[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:24

iPhone 14 Pro en 15 (niet de pro) zijn bijna hetzelfde. Zelfde chip (gaan dus even lang mee met updates). Alleen heeft de 14 pro nog een extra telelens (24 MP) als camera. De andere 2 lenzen (beide 48 MP) zijn hetzelfde op beide telefoons (qua specs, weet even niet of de lens kwaliteit anders is).
De iPhone 14 heeft een 'oudere' chip en gaat daardoor waarschijnlijk net iets korter mee met updates. Qua camera's heeft deze 2x een 12 MP camera, wat wel echt een groot verschil is met de 48 MP camera's van de 14 pro en 15 in mijn ogen.

Ik vind chip en camera het belangrijkste. Als mensen nog willen aanvullen met andere dingen.. :D
Je kan ze hier ook vergelijken:
https://www.apple.com/nl/iphone/compare ... ,iphone-14

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:32

Ja, ik heb eigenlijk mijn beslissing al gemaakt, even volgende maand kijken hoeveel ik ongeveer kan sparen volgend jaar en dan ga ik de 15 kopen :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 10:06

Als ik nu een nieuwe iPhone moest kopen, en de keus had tussen de 14 en 15, dan ging ik zeker voor de 15, vooral vanwege de nieuwe video-mogelijkheden <3 Ik wil ook in log kunnen filmen :))

Maar ik vind het erg jammer dat er geen mini meer bij zit. De maat van mijn 12 mini is zo fijn. Eerder wat aan de grote kant zelfs.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:59

8nnemiek schreef:
Als ik nu een nieuwe iPhone moest kopen, en de keus had tussen de 14 en 15, dan ging ik zeker voor de 15, vooral vanwege de nieuwe video-mogelijkheden <3 Ik wil ook in log kunnen filmen :))

Maar ik vind het erg jammer dat er geen mini meer bij zit. De maat van mijn 12 mini is zo fijn. Eerder wat aan de grote kant zelfs.


Ja dit dus. Als er een 16 mini uitkomt dan neem ik zeker die.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 14:06

_xManadisx_ schreef:
Ja, ik heb eigenlijk mijn beslissing al gemaakt, even volgende maand kijken hoeveel ik ongeveer kan sparen volgend jaar en dan ga ik de 15 kopen :)

Hele goede keuze :j
De 14 zou ik zelf sowieso overslaan, die was geloof ik bijna hetzelfde als de 13.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:37

Ik heb de 15 vandaag besteld, zat een korting op bij bol.com. Morgen komt ie al binnen :)

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:53

Als ik met mijn iPhone 15 een foto maak, wordt het een soort kort filmpje en kan ik er niks meer mee. Het enige dat helpt is een hard reset, dan kan ik weer een paar foto’s maken tot het weer mis gaat. Live heb ik uit gezet maar iedere keer staat het weer aan. Wat doe ik fout? Het was goed, tot van de week. Geen update geweest ofzo

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:03

Ik heb dat met mijn 12 mini ook steeds. Springt iedere keer terug op dat kansloze live.

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:09

Zal het door de laatste update komen?

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:18

PSvanLot schreef:
Ik heb dat met mijn 12 mini ook steeds. Springt iedere keer terug op dat kansloze live.

Hier ook, met de 12. Zet het steeds uit voor ik een foto maak. Echt helemaal,uit is mij al een tijd niet gelukt helaas. Net wel nieuwe update gedaan, maar nog niet gekeken of het nu helemaal uit kan

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:48

Morrie schreef:
Als ik met mijn iPhone 15 een foto maak, wordt het een soort kort filmpje en kan ik er niks meer mee. Het enige dat helpt is een hard reset, dan kan ik weer een paar foto’s maken tot het weer mis gaat. Live heb ik uit gezet maar iedere keer staat het weer aan. Wat doe ik fout? Het was goed, tot van de week. Geen update geweest ofzo

Ik heb dat niet, net getest. Is er niet ergens een instelling oid?

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:52

ik heb geen instellingen veranderd en eerst deed hij het wel. Het zal wel een update zijn als anderen het ook hebben

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:14

Instellingen > camera > bewaar instellingen
Daar moet de onderste knop (Live Photo) aan staan/groen zijn.
Kan zijn dat als je de camera voor het eerst daarna opent, 'live' wel aan staat, maar als je dan 'live' uit zet, zou hij uit moeten blijven als je de camera daarna weer opnieuw opent.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:33

J0anieke schreef:
Instellingen > camera > bewaar instellingen
Daar moet de onderste knop (Live Photo) aan staan/groen zijn.
Kan zijn dat als je de camera voor het eerst daarna opent, 'live' wel aan staat, maar als je dan 'live' uit zet, zou hij uit moeten blijven als je de camera daarna weer opnieuw opent.

Dat heb ik ingesteld ja. Maar alsnog staat live aan als ik de camera open. Heel,iritant

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:44

Siers83 schreef:
J0anieke schreef:
Instellingen > camera > bewaar instellingen
Daar moet de onderste knop (Live Photo) aan staan/groen zijn.
Kan zijn dat als je de camera voor het eerst daarna opent, 'live' wel aan staat, maar als je dan 'live' uit zet, zou hij uit moeten blijven als je de camera daarna weer opnieuw opent.

Dat heb ik ingesteld ja. Maar alsnog staat live aan als ik de camera open. Heel,iritant

Dat dus…

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:37

Dan zal t een fout zijn, wachten op nieuwe update.. :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:15

Weet hier iemand waarom mijn Macbook in 'Foto's' wel mijn iPhone kan detecteren maar in Finder niet?
Ik wil updaten naar iOS 17 omdat dat blijkbaar moet voor de apple watch die ik net besteld heb, maar ik heb niet voldoende geheugen UGH.
Nu las ik op internet dat je hem ook via aansluiten op MacBook kunt updaten als je onvoldoende geheugen had, maar hij vindt hem dus niet in Finder.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:31

Loopt je Macbook wel op het nieuwste besturingssysteem?
Ik heb zelf al heel lang geen iPhone meer op de Macbook aangesloten, maar weet nog dat dat in eerdere versies via iTunes ging in plaats van de finder.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:41

Schijnbaar moet je m idd verbinden nu met de Mac en dan m opzoeken in de Finder.
Maar heb alleen een oude iMac waar het nog via iTunes ging dus geen idee hoe en wat als je m daar niet ziet. Sorry.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:43

Zie je m helemaal niet hieronder dan Granoek? (onder locaties)

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:17

Nee staat niet bij locaties… iTunes is er inderdaad niet meer!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:21

Helaas is van de zomer mijn macbook pro van 2017/2018 oververhit geraakt en is gok ik daardoor een chip/kabel te heet geworden en doet sindsien mijn scherm het niet meer. Gelukkig heb ik een tweede scherm dus ik kan m'n mac nog wel gebruiken, maar ik wil soms ook wel graag op de bank zitten en een filmpje kijken :+ Ook koppelt m'n tweede scherm niet altijd goed dus het is gewoon tijd voor een nieuwe mac ondanks dat 'ie het verder nog heel goed doet.. Wat een pech zeg.

Nu heb ik niet zo'n hoog budget dus wil ik eigenlijk gewoon voor de goedkoopste mac air gaan, die eigenlijk dezelfde specs heeft als mijn huidge mac pro! Alleen is dit wel een 2020 versie. Ik gebruik mijn macbooks echt tot ze op zijn dus ik vraag me af of het wel rendabel is om een model te kopen dat al 4 jaar oud is? Anders zou ze air van 2022 ook een optie zijn, maar of dat de moeite waard is, deze is best wel een heel stuk duurder!

Ik heb eigenlijk niet zo veel eisen, ik doe soms wat foto's bewerken in Lightroom of gimp maar het belangrijkste wat ik nu doe op mijn mac is lezingen maken en geven via Teams, site bijwerken, dat soort dingen. Niks 'zwaars' dus waarvoor ik nog een Pro nodig zou hebben nu de Airs ook zo goed zijn geworden :+

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:30

De moeite waard is een beetje koffiedik kijken.

Het is een beetje het verschil tussen nu meer geld kwijt zijn of eerder weer een nieuwe investering moeten doen.

Oververhitting is wel heel erg pech. Van mijn MacBook Pro uit 2012 is de accu kapot, en werkt dus nog alleen op netstroom, maar doet het verder gewoon nog steeds. Dus ze kunnen wel écht heel erg lang mee.

Heeft die air uit 2020 wel een M1 chip? Of is dat nog een Intel? In dat geval zou ik persoonlijk even doorsparen nog voor die van 2022. Ik vermoed zelf dat de support/updates voor Intel Macs relatief kort is vergeleken met hoe lang Mac modellen in het verleden mee gingen wat updates betreft. Er komt een moment dat het kosten technisch gewoon niet meer interessant is om het besturing systeem aan de praat te houden op oude Intels.

Heb je geen televisie? Kun je niet vanaf je telefoon filmpjes kasten naar de televisie? Voor 30 euro heb je een Chrome cast als de tv het niet aankan.

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:51

Ja ik snap dat het een beetje een vraag is waar geen goed antwoord op is :+

Ja echt pech, ik weet niet wat er als eerst fout ging, de oververhitting of iets anders, de fans begonnen nl niet te draaien en de mac koelde ook niet af toen ik de klep dicht deed. Dus waarschijnlijk een combinatie van dingetjes. Hij wordt nu nog steeds wat snel warm of gaat niet altijd goed in de slaapstand. Ik heb zelfs m'n mac van daarvoor nog, maar die is echt heeeeel erg oud :')

Dit is de Air met de M1 chip. Hij is nu net deze week in de aanbieding voor omgerekend 960 eur, zit zo'n 100 eur korting op. De M2 Air is rond de 1.300, vind dat best een groot verschil!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 01:28

Waar zou ik eventueel het beste de achterkant van mijn paarse iphone 14 max pro kunnen laten maken? Wel zelfde kleur ook? En wat zijn ongveer de kosten?