Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 144 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

E-reader ervaringen - deel 2

 
Profiel   

Ik heb nu de Tablet van mijn dochter in gebruik. Werkt ook goed, maar is best zwaar in de hand, als je in bed ligt te lezen. Maar als ik nu google op e-reader bij diverse winkels in de buurt, dan komen alleen die van Kobo naar voren. tenminste merendeels.

Welke reader vinden jullie fijn.

Het fijne van de tablet vindt ik de verlichting die er in zit. Die is overdag wit (achtergrond) en s'avonds wordt de achtergrond oranje, maar kun je zonder extra verlichting in het donker lezen.

Nadeel van de tablet vind ik dus het gewicht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 15:38 



 
Profiel   

@isabonny: ik heb ok een tijdje een tablet gebruikt, maar het aangenaamst vond ik om te lezen op nachtmodus, namelijk zwart scherm met witte letters. Het is echter niet te vergelijken met een e-ink scherm en achtergrondverlichting. En zoals je zelf aangeeft, is een ereader lichter qua gewicht.
Hier in de buurt zijn Kobo en Tolino de makkelijkst verkrijgbare en meest gepromote ereaders. Kindle is alleen via Amazon te bestellen en ook niet alle modellen zijn beschikbaar (of toch niet voor Belgiƫ, waardoor mijn twijfel om over te stappen naar Kindle van de baan was).
Zelf heb ik een Kobo, omdat tot voor kort het voor mij het makkelijkst was om via Bol mijn ebooks aan te schaffen en het koboplus abbo heel interessant leek. Maar 5j later voldoet het aanbod bij Kobo niet altijd meer aan mijn wensen, waardoor ik een overstap overweeg en niet omdat ik niet meer tevreden ben van mijn Kobo Aura.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 21:25 



 
Profiel   

Ik ben overstag gegaan en heb de Kobo Libra H2O gekocht met hoes.
Wat een fijne e-reader! Handzaam, niet zwaar, beeld roteert automatisch. De hoes is ook als standaard te gebruiken en als je hem dichtdoet,dan gaat de reader meteen in slaapstand.

Ik heb een hoop "oude" ongelezen boeken erop gezet, dus die nog op mijn laptop stonden. Ik moet nu nog alleen zien uit te vinden hoe ik ze in series bijeen kan zetten.
Ik heb wel al een paar verzamelingen aangemaakt, voor bepaalde schrijvers, maar die schrijvers hebben meerdere series geschreven en die wil ik ook op volgorde kunnen opzoeken/openen.
Ik kan alleen zo vlug niet vinden hoe ik een serie aanmaak. Gaat blijkbaar niet op dezelfde manier als een verzameling aanmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 13:42 



 
Profiel   

In het programma calibre kun je ze sorteren. Kost rven wat tijd om uit te zoeken hoe het moet. Maar dan gaat het makkelijk.

https://rsnijders.info/vakblog/2013/08/ ... s-calibre/

En vergeet dan niet om je kobo ook in te stellen op shelves (een instelling via calibre, daar ging ik de laatste keer de mist in).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 13:55 



 
Profiel   

Ha, gaan we dat eens proberen, djw voor de tip arabella

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 10:11 



 
Profiel   

Is een kobo abonnement ook aan te raden wanneer je engelse boeken leest?

En klopt het dat kindle unlimited niet beschikbaar is in nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 15:32 



 
Profiel   

Volgens een kennis is het Engelstalig aanbod van Kobo plus best ok. Maar ik heb geen idee hoeveel boeken zij per maand leest en of het alleen bestsellers zijn of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 17:28 



 
Profiel   

Kobo Clara HD vs Kobo Libra H2O. Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 19:10 



 
Profiel   

Minoes schreef
En klopt het dat kindle unlimited niet beschikbaar is in nederland?


Klopt idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 17:38 



 
Profiel   

Dyphusion schreef
Kobo Clara HD vs Kobo Libra H2O. Welke zouden jullie kiezen en waarom?


Ik heb gekozen voor de Libra vanwege de knoppen en omdat deze 7 inch was ipv 6 inch. Mijn vorige e-reader was ook 6 inch maar ik wilde net een slagje groter. De libra is echt een heel fijn apparaat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-20 16:17 



 
Profiel   

Ha, ik kom dit topic even binnenvallen als dat mag. :) Ik heb sinds een paar weken een Kobo Aura H2o. Sinds gisteravond loopt hij steeds vast, ik heb hem al een paar opnieuw opgestart maar zodra ik ergens op klik hangt hij weer vast... Ik kan dus geeneens een boek openen. Herkent iemand dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 08:53 



 
Profiel   

Nee, mijn Kobo is jaren oud. Maar toeval wil dat de mijne gisteren ook is vastgelopen en daarna gewoon uitgevallen. Maar gezien dit niet de eerste keer is en telkens gebeurd wanneer de batterij zakt onder de 50% heb ik er niets achter gezocht...

In jouw geval zou ik proberen resettten en indien dat niet help terugsturen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 09:01 



 
Profiel   

Sem_ schreef
Ha, ik kom dit topic even binnenvallen als dat mag. :) Ik heb sinds een paar weken een Kobo Aura H2o. Sinds gisteravond loopt hij steeds vast, ik heb hem al een paar opnieuw opgestart maar zodra ik ergens op klik hangt hij weer vast... Ik kan dus geeneens een boek openen. Herkent iemand dit?



Heb je al gereset? Dat helpt bij mij een hoop, is een heel klein knopje naast de USB ingang, even indrukken met een punaise of iets dergelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 09:08 



 
Profiel   

Iemand hier al evaring mee? Klinkt goed, ik lees b.v. veel magazines. Maar ik denk dat de Kobo boeken van het abbo van Bol.com hier niet op te ontvangen zijn......

https://www.ibood.com/nl/nl/product-spe ... 22860189db

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 09:27 



 
Profiel   

kobo-plus is idd alleen via de app op smartphone of tablet en een Kobo e-reader

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 09:29 



 
Profiel   

Die nieuwe PocketBook ziet er goed uit, misschien eens meer informatie opduiken. Mijn oude PocketBook is nu na dik 8 jaar wel aan vervanging toe (accu houdt krap 1 dag vol, maar staat altijd aan).
En als die nieuwe net zo goed is als mijn oude (nog nooit vastgelopen +:)+) dan is die z'n geld zeker waard :j

Bedankt voor de link!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 11:32 



 
Profiel   

Zo, dat zeker! Ik wilde er toen ik er een aanschafte perse een met drukknoppen en de volgende moet dat ook hebben, want ik vind het superfijn. De pocketbook die ik nu heb, heb ik ondertussen denk ik ook alweer 5 of 6 jaar, dus ik mag wel weer eens een andere. Het enige nadeel vind ik dat-ie traag opstart, maar verder is het een topding. Idd ook nog nooit vastgelopen. Ik heb geen kobo plus dus ben niet aan kobo verbonden en stiekem wil ik die ook liever niet, hoewel die libra er wel goed uitziet. Kleurenscherm van bovenstaande is iets waar ik over twijfel, want het geeft voor mij geen meerwaarde. Maar mosschien is die audiobook-optie wel iets waardoor ik het gemakkelijker zal gaan luisteren. Ik ga eens op onderzoek uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-20 22:45 



 
Profiel   

Mijn Kobo doet het nog prima, nog geen problemen ooit mee gehad, maar de volgende wil ik dus in kleur.
Heeft best lang geduurd dat die er kwamen.
Ik vind overigens ook drukknoppen veel fijner, hij gaat soms achteruit bladeren ipv vooruit......

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 09:22 



 
Profiel   

Wat zou voor jou de meerwaarde voor een kleurenscherm zijn? In boeken zijn de letters over het algemeen ook gewoon zwart, dus denk dat je dan alleen een gekleurde cover hebt? Ik zie geen meerwaarde ivm een ipad en dat vind ik echt vreselijk lezen omdat mijn ogen dan erg snel moe worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 09:26 



 
Profiel   

De audiobook-optie heb ik ook op de PocketBook-app op m'n telefoon, heel praktisch als je ergens moet wachten (luisteren of lezen).
De kleuren-optie gebruik ik dus wel, mijn PocketBook QI 700 die ik nu heb (bijna 10 jaar zelfs, volgens m'n vader :oo) heeft ook een kleurenscherm, wel het verfoeide tft. Maar die gebruik ik graag als ik ergens moet wachten en nog wat pdf-bestanden heb om door te nemen.
Strips hoef ik niet zo nodig te lezen, maar kleur is zeker praktisch in mijn ervaring.

Knoppen vind ik ook wel handig, maar touch-screen gebruik ik ook, dus ik heb graag beide :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 09:27 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Wat zou voor jou de meerwaarde voor een kleurenscherm zijn? In boeken zijn de letters over het algemeen ook gewoon zwart, dus denk dat je dan alleen een gekleurde cover hebt? Ik zie geen meerwaarde ivm een ipad en dat vind ik echt vreselijk lezen omdat mijn ogen dan erg snel moe worden.

Niet 2 dingen mee nemen voor onderweg, ik heb een abbo voor digitale bladen dus ik ga er vanuit dat ik dan beide op 1 reader kan lezen.
Streamen is natuurlijk een ander ding maar dat geldt dan weer voor b.v. vakanties en die zitten er voorlopig niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 10:23 



 
Profiel   

Oooh, kijk, dan is het inderdaad heel handig! Ik wist helemaal niet dat je tijdschriften ook via een ereader kon lezen. Dan lijkt een kleurenscherm me inderdaad wel heel erg fijn.

Ik ga denk ik eind van het jaar (kerstcadeautje omdat ik toch nooit weet waarmee ik mijn wishlist moet vullen behalve boeken :') ) toch over naar de Kobo Libra. Twijfel nog wel, omdat ik liever geen Kobo wil en mijn huidige Pocketbook het nog prima doet. Maar ik vind 'm zo mooi. Die pocketbook van de link hierboven dus ook, maar ik zie niet waar ze die verkopen. Denk dat-ie later pas uitkomt? Drukknoppen is en blijven een must voor me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:06 



 
Profiel   

https://www.ibood.com/extra-nl/nl/product-specs/choice/69144/13068/pocketbook-color-e-reader-gratis-cover.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=dailymail0&utm_content=44137&emh=dd0867df2d71bd1ee313e822860189db

Ibood aanbieding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 09:32 



 
Profiel   

Interessant maar helaas te laat.Ik heb net een nieuwe Kindle gekocht met de prime deals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 09:40 



 
Profiel   

Ik ben ook afgehaakt. Ik heb een tijdschriften abonnement en dat kun je daar dus niet op lezen, dan maar weer op de tablet......
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 144 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen