[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:37

11 is groter, moet je net willen. SE is kleiner en heeft niet het scherm over de hele lengte. Heeft de homeknop nog zeg maar. 11 heeft dat wel.

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:19

Barbabientje schreef:
Ik kom ook even binnen vallen hier.

Wil eigenlijk een nieuwe telefoon, maar nu beetje aan het twijfelen tussen de 11 en de SE.
Vind een 12 voor de leuk net te duur.
Kan op internet nog niet echt iets vinden welke nu precies beter is, dus dacht vraag het eens op bokt.

https://www.apple.com/nl/iphone/compare ... 2=iphone11
Hier kun je ze makkelijk vergelijken. In principe is de SE 2 hetzelfde als de 11, alleen in het jasje van de 8. Eigenlijk is de camera van de 11 niet beter dan die van de 8, je hebt er alleen een camera (ultragroothoek) extra bij en op de 11 heb je nachtmodus. Vooral met de nachtmodus ben ik wel heel tevreden over bij de 12 (ik kom van 8) :)

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:26

J0anieke schreef:
Barbabientje schreef:
Ik kom ook even binnen vallen hier.

Wil eigenlijk een nieuwe telefoon, maar nu beetje aan het twijfelen tussen de 11 en de SE.
Vind een 12 voor de leuk net te duur.
Kan op internet nog niet echt iets vinden welke nu precies beter is, dus dacht vraag het eens op bokt.

https://www.apple.com/nl/iphone/compare ... 2=iphone11
Hier kun je ze makkelijk vergelijken. In principe is de SE 2 hetzelfde als de 11, alleen in het jasje van de 8. Eigenlijk is de camera van de 11 niet beter dan die van de 8, je hebt er alleen een camera (ultragroothoek) extra bij en op de 11 heb je nachtmodus. Vooral met de nachtmodus ben ik wel heel tevreden over bij de 12 (ik kom van 8) :)

Mijn 8 heeft volgens mij ook een nachtmodus? Ik kan iig een maantje aanklikken 's avonds en hij licht dan de fotos op zodat ze niet zo vaag/pixelig worden.

J0anieke

Berichten: 4944
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:41

Dat is inderdaad ook een nachtmodus, maar niet zo goed als de nieuwe nachtmodus in de 12 (nachtmodus in de 11 is denk ik ook beter dat de 8 als ik de Apple site bekijk, weet ik niet zeker).

Voorbeeld... Met de 8 maakte ik geen foto's van onze zwarte kat, je zag er toch niks van... En nu met de 12, midden in de nacht gemaakt! <3

Afbeelding

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:04

Ja dat zijn dus de redenen dat ik een beetje zit te twijfelen.
Foto's maken vind ik leuk, maar hoeft voor mij geen hoogstandjes te zijn.
Heb nu de 8 en vind die qua formaat echt geweldig, vandaar dat ik toch een beetje richting de SE neig, maar las ergens dat de batterij duur korter was, dus vroeg me af of mensen dat echt zo ervaren.

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:49

Barbabientje schreef:
Ja dat zijn dus de redenen dat ik een beetje zit te twijfelen.
Foto's maken vind ik leuk, maar hoeft voor mij geen hoogstandjes te zijn.
Heb nu de 8 en vind die qua formaat echt geweldig, vandaar dat ik toch een beetje richting de SE neig, maar las ergens dat de batterij duur korter was, dus vroeg me af of mensen dat echt zo ervaren.


Dan sparen voor de 12 mini. Doe ik ook. Heb nu ook de 8. Fijn formaat, ik hoef zo’n grote 11 niet. Ik wil hem makkelijk in mijn jaszak of broek kunnen doen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:38

Ik twijfel ook over de mini... maar ik blijf t geheugen bij Apple echt een ding vinden ... waarom proppen ze er niet gewoon meer in

Ik heb nu nog een 7 en die gaat aan alle kanten haperen omdat ie met van alles in de knoop komt, waarschijnlijk door dat geheugen

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:41

Ja dat was de andere optie, de 12 mini.
Ik hoef geen hele maaltijd kwijt te kunnen in mijn telefoon :+


Geheugen heb ik dus niet zoveel last van.
Gebruik echt vooral Whatsapp, fb enz

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:47

Geheugen heb ik nu 64 GB maar voor de volgende ga ik voor 128 GB.

8nnemiek

Berichten: 43480
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:51

Ik heb nooit last gehad van te weinig geheugen eigenlijk. Ja vroeger bij mijn 4s, daar had ik 16GB.
Nu heb ik 64GB, mijn telefoon staat vol zooi en behoorlijk veel foto’s, maar ik heb pas 32GB in gebruik en heb em toch al ruim 4 jaar.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:52

Laagste prijs 860 euro, kan dat kloppen?

Ik heb nu 27 van 32 in gebruik en heb de helft van mn apps eraf moeten gooien en ik zit steeds met ruimte voor foto’s te emmeren :')

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:53

Ik heb nog 17 over van m’n 64

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:02

Ik heb nu sinds een kleine week de iPhone SE, man wat ben ik weer blij dat ik terug ben naar Apple. Heerlijk dat gemak en de batterij heel erg mee. Kan er met mijn gedrag een goede dag mee doen en wilde deze ook bewust kopen omdat ik wel echt extreem verslaafd was aan mijn telefoon. Soms deed ik mijn telefoon aan zonder te weten waarom. Ik heb nu wel voor de zekerheid 128 GB gekozen. Ik wil deze telefoon voor langere tijd en wil niet tegen de ruimte aanlopen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:22

HorseTimeXL schreef:
Ik heb nu sinds een kleine week de iPhone SE, man wat ben ik weer blij dat ik terug ben naar Apple. Heerlijk dat gemak en de batterij heel erg mee. Kan er met mijn gedrag een goede dag mee doen en wilde deze ook bewust kopen omdat ik wel echt extreem verslaafd was aan mijn telefoon. Soms deed ik mijn telefoon aan zonder te weten waarom. Ik heb nu wel voor de zekerheid 128 GB gekozen. Ik wil deze telefoon voor langere tijd en wil niet tegen de ruimte aanlopen.


Wat is een goede dag? :+

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:26

Barbabientje schreef:
HorseTimeXL schreef:
Ik heb nu sinds een kleine week de iPhone SE, man wat ben ik weer blij dat ik terug ben naar Apple. Heerlijk dat gemak en de batterij heel erg mee. Kan er met mijn gedrag een goede dag mee doen en wilde deze ook bewust kopen omdat ik wel echt extreem verslaafd was aan mijn telefoon. Soms deed ik mijn telefoon aan zonder te weten waarom. Ik heb nu wel voor de zekerheid 128 GB gekozen. Ik wil deze telefoon voor langere tijd en wil niet tegen de ruimte aanlopen.


Wat is een goede dag? :+


Meer dan 24 uur en dat vind ik best netjes. Doe er nu 1,5 dag mee ongeveer.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:27

Oh dat is ruim!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:09

Barbabientje schreef:
Oh dat is ruim!


Ja en doe hem zelf wel rond 25% aan de lader. Althans had ergens gelezen dat het niet goed is als je hem helemaal dood laat bloeden. Luister spotify beetje YouTube en keek er een serie mee. Niet extreem veel maar in ieder geval beter dan m’n Samsung s9.

Kmbrly

Berichten: 1848
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 01:56

Heeft er iemand sinds de ios 14 hinder met facetime ?
Beeld wat wegvalt en iets later het hele gesprek.

Es_ther

Berichten: 18726
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:05

Ik gebruik geen FaceTime, dus daar kan ik je niet bij helpen!
Ik hoor alleen niemand als ik bel. Geluid staat op z’n hardst maar ik hoor helemaal niemand. Geen idee of het een iOS 14 fout is of dat het echt aan m’n mobiel ligt... hij moet nog tot eind april mee, dan heb ik geld voor een nieuwe :+.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:09

Ik heb de laatste update nog niet, want ik lees er teveel gedoe over ..
maar ik heb de laatste tijd wel dat whatsapp videocalls afgebroken worden, of het geluid niet doorkomt, dat apps blijven hangen, niet kunnen opstarten of direct weer uitvallen...
Ik ben echt wel een fan van Apple, maar ik word daar ondertussen wel een beetje scheitsimpel van met best dure telefoons. De Samsung van mijn vriend met een enorm geheugen, uitbreidbare geheugenkaart, twee dagen zonder opladen, en een bijna flawless functioneren spreekt mij dan zo af en toe toch wel aan... :o maar goed, omdat ik nog een macbook heb, wil ik bij apple blijven want dan werkt alles toch wel fijn samen...
Of ik gooi ineens alles om naar microsoft als ik er echt helemaal klaar mee ben.. :')

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:12

Kmbrly schreef:
Heeft er iemand sinds de ios 14 hinder met facetime ?
Beeld wat wegvalt en iets later het hele gesprek.


Al uren FaceTime erop zitten met iOS 14 en absoluut geen problemen.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:55

Iemand wel eens last gehad met hun 11 pro met foto's maken dat er blauwe bollen of zelfs strepen in de foto's en video's komen?
Het aparte is dat het niet altijd is. Maar wel met grote regelmaat.

8nnemiek

Berichten: 43480
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:26

Heb je een voorbeeld?
Het zouden lens flares kunnen zijn.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:32

Afbeelding

En een still uit een filmpje

Afbeelding

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:37

Lijkt inderdaad lensflare, weerkaatsing van het licht dat er op valt zegmaar...als ik het goed uitleg dan