[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:21

Ik heb meteen maar eens bij de instellingen gekeken welke apps er constant draaien op de achtergrond. Eentje zowat constant. Meteen gewijzigd naar: bij gebruik app. Dat zal schelen hoop ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 12:22

Even de rode letters negeren.

Ik heb al zeker twee jaar dat ik soms wel twee tot drie keer per dag (dat gebeurd soms maar zeker altijd meerdere keren per week) mijn account moet deblokkeren. -O- Inloggen en daarna deblokkeren omdat hij vergrendeld is. Betekend dat er steeds iemand probeert in te loggen die het wachtwoord niet weet? Of is dit een rare tik van apple al best een tijd. Hoewel het een kleine moeite is is het wel irritant.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 12:50

karuna schreef:
Even de rode letters negeren.

Ik heb al zeker twee jaar dat ik soms wel twee tot drie keer per dag (dat gebeurd soms maar zeker altijd meerdere keren per week) mijn account moet deblokkeren. -O- Inloggen en daarna deblokkeren omdat hij vergrendeld is. Betekend dat er steeds iemand probeert in te loggen die het wachtwoord niet weet? Of is dit een rare tik van apple al best een tijd. Hoewel het een kleine moeite is is het wel irritant.


Eh nou dat heb ik echt nog nooit gehad. Heb je je wachtwoord al weleens veranderd? Heel vreemd. Lijkt bijna inderdaad alsof je account dan dagelijks gehackt wordt.
Over welk account hebben we het dan? Je ICloud?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:08

Klinkt idd niet goed. Heb dat echt nog nooit gehad.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:05

Mijn hele apple id account dus, niet alleen icloud -O- en ja het wachtwoord wijzig ik steeds na elke week van pogingen. Ik weet zo langzaam aan niet meer welk ww ik ervoor moet gebruiken. Vreemde is er valt echt niks spannends te ontdekken op het account. :n en het is nu echt al jaren aan de gang.

Ik heb even teruggekeken en het is echt veel langer al bezig dan 2 jaar maar het is ongeveer 6/7 jaar geleden begonnen al kan ik zien aan de ww :? Heel lang niks aan de hand met het account en toen vanuit het niks opeens deze continuiteit van moeten inloggen ivm vergrendeld account. Periodes is het ietsje rustiger met "maar" eens per week maar afgelopen weken is het echt gigantisch raak. Met vandaag al 3 keer moeten ontgrendelen -:(-

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:35

Ik zou gewoon eens contact opnemen met Apple services. Zou best kunnen dat zij kunnen zien wat de trigger is om de boel te vergrendelen. Moet je misschien wel een beetje voor pushen dat ze je case doorzetten naar wat meer technische peeps.

Klinkt niet normaal in ieder geval.

Heb je 2 factor authentication aan staan? Want ik lees wel na een korte Google ronde dat dit bij anderen ook voorkomt en het verdween na het instellen van 2FA.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 15:02

Nee dat heb ik niet en met reden. Met ipad is mijn telefoon vaak niet in de buurt. En een tweede verificatie maakt dat erg onpraktisch :n . En mijn ipad wordt ook door een ander gebruikt regelmatig. Ik hoop ook dat dat nooit verplicht gaat worden,

Maar contact opnemen met apple is misschien wel een goed idee :j niet aan gedacht eigenlijk ook.

Inmiddels zijn ze op jacht naar een senior, (gelukkig vrolijk wachtmuziekje) ze kunnen idd zien dat er iets vreemds gaande is, maar het lijkt zo op het eerste gezicht niet extern te zijn, als in van ver weg pogingen. :o? Ik ben nu helemaal verbaasd uiteraard. :? Benieuwd wat die senior erover kan melden. Wel grappig, ze zien alle voorgaande ipads ook vermeld. :P En dat het sinds ipad nummer twee al soort van gaande is al. Ver voor de twee traps identificatie. Idd rond de 7 jaar geleden.

Ze kunnen helaas niet achterhalen waar het misgaat. Behalve advies de vragen veranderen en ermee leren leven als ik geen tweetraps dinges wil hebben

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:20

Apple account is je iCloud als het goed is.

Maar met 2 staps verificatie krijg je gewoon een sms op je telefoon. Heel veilig is dat.
Heb het weleens gehad met Marktplaats. Ik kreeg een sms code toegestuurd. Hadden ze mijn Marktplaats account (wachtwoord) gehackt maar gelukkig krijg je dan een sms code als de inlog vanaf een nieuw toestel en locatie is.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 28-08-23 16:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:22

Btw. Ik hoef dus zelden tot nooit in te loggen in mijn Apple ID en dus de 2FA code zelden nodig. Als het 2 keer per jaar is, is het veel. Eigenlijk alleen maar als ik iets in mijn Apple account zelf hoef aan te passen of als ik nieuwe apparaten aan mijn account wil toevoegen. Maar het is niet zo dat je het nodig hebt elke keer als je je iPad gebruikt. Zelfs niet elke keer als je iets zou aanschaffen via de App Store.

Dus zo onpraktisch hoeft het niet direct te zijn. Eenmaal geactiveerd kun je alle bekende apparaten aanwijzen als vertrouwde apparaten en kan de 2FA ook van een ander apparaat komen en niet eens perse via sms of zo.

Het risico is natuurlijk dat je niet weet of het dat oplost, maar als het dat wel oplost is het niet alsof je de 2FA super vaak nodig hebt. Zoals ik zei, 2 keer per jaar is veel.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:31

Als je het instelt en je iPad als vertrouwd apparaat instelt, dan kun je dus zelfs 2FA op de iPad zelf gebruiken. Als je bijvoorbeeld op de iPad in de browser probeert in te loggen op iCloud.com, dan vraagt die om 2FA, maar omdat je ipad een vertrouwd apparaat is, toont hij die code op dat ipad apparaat waarop je al bezig bent. Dat is omdat die het ziet als een actie in een browser en niet als een actie van de ipad.

Kortom. Dus zelfs voor inloggen op de iCloud.com in de browser op je iPad met 2FA zou je je telefoon niet nodig hebben.


Wat is erger. 3 keer per dag moeten unlocken, of zelden tot nooit een keer je telefoon erbij moeten pakken.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 17:17

Dat dus.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:07

ik heb mijn nieuwe setje binnen: iPhone 15 en Apple watch 9. Helaas is het wachten tot de juiste lader binnen komt, want ze leveren wel een snoertje bij, maar geen lader meer. Ik leef nogal onder een steen, dus ik wist dat weer niet natuurlijk.
Ben in de enige telefoonwinkel die dit dorp rijk is geweest, maar daar hadden ze er ook niet 1 en ook geen screenprotector. Ik legde de telefoon op de balie, zegt die jongen: o een iPhone 12...... hij had er dus echt verstand van..... :')

Het zal ooit wel goed komen, denk ik

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:45

Niceee! Heel veel plezier er van

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:03


Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:18

Ello!

Mijn Wacom tablet functioneert helaas niet volledig naar behoren dus ben ik opzoek naar een wat duurzamer alternatief wat langer meegaat. Nu heb ik mijn oog laten vallen op Procreate en het ziet er ontzettend fijn uit om mee te werken! Punt is, daar heb ik een iPad voor nodig en als een echte android-liefhebber, voel ik me net een vis op het droge :o

De intentie is om de iPad alleen te gebruiken voor Procreate en verder niet voor andere doeleinden. Nu zie ik online wel welke modellen het aankunnen, maar ik zoek meer ervaringen qua grootte, snelheid, geheugen etc. Het heeft geen enorme haast, maar met oog op Black Friday en de jaarwisseling, wellicht toch eens rondkijken :) Refurbished is ook een optie!

Ik hoor graag ervaringen betreffende hoe of wat :)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:52

Ik ben volledig verslaafd aan Procreate! In principe kan je op bijna elke iPad Procreate gebruiken, maar hoe groter je werkgeheugen hoe meer lagen je kan gebruiken. Ik werk zelf met een iPadPro uit 2020, maar een goede iPad Air zou ik ook prima vinden, zeker om mee te beginnen. Wel vind ik de 2e generatie pen veel fijner dan de eerste, omdat die met een magneet laadt aan de zijkant van je iPad en niet in de stroomuitlaat.

Voor de compabiliteit:


Afbeelding

Refurbished is prima! Mijn man heeft een iPadPro 12,9 uit 2021, nog een pittige prijs hoor, maar wel drie jaar garantie.

Even wat van mijn werk van de laatste week:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:52

MoniqueT schreef:
Ik ben volledig verslaafd aan Procreate! In principe kan je op bijna elke iPad Procreate gebruiken, maar hoe groter je werkgeheugen hoe meer lagen je kan gebruiken. Ik werk zelf met een iPadPro uit 2020, maar een goede iPad Air zou ik ook prima vinden, zeker om mee te beginnen. Wel vind ik de 2e generatie pen veel fijner dan de eerste, omdat die met een magneet laadt aan de zijkant van je iPad en niet in de stroomuitlaat.

Voor de compabiliteit:


[ [url=m/x2qwi6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Refurbished is prima! Mijn man heeft een iPadPro 12,9 uit 2021, nog een pittige prijs hoor, maar wel drie jaar garantie.

Even wat van mijn werk van de laatste week:


[ [url=m/OxOIor.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BIGw35.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qr0p70.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super bedankt voor je reactie! Die kikker is gaaf zeg! <3 Ik vind het ook tof dat je dankzij Procreate een eigen webshop hebt opgezet :j

2e generatie pen is ook waarvoor ik wil gaan, dus ik ga denk ik ook een tablet zoeken waar die mee werkt. Ik neig nu het meest naar een iPad Air 4 of een Pro 11". Zal er denk ik een beetje vanaf hangen waar ik een mooie aanbieding/refurbished versie voor tegenkom :)

Hoeveel geheugen heeft die van jou en hoeveel lagen kan je daarmee maken? Hoeft geen precies aantal, maar ik werk met relatief weinig lagen - meer dan 50 komt zelden voor eigenlijk - en dan weet ik een beetje hoeveel geheugen ik moet hebben :)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:22

Mijn meest gebruikte canvassen (10x10 inch of A4) bieden rond de 70 lagen. De tekeningen hierboven zijn op een geïmporteerd canvas (van een tutorial) van 6000x4000 pixels en dat gaf maar 23 lagen. Ik gebruik meestal 300DPI.

Mijn iPad heeft 128GB geheugen, heb nog meer dan 50GB over na bijna 3 jaar gebruik. Nu sla ik wel vrij consequent werk op in de iCloud, zodat mijn devices niet vollopen.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:48

Hopelijk weet iemand hier raad.

De kinderen hebben een iPhone met een limiet. Enkel werkt dit voor geen meter.

In het begin ging het geweldig, maar nu gaan ze iedere keer door de limieten heen.
Wat is er mis waardoor dit wel kan?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:41

Je bedoelt een data-limiet?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:09

Sorry, nee app limiet. Bijvoorbeeld een limiet van een uur voor YouTube.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 19:45

Geen kinderen hier maar ik weet dat je een toegangscode voor schermtijd kunt instellen; hebben ze die code mss ergens gevonden?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:36

Nee die weten ze niet. Ga ze van het weekend maar eens de telefoons laten resetten.

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:30

Nou, daar is ie dan <3 Een refurbished iPad Pro 11 uit 2018. Hier en daar wat kleine krasjes, maar niks storends.
Afbeelding
Afbeelding

De Apple Pencil is nog onderweg vanuit Frankrijk geloof ik dus nog heel even geduld hebben. Eerst zo maar aan mijn scriptie en dan straks maar mijn onafgemaakte dingen importeren zodat ik ze in Procreate af kan maken :D

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:58

Hoi!

Ik diep dit topic weer eens op. Iemand die mij kan helpen?
Ik heb nu een Iphone 7. Opzich doet deze het nog wel prima, is nu 6,5 jaar oud. Moet soms wel 2 keer per dag opladen, maar dat is het dan ook wel.
Echter merk ik dat deze heel traag word.
Nu wil ik toch wel een keer een nieuwe, alleen vind ik de pro versie overal zo duur van. Nu weet ik niet zo goed meer wat ik nou moet nemen. De Iphone 14, 15 of toch de 14 pro. Iemand die deze kan helpen vergelijken? De 15 pro valt qua budget wel echt af.