42

@ Kimberleij, leuk huisje! Ik heb geen idee voor die muur, vind dat zelf ook altijd heel lastig.. Omdat je meubels al wit zijn zou ik niet zo snel voor een witte/roomwitte muur gaan en wat jij zegt wel voor een fellere kleur.. Wat voor vloer hebben jullie uitgekozen/ in jullie hoofd?

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:46

Ben nu de foto's aan het laden die ik 2 weken geleden heb gemaakt van ons huis....
Krijg er steeds meer zin in
Beetje jammer dat 1 augustus nog zo ver weg is :S

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:51

Krijg je 1 augustus de sleutel?

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:08

Zoiets ja :P

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:11

Och joh, 1 aug is het zo let maar op!!

Wij nog 3 dagen wachten, maar als ik zo ziek blijf als vandaag wordt het geen gezellige overdracht :(

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:43

Wij 1 juni *\o/* !

Beterschap Vonneke!

Vanavond weer bij de meubels kijken! Ik ga er foto's van maken :D !

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:11

Als ik zie hoe snel de tijd bij ons gegaan is pfff ongelofelijk!!

28-12 voor de eerste keer gekeken en maandag krijgen we de sleutel al, tjonge echt snel!

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:14

Dat is ook snel Vonneke!
Wij hebben 18 maart gekeken voor het eerst, 25 maart was ons bod akkoord en vandaag voorlopig koopcontract tekenen en over precies 2 maanden de sleutel! :D