Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 142 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

E-reader ervaringen - deel 2

 
Profiel   

Geen idee eigenlijk :o
Niet nodig gehad.

Heb even op bol.com gekeken. Zit gewoon 2 jaar garantie op. Je ziet ook echt geen verschil met een nieuwe.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 18:34 



 
Profiel   

Jup heeft precies dezelfde garantie als een nieuwe

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 10:23 



 
Profiel   

Ik heb mn bol.com lidmaatschap opgezegt. Vooral omdat het vreselijk duur is, en als je een serie leest er maarzo 2 boeken zijn in de serie die je dan alsnog moet kopen. Ik ben nu van de bibliotheek lid en daar betaal ik 48 euro voor, per jaaar en mag 10 e books per maand lenen. Veel voordeliger en eigenlijk is de keus net zo groot. Je moet alleen je kobo ff op pc aansluiten. Jammer dat mn tolino de geest gegeven heeft. Veel fijner dan die kobo. Maar die moet eerst af

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 10:30 



 
Profiel   

Ik wil ook een e reader aanschaffen, maar wat een keuze. Via dit topic zie ik allemaal merken die ik nog niet kende, wat het nog moeilijker maakt :+ wat is jullie favo en waarom?

Het enige wat ik echt wil is verlichting zodat ik ook in het donker kan lezen. PDF lezen en WiFi is misschien handig, maar geen pre.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 10:44 



 
Profiel   

Ik denk dat alle ereaders WiFi hebben tegenwoordig.
Persoonlijk denk ik dat je moet afwegen waar je vnl je ebooks wil gaan aanschaffen of je de ambitie hebt om reviewer te worden voor uitgeverijen of niet. In het laatste geval is het interessanter/slimmer om voor Kindle te gaan.
Wil je gewoon veel lezen en een relatief goedkoop abbo, dan is mss een Kobo interessanter.

Ikzelf heb een Kobo omdat ik begonnen ben met ebooks aan te kopen via Bol en dan leek dit mij de handigste/slimste oplossing. Intussen koop ik ook rechtstreeks via de Kobo site (prijzen zijn niet altijd hetzelfde). Helaas heb ik intussen wel enkele auteurs ontdekt die alleen via Amazon ebooks uitbrengen wat dan wel jammer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 11:44 



 
Profiel   

Ik ben echt 100% voor tolino. Alle merken kan je erop zetten. Werkt vlot. Mijne is al een jaar of 8 oud en werkt echt nog even goed als in het begin. Ook pdf’s geen enkel probleem mee. Het internet is nog vrij traag maar dit is dan ook een eerste generatie tolino. Ondertussen zitten ze aan 4 of 5?
Bij kobo lees je er hier toch heel erg veel die snel stuk gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 12:35 



 
Profiel   

Reviewen ga ik niet doen, ook zal ik alleen maar in het Nederlands lezen :) wil mijn boeken voornamelijk bij de bieb lenen. Nu is de Kobo Clara HD namelijk in de aanbieding ( 99 eu) en het kriebelt nogal :)) Tolino ga ik eens kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 13:49 



 
Profiel   

truus1970 schreef
Ik heb mn bol.com lidmaatschap opgezegt. Vooral omdat het vreselijk duur is, en als je een serie leest er maarzo 2 boeken zijn in de serie die je dan alsnog moet kopen. Ik ben nu van de bibliotheek lid en daar betaal ik 48 euro voor, per jaaar en mag 10 e books per maand lenen. Veel voordeliger en eigenlijk is de keus net zo groot. Je moet alleen je kobo ff op pc aansluiten. Jammer dat mn tolino de geest gegeven heeft. Veel fijner dan die kobo. Maar die moet eerst af


Ik lees ook e books via de bibliotheek, betaalbaar en genoeg keus (vind ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-18 15:20 



 
Profiel   

Ik lees ook alleen Nederlands op mijn Kobo (H2O), koop meestal mijn ebooks door te googelen op prijs (een Hollanjer pur sang, kennelijk :+ ), en ga over een tijdje zo'n Bol-abonnement nemen. Ben ook bibliotheeklid, maar de ebooks die ik wil lezen zitten er maar zelden tussen. Bij Bol ook niet altijd, maar die paar die ik dan 'moet' kopen, koop ik dan via de Bol-cadeaukaarten die ik voor mijn verjaardag gekregen heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-18 13:51 



 
Profiel   

Ik kom hier even om advies vragen.
op zoek naar een e-reader om cadeau te geven.
Tweakers al even bekeken maar daar staat niet zo heel veel op kwa reviews.

Kan hier iemand mij wellicht helpen wat een prima e-reader is (met achtergrond licht)
maar ook voor een leuk prijsje :+
Alvast bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 10:41 



 
Profiel   

Als je zelf de laatste pagina's van het topic doorleest kun je veel informatie terugvinden, zeker als je even pen en papier erbij pakt, en per reader die je tegenkomt de voor- en nadelen erbij zet. Kobo heeft geloof ik een voordelige reader, maar er zijn er meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 13:25 



 
Profiel   

lovelyfiefy schreef
Ik kom hier even om advies vragen.
op zoek naar een e-reader om cadeau te geven.
Tweakers al even bekeken maar daar staat niet zo heel veel op kwa reviews.

Kan hier iemand mij wellicht helpen wat een prima e-reader is (met achtergrond licht)
maar ook voor een leuk prijsje :+
Alvast bedankt :)


of hier even kijken? https://www.ereader.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 15:35 



 
Profiel   

Ik ben al 8 jaar heel blij met mijn Sony, tot ik e-books wilde lenen bij de bieb... Daar heb je dus wifi voor nodig. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Ik heb vvv-bonnen en wil hem daarvan graag kopen, en dat kan oa bij BCC en Coolblue, maar zij hebben ongeveer alleen Kobo. Daar had ik nooit van gehoord maar is dat nu ongeveer het enige merk dat beschikbaar is ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 16:50 



 
Profiel   

Kobo wil ook aan de pc hangen om de boeken van de biep te kunnen lezen. Mijn tolino heeft de biep niet gehaald. Ik ga binnekort kijken of ik mn tolino nog weer aan de gang krijg, hij is fijner dan de kobo. Kobo is wel goed. Tolino vindt ik fijner. Kobo is wel marktleider hier..maar er is meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 09:48 



 
Profiel   

Hier mijn kobo van de week laten vallen....

[ img ]

Jammer genoeg was dit keer toch net te veel....
Op dit moment even geen mogelijkheid om een nieuwe te kopen....
Dus maar weer old school aan de gang :')

[ img ]

En ooh wat mis ik mijn kobo reader. Dat achtergrond licht.
Ik heb maar even tijdelijk mijn bol.com abb stil gezet.
Misschien dat ik vanaf volgende week de reserve kobo reader van mijn moeder mag lenen.
Zij was laatst die van haar kwijt en had een nieuwe gekocht..... en toen vond ze hem weer :+

En dan ergens dit jaar maar eens uitkijken naar een nieuwe.... tot nu toe lijkt de nieuwe h2o me wel wat. Wil max 200 euro uitgeven en ik hoef geen extra groot beeld. Eens even afwachten wat het zich tegen die tijd geeft.
Ik merk wel dat ik de knopjes op de sony wel erg fijn vind....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 23:30 



 
Profiel   

Oja, die Sony moet hier ook nog ergens liggen, maar waar... :? Dat geklooi met het externe lampje mis ik totaal niet, maar verder werkte het heel fijn met de knoppenbediening :j .

Van de Kobo H2O vind ik de eerste versie eigenlijk toch het fijnst qua bediening. Ik weet niet precies wat er technisch anders aan is, behalve het nog verder instelbare licht, maar het touchscreen van versie 2 reageert anders, hoe ik het ook instel.

Een nog grotere e-reader vind ik niet nodig, maar ik wacht rustig af hoe anderen dat type ervaren. Mijn huidige H2O moet toch nog een paar jaar mee :)) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 11:40 



 
Profiel   

Die sony heb ik al 7 jaar in gebruik. Wat een goede investering zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 13:27 



 
Profiel   

Heeeey die Sony heb ik ook maar dan in het roze. Wat een fijn ding is/was dat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 13:34 



 
Profiel   

Ja echt he. En hij kan tegen een stootje. Eigenlijk wil ik gewoon deze, maar dan met intern lampje en mogelijkheid tot kobo plus.
Ik vind het zo zonde dat ze tegenwoordig niet meer die metalen omhuizingen hebben. Vooral omdat ik alles laat vallen -O- :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 13:37 



 
Profiel   

arabella2000 schreef
Ja echt he. En hij kan tegen een stootje. Eigenlijk wil ik gewoon deze, maar dan met intern lampje en mogelijkheid tot kobo plus.
Ik vind het zo zonde dat ze tegenwoordig niet meer die metalen omhuizingen hebben. Vooral omdat ik alles laat vallen -O- :+


Is een hoes eromheen geen optie?
Ik gebruik een hoes om m'n kindle te beschermen. Die kan ik tevens ook verstellen zodat hij ook mooi rechtop kan staan enz - ideaal om tijdens de lunch enz te gebruiken. Deze hoes beschermt ook zeker een groot deel als hij zou vallen bv.

EDIT:
Deze heb ik

[ img ]


Hier nu al een aantal jaren met een Kindle bezig en Nooit meer anders voor mij.
Maar ik lees ook 98% Engelstalig. Ik werk met veel buitenlandse auteurs en uitgevers samen en dan kom je ook niet er onderuit, aangezien zij hun boeken vaak rechtstreeks alleen naar Kindle sturen. En ik koop qua e-boeken toch alles nu via Amazon dus dat werkt prima zo.

Hiervoor altijd Kobo gehad, 2 verschillende modellen, waar ik op zich ook tevreden over was toen ik nog meer NL talig las en nog meer kocht via bol qua e-books.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 14:13 



 
Profiel   

Ik lees inderdaad juist alleen nog Nederlandstalig, en dan vind ik de Kobo toch het makkelijkst. Met een hoesje er omheen, in 'boekvorm' zeg maar. Dat kan ik het makkelijkst vasthouden. Hij glijdt wel eens uit mijn handen, maar niet vaak en meestal niet al te hard, maar dat hoesje heeft absoluut al heel wat schade voorkomen :)) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 15:42 



 
Profiel   

arabella2000 schreef
Ja echt he. En hij kan tegen een stootje. Eigenlijk wil ik gewoon deze, maar dan met intern lampje en mogelijkheid tot kobo plus.
Ik vind het zo zonde dat ze tegenwoordig niet meer die metalen omhuizingen hebben. Vooral omdat ik alles laat vallen -O- :+



Ik ben het helemaal met je eens. Liefst gewoon knopjes dan dat geveeg, gaat bij de helft van de tijd mis en komt er allemaal gedoe op het scherm..... Maar dat interne lampje maakt veel goed.... en een kobo abbo ook.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 21:29 



 
Profiel   

En daarom heb ik dus een pocketbook touch lux 3. Licht, knopjes (ook touch screen maar dat gebruik ik zelden) en stevig. Software technisch iets langzamer dan kobo/kindle maar dat merk ik alleen met opstarten en boek wisselen dus geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-19 01:17 



 
Profiel   

Heb eens even opgezocht hoe lang ik mijn I-river al heb...al sinds juli 2011 !! *D en ik ben nog steeds erg blij met het ding. Elke vakantie gaat ie mee. En dan zit ik weer in de leesmodus en blijf ik maandenlang weer elke avond in bed lezen. Dan gaat ie weer een tijdje aan de kant, en de eerstvolgende vakantie gaat ie dan weer mee en lezen we weer heel wat af.

Deze vakantie begonnen aan een serie van David Eddings:
De kronieken van Belgarion
1.De voorspelling (1982)
2.De magische koningin (1982)
3.Tovenaarsgambiet (1983)
4.Het lied van de Orbus (1984)
5.Eindspel (1984)

Na de vakantie verder gegaan met het vervolg van deze serie:
De kronieken van Mallorea
1.Wachters van het Westen (1987)
2.Koning van de Murgos (1988)

Helaas lig ik nu stop, want ik heb de verdere delen niet :( .Ik zie wel ergens een site waar ik ze gratis kan downloaden, maar dan moet ik een creditcardnummer invoeren voor controle(?)...en die heb ik niet. Bij Bol.com kan ik alleen de papieren versie vinden en dat wil ik liever niet meer.
Dus, wie weet waar ik onderstaande delen nog als e-book kan vinden?
3.De demonenheer van Karanda (1988)
4. De tovenares van Darshiva (1989)
5. De zieneres van Kell (1991)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 21:48 



 
Profiel   

Je hebt PB
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 22:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 142 van de 158 [ 3939 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen