[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:44

Ah, wat mooi!!

Ik heb een MacBook Air van 2018 die ik veel deel met mijn man. Daarnaast vorig jaar een nieuwe iPad gekocht, waar ik veel op teken.

En toch ... misschien wil ik wel een mooie iPad Pro, zodat mijn iPad doorschuift naar mijn man en ik op groter scherm kan tekenen. Maar de combi iPad Pro en Magic Keyboard is ook wel weer erg duur.

Wat denken jullie? Voegt de iPad Pro veel toe?

Shiloh

Berichten: 19785
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:27

Ik heb de pro met magic keyboard en vind het fantastisch. Echt een hybride laptop nu eigenlijk. Ik type vrij veel, dus dan is het magic keyboard echt fantastisch. Ook super fijn als je op de bank filmpje wil kijken erop dat je de iPad niet zelf overeind hoeft te houden.

Ik weet alleen niet als je weinig behoefte hebt tot typen of het veel toe voegt. Ik gebruikte mijn oude iPad bijna niet omdat het niet lekker typte. Nu het heerlijk typt gebruik ik hem áltijd.

Dus ja, wat wil je ermee gaan doen?

Bedenk wel dat het met magic keyboard niet helemaal open geklapt kan. Als je wilt tekenen plat op tafel dan moet je de iPad dus los van het keyboard halen. Opzich wen je daar wel snel genoeg aan. Als ik hem op tafel wil leggen om te tekenen, klapt ik het magic keyboard dicht en leg ik de iPad er bovenop.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:23

Dank je Shiloh. Ik typ ook nog best veel. Ben een fervent blogster en studeer nog Spaans en op een niveau dat er vrij veel teksten aangeleverd moeten worden. Daarnaast hou een ik een website bij voor een restaurant met wisseldende weekmenu´s die ik aanlever. Typen is dus ook nog best belangrijk voor me.

Nu hebben we dus nog die MacBook Air, dus de Pro zou in eerste instantie echt voor het tekenen zijn, maar ik ken mezelf, dan komt dat Keyboard er ooit ook nog wel.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:54

Je zou ook voor de Air 4 kunnen gaan. Is toch net wat goedkoper dan de pro en presteerd ook heel goed.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:44

Nee, als ik verander, ga ik voor het grote scherm van de Pro. Plus scherm op hoogte met het Keyboard, ik gebruik nog steeds mijn oude iMac voor mijn online lessen omdat ik de kijkhoek van de MacBook Air met camera heel vervelend vind. Bovendien is de camera van de desktop veel beter. Als we niet thuis zijn, mis ik die echt en we wonen een deel van het jaar niet hier. Dan lijkt de Pro me super.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:21

Ik heb vandaag wat extra geheugen besteld voor mijn 2010 imac, die ga ik even boosten naar 32GB RAM :+
Binnenkort nog een SSD erin, en dan kan ie hopelijk nog eens een aantal jaartjes mee.

Zijn er hier mensen met een Apple watch die het volgende herkennen: 's avonds doe ik de horloge af en leg hem op mijn nachtkastje, dan is hij gelocked.. maar hij blijft 's nachts af en toe de hartslag meten.. heel vervelend als de kamer regelmatig even groen kleurt := De draagdetectie staat aan.. Is dat normaal dat hij ook zonder dragen de hartslag blijft proberen te meten?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:23

8nnemiek schreef:
Ik heb vandaag wat extra geheugen besteld voor mijn 2010 imac, die ga ik even boosten naar 32GB RAM :+
Binnenkort nog een SSD erin, en dan kan ie hopelijk nog eens een aantal jaartjes mee.



Ik ben wat dat betreft echt a-technisch. Is dat makkelijk? Ik heb er een uit 2011 en het blijft een heerlijk apparaat, maar hij gaat wel aan snelheid inleveren inderdaad.

Harde schijf is bijna leeg, maar toch ...

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:25

8nnemiek schreef:
Ik heb vandaag wat extra geheugen besteld voor mijn 2010 imac, die ga ik even boosten naar 32GB RAM :+
Binnenkort nog een SSD erin, en dan kan ie hopelijk nog eens een aantal jaartjes mee.

Zijn er hier mensen met een Apple watch die het volgende herkennen: 's avonds doe ik de horloge af en leg hem op mijn nachtkastje, dan is hij gelocked.. maar hij blijft 's nachts af en toe de hartslag meten.. heel vervelend als de kamer regelmatig even groen kleurt := De draagdetectie staat aan.. Is dat normaal dat hij ook zonder dragen de hartslag blijft proberen te meten?

Mijn Apple watch ligt ‘s nachts aan de lader op mijn nachtkastje en kleurt ook wel eens groen op. Ik heb ingesteld dat hij dat doet als ik 2x op mijn nachtkastje tik.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:37

MoniqueT schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb vandaag wat extra geheugen besteld voor mijn 2010 imac, die ga ik even boosten naar 32GB RAM :+
Binnenkort nog een SSD erin, en dan kan ie hopelijk nog eens een aantal jaartjes mee.



Ik ben wat dat betreft echt a-technisch. Is dat makkelijk? Ik heb er een uit 2011 en het blijft een heerlijk apparaat, maar hij gaat wel aan snelheid inleveren inderdaad.

Harde schijf is bijna leeg, maar toch ...

Bij de oudere modellen is dat hartstikke makkelijk :j
Die leg je even plat op het beeldscherm neer, op je bed of bank bv, en aan de onderkant zitten de sleufjes voor de geheugenkaartjes. Schroefjes los, eventueel een paar oude kaartjes eruit halen (zitten lipjes tussen om ze los te trekken) en dan kun je de nieuwe kaartjes gewoon erin steken. Opstarten en klaar :D Hoeveel geheugen heb je nu?

De SSD schijf laat ik door een bedrijf erin zetten. Dat zou ik zelf ook wel kunnen maar is best lastig, en zo'n bedrijf maakt de mac ook helemaal schoon van binnen en vervangt de koelpasta, dus dat vind ik wel fijn.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:37

Morrie schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb vandaag wat extra geheugen besteld voor mijn 2010 imac, die ga ik even boosten naar 32GB RAM :+
Binnenkort nog een SSD erin, en dan kan ie hopelijk nog eens een aantal jaartjes mee.

Zijn er hier mensen met een Apple watch die het volgende herkennen: 's avonds doe ik de horloge af en leg hem op mijn nachtkastje, dan is hij gelocked.. maar hij blijft 's nachts af en toe de hartslag meten.. heel vervelend als de kamer regelmatig even groen kleurt := De draagdetectie staat aan.. Is dat normaal dat hij ook zonder dragen de hartslag blijft proberen te meten?

Mijn Apple watch ligt ‘s nachts aan de lader op mijn nachtkastje en kleurt ook wel eens groen op. Ik heb ingesteld dat hij dat doet als ik 2x op mijn nachtkastje tik.

Ik wist niet dat je daar iets aan in kan stellen. Eens kijken of ik dat kan vinden!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:02

Op de watch app op je iPhone kan je dat instellen

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:11

Morrie schreef:
Op de watch app op je iPhone kan je dat instellen

Ik heb volgens mij elk menu item aangeklikt, maar niet gevonden. Ik zal wel verkeerd kijken :)) Ach, heb er nu gewoon een doek overheen liggen, dat werkt ook :+

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:42

8nnemiek schreef:
Ik heb vandaag wat extra geheugen besteld voor mijn 2010 imac, die ga ik even boosten naar 32GB RAM :+
Binnenkort nog een SSD erin, en dan kan ie hopelijk nog eens een aantal jaartjes mee.

Zijn er hier mensen met een Apple watch die het volgende herkennen: 's avonds doe ik de horloge af en leg hem op mijn nachtkastje, dan is hij gelocked.. maar hij blijft 's nachts af en toe de hartslag meten.. heel vervelend als de kamer regelmatig even groen kleurt := De draagdetectie staat aan.. Is dat normaal dat hij ook zonder dragen de hartslag blijft proberen te meten?


Ik zet hem ‘s avonds gewoon uit

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:46

@MoniqueT als je veel tekent zou ik echt niet voor de iPad Air gaan maar voor de Pro ivm het beeldscherm :) de Pro voegt absoluuut wat toe, dat ProMotion 120Hz scherm is zó fijn! Ik heb zelf een 10.5 iPad Pro en als ik in de winkel ProCreate aan klanten demonstreer op een “normale” iPad merk ik dat verschil echt zo goed.
Dus dat is zeker iets om over na te denken :)
Mijn 10.5” Pro gaat over een paar weekjes vervangen worden voor de 11” Pro, zin in :D
M’n vriend gebruikt mijn iPad nu erg veel dus we hebben besloten er nog een bij te kopen omdat we elkaar in de weg zitten. Ik werk ook op m’n iPad (ZZP illustrator) dus vandaar de keuze voor een extra Pro O:)
Vooralsnog denk ik niet dat ik het Magic Keyboard erbij ga nemen, het Smart Keyboard op mn oude iPad gebruik ik ook amper. Maar misschien verander ik nog van mening :Y)

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:03

8nnemiek schreef:
Bij de oudere modellen is dat hartstikke makkelijk :j
Die leg je even plat op het beeldscherm neer, op je bed of bank bv, en aan de onderkant zitten de sleufjes voor de geheugenkaartjes. Schroefjes los, eventueel een paar oude kaartjes eruit halen (zitten lipjes tussen om ze los te trekken) en dan kun je de nieuwe kaartjes gewoon erin steken. Opstarten en klaar :D Hoeveel geheugen heb je nu?

De SSD schijf laat ik door een bedrijf erin zetten. Dat zou ik zelf ook wel kunnen maar is best lastig, en zo'n bedrijf maakt de mac ook helemaal schoon van binnen en vervangt de koelpasta, dus dat vind ik wel fijn.


OK, dat geheugen is wel een goed idee om snel te doen. De SSD zal wel een tijdje duren, we zitten hier echt nog in lockdown en de Apple Store is al maanden dicht. Moet eens kijken of ik een ander bedrijf kan vinden en wat de kosten zijn.



Warboel schreef:
@MoniqueT als je veel tekent zou ik echt niet voor de iPad Air gaan maar voor de Pro ivm het beeldscherm :) de Pro voegt absoluuut wat toe, dat ProMotion 120Hz scherm is zó fijn! Ik heb zelf een 10.5 iPad Pro en als ik in de winkel ProCreate aan klanten demonstreer op een “normale” iPad merk ik dat verschil echt zo goed.
Dus dat is zeker iets om over na te denken :)
Mijn 10.5” Pro gaat over een paar weekjes vervangen worden voor de 11” Pro, zin in :D
M’n vriend gebruikt mijn iPad nu erg veel dus we hebben besloten er nog een bij te kopen omdat we elkaar in de weg zitten. Ik werk ook op m’n iPad (ZZP illustrator) dus vandaar de keuze voor een extra Pro O:)
Vooralsnog denk ik niet dat ik het Magic Keyboard erbij ga nemen, het Smart Keyboard op mn oude iPad gebruik ik ook amper. Maar misschien verander ik nog van mening :Y)


Ik heb een iPaid Air (3e generatie), dus ik overweeg sowieso niet om er nog een te kopen. Dat wordt echt een Pro. Vind je 11 inch prettig of wellicht toch de grootste? Als ik nu naar mijn 13 inch Macbook scherm kijk, lijkt me dat wel heel groot om in de hand te hebben. En je hebt gelijk, dat toetsenbord kan altijd nog.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 07:35

8nnemiek schreef:
Zijn er hier mensen met een Apple watch die het volgende herkennen: 's avonds doe ik de horloge af en leg hem op mijn nachtkastje, dan is hij gelocked.. maar hij blijft 's nachts af en toe de hartslag meten.. heel vervelend als de kamer regelmatig even groen kleurt := De draagdetectie staat aan.. Is dat normaal dat hij ook zonder dragen de hartslag blijft proberen te meten?


Even voor de duidelijkheid, je ziet echt dat de hartslagmeter an de achterkant aan het werk is?
Want de tijd geeft ie ook aan in het groen en bij mij is dat blijkbaar standaard als ie beweging detecteert (aan het horloge zelf, dus door m aan te raken of bv het kastje waar ie op licht "beweegt" en daardoor het horloge dus ook) dat ie dat laat zien en dat geeft dus ook groen licht.

Ik heb m zelf altijd aan de oplader in de nacht, dus de achterkant zie ik niet dus ik weet niet of ie probeert hartslag te meten als ie af is.
Maar probeer m anders eens een nacht aan de oplader en kijk of je dan nog steeds wakker wordt van groen licht.

En als je m ook niet als wekker gebruikt kan je ook bij de watch in de instellingen de nachtklokmodus uitzetten.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 08:50

Het is echt de hartslagmeter :j
Ik moet eens een usb stekker met twee uitgangen kopen, nu kan ik hem niet tegelijk met de telefoon opladen.
Hij gaat ruim twee dagen mee, dus elke nacht opladen is gelukkig nog niet nodig.

Edit, snel even een foto gemaakt toen hij het weer deed:
Afbeelding

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:29

Ah ok. Stom idd ja. Je zou toch denken dat dat ding wel voelt dat ie niet om een pols zit en dit dan achterwege laat.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:33

Mijn FitBit deed dat ook als ik m niet om had.
Nu heb ik de Apple Watch ook om met slapen, dus dat merk ik niet haha.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:11

@MoniqueT ik vind zelf de 11” qua formaat prettiger vasthouden. Heb een tijdje een 12.9” van m’n stage meegehad, maar ik maak niet zulke grote bewegingen met tekenen dus dat was alleen maar onhandig :+ maar dat ligt dus echt grotendeels aan je eigen gewoontes, ik ben echt een priegelaar dus dan is een 11” prima.

Ik heb ook een 15” MacBook maar had eigenlijk ook liever de 13” gehad. Die kleintjes zijn ook gewoon makkelijker meenemen! :P ik heb bijvoorbeeld ook een klein schoudertasje en de 11” past daar gewoon mooi precies in. Hoef je niet altijd een grote tas mee te zeulen.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:16

Ik heb een 13" van werk en prive een 15". Met een tweede scherm is 13" prima, maar zonder vind ik de 13 toch wel klein. Een website en een document naast elkaar wordt dan wel een beetje proppen haha.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 16:08

Ik heb een 13 inch MacBook Air. Ik neig toch naar een zo groot mogelijke Pro, omdat ik weet dat ik er meer mee ga doen dan alleen tekenen uiteindelijk.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:26


MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:49

MoniqueT schreef:
Ik heb een 13 inch MacBook Air. Ik neig toch naar een zo groot mogelijke Pro, omdat ik weet dat ik er meer mee ga doen dan alleen tekenen uiteindelijk.


Mijn man heeft zijn nieuwe Pro Max 12 gisteren binnen gekregen. Mooi ding!

We hebben besloten dat ik echt dringend een iPad Pro nodig heb en vanmorgen dus toch besteld. Ik heb toch voor de grote gekozen, ik werk vaak vanuit mijn luie stoel of aan mijn bureau en zal er weinig mee rond lopen. En als we weg gaan, gebruik ik óf mijn telefoon óf ik sjouw toch met een flinke tas rond. Mijn ogen worden er niet beter op (jawel, ben al 55) en ik vind groot wel heel fijn.

Magic Keyboard blijft iets voor ´ooit´, die MacBook Air staat er ook nog. Gewoon hoesje en nieuwe Pencil erbij besteld. Mijn iPad schuift door naar mijn man met twee pennen.

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:11

Hier de iPhone 12 mini nu. Van een iPhone 8. Fijn dingetje, merk weinig verschil. Is wel razendsnel en Face ID is handig. 5G trekt wel hard aan de batterij trouwens.