[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:31

Wat moet je nou weer met je telefoon onder de douche? :')

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:46

Piekosjj schreef:
Wat moet je nou weer met je telefoon onder de douche? :')

:o multitasken!
Gesprek voeren,ondertussen tandenpoetsen en haren wassen,is te doen :Y)

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:50

_O-

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:00

Ik zou er heeeeel goed mee uitkijken hoor. De 7 plus valt ook in een bepaalde categorie van waterdichtheid, werd toen ook aangekondigd als 'waterdicht' alsof je ermee kon zwemmen en douchen. Uiteindelijk bleek dat hij alleen voor korte periodes spatwaterdicht was en dan krijg je je geld dus niet terug als je er echt mee gaat zwemmen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:05

Jup... het eerste wat ze vroegen toen ik problemen had met mijn sony Xperia m4 AQUA was of hij waterschade had... Ik dacht serieus, meen je dit. Die kon gewoon in het zwembad etc. En was er niet mee gaan diepzeeduiken. :+

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:46

Iemand hier die ons kan helpen?
Mijn man heeft sinds twee weken een Iphone 8, hij belt altijd anoniem (is DA en wil dus niet dat mensen zijn mobiele nummer hebben).

Echter doet de telefoon qua anoniem bellen waar hij zin in heeft.
Om zeker te zijn dat hij anoniem belt moet hij nu steeds nummer weergave aanzetten en weer uitzetten. Erg lastig dus.
Is er een update van het systeem of zo waardoor dit verholpen kan worden?

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:10

Pfoe, komt het niet door de iOs 11?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:33

Ik ben niet lief geweest voor mijn macbook en hij is hierdoor vochtig geworden. Ik had namelijk gedoucht en ik wilde even iets op de laptop kijken terwijl ik mij verder klaar ging maken.
Ik heb hem toen even mee naar de badkamer genomen, maar de ruimte was natuurlijk een beetje sauna-achtig qua vochtigheid (had wel de deur open) en er vielen een paar druppels water vanuit mijn haar op het toetsenbord. Niet het meest slimme plan ever natuurlijk :+
En nu doen een paar toetsen dus stom (heeeeel gek). Dit was gisteren gebeurd en de meeste toetsen willen wel weer aardig, dus ik heb ergens nog hoop dat dit misschien nog te verhelpen valt? Iemand daar ervaring mee?

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:15

Ik heb 't zelfde een paar keer gehad, maar dan met water in m'n trackpad. Resultaat; spokende computer die doet wat 'ie zelf 'wil'. Best eng als je geen idee hebt wat er aan de hand is, het leek soms wel of iemand anders controle over m'n mac had. Ik heb toen met een papiertje zo veel mogelijk water er uit geprobeerd te halen, door het gewoon tussen de randjes te laten 'glijden'. Dit zou opzich ook wel moeten kunnen met een toetsenbord. Daarnaast gewoon gewacht, heb de eerste keer wel een aantal weken m'n trackpad niet normaal kunnen gebruiken. Heb twee weken terug óók weer een druppel water in m'n trackpad laten vallen :+ maar daar heb ik gelukkig minder lang last van gehad. Ik heb het idee dat het water na een tijdje vanzelf verdampt oid.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:41

Bij telefoons helpt een bak met rijst, helpt dat ook niet met laptops?
Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor :+.
Of rijst neerleggen waar het nat is?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:55

Es_ther schreef:
Pfoe, komt het niet door de iOs 11?


Dank je, we kunnen proberen hier iets mee te doen, is deze gewoon te updaten? (Sorry, heb zelf een Android telefoon)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:49

Er is nu 11.2. nog wat dacht ik.
Maar heb er zelf geen problemen mee, dus weet het niet zeker!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:39

Heeft er iemand een oplossing voor het probleem dat het scherm (iphone 5) niet reageert om
op te nemen? Soms krijg ik de slide helemaal niet in beweging, soms wel, maar dan belt hij vrolijk door.
Als ik daardoor het gesprek 'mis' en wil ontgrendelen, reageert het scherm soms prima, soms slecht, of helemaal niet. Het helpt niet om tijdens het bellen op welke knop dan ook te drukken.
Ik heb een andere iphone 5 aangeschaft, daarmee zijn de problemen alleen maar erger geworden.
Daarna simkaart vervangen en ook dit heeft niet geholpen.

Inmiddels heeft de telefoon sinds vandaag ook bedacht dat het leuk is om uit zichzelf iemand te bellen.
(dan kan hij dus blijkbaar wel ontgrendelen etc?)
Ik ben in staat om een ouderwetse telefoon aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:16

Es_ther schreef:
Bij telefoons helpt een bak met rijst, helpt dat ook niet met laptops?
Misschien zeg ik nu iets heel doms hoor :+.
Of rijst neerleggen waar het nat is?

Ook je telefoon in een bak met rijst doen is echt niet slim. Het vocht vermengt namelijk met het stof wat om de rijst zit en dat vormt een soort papje waardoor je uiteindelijk nog veel meer problemen met je telefoon kan krijgen. (goede) Electronicawinkels zullen dit ook echt afraden. Het beste is om hem helemaal uit te schakelen, zo veel mogelijk uit elkaar te halen en dan op een extreem droge plek neerleggen. Op de verwarming bijvoorbeeld (in een schoteltje dan wel) of gewoon op tafel in een bakje. Met een Macbook zou ik ook echt geen rijst doen.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:10

Vandaag eindelijk een Iphone 8 gehaald!
Alleen zit ik nu met een probleem en wellicht weten jullie dit beter (eerste apple toestel). Hij zegt namelijk dat er geen simkaart in zit... Terwijl ik deze er wel in heb gedaan.

Edit: Ik zie dat mijn simkaart het ook niet meer in mijn oude toestel doet... Hoe is dat mogelijk -:(-

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:40

Dat had ik ook toen ik hem de eerste keer opstartte. Heb hem weer uitgezet en toen weer aan.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:59

Ik heb hem geupdate en diverse keren opnieuw opgestart. Maar helaas is de simkaart echt stuk want in een andere telefoon doet hij het ook niet meer. Hoe het gekomen is, geen idee. Ben erg voorzichtig geweest

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:46

poes schreef:
poes schreef:
Ik heb een 7. Vind de 8 te duur en te weinig toevoegen. Tenzij ik mijn 7 voor een goede prijs kan verkopen.


Ik had hem beter verkocht :roll: nadat mijn telefoon op zaterdag om de 30 seconden op zwart scherm ging, heb ik de laatste update geïnstalleerd en ging alles weer goed. Tot gisterochtend. Telefoon was zwart en reageerde nergens meer op. Na meer dan 45 min aan de lijn met Apple support kwamen ze daar tot dezelfde conclusie als ik: hij is stuk.

Hij is net opgehaald door UPS en nu heb ik eigenlijk geen flauw idee hoe of wat.

Een 7 met 128GB, van nog geen jaar oud, die echt veel geld heeft gekost. Ik hoop dat het goed komt...


wat een drama... ik had mijn telefoon dus meegegeven met een koerier van UPS voor herstelling. Omdat ik tot vandaag niets gehoord had, maar even heen gebeld. Nu blijkt dat er een barst in zit en ik niet gereageerd heb op vraag om hem op mijn kosten te herstellen. En dus is ie weer op weg naar mij, nog steeds stuk.

Na weer 45 min bellen werd duidelijkd dat zij een verkeerd email adres van mij hadden. Een adres wat ik nooit gehad heb en dus ook zeker niet doorgegeven heb. Op een email die je niet krijgt, kun je natuurlijk ook niet antwoorden...

Bovendien zat er gewoon geen barst in...

maw een telefoon van meer dan 850 euro van nog geen jaar oud die zo is stuk gegaan, toevallig enkele dagen na een bug in een update, wordt mogelijk niet hersteld.

Nu moet ik maar zien dat ik thuis ben wanneer hij weer geleverd wordt, moet IK een foto sturen van de barst en dan gingen ze 'verder kijken of ze iets voor me kunnen doen'.

De koerier die hem ophaalde was overigens een dag vroeger dan ze aangegeven hadden. Ik was toevallig thuis en heb hem zo meegegeven. Ik heb een briefje gekregen waarop 'elektronics' staat, niets meer qua specificatie. Sja ik had hem natuurlijk moeten fotograferen en in een doosje doen; maar dus door de timing was ik wat verrast. En nu mag ik gaan bewijzen dat er geen barst was... Ik snap niet dat bij ophalen van zo'n duur toestel er niet even getekend moet worden voor de staat ervan. Ik voel me op dit moment zo opgelicht door Apple :(

Ik hoop dat ze het alsnog goed oplossen maar wat een belabberde service tot nu toe... Hoe kun je na 45 min nu nog een verkeerd email adres hebben, zeker wanneer ik nog mijn icloud account moest bevestigen? Hoe kun je nu met je koerierdienst geen service level agreement hebben over hoe zo'n ophaling dient te gebeuren en hoe je de staat bij vertrek en aankomst kunt documenteren?

Ongelooflijk...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:00

@poes normaal gesproken gaat de service via Apple heel snel en goed
Dus wat jij nu verteld is zeldzaam en hoor je bijna niet eigenlijk.
Hier enkel goede ervaringen en toestel binnen 10 dagen weer netjes terug.
Ook wat ik van andere hoor dus niet alleen eigen ervaringen.

En updates met Samsung of andere merken gaan vaker fout :D
Ik heb nu 2 jaar een 6s en die gaat gewoon nog den jaartje mee niks mis mee
Laatst bijgewerkt door Kido op 18-12-17 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:01

Daar ben ik vet mee... ik hoop dat ze het alsnog oplossen. Hoe het nu gaat is schandalig. Gewoon een e-mailadres noteren dat ik niet heb???
Hoe had jij je telefoon afgegeven dan? In een doosje oid?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:05

Normaal noteren ze je Apple id klopt dat e mail adres wel?
En ook vragen ze het nog een keer na of het wel nog klopt je e mail.
Dus ergens is er wat fout gegaan en ik kan je maar 1 tip geven blijf vriendelijk en vraag naar een Apple senior dus zorg dat je naar een tweede lijn word door gezet.
En hoe heb je het toestel verpakt voor transport?
Ik heb hem idd geheel verpakt dat hij goed zonder beweging vervoerd kon worden en dat hij niet onderweg kon beschadigen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:17

Ik heb tot 4 maal toe mijn iCloud account bevestigd. Vervolgens hebben zij een Gmail account gebruikt wat ik niet eens heb.

Normaal werd ie donderdag opgehaald. Woensdag stond de man van UPS er al. Dus heb ik hem in 7 haasten zo gepakt en meegegeven. Ik had hier ook verder geen instructies over gehad of zo.

Achteraf ook dom van mij maar dat is achteraf.

Ik heb met een senior gesproken en dat was het.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:40

Niet slim idd om hem niet zelf in te pakken maar van hun ook stom kwa mail adres en dat kan je hun ook kwalijk nemen.
Zal geen makkelijk iets worden want bewijs maar dat het toestel heel was.
Maar aan de andere kant de UPS meneer heeft hem heel zonder barst aangenomen misschien weet hij dat nog?
Daar word niet voor getekend volgens mij krijg je enkel een bewijs dat ze je toestel/pakket hebben meegenomen.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:51

poes, wat ontzettend vervelend joh....
Hopelijk vind jij, of zij, toch een oplossing. Dit is echt zwaar balen...


Ik ben aan het twijfelen. Ga nu toch plots van abbo veranderen. Daarbij kan ik voor 550 de 7 met 128gb nemen of de 7plus met 32gb voor 580.
De 7plus vind ik een beetje groot, maar fotos zijn dan wel weer beter en presteert net iets beter. Maar gb zijn ook weer wat natuurlijk.
Meer uitgeven dan dat kan ik echt niet.

Als geen van beide een goed idee is, laat ik het en wacht nog even.
Wat denken jullie?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:52

Sja dat is best ruk toch? Ik had beter moeten weten maar hoe kun je zo ooit bewijzen dat je hem in goede staat verstuurd hebt? Zelfs al had ik hem in een doosje gedaan. Pff echt stom want uiteindelijk is het gewoon veel geld en geen telefoon nu.

Aria_zz: als de mijne hersteld raakt mag je hem voor 500 hebben, ZONDER barst wel te verstaan. Haha :D