[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:21

Banyu schreef:
Banyu schreef:
Ik heb uitgevogeld hoe ik bij camera het op volledig beeld krijg, ipv soort van vierkant. Maar zodra ik de app afsluit en weer opnieuw doe, dan staat ie weer op het vierkantje.

Iemand enig idee hoe ik dat áltijd op volledig scherm krijg?



Iemand toevallig idee, bij de camera wil ‘m blijvend op 16:9 hebben staan, ipv steeds weer van 4:3 naar de 16:9 moeten zetten??


Als ik op 16:9 klik en sluit me camera af blijft die daar ook op staan. Welke iPhone heb je?
Je zou bij instellingen nog bij camera kunnen kijken en dan bij bewaar instellingen

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:26

Henniie schreef:
Als ik op 16:9 klik en sluit me camera af blijft die daar ook op staan. Welke iPhone heb je?
Je zou bij instellingen nog bij camera kunnen kijken en dan bij bewaar instellingen


Sinds woensdag de 12 max pro! Of ik doe gewoonweg iets verkeerds oid.

Zo staan de instellingen:


Afbeelding

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:32

Je moet bij “camera” kijken ipv “ foto’s “.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:44

cynthiar schreef:
Je moet bij “camera” kijken ipv “ foto’s “.


Sorry, dit is gewoon een verkeerde afbeelding die ik zelf geupload heb!
Cameramodus staat uit, maar die heb ik nu aangezet.
En de creatieve regelaar stond uit, staat nu ook aan.

De rest stond al aan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:15

Ja, het werkt! Thanks
Zelfs even na opnieuw opstarten doet ie het! :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:32

Sorry lieve mensen als ik heel vervelend ben hoor, maar kan je bv bij Rabobank ook 2 passen toevoegen ipv eentje, of gaat dat niet? :)

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:44

Ik heb twee Rabobankpassen, twee creditkaarts en mijn Spaanse bankpas in Apple Pay.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 01:03

Hmm, ik heb een bankpas samen met mn moeder, deze staat er alleen wellicht niet tussen.
Als ik naar kaart toevoegen ga, moet ik dus inloggen bij mn Rabobank app, en daar staat dan alleen mijn bankrekening op actief.

Zij heeft samsung dus dan lukt het niet denk ik?
Sorry hoor dat ik misschien zoveel “onnodige” dingen vraag!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 01:03

Heb de iPhone 12 mini geïnstalleerd en een reservekopie gemaakt van mijn oude telefoon en deze via de cloud overgezet naar mijn nieuwe telefoon.
Nu kom ik er per toeval achter dat er heel veel (foto’s en video’s) niet zijn overgezet. Ruim 50GB… maar heel random, dus niet van een bepaalde periode.

Hoe krijg ik dit alsnog goed? Het gaat echt alleen om de foto’s en video’s. Kan het wel opnieuw proberen, maar dat duurt eindeloos. En ik ben echt net klaar met alles weer aanmelden van mail, bankapp etc….

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:49

Stonden die foto’s dan wel in de iCloud? Misschien dat het daar mis is gegaan?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:34

Banyu schreef:
Hmm, ik heb een bankpas samen met mn moeder, deze staat er alleen wellicht niet tussen.
Als ik naar kaart toevoegen ga, moet ik dus inloggen bij mn Rabobank app, en daar staat dan alleen mijn bankrekening op actief.

Zij heeft samsung dus dan lukt het niet denk ik?
Sorry hoor dat ik misschien zoveel “onnodige” dingen vraag!


Er worden alleen kaarten toegevoegd van Apps die op je eigen telefoon staan. Als je een rekening hebt met je moeder samen, kan je aan de bank vragen of die account ook bij jou wordt toegevoegd. Ik heb van allebei mijn volwassen kinderen nog een rekening in mijn account, omdat dat ooit zo geregeld is omdat ze in het buitenland zaten. Ze zijn allebei te gemakzuchtig om het bij de bank te laten veranderen (en ik kan het niet). Als ik daar pasjes van zou hebben, zou dat ook gewoon in Apple Pay kunnen.

Je kan trouwens vanuit de App je pasjes in Apple Pay zetten of vanuit de Apple Wallet.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:10

Es_ther schreef:
Stonden die foto’s dan wel in de iCloud? Misschien dat het daar mis is gegaan?



Ik ging ervan uit dat een reservekopie aan het eind van alles een kopie heeft gemaakt, maar dat is nu niet gebeurd. Ik gebruik verder geen iCloud voor foto’s.
Maar ik wil natuurlijk wel alle behouden. Hoe krijg ik de foto’s op de nieuwe iphone?

Het rare is, als ik bij foto’s kijk staan er op de nieuwe telefoon bijna 750 items meer in het mapje ‘recent’, maar er missen bijna 100 video’s.
En ik heb geen 800 foto’s gemaakt afgelopen dag. Dus er klopt niets van.

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:35

eilleen333 schreef:
Heb de iPhone 12 mini geïnstalleerd en een reservekopie gemaakt van mijn oude telefoon en deze via de cloud overgezet naar mijn nieuwe telefoon.
Nu kom ik er per toeval achter dat er heel veel (foto’s en video’s) niet zijn overgezet. Ruim 50GB… maar heel random, dus niet van een bepaalde periode.

Hoe krijg ik dit alsnog goed? Het gaat echt alleen om de foto’s en video’s. Kan het wel opnieuw proberen, maar dat duurt eindeloos. En ik ben echt net klaar met alles weer aanmelden van mail, bankapp etc….

Via AirDrop op beide apparaten even aanzetten en overzetten

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:24

Henniie schreef:
eilleen333 schreef:
Heb de iPhone 12 mini geïnstalleerd en een reservekopie gemaakt van mijn oude telefoon en deze via de cloud overgezet naar mijn nieuwe telefoon.
Nu kom ik er per toeval achter dat er heel veel (foto’s en video’s) niet zijn overgezet. Ruim 50GB… maar heel random, dus niet van een bepaalde periode.

Hoe krijg ik dit alsnog goed? Het gaat echt alleen om de foto’s en video’s. Kan het wel opnieuw proberen, maar dat duurt eindeloos. En ik ben echt net klaar met alles weer aanmelden van mail, bankapp etc….

Via AirDrop op beide apparaten even aanzetten en overzetten


Ah top! Ga ik dat proberen!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:04

MoniqueT schreef:
Banyu schreef:
Hmm, ik heb een bankpas samen met mn moeder, deze staat er alleen wellicht niet tussen.
Als ik naar kaart toevoegen ga, moet ik dus inloggen bij mn Rabobank app, en daar staat dan alleen mijn bankrekening op actief.

Zij heeft samsung dus dan lukt het niet denk ik?
Sorry hoor dat ik misschien zoveel “onnodige” dingen vraag!


Er worden alleen kaarten toegevoegd van Apps die op je eigen telefoon staan. Als je een rekening hebt met je moeder samen, kan je aan de bank vragen of die account ook bij jou wordt toegevoegd. Ik heb van allebei mijn volwassen kinderen nog een rekening in mijn account, omdat dat ooit zo geregeld is omdat ze in het buitenland zaten. Ze zijn allebei te gemakzuchtig om het bij de bank te laten veranderen (en ik kan het niet). Als ik daar pasjes van zou hebben, zou dat ook gewoon in Apple Pay kunnen.

Je kan trouwens vanuit de App je pasjes in Apple Pay zetten of vanuit de Apple Wallet.


Ik heb wel een bankpasje haar rekening. Maar ik krijg deze niet toegevoegd, dan moet ik inloggen op de rabobank app, en dan staat er alleen dit:

Misschien omdat ik hiermee ook niet op bankieren kan, dan zou ik hiervoor even moeten bellen oid?
Afbeelding

Vanavond op haar telefoon (samsung) gekeken, maar kan er niets over vinden omdat ze geen apple pay dan heeft.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:14

Heeft iemand toevallig ook dat Apple producten plotseling zooo traag internet hebben, zowel MacBook Pro als iPad Pro. Maar aan internet ligt het niet :S

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:49

Ik had dat tijdje geleden. Alles keer opnieuw opgestart en toen deed alles het weer.
Was op MacBook en iPad, telefoon deed gewoon normaal..

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 02:00

Gianti schreef:
Heeft iemand toevallig ook dat Apple producten plotseling zooo traag internet hebben, zowel MacBook Pro als iPad Pro. Maar aan internet ligt het niet :S


Soms heeft de WiFi waar je op zit een reset. Of wordt die geoptimaliseerd waardoor het “kanaal” waar die op zit aangepast (weet even niet het juiste woord ervoor). Daar kan internet heel traag van worden. Je internet verbreken en weer opnieuw verbinden lost dat meestal op.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:44

@Banyu: ik zou ff met de bank bellen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:34

MoniqueT schreef:
@Banyu: ik zou ff met de bank bellen.


Ga ik doen, waarschijnlijk is het ook omdat ik er niet mee kan bankieren online. Geen idee verser hoor, anders ga ik morgen wel even langs oid…

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:30

Ik heb het nagevraagd, en het kan niet, omdat het een volmacht pas is. Weten we dat ook weer. Het was heel handig geweest, maar jammer..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:03

Als je aan het typen bent, hoor je toch zo’n geluidje… kan je dit ook harder of zachter zetten?

Als ik met de volumeknop speel, veranderd er niks zeg maar…

Vind ‘m heel zacht maat misschien is dit wennen, omdat samsung met de volumeknop mee ging

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:57

Banyu schreef:
Als je aan het typen bent, hoor je toch zo’n geluidje… kan je dit ook harder of zachter zetten?

Als ik met de volumeknop speel, veranderd er niks zeg maar…

Vind ‘m heel zacht maat misschien is dit wennen, omdat samsung met de volumeknop mee ging


Ligt dit aan mij?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:31

Bij Horen en voelen kan je onderaan je geluid van het toetsenbord uitzetten.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:18

MoniqueT schreef:
Bij Horen en voelen kan je onderaan je geluid van het toetsenbord uitzetten.


Dat heb ik inmiddels gevonden, maar het gaat mij niet om het uitzetten. Volume er eventueel hoger te krijgen.