[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:52

Ik heb sinds kort dat ik bestanden in mijn Bestanden - iCloud drive niet kan openen.
Ik heb bv een app gesprek opgeslagen. Normaal als ik dan daar op de ZIP klik dan download ie m en maakt er een map van met het tekstbestand en de foto's.
Maar nu krijg ik constant de melding dat het bestand niet kan worden geopend.
Op de computer via iCloud kan ik er wel bij en downloaden.
Wat is dit? En hoe krijg ik het wel gedownload op m'n telefoon?! Ik heb nu een iPhone 7.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:53

Ik heb problemen met mijn foto’s naar mijn externe harde schijf cq laptop te brengen. De hele tijd als hij bijna klaar is met het overbrengen loopt hij op de laatste 5 seconden vast. Ik krijg dan Fout bestand map is niet meer bereikbaar! Van alles geprobeerd. Maar krijg de laatste 100 foto’s niet opgeslagen. Heb ook al bij Foto setting gekozen voor originele bestanden naar pc ipv automatisch. Heel naar ik werk liever niet met icloud dus ik gebruik het geheugen van de iPhone zelf. Nooit een probleem, maar nu met 600 foto’s elke keer vastlopen. Soms zegt de mobiel dat de accessoire niet wordt ondersteund. Dus dacht eerst probleem kabeltje van IPhone. Nu heb ik twee originele kabels en allebei hetzelfde probleem. Dus vermoed een probleem bij IPhone zelf. Ik heb een iPhone 7 en een Lenovo laptop. Zaterdag komt iemand meekijken gelukkig want wordt hier niet blij van...

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:45

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand kan helpen. Als het überhaupt mogelijk is haha.

Iphones filmen in MOV. maar is dit nog in te stellen dat hij in AVI zou filmen?
Nu is het moeilijker met filmpjes bewerken. Dus zou fijn zijn als t nog mogelijk zou zijn :+

Neem aan dat het anders op te lossen is met een andere video bewerker?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:58

Met welke software edit je? Naar mijn weten is het video formaat niet te wijzigen. Eventueel op de computer even kijken naar een programma om te converteren.

Alloewel de meeste professionele software dat ook zelf kan.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:07

We editen nu met vegaspro 15.
Jammer, zijn nu al even aan t klooien om het te bewerken. Hij pakt het beeld nu niet, kan de MOV. niet afspelen

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:22

Probeer even te googlen op termen “mov to avi converter” er zijn genoeg programma’s die dat kunnen doen. Werk je met windows of met mac?

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:30

Ik werk met windows.

Heb je nog een tip voor een converter? Of eventueel een bewerk programma?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:31

Hmmm, voor converters weinig tips, geen idee wat er voor windows is. Werk zelf niet met windows. Anders wellicht even de software van Adobe proberen, Adobe Premiere, dat is fijne video bewerking software.

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:32

Die is helaas te zwaar voor de laptop :+
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:29

Oke, ik ben benieuwd of iemand hier raad mee weet.....ik heb om te gamen vanmiddag een toetsenbord gekocht. Gewoon een goedkoop gaming toetsenbord bij de action. Hier zit van die gekleurde achtergrond verlichting in. Maar deze doet het niet, onder de scrol lock knop kan ik de verlichting activeren door die aan te zetten.

Maar nu werkt dat niet, heb hem in de windows MacBook van mijn vriendin gestopt en daar werkt het wel op. Maar op mijn MacBook niet. Nu lees ik dat die functie knoppen meestal standaard niet werken op mac. Omdat dit niet standaard is voor mac en MacOS.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand hoe ik dit fix? Eerst ging op die knop mn verlichting van mn scherm zachter. Dat heb ik al uit weten te schakelen. Maar mijn toetsenbord verlichting krijg ik nog steeds niet aan :=

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:23

Misschien kun je de knoppen ‘remappen’? Weet niet of dat lukt, maar instellen dat de knoppen doen. Heb ik zelf nog niet gedaan.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:48

:wave:

Iemand hier die AirPods 2 heeft en mij kan vertellen wat de verschillen zijn in uiterlijke kenmerken tussen de 1 en 2? Ik heb namelijk tweedehands AirPods besteld. Echter zie ik op het doosje niet staan dat het de 2 zijn. Ook zit de led indicator aan de binnenkant van mijn doosje, echter zie ik op de apple site dat deze aan de buitenkant zit. Als ik weer filmpjes kijk zie ik het lampje soms weer niet aan de buitenkant van de 2 dus raak een beetje in de war.. Kan het zijn dat de draadloos oplaadbare case alleen de led aan de buitenkant heeft?

Ben dus een beetje bang dat ik voor de 2 heb betaald maar de 1 heb gekregen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:54

Bij de 2 heb je ook verschillende doosjes namelijk de draadloze oplader doosjes en de normale die ook bij de 1 zaten dacht ik.
(Ik dacht dat de draadloze oplaad case dat lampje wel had en de ander niet en die draadloze is duurder)
Daar zou ook nog het verschil in kunnen zitten misschien?
https://www.iculture.nl/apple-accessoires/airpods-2/

Op het doosje zal wel staan welke chip erin zit vermoed ik of een bepaald serie nummer.
Verder als je dus geen lampje heb op de buiten kant dan is het geen draadloze versie 2.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:10

Zag inderdaad al dat het dus vermoedelijk de draadloze oplaadbare oplaad case was die een led lichtje aan de voorkant heeft. Echter zit het knopje aan de achterkant bij die draadloos oplaadbare case hoger, zou dit ook zo zijn bij de normale case? Net als dat het doosje van de 2 een mat spiegel effect zou hebben op de achterkant van het doosje en de 1 niet. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de AirPods 2 herkent worden op de iPhone? Worden die, als je bij bluethooth kijkt dan ook gewoon aangeduid met AirPods van .. of AirPods2 van .. ? Ik twijfel echt. De siri functie werkt namelijk ook niet naar mijn idee :\

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:32

Heb je He Siri al geprobeerd? De eerste generatie heeft dit nl niet. (Alleen via tikken op een oordop om Siri te activeren)

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:49

Ja eerst leek het het te doen maar toen zat ik op de bank en lag mijn iPhone dicht bij en die sloeg dus aan. Heb ze net op de fiets ingehad en toen deden ze het dus niet. Heb dus het idee dat siri de eerste keer dus wel werkte omdat mijn telefoon het oppikte.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:53

En als je op je telefoon naar Bluetooth gat en dan naar je AirPods. Ik heb daar dan dus dat ik in aanvullen wat er gebeurd als ik dubbel tik op een van de oortjes. Daar staat ook Siri bij. Je zou denken dat dat bij de 2 niet nodig is omdat die met He Siri werkt en misschien staat dan die optie er niet bij. Maar ja, ik ken verder niemand met de 2 dus weet niet wat daar als opties bij staan. "o

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:56

Waar heb je ze gekocht en voor hoeveel?
Het doosje van de 2 en 1 dus de niet draadloze zullen wel hetzelfde zijn vermoed ik.
Maar op je aankoop doosje zul je een model nummer moeten zien staan
(Hier staat welk model nummer de eerste versie heeft en de tweede versie)
https://support.apple.com/nl-nl/HT209580

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:16

Thanks allebei! Heb ze via coolblue besteld.

@Needje mijne hebben dus wel de siri functie daar staan. Snap je gedachte inderdaad.

@Kido Thanks! Handige info, had al mijn serie nummer ingevuld en die gaf 2de generatie aan. Toch zat het mij nog niet helemaal lekker. Modelnummer van de AirPods zou goed moeten zijn. Heb alleen dus wel twee verschillende modelnummers..

Dus mijn laatste vraag :') Hebben jullie 2 verschillende modelnummers op de AirPods staan? Bij mijn linker AirPods staat er onder A2031 en bij de rechter A2032. Zijn dus allebei wel generatie 2 maar vraag mij af of ze dan een paar gemixt hebben?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:30

Zou dat niet gewoon links en recht zijn?
Wat best aannemelijk is een in mijn ogen want anders gaat dat mis lijkt me.
Maar er is dus verschil in case en als Coolblue heeft geadverteerd met draadloze case heb je de verkeerde gekregen zo niet dan klopt het gewoon dus lijkt het nu?

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:27

Ja ben er nu wel over uit dat het de 2 is. Dacht alleen dat het modelnummer hetzelfde zou zijn omdat op de AirPods zelf al L en R staan. Dacht dat het modelnummer veranderde met het jaar dat het gemaakt werd. Echter vriendlief heeft ook op beide AirPods verschillende nummers staan dus dan klopt het. Bedankt voor het meedenken iedereen! :)

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:07

Hoi! Ik en man zijn iPhone gebruikers, verder hebben we nog oude laptop(s) die voornamelijk gebruikt worden om de foto’s op te zetten (zitten ondertussen ook al in cloud enzo). Laptop is het aan het begeven dus ik overweeg nu de aankoop van een iPad, alleen gebruik ik de laptop nog het allermeest voor het gebruiken van Stremio... Kan iemand mij vertellen of je op je ipad nog makkelijk series kan mee kijken met USA? Klinkt stom maar ik zou dat echt missen en zou wel eens willen weten wat de mogelijkheden zijn :)

Overweeg al even een simpele iPad voor erbij maar nu de laptop zou wegvallen moet ik misschien toch aan iets met meer capaciteit gaan denken. Tips zijn welkom dus, ik ken er niets van. Ik heb een iPhone 11 trouwens :) Bedankt!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:38

Ik heb een iPhone 11pro en sinds vandaag doet m'n flitser het niet meer. Staat een geel driehoekje met een uitroepteken en als ik daar op klik zegt ie dat de flits is uitgeschakeld omdat de iPhone niet genoeg batterijvermogen heeft en moet worden opgeladen. Maar hij staat nu bv op 80% batterij....
Meer mensen hier last van?

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:49

Stral schreef:
Hoi! Ik en man zijn iPhone gebruikers, verder hebben we nog oude laptop(s) die voornamelijk gebruikt worden om de foto’s op te zetten (zitten ondertussen ook al in cloud enzo). Laptop is het aan het begeven dus ik overweeg nu de aankoop van een iPad, alleen gebruik ik de laptop nog het allermeest voor het gebruiken van Stremio... Kan iemand mij vertellen of je op je ipad nog makkelijk series kan mee kijken met USA? Klinkt stom maar ik zou dat echt missen en zou wel eens willen weten wat de mogelijkheden zijn :)

Overweeg al even een simpele iPad voor erbij maar nu de laptop zou wegvallen moet ik misschien toch aan iets met meer capaciteit gaan denken. Tips zijn welkom dus, ik ken er niets van. Ik heb een iPhone 11 trouwens :) Bedankt!

Ben er ondertussen al achter dat serie aan te kopen is via iTunes, hele domme vraag maar ik gebruik iTunes dus eigenlijk nooit: waar staat dat dan opgeslaan? Op je iPad of in de iCloud? Want van die laatste heb ik abo op grootste opslagruimte dus zou dan op zich geen iPad met grote opslagcapaciteit nodig hebben. Toch? :D

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:50

Needje schreef:
Ik heb een iPhone 11pro en sinds vandaag doet m'n flitser het niet meer. Staat een geel driehoekje met een uitroepteken en als ik daar op klik zegt ie dat de flits is uitgeschakeld omdat de iPhone niet genoeg batterijvermogen heeft en moet worden opgeladen. Maar hij staat nu bv op 80% batterij....
Meer mensen hier last van?

Nog nooit gehad, mijn batterij loopt wel mega snel leeg de laatste dagen, iPhone 11 hier. Was er geen update recent?