[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:26

Je moet er ook niet mee gaan zwemmen, vinden ze vaak niet zo leuk!
Maar balen zeg..

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:01

Is me toch iets raars gebeurd :') mijn stiefvader heeft er mee geklooid en nu gaat hij aan. Alleen er zijn wat problemen met het terugzetten van de cloud

Edit; hij valt steeds uit en het hersteltelefoonnummer doet het niet meer

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:26

Mijn Iphone heeft besloten om iedere keer alle aps uit te loggen.. Dus niet af te sluiten, maar ik moet me steeds overal voor aanmelden..
Ook heeft ie YouTube nu maar half geinstalleerd en gaat ie daar niet meer verder mee...

Bij whatsapp vergeet ie steeds welke emoticons ik als laatste gebruikt heb.. ?

En kun je een update overslaan? Volgens mij loop ik er twee achter..

Ligt dat echt aan dat ik de laatste update nog niet uitgevoerd heb?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:34

leeslampje schreef:
Goed punt... dan ga ik die dit weekend maar eens aanmaken :)


Nadeel zou dan weer zijn dat je eventuele betaalde apps op je werk telefoon niet kunt gebruiken.

Je kunt ook gewoon bij je instellingen voor icloud zeggen dat hij je contacten niet moet synchroniseren. Als het goed is houd die ze dan gescheiden.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:58

Shiloh schreef:
leeslampje schreef:
Goed punt... dan ga ik die dit weekend maar eens aanmaken :)


Nadeel zou dan weer zijn dat je eventuele betaalde apps op je werk telefoon niet kunt gebruiken.

Je kunt ook gewoon bij je instellingen voor icloud zeggen dat hij je contacten niet moet synchroniseren. Als het goed is houd die ze dan gescheiden.

Of je zegt dat het familie is die twee accounts?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:02

Kido schreef:
Of je zegt dat het familie is die twee accounts?


slim!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:14

Hier ook sinds de laatste update een batterijslurpende iPhone 7.
Ik heb hem een uur geleden van de lader gehaald, hij is nu alweer 80%, terwijl ik hem maar 1x ontgrendeld heb. Hopelijk fiksen ze het gauw!

Voor degene met een vol geheugen: kijk even of je nog oude (dubbele!) reservekopieën hebt staan!
Mijn iPhone was ineens traag en ook bijna vol!
Bleek hij nog twee oude reservekopieën van m’n iPhone SE en oude 5 te hebben bewaard.
Die heb ik verwijderd, nu heb ik weer een brave 12% ruimte in gebruik, ondanks de 4000 foto’s en video’s die er op staan :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:40

Leuk zo een verzekering bij je telefoon.....en als je m nodig hebt kan je er niks mee.

Gister mijn iPhone 10 laten vallen, beide kanten kapot en gaat niet meer aan. Nu had ik gelukkig een verzekering afgesloten bij mijn iPhone 10. Gister gelijk de verzekering gebeld, blijkt dat die apart afgeschreven hoort te worden (ik dacht dat het in mijn telefoon abonnement zat). Maar dus blijkbaar niet.....en het is natuurlijk ook van mijn bankrekening niet afgeschreven.

Nu moet ik dus eerst contact opnemen met de administratie, mn betalingsachterstand voldoen en dan pas kan ik een claim indienen en dus een nieuwe telefoon krijgen. En dat terwijl ze de belofte hebben dat je binnen 1 werkdag weer een telefoon hebt.

Echt woest was ik, woest.....zeker aangezien ik in al die maanden nog nooit een herinnering gehad heb oid dat er niet betaald was.....

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:01

Dan had het ook los op je factuur moeten staan bij je telefoon abonnement als dat zo was lijkt me?
Enkel KPN doet dat zo geloof ik maar dan nog word het echt als apart ding genoemd op de factuur.
Wel balen dat je er zo achter moet komen...

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:15

Tivoli schreef:
Hier ook sinds de laatste update een batterijslurpende iPhone 7.
Ik heb hem een uur geleden van de lader gehaald, hij is nu alweer 80%, terwijl ik hem maar 1x ontgrendeld heb. Hopelijk fiksen ze het gauw!

Voor degene met een vol geheugen: kijk even of je nog oude (dubbele!) reservekopieën hebt staan!
Mijn iPhone was ineens traag en ook bijna vol!
Bleek hij nog twee oude reservekopieën van m’n iPhone SE en oude 5 te hebben bewaard.
Die heb ik verwijderd, nu heb ik weer een brave 12% ruimte in gebruik, ondanks de 4000 foto’s en video’s die er op staan :)


Zit je op een 5 ghz wifi netwerk?
Dat was bij mij het euvel, op 2 ghz werkt mijn batterij goed. Ook 4g is geen probleem.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 00:47

Balen ricie, hopen dat je niet teveel achterstallige kosten hoeft te betalen want dan is t misschien de moeite niet?

Om mijn eigen vraag te beantwoorden, het lag inderdaad aan de laatste update... nu Mn MacBook updaten en dan ben ik weer bij de tijd !

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 06:11

cynthiar schreef:
Tivoli schreef:
Hier ook sinds de laatste update een batterijslurpende iPhone 7.
Ik heb hem een uur geleden van de lader gehaald, hij is nu alweer 80%, terwijl ik hem maar 1x ontgrendeld heb. Hopelijk fiksen ze het gauw!

Voor degene met een vol geheugen: kijk even of je nog oude (dubbele!) reservekopieën hebt staan!
Mijn iPhone was ineens traag en ook bijna vol!
Bleek hij nog twee oude reservekopieën van m’n iPhone SE en oude 5 te hebben bewaard.
Die heb ik verwijderd, nu heb ik weer een brave 12% ruimte in gebruik, ondanks de 4000 foto’s en video’s die er op staan :)


Zit je op een 5 ghz wifi netwerk?
Dat was bij mij het euvel, op 2 ghz werkt mijn batterij goed. Ook 4g is geen probleem.

Wij hebben een 5.0 en een 2.4, ik zou het eens uit moeten proberen!
De 5.0 zit ik vooral op in de slaapkamer,de 2.4 is daar niet te ontvangen. Thanks voor de tip!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 07:06

MacBook Air vraagje: Sinds enkele dagen doet mijn macboek stom bij het afspelen van geluid. Na enkele minuten netflixen gaat het geluid een soort van haperen. Als ik dan bv een systeem optimalisatie doe, dan is het weer een paar minuten normaal, en dan begint het weer. Als ik oordopjes gebruik is het ook. Als ik ze er even uithaal en terug doe, dan is het weer normaal, maar het is super irritant om dit steeds te moeten doen. Kan niet fatsoenlijk een film kijken zo.
Iemand tips hiervoor?

Edit: dit doet ie
https://youtu.be/MRDm_9uEWwA

Hij doet het overigens ook met YouTube. Ik dacht dat aan het internet lag, maar hij doet het ook in iTunes (zowel met als zonder oortjes).

Verder doet de laptop het prima.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 08:14

Cer schreef:
Balen ricie, hopen dat je niet teveel achterstallige kosten hoeft te betalen want dan is t misschien de moeite niet?

Dat laten maken kost flink geld -O-
Als enkel t scherm zou zijn en je laat t via Apple doen kost t 321.10 euro.
https://support.apple.com/nl-nl/iphone/ ... ce/pricing
Vaak vragen providers meer geld ervoor is de ervaring.
Verzekering zal zo’n 15/20 per maand zijn plus eigen risico van 65/75 euro vermoed ik ongeveer?

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:22

Lastig Eilleen! Ik ken het probleem niet en zou ook niet weten waar het aan kan liggen. Heeft hij pas een update geïnstalleerd misschien?

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:28

Heeft iemand ervaring met vocht in de iphone?
De iphone van mijn vriend heeft onder de drup gelegen vannacht en nu leiden de aan-knop en de volume knop een eigen leven :=
Helemaal uit zetten lukt dus niet, hij springt weer aan.
Nu dus aan de lader (zodat de accu hopelijk niet te ver leeg trekt en stuk gaat) op standby in een zak met rijst..
Hoe lang moet hij zo blijven liggen? En heeft iemand ervaring met haperende knoppen? Gaan die nog werken? Of heeft iemand nog goede tips?

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:39

Rijst werkt niet. Vochtvreters werken beter.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:56

Ik heb er idd ook van die silica-gel zakjes bij gestopt.
Van die grote vochtvreters heb ik ook nog hier liggen, maar dat is volgens mij nogal agressief spul toch? Ik weet niet of ik dat bij de iphone wil gooien :=

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:59

Hou er rekening mee dat rijst en vochtvreters ook het vocht voor het hele toestel trekken, waardoor het soms ook kan verergeren.
9/10 keer is het einde verhaal uiteindelijk, beter worden ze er iig niet van. Welke telefoon is het?

“Gewoon” een tijd laten drogen is vaak beter, vooral aan de lader leggen is link omdat dat vaak weer voor kortsluiting zorgt.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:27

Het is een iphone 6.

In de lader-aansluiting zat iig geen vocht, die zat nl dicht met een stopje net zoals de microfoon ingang. Het zijn alleen de knopjes aan de zijkant.

Mijn videocamera heb ik vorig jaar ook gered met rijst, en dat was zelfs zoutwater, dus ik houd nog even hoop.
We zijn op vakantie, op een boot, in een vochtige omgeving dus. Drogen aan de lucht is daarom niet mogelijk helaas.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:06

Hij doet het weer *\o/*
Vanochtend deed de volumeknop het alweer, en nu doet ook de aan-uit knop het weer.
Rijst met een paar zakjes silica blijkt dus goed te werken gelukkig :D

Mijn vriend is nogal technisch, en zijn idee was dat de telefoon door het laden opwarmt en daardoor ook weer beter droogt. Dat lijkt dus ook geholpen te hebben :j

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:16

Een dagje in de zon wil ook wel eens helpen, al weet ik dat het vaak wordt afgeraden, maar mijn iPhone 5 heb ik een keer in het toilet laten vallen en 2 dagen later deed hij het weer.

De Iphone die ik nu heb doet soms een beetje raar, wil de camera niet meer openen, alleen wanneer ik hem ontgrendel. Vaak moet ik een pagina opnieuw laden omdat hij anders niet meer de foto's opent en de links werken dan niet meer.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:23

Sorry, beetje late reactie. Het is inderdaad heel prijzig de reparatie. Daarom is mij ook geadviseerd om er een verzekering op te nemen. Nam het nooit op mijn toestel....dit is de eerste keer dat ik het gedaan heb (en ook nodig heb) en ben er stiekem best blij mee.

Mijn provider had het toen over ongeveer 500 euro reparatie kosten. De verzekering kost me net geen 12 euro in de maand en idd een eigen risico van 65 euro. Ondanks dat het alsnog zonde is van mijn eigen risico is het een heel stuk beter dan die 500 euro.

Net even contact gehad met de verzekering. Mn betaling is ontvangen maar de verwerking duurt nog ongeveer 2 weken. Das dus best wel balen, nog 2 weken zonder mn toestel....maar goed het is niet anders.

Fijn dat de telefoon weer werkt 8nnemiek! Het aan de lader leggen is wel een risico wat je neemt ivm kortsluiting inderdaad. Maar de beredenatie en idee van je vriend vind ik ook wel een hele logische en slimme eigenlijk! Daar heb ik nog nooit over nagedacht op die manier. Wel moet ik zeggen dat rijst mijn reddende engel ook al een paar keer is geweest.

Hmmm Rienn, die problemen die je nu hebt....weet je zeker dat die aan je toestel liggen? En welke iPhone heb je? Ik herken de problemen wel een beetje van mijn iPhone X. Daar heb ik datsoort dingen ook weleens. Heb je de meest recente ios versie geinstalleerd? Lijkt me namelijk dan meer een probleem met zo iets....

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:05

Ik heb de iPhone 8 en hij is helemaal up to date. Het is niet constant, ik zou niet weten waar het wel aan kan liggen om eerlijk te zijn...

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:06

Rienn schreef:
Ik heb de iPhone 8 en hij is helemaal up to date. Het is niet constant, ik zou niet weten waar het wel aan kan liggen om eerlijk te zijn...

IPhone 8 kwaaltje vermoed ik, die van mij (8 plus dan wel) heeft dit gedoe met die camera ook