[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:45

Zijn volgende gsm kopen we inderdaad zo’n sterk hoesje.
Nuja, met de vorige is hij in zee gesprongen :De huidige heeft eigenlijk al altijd problemen gehad: vrij snel scherm gebarsten: nieuw scherm laten zetten. Week erna: weer gebarsten. Weer nieuw scherm. Paar weken later: gsm begint op te zwellen. Aangezien bij de 2de reparatie de man vd herstelling zei dat we “maar een echte lader moesten gebruiken want dat het scherm zo snel barstte omdat de gsm ging opzwellen door gebruik slechte lader” (we gebruiken elk onze eigen lader?), batterij laten vervangen. Gsm hele tijd goed en ineens begint die dus weer te zwellen... heeft de laatste maanden dus nog niet per se met de job van mijn man te maken maar echt belachelijk welke kosten er dus al aan gedaan zijn. Ik ben dus hierdoor niet zo’n fan van SE maar misschien hebben we gewoon pech gehad (en we gaan nooit meer elders laten herstellen dan bij Apple denk ik in ieder geval).

SE kan dus nog even mee qua updates en accuduur? Ik hoor veel mensen klagen over de accu sedert de updates van eind 2017... Heb daar dus wel wat schrik voor. SE is zeker wel de goedkoopste oplossing. X vind ik te groot en duur, de plussen ook.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:59

Ik heb de SE. prima maar heel basic ivm je 7. Opzwellen en barsten meegemaakt bij 5S en mijn SE. Volgens mij toch steeds nadat ze gevallen waren := het enige wat werkt is heel stevige hoesjes. Ik heb mijn 7 nu ook in een grotere hoes + screenprotector. Je kunt ook mijn (nieuwe!) 7 kopen dan kan ik de 8 kopen :D

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:07

Het is niet voor mij maar voor S. he! Enige reden dat ik een nieuwe zou kopen is als die SE straks niet meer 'mee' kan met updates, maar dat lijkt dan blijkbaar mee te vallen?
De jouwe ook gezwollen ja? 't is echt extreem, scherm komt er nu al 5mm uit ofzo... Heb echt schrik dat dat ding gaat ontploffen!
Dusja, veronderstel dat je je 7 niet voor een prikje gaat wegdoen? :D
Sowieso koop ik hem een betere cover, zo eentje van beton ofzo.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:27

Ik heb een SE nu anderhalf jaar en die doet het nog prima. Ben alleen wel gestopt met updaten omdat ie daardoor alleen trager werd en vaker crashte...

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:32

Hmm en dat is dan weer zonde van een telefoon waar we € 250 voor betalen...
Dilemma: € 250 voor een SE voor husband of € 660 voor een 8 voor mij :P

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:40

Ik ben nog steeds heel erg tevreden over mijn SE, en hij heeft (met hoesje) al wel vaak de grond gezien... :=

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:47

Ja vriend is er ook wel fan van (ook door het formaat), alleen werkt ie in de bouw en ziet dat wel af qua stof en vuil. Maar dat valt met een hoesje wel op te lossen. Heb gewoon schrik dat hij binnen een paar maand snel leeg loopt of traag wordt door verplichte updates.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:06

660 voor een 8 voor jou :j
Als hij toch niet voorzichtig is mag hij het mooi met de afdankertjes doen _O-

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:11

Mijne is wel roze :P
Nog even verder twijfelen, liever de goedkoopste oplossing, op voorwaarde dat die dus ook wel nog minstens een jaar mee kan natuurlijk;

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:30

Zijn de iphones zoveel goedkoper in Belgie?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:34

Geen idee? dat zijn de prijzen die ik bij mijn vaste operator zag staan.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:52

Ok dat zal dan met abbo zijn waarschijnlijk.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:01

Weet niet goed hoe het zit, we zitten sowieso daarbij met telefoon, tv, internet en gsm in een vast pakket dus kan je met korting kopen geloof ik. Ofzoiets :)

Even opgezocht: je moet 12 maand klant zijn en dan 12 maand klant blijven :) Dat doen wij sowieso dus.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:37

Hangt er heel erg vanaf wat hij ermee wil doen. Ik zou mijn SE niet meer genoeg vinden als privé telefoon. En bij de andere merken geen optie? Dan is het ook goedkoper. Als dat zoveel afziet bij hem...

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:37

Ik heb wel echt een mega dilemma _O-
Wil graag een 10,5 inch iPad Pro met Pencil voor mijn illustratiewerk, maar ik twijfel of ik moet wachten tot de nieuwe komen (wellicht in mei) of dat ik nu toch voor de huidige zal gaan :')

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:54

Hij wil enkel iPhone. Voor waarvoor hij hem gebruikt is SE op zich voldoende, tenminste als die batterij en snelheid dus niet binnenkort achteruit gaan.

Ik heb in mijn hoofd dat alle merken met hun updates er wel voor zorgen dat de oude types er vanzelf uitgaan gewoon.

Als je iets nieuws kan kopen in mei zou ik wachten denk ik :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:58

Mmmm. Batterij van mijn SE houdt zich wel echt goed maar ik vind iPhone wel tere telefoons. Denk dat je meer winst gaat halen dan uit een duur stevig hoesje en toch weer een SE.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:03

Ik vind dat opzwellen wel echt eng, en dat zou met laten vallen te maken hebben? Straf...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:06

Opzwellen kan door vocht komen en dat kan komen door waterschade van langer terug ook.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:15

Stral schreef:
Mijne is wel roze :P
Nog even verder twijfelen, liever de goedkoopste oplossing, op voorwaarde dat die dus ook wel nog minstens een jaar mee kan natuurlijk;

Robuuste cover er omheen en dan zie je dat ook niet meer. Moet hij maar wat zuiniger zijn _O-

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:31

Zijn straf dat hij niet zuinig is, een roze telefoon ~~}>

Ik begrijp dat de telefoon in de eerste instantie niet bij Apple gerepareerd is? Het kan dat zo zijn dat de behuizing niet helemaal recht meer is (kan je soms bijna niet zien met het blote oog) en dan is het opzicht niet raar dat het nieuwe scherm ook scheurt, daar komt dan teveel spanning op. Kromme telefoons worden normaal ook niet meer gerepareerd.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:38

Nieuw (gerepareerd) scherm is nog intact, het komt er gewoon letterlijk uit nu!

Reparaties niet bij Apple gedaan neen, garantie was geloof ik net verstreken ofzo, ik weet het niet meer. Hij heeft eens eentje van een vriend gekregen ook, weet niet meer of dat deze is of de vorige, hij is er in geslaagd nogal wat tegen te komen na elkaar toen dus ik weet het niet goed meer :D

Ik heb een hoesje met glitters, misschien kan ik dat er dan rond doen :+

Neen, als de SE-schade puur aan vriendlief ligt en de updates volgens jullie geen problemen gaan geven / uitgeschakeld kunnen worden zullen we wellicht eerder weer een SE kopen denk ik.

Of is de 8 echt zo leuk? :D Ik zie geen gigantische verschillen? Een plus wil ik sowieso niet.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:54

8 is een mooi toestel hoor :) Vind die glazen achterkant zo mooi, en dan vooral de zilveren <3
Het beeldscherm is sowieso wel mooier dan bij de 7, ook door de True Tone optie. Al zijn de meningen daarover verdeeld :+ Verder wat kleine verschillen... andere chip dus net wat sneller, iets betere sensor in de camera, dat soort dingen. En hij kan draadloos opladen :+

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:54

Ik stel mijn vraag hier maar even aangezien hier kenners zitten :D
Heb de laatste paar pagina's door gelezen,maar mijn antwoord staat er niet bij.

Ik wil denk ik overstappen naar iphone.. heb nu een samsung,maar die is aan vervanging toe

De iphone 6 lijkt me wel wat,maar de iphone se ook!
En nou kan ik niet goed kiezen :o

Vind het wel enorm belangrijk dat er mooie foto's kunnen worden gemaakt.
Ik weet hoe de iphone 6 werkt, heb ik voor mijn werk.
ben er dik teveden over.,maar van de iphone se weet ik niet of die dezelfde kwaliteit foto's maakt?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:55

Ik vind de kwaliteit van foto’s dan eigenlijk pas echt veel beter bij de 7. Maar ik dacht dat de 6 ook al een betere camera had dan de SE?