E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:05

Hallo!

Momenteel heb ik een Kobo Aura H20 E-reader, maar ik overweeg om een nieuwe E-reader aan te schaffen, namelijk de Kobo Libra H20. Ik merk aan mijn huidige Kobo dat hij intussen best heel traag aan het worden is. Daarnaast lijken fysieke knoppen me prettiger.

Daarom vroeg ik mij af of er hier bokkers zijn met de Kobo Libra H20 (of eventueel een andere Kobo E-reader) en die daar zijn/haar ervaringen over wil delen met mij? :) Ik heb een kobo plus abbonnement, dus ik wil wel graag weer opnieuw een kobo.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:34

Ik heb een Clara dus aan mij heb je niks. Zag wel dat ze de Libra bij Expert met korting hebben voor BF

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:27

Siersma schreef:
Ik heb een Clara dus aan mij heb je niks. Zag wel dat ze de Libra bij Expert met korting hebben voor BF


De Clara lijkt me net wat aan de kleine kant. Mijn huidige is 6,8 inch geloof ik en veel kleiner wil ik liever niet.
De Libra is inderdaad in verband met BF op veel plekken in de aanbieding, mede daarom dat ik hem nu eventueel aan zou willen schaffen. :D

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:35

Op fb zit ik in een groep, Kobo plus lezers. Daar staan volgens mij wel wat ervaringen. Is wel een besloten groep dus eerst even lid worden

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:50

Bedankt voor de tip! Ik heb intussen een verzoek ingediend om lid te worden van de groep. :)

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:02

Let op, deze groep heeft heel veel goede tips voor boeken in KoboPlus. Ik heb mn ereader zo vol staan dat ik keuze stress heb in welk boek te beginnen :=

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:23

DemiSisa schreef:
Hallo!

Momenteel heb ik een Kobo Aura H20 E-reader, maar ik overweeg om een nieuwe E-reader aan te schaffen, namelijk de Kobo Libra H20. Ik merk aan mijn huidige Kobo dat hij intussen best heel traag aan het worden is. Daarnaast lijken fysieke knoppen me prettiger.

Daarom vroeg ik mij af of er hier bokkers zijn met de Kobo Libra H20 (of eventueel een andere Kobo E-reader) en die daar zijn/haar ervaringen over wil delen met mij? :) Ik heb een kobo plus abbonnement, dus ik wil wel graag weer opnieuw een kobo.


Geen ervaring met de Libra, alleen een Aura en sinds kort een kindle Oasis. Dit laatste is denk ik zowat de grote tegenhanger van de Kobo Libra en ik moet zeggen dat de knoppen om te bladeren mij wel erg bevallen. Functies wisselen hierbij ook als ik hem 180° draai (knoppen links of rechts). Voelt natuurlijker aan dan telkens tikken gezien ik eigenlijk eenhandig lees.

Siersma schreef:
Let op, deze groep heeft heel veel goede tips voor boeken in KoboPlus. Ik heb mn ereader zo vol staan dat ik keuze stress heb in welk boek te beginnen :=


Haha daar blijf ik beter van weg dan, het is nu al erg genoeg met alle tips in het boekentopic hier en Goodreads

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:56

Siersma schreef:
Let op, deze groep heeft heel veel goede tips voor boeken in KoboPlus. Ik heb mn ereader zo vol staan dat ik keuze stress heb in welk boek te beginnen :=


Heel graag zelfs! Ik heb soms wel eens momenten dat ik juist zonder boeken zit en niet zo goed weet wat ik moet lezen. :D

petitparis schreef:
DemiSisa schreef:
Hallo!

Momenteel heb ik een Kobo Aura H20 E-reader, maar ik overweeg om een nieuwe E-reader aan te schaffen, namelijk de Kobo Libra H20. Ik merk aan mijn huidige Kobo dat hij intussen best heel traag aan het worden is. Daarnaast lijken fysieke knoppen me prettiger.

Daarom vroeg ik mij af of er hier bokkers zijn met de Kobo Libra H20 (of eventueel een andere Kobo E-reader) en die daar zijn/haar ervaringen over wil delen met mij? :) Ik heb een kobo plus abbonnement, dus ik wil wel graag weer opnieuw een kobo.


Geen ervaring met de Libra, alleen een Aura en sinds kort een kindle Oasis. Dit laatste is denk ik zowat de grote tegenhanger van de Kobo Libra en ik moet zeggen dat de knoppen om te bladeren mij wel erg bevallen. Functies wisselen hierbij ook als ik hem 180° draai (knoppen links of rechts). Voelt natuurlijker aan dan telkens tikken gezien ik eigenlijk eenhandig lees.

Siersma schreef:
Let op, deze groep heeft heel veel goede tips voor boeken in KoboPlus. Ik heb mn ereader zo vol staan dat ik keuze stress heb in welk boek te beginnen :=


Haha daar blijf ik beter van weg dan, het is nu al erg genoeg met alle tips in het boekentopic hier en Goodreads


Ik blijf het liefst wel echt bij Kobo in verband met mijn Kobo plus abbonnement. Heb nu de Libra besteld, dus ben heel benieuwd hoe deze e-reader gaat bevallen. Morgenavond komt hij binnen! :D

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:49

Dat begrijp ik, maar wilde je vnl mijn ervaring met de knoppen meegeven.
Ik had andere redenen om voor de Oasis te kiezen ipv de Libra.

Tootz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:42

@DemiSisa Ik heb de Libra, ook gekozen vanwege de knoppen. Ik heb hem nu bijna een jaar en ik ben er nog steeds heel heel heel erg blij mee <3

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:00

Nou, de mijne begint ook kuren te vertonen (gaat automatisch tijdens het lezen ineens een paar pagina's terug of juist verder, heel vervelend), dus het is maar goed dat ik alvast research heb gedaan.
Het leuke is dat ik ook nog eens toffe cadeaubonnen van het werk kreeg als kerstcadeautje, dus zodra die binnen zijn ga ik de Libra ook bestellen. De witte :)). Ook ik ben een knopfanaat. Gelukkig is er nu al heel wat meer keuze dan een paar jaar terug, toen mijn huidige pocketbook een van de weinigen was die die optie had. Ik vind de Oasis ook prachtig, maar ik lees niet zoveel boeken van amazon en ik heb geen zin om elke aankoop eerst te moeten converteren.

Ben nu bezig in het boek van Obama en best irritant dat-ie precies op de interessante stukken elke keer verspringt. Vond het wel echt een flinke aankoop trouwens: 18€ voor een ebook. Zou dat komen omdat hij het geschreven is of gaan dit tegenwoordig de normale prijzen worden?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:08

Yv_ schreef:
Nou, de mijne begint ook kuren te vertonen (gaat automatisch tijdens het lezen ineens een paar pagina's terug of juist verder, heel vervelend), dus het is maar goed dat ik alvast research heb gedaan.
Het leuke is dat ik ook nog eens toffe cadeaubonnen van het werk kreeg als kerstcadeautje, dus zodra die binnen zijn ga ik de Libra ook bestellen. De witte :)). Ook ik ben een knopfanaat. Gelukkig is er nu al heel wat meer keuze dan een paar jaar terug, toen mijn huidige pocketbook een van de weinigen was die die optie had. Ik vind de Oasis ook prachtig, maar ik lees niet zoveel boeken van amazon en ik heb geen zin om elke aankoop eerst te moeten converteren.

Ben nu bezig in het boek van Obama en best irritant dat-ie precies op de interessante stukken elke keer verspringt. Vond het wel echt een flinke aankoop trouwens: 18€ voor een ebook. Zou dat komen omdat hij het geschreven is of gaan dit tegenwoordig de normale prijzen worden?

Het boek van Obama op papier kost ook 45€. Dus snap wel dat t ebook 18 kost

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:33

Leent er hier iemand ebooks via de bibliotheek?
Kun je de geleende boeken via calibre op je ereader zetten?

Mijn kobo verbindt niet meer via een kabeltje met een computer.
Ik haalde mijn boeken altijd van ebookparadijs, maar helaas kom ik hier niet meer op.
Deze boeken kon ik via calibre via een draadloze verbinding op mijn kobo zetten.
Ik wil nu lid worden van de bibliotheek, maar als ik ze dan niet draadloos op mijn kobo kan krijgen heb ik er niet zo veel aan,

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:05

Via de bibliotheek werkt het alleen met Adobe Digital Editions vanwege de kopieerbeveiliging e.d.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:14

Dat is jammer, dan zal ik toch een nieuwe ereader moeten kopen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:32

Na lang wikken en wegen en na lange tijd geen fan te zijn geweest van e-readers (stiekem heb ik nog steeds de voorkeur voor een echt boek) gaat het er nu denk ik toch echt van komen. :+ We zijn naar Italie verhuisd en het is hier praktisch onmogelijk om aan een Nederlandstalig boek te komen. Dus dan is een e-reader de makkelijkste oplossing. Maar help, ik weet niet waar ik moet beginnen!
Ik lees vooral Nederlandstalige boeken en eigenlijk is alles wat ik lees te koop op Bol. Ik las iets over diverse soorten bestanden, kindle en kobo. Begrijp ik goed dat ik in mijn geval het beste wegkom met een Kobo? :=

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:33

Achterom schreef:
Via de bibliotheek werkt het alleen met Adobe Digital Editions vanwege de kopieerbeveiliging e.d.


Dat vind ik zooooo iriitant werken :x herinnert me wel dat ik dat voor mijn nieuwe ereader nog moet regelen met een x aantal boeken :( weer dat gekut

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:40

Frummels schreef:
Na lang wikken en wegen en na lange tijd geen fan te zijn geweest van e-readers (stiekem heb ik nog steeds de voorkeur voor een echt boek) gaat het er nu denk ik toch echt van komen. :+ We zijn naar Italie verhuisd en het is hier praktisch onmogelijk om aan een Nederlandstalig boek te komen. Dus dan is een e-reader de makkelijkste oplossing. Maar help, ik weet niet waar ik moet beginnen!
Ik lees vooral Nederlandstalige boeken en eigenlijk is alles wat ik lees te koop op Bol. Ik las iets over diverse soorten bestanden, kindle en kobo. Begrijp ik goed dat ik in mijn geval het beste wegkom met een Kobo? :=


Als je toch voornamelijk via Bol koopt, dan is een Kobo de eenvoudigste keuze...

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:51

Of een pocketbook...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:20

Pocketbook ken ik niet. Ga ik even naar kijken.
Bedankt allebei!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:42

Ook al ben ik nog steeds erg blij met mijn nieuwe Kindle Oasis, ik heb gisteren het eerste minpunt ontdekt. De batterij loopt wel degelijk leeg over tijd. Ik heb hem een maand en alleen de eerste week gebruikt, weggelegd met meer dan 60%. Gisteren wilde ik een nieuw boek starten en de batterij was slechts op 10%. -O-
Vind het toch wel jammer dat ik hem niet volledig kan uitschakelen als ik weet dat ik gedurende een week of meer hem niet ga gebruiken... Mijn Kobo kan ik maanden wegleggen en de batterij is nog steeds even vol/leeg als dat ik hem weglegde.

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:45

Zit er helemaal geen knop of instelling op dat je ‘m kunt uitschakelen, Joo?

Voor de kobo gebruikers: help!
Op mijn pocketbook had ik de boeken zo ingedeeld dar ze tevoorschijn kwamen zoals de map op mijn computer. Súper!
Kobo heeft deze instelling blijkbaar niet, of mis ik het? Ik heb al op auteur gerangschikt, maar blijkbaar haalt-ie zn info digitaal ipv dat-ie uitgaat van mijn gegeven naam en krijg ik best wat boeken met vage aueursnamen of zelfs ontbrekende. Ik kan serieus nu alleen boeken vinden als ik ze handmatig opzoek, want van rangschikken maakt-ie een zooitje.
Ik wil gewoon mn boeken op bestandsnaam (die ik zelf gegeven heb) van az of za kunnen zien. Kan dat? Help :’)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:06

Veel gegoogled maar niets gevonden. Ook springt hij bij het opnemen soms uit slaapstand. Dus op termijn toch maar voor een hoesje gaan.

En enige manier dat ik weet om ebookd te groeperen is om op je kobo zelf mappen/categorieen aan te maken...

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:11

Yv_ schreef:
Zit er helemaal geen knop of instelling op dat je ‘m kunt uitschakelen, Joo?

Voor de kobo gebruikers: help!
Op mijn pocketbook had ik de boeken zo ingedeeld dar ze tevoorschijn kwamen zoals de map op mijn computer. Súper!
Kobo heeft deze instelling blijkbaar niet, of mis ik het? Ik heb al op auteur gerangschikt, maar blijkbaar haalt-ie zn info digitaal ipv dat-ie uitgaat van mijn gegeven naam en krijg ik best wat boeken met vage aueursnamen of zelfs ontbrekende. Ik kan serieus nu alleen boeken vinden als ik ze handmatig opzoek, want van rangschikken maakt-ie een zooitje.
Ik wil gewoon mn boeken op bestandsnaam (die ik zelf gegeven heb) van az of za kunnen zien. Kan dat? Help :’)


Ik heb het al een tijdje niet meer gedaan, maar ik deed dat altijd via Calibre op de computer. Daar kun je via google wel handleidingen voor vinden.

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:43

Ik heb net maar Calibre op de computer gezet en als probeersel een paar reeksen erop gezet en het blijkt dat ik heeeeeeeeel veel handmatig moet gaan toevoegen. Na ophalen van metadata heeft-ie bij de meeste nog steeds geen reeks erbij gezet. Balen dit wel, want het zijn echt teveel boeken om te doen eigenlijk.

Wat stom dat Kobo die instelling niet gewoon heeft zeg.=. Verder ben ik wel echt heel blij met 'm :j. Dat automatische licht is echt wel heel fijn, want ik merkte dat ik er serieus slaperiger door werd: ik ben blijkbaar gewoon midden in een hoofdstuk in slaap gevallen _O-