[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:22

eilleen333 schreef:
Miefje schreef:
Laatste tijd hier veel problemen met mijn 5s. Touchscreen doet het nog redelijk maar als ik een keer op de homeknop druk dan doet hij het niet. Alleen als ik er 2x op druk. Oh, en de batterij gaat snel leeg. Allemaal sinds iOS 11 :')

Ik heb wel eens gehoord dat apple dat bewust doet. De update zo maken dat de oudere toestellen het er erg moeilijk mee hebben zodat je een nieuwe gaat kopen.


Heeft niet zo zeer daar mee te maken maar de technologie verbetert gewoon.
En de systemen worden sneller en zwaarder en het is dus logisch dat de oudere modellen daar meer moeite mee hebben.
Het is voor ontwikkelaars gewoon goedkoper om nieuwe dingen te ontwikkelen dan al het oude te blijven supporten.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:24

Maar ik merkte het altijd wel, als er een nieuw model uitkwam, met de update, dan deed ik direct een stap terug qua snelheid. Maar na een tijdje ging het dan beter (als er een verbeterde versie van de update uitkwam zonder de bugs). Dus tegenwoordig update ik pas als de nieuwigheid er af is.
Ik denk zelf inderdaad niet dat apple het bewust doet, maar dat het meer toeval is, omdat er altijd kinderziektes in updates zitten en die updates vaak tegelijk met de nieuwe toestellen gelanceerd worden.

Tegenwoordig neem ik elke 2 jaar een nieuw toestel, dus dan merk je er ook minder van, omdat je qua toestel altijd up to date blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:50

eilleen333 schreef:
Miefje schreef:
Laatste tijd hier veel problemen met mijn 5s. Touchscreen doet het nog redelijk maar als ik een keer op de homeknop druk dan doet hij het niet. Alleen als ik er 2x op druk. Oh, en de batterij gaat snel leeg. Allemaal sinds iOS 11 :')

Ik heb wel eens gehoord dat apple dat bewust doet. De update zo maken dat de oudere toestellen het er erg moeilijk mee hebben zodat je een nieuwe gaat kopen.

Mwah, bewust gaat dat niet voor zover ik weet. De technologie rondom telefoons is de afgelopen jaren super hard gegaan en de 5s komt uit september 2013... Dat is gewoon al 4 jaar oud. Het is misschien een gek idee dat je niet meer zo lang met een telefoon kan doen maar het is nou eenmaal wel de waarheid dat de technologie zo hard loopt dat het onmogelijk is om modellen van 4 jaar geleden te blijven ondersteunen in nieuwe software updates.

Als je er niet al te veel van verwacht of toevallig een gelukstreffer hebt zal je met een 5s nog prima uit de voeten kunnen, mijn moeder heeft nog een 5c en die doet het echt dikke prima. Maar zij wil ook niet heel veel meer dan whatsappen en af en toe bellen met dat ding, terwijl ik ook van mijn telefoon afhankelijk ben voor het intensief versturen van mails en bv navigatie in de auto. Daarnaast is mijn telefoon ook nog eens mijn muziekapparaat. Ik heb een 7 plus en ben daar nog prima tevreden over. De batterij is wat minder blij dat het weer winter wordt maar hij doet het nog als een zonnetje en ik stap voorlopig zeker niet over.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:41

poes schreef:
Ik heb een 7. Vind de 8 te duur en te weinig toevoegen. Tenzij ik mijn 7 voor een goede prijs kan verkopen.


Ik had hem beter verkocht :roll: nadat mijn telefoon op zaterdag om de 30 seconden op zwart scherm ging, heb ik de laatste update geïnstalleerd en ging alles weer goed. Tot gisterochtend. Telefoon was zwart en reageerde nergens meer op. Na meer dan 45 min aan de lijn met Apple support kwamen ze daar tot dezelfde conclusie als ik: hij is stuk.

Hij is net opgehaald door UPS en nu heb ik eigenlijk geen flauw idee hoe of wat.

Een 7 met 128GB, van nog geen jaar oud, die echt veel geld heeft gekost. Ik hoop dat het goed komt...

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:17

Het is ineens gelukt

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:33

Maak me niet bang, heb gister de 7 gekocht :’).

128 gig, en met betere winter accu merk ik al!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:36

Ik heb echt nog steeds niet ge-update... :=
zolang ik hier lees dat het wel eens niet werkt, doe ik niks :')

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:03

Heeft iemand hier de Iphone 8(7) plus?
Binnenkort mag ik mijn abbonement verlengen en zit te denken aan de 8 plus. Echter heb ik nooit eerder een Iphone gehad, maar wil het toch graag een keer proberen. Heb altijd dure android toestellen gehad en die worden na een anderhalf jaar toch wel 'slecht'.

Nu dacht ik eerst aan de gewone Iphone 8 maar ik las dat de plus een beter batterij heeft? En diegene die een plus toestel hebben: worden jullie niet gek van de grootte van het toestel? Ik hoor graag gewoon een beetje ervaringen :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:09

Phen schreef:
Heeft iemand hier de Iphone 8(7) plus?
Binnenkort mag ik mijn abbonement verlengen en zit te denken aan de 8 plus. Echter heb ik nooit eerder een Iphone gehad, maar wil het toch graag een keer proberen. Heb altijd dure android toestellen gehad en die worden na een anderhalf jaar toch wel 'slecht'.

Nu dacht ik eerst aan de gewone Iphone 8 maar ik las dat de plus een beter batterij heeft? En diegene die een plus toestel hebben: worden jullie niet gek van de grootte van het toestel? Ik hoor graag gewoon een beetje ervaringen :)


ik heb sinds een paar weken een 8 plus, de grootte merk ik verder niks van, hij past gewoon in alle kontzakken van m'n spijkerbroeken en in de jaszakken. De batterij is tot nu toe top! Het is dat ik 's nachts een slaapapp heb draaien die het alleen doet als ie aan de stroom hangt, maar anders zou ie 3 dagen met 1 x opladen kunnen doen. Ik durf nu mijn werkmail ook weer door te laten pushen, dat had ik bij mijn vorige iPhone (6) uitgezet om batterij te sparen.

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:30

Ik heb m ook en ben vannacht om 3 uur van de lader afgegaan, en heb een 7 uur durende vlucht achter de rug. Films gekeken, muziek geluisterd etc. En nu nog 46%

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:07

Ik heb nu sinds donderdag de iPhone 7 plus nadat mijn samsung s8+ het na vier maanden al begeven heeft, rotding.
Ben heel tevreden tot nu toe. ios werkt toch zoveel beter dan android. Batterij tot nu toe ook tevreden van!

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:42

Hen sinds twee weken de 8 plus echt super!! Heb echt heeeeeeeel erg staan twijfelen over de x maar vind hem echt te duur {:)-:(

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:45

X vind ik echt te duur..
Heb nu de 7 en vindt m zelf wel fijn!

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:52

Ik twijfel dus ook echt heel erg om voor de X te gaan. Alleen ben ik erg bang voor kinderziektes die apple vaak bij de eerste generatie heeft. Daarnaast heb ik liever een vingerafdrukscanner ipv openen met je gezicht. Daarnaast zit er de zelfde chip in ect als in de iphone 8 (plus). Dus zoveel 'meer' is de X in mijn ogen niet.

Dus ik denk dat ik gewoon lekker een keer voor een Iphone ga en dat het de 8 plus word :)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:28

De X zou ik ook niet aan beginnen. Naast de prijs en wat je zelf al aanhaalt is hij ook nog eens heel breekgevoelig. Nieuw scherm kost al snel
€350. Om die reden zijn er al weinig maatschappijen die hem willen verzekeren. :=

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:53

Die breekgevoeligheid daar zou ik het niet voor laten. Als je gewoon voorzichtig er mee bent, hoesje erom, niks aan de hand.. mijn 4s en nu mijn se hebben ook de glazen achterkant, ik vind het mooi en glas is gewoon veel krasvaster en blijft veel langer mooi dan metaal of kunstof.. Maar ik vind de X gewoon echt niet mooi := Net als de 7 en de 8 eigenlijk, het zijn net android telefoons := Als ik zo’n dure telefoon koop dan wil ik eigenlijk dat hij er ook zo uit ziet en niet als een kopie van al die andere zwarte telefoons met dan een appeltje erbij geplakt.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:58

Maar de X is helemaal van glas. De 8 heeft bijvoorbeeld nog randje van aluminium. Maar de achterkant van de SE ook van glas? Welke heb jij dan? Want de laatste keer dat ik er eentje in mijn handen had was deze van aluminium.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:31

Nu weet ik het zelf niet meer, straks eens het hoesje eraf halen van mn se :+
Ik dacht dat die dezelfde achterkant had als mijn oude 4s, maar heb em eigenlijk altijd in een hoesje gehad haha.
Edit, volgens mij is het middendeel aluminium en de boven- en onderkant glas. Ik denk dat ik daarom ooit dat hoesje erom heb gedaan, maar helemaal vergeten :')
Mijn oude iphone was wel helemaal glas, maar dat ding heb ik nooit met hoesje gebruikt en daar zat geen krasje op. Dat vind ik het fijne aan glas. Je moet em alleen niet laten vallen :Y)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 11-12-17 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:36

SE heeft gewoon een aluminium achterkant. 8 en X wel weer glas en 4 en 4s ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:11

Er wordt gezegd dat de iPhone 8 waterproof is. Nu zie ik soms mensen het ding mee nemen in het zwembad om onderwater foto’s te maken etc.

Als ik google, krijg ik het antwoord ‘de iPhone 8 is waterproof tot 1 meter, voor 30 minuten’

Wat betekent dat dan als je hem meerdere keren onderwater doet? Of hem dus idd meeneemt zwemmen?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:13

Meerdere keren geen idee.
Maar hij kan tot 1 meter onder water en dat voor 30 minuten.

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:14

Dus ik kan ‘m ook 10 keer 3 minuten onderwater houden of hoe werkt dat dan?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:16

Dat weet ik echt niet :+.

Misschien dat ie eerst goed moet drogen ofzo?

Sowieso zwemmen met een telefoon lijkt mij niet heel erg handig :+.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:32

Ik zou verwachten dat het zwembad geen probleem moet zijn, wanneer je idd meerdere keren kort onderwater bent.
Ik denk dat het vooral om de druk gaat die het water uitoefent op telefoon. Door de druk kan het water na een tijdje steeds verder in de naden van de telefoon kruipen, maar zodra je de telefoon weer uit het water haalt is de druk eraf en kruipt het water er ook niet meer verder in lijkt me.
Meestal zijn apparaten ook wel tegen iets meer bestand dan wat in de beschrijving staat, gewoon om klachten te voorkomen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:28

Maar dat kan met de 7 ook al hoor. Die heb ik al meerdere keren mee onder de douche genomen. (Ja,iets met tijdgebrek :D )
Hoe lang/diep hij onder water kan blijven heeft met de druk te maken.