[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:34

En dat vinden ze cheap? :=
Op Ebay zijn echt veeeel leukere en voor een paar euro.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:38

Ik vond het wel cheap, snap niet veel van ebay en op andere sites zijn ze vaak duurder wat ik zo zag :D

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:43

Ik snapte Ebay ook nooit, maar dat heb je in 10 minuten door. :j
Ik heb nu een gameboy case, een cassetteband hoesje, een dollar case en eentje met allemaal poppetjes.
Bij elkaar.. 7/8 euro ofzo.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:19

De simpele hoesjes zijn 0,99 dollarcent en de luxere rond de 2 dollar op ebay. Ook de kabels zijn heel goedkoop.

Ik heb op ebay een originele apple iPad smartcover voor 9 euro gekocht, terwijl diezelfde hier 39,99 kost.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:00

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want bij KPN/Iphone Helpdesk kunnen ze dat niet.

Ik heb 2 maanden geleden, na een paar maanden een hoog abonnement gehad te hebben (omdat ik nog niet wist wat mijn verbruik zou zijn) mijn abonnement verlaagd, op advies van KPN (Hi) naar 250 mb per maand. Ik heb bij mijn ouders, thuis, en bij mijn vriend Wifi.

Nu heb ik het vorige maand netjes gered, ook al schakelt hij bij mijn ouders en bij mij thuis vaak over naar 3G omdat de verbinding er nogal eens slecht is, maar pas op 31 maart zat ik op 100% van mijn bundel. Geen probleem dus.

Echter kreeg ik deze maand op 9 april een sms van KPN dat ik al op 50% verbruik zou zitten, dit lijkt me een hoop maar goed, het zou kunnen want ik had nog steeds 3G aanstaan op het moment dat Wifi er weer eens uit ging. Ook buiten de deur dus constant 3G netwerk.

Afijn, op het moment dat ik op 50% zat schrok ik daar een beetje van, en heb ik zowel 3G als mijn mobiele data uitgeschakeld. De hele dag ging dat prima op Wifi (10 April dus). Ik heb gisteren 3G pas toen ik in de trein zat aangezet, en heb toen een uurtje wat spelletjes etcetera gespeeld op mijn mobiel, na een uurtje 3G kreeg ik een sms dat mijn tegoed verbruikt zou zijn. Ik heb direct 3G en mobiele data weer uitgezet, erg handig dus want normaal heb ik de hele dag door contact met mensen via Whatsapp.

Ik heb vandaag KPN gebeld en die zeiden doodleuk dat ik wel gewoon MB's heb verbruikt op 10 en 11 april, dus ook buiten dat uurtje in de trein. Maar dat kan niet want ik had 3G en mobiele data uit staan! Ik heb de iPhone helpdesk gebeld en die zeiden ook dat als ik deze dingen uit zet en enkel Wifi gebruik dat ik dan geen MB's kan verbruiken. Het was echter volgens KPN/iPhone niet mogelijk dat er bijvoorbeeld iemand 'meelift' op mijn netwerk of wat dan ook, en bij KPN geloofden ze me gewoon niet dat ik 3G had uitgeschakeld. Dikke pech dus volgens KPN.

Weet er iemand waar dit aan kan liggen? Wat kan ik doen om het op te lossen? Ik ga er gewoonweg niet mee akkoord dat ik kennelijk hordes aan MB's verbruik terwijl 3G/Mobiele data uitgeschakeld staan en ik enkel Wifi verbruik. Daarnaast is mijn internetgedrag ten opzichte van de vorige maanden niet verandert.

Wel zag ik op internet dat Youtube MB's vreet, en ik heb hier de afgelopen dagen regelmatig op gezeten, maar wel op Wifi. Iemand een idee? Ik zit met de handen in het haar, want pas als ze mijn factuur hebben zeggen ze me verder te kunnen helpen, maar die factuur komt pas 15 mei.. En tot 1 mei moet ik dus nog met 0 aan internet.

Daarnaast ben ik ook bang dat ik nu nog steeds aan het verbruiken ben, hoewel ik weer enkel Wifi aan heb, en 3G, mobiele data, locatievoorzieningen, bluetooth etc heb uitgeschakeld, en iCloud enkel via Wifi aanstaat..

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:05

Heb je niet die kpn app waarmee je kunt zien hoeveel je gebruikt? Dan kun je even in de gaten houden wanneer je internetgebruik omhoog schiet en waar dat aan kan liggen. Want in principe moet ie geen verbinding maken als je dat allemaal uit hebt staan (bij mij werkt dat perfect in het buitenland enz).

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:10

Nope, hoe heet die app? Goed idee om eens te downloaden. :j

Neemt niet weg dat ik eigenlijk niks kan verbruiken als alles uit staat, toch?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:13

Mb meter van kpn. Ik vind het een raar verhaal, er moet toch ergens iets fout gaan, want idd als je die dingen uit hebt staan moet ie alleen nog verbinding kunnen maken met wifi. Als ik thuis ben en internet gebruik dan verbruik ik ongeveer 2 mb per dag (inclusief whatsapp enz als ik even buiten de deur ben).

Mss een keer je telefoon opnieuw aan en uit zetten? Mss dat er ergens een instelling is blijven hangen oid?

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:31

Ja ik vind het ook erg raar, en baal er ook ontzettend van, vooral omdat ik nog bijna 3 weken met deze bundel zal moeten doen.

Daarnaast ben ik bang dat ik nu alsnog aan het verbruiken ben, ook al staat alles uit en enkel Wifi aan, kennelijk was dit de afgelopen 2 dagen ook zo..

Ik heb de MB meter gedownload, moet deze app eigenlijk constant open staan? Ik sluit namelijk direct altijd al mijn apps.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:33

Nee die loopt op de achtergrond mee

SimoneDV

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:54

werkt die kpn meter ook voor andere providers? of zijn er dan andere apps voor? Vind het wel handig klinken :)

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:57

Ja, werkt ook voor andere providers! Heb zelf t-mobile en gebruik de app ook :)

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:59

Ik heb zelf ook tmobile maar hij werkt daar ook mee idd :j

SimoneDV

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:01

hmm lees dat ie veel batterij verbruikt? Kijk af en toe wel gewoon online bij ben op hoeveel ik zit, haal het tot nu toe altijd wel makkelijk :j

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:30

Jodie, heb je een iPhone? Dan kun je ook checken of er een app meeloopt op de achtergrond door 2x op de home knop te drukken en je apps af te sluiten. Ik heb eens een app gehad die aan bleef staan, blijkbaar, terwijl hij in de app zelf op uit stond... verbruikte ook veel data in korte tijd!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:45

Wat raar zeg Jodie! Heb je geen KPN winkel bij je in de buurt waar je eens naar binnen kunt lopen? Kunnen ze met eigen ogen zien dat je 3G toch daadwerkelijk wel hebt uitgeschakeld...

Nog meer mensen met Vodafone die nog steeds problemen hebben met het 3G netwerk? ^) Ben er nu wel flauw van eigenlijk, betaal er wel gewoon voor namelijk..

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:42

Ik heb een beetje een probleem.

Ik heb momenteel m'n 3GS 32GB op 4.1 nog steeds draaien, nu wou ik deze net updaten en m'n hele iPhone knalde eruit met een herstelfout ( 114 ofzo? ) en nu moet 'ie de hele firmware opnieuw installeren. Ik hoop echt dat alles er nog op staat, zo niet dan ga ik dus echt NIET weer updaten. Iemand enig idee hoe of wat? Vind 't echt doodeng.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:43

Via itunes kun je het herstellen toch? Geen backups gemaakt via icloud ofzo?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:56

... Okay m'n hele telefoon is leeg, ik heb Apple al gebeld maar dan moet ik 35 euro betalen voor een consult.
Ik word echt gek, alles stond erop, oh wat moet ik hier nou in godsnaam mee.

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:03

Naar de telefoonwinkel gaan?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:12

Koppijn en een un-usefull klantenservice call verder, is hij bezig met Apps terugplaatsen ... Op hoop van zegen dan maar.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:22

Heel raar. Ik wilde net updates installeren op m'n iPhone en nu zegt ie dat m'n Apple ID is vergrendeld. Hoe kan dat nou :S

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:23

macchiato, dat had ik gisteren ook! even naar de site gaan die aangegeven word, en je account weer laten ontgrendelen, dan kan je hem weer gewoon gebruiken.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:44

Ik ben nog op zoek naar een words programma. Of eigenlijk het hele office pakket. dus ook excel onderandere. Sommigen hoor ik over pages, er schijnt een quickoffice of zoiets te zijn....

Iemand tips over welke ik moet nemen?

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:08

Er is een office pakket voor de Mac en iWorks, zeg maar Apple's office pakket.