[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 08:33

Stral schreef:
Welk kleurtje is dat? :D


Dankje! Het is Rosé goud, met het roze bandje. Er zit zo’n doorzichtig hoesje omheen, maar die valt meer op met deze foto dan dattie normaal doet zie ik nu. Maar ik durf hem nog niet naakt te dragen zeg maar :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:36

Heeft er iemand een idiot-proof uitleg over hoe ik een filmpje van mijn telefoon kan bewerken op mijn macbook in imovie?
Ik wil even weten hoe jullie het doen, voor ik zeg wat hier mis gaat want ik wil jullie reactie niet beïnvloeden. Ik weet hoe onlogisch dat klinkt maar ik moet even gewoon echt een stappenplan hebben zoals het normaal gedaan wordt :')

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:35

Ik werk met final cut, maar het verschilt niet veel van imovie.
Ik maak eerst een nieuwe bibliotheek aan, daarin importeer ik de video’s (die je bv via icloud over zet van telefoon naar mac), dan een nieuw project aanmaken in bv full hd of 4k, 25fps, apple pro res 422, en dan sleep ik de clips naar de tijdlijn binnen dat project.
Maar ik weet niet of imovie exact hetzelfde werkt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:46

Aria_zz schreef:
Hier hetzelfde meegemaakt en idd, in haal liever het origineel omdat die minder problemen hebben.
Ik heb er wel aan het uiteinde (waar die in de iPhone gaat) een klein stukje opzitten zodat de kabel niet zo snel kapot gaat door. Werkt perfect!
[ [url=m/DOGqYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Werkt dit ook als je kabel niet kapot gaat maar gewoon niet goed (in)plugd?
Ik maak me ook schuldig aan Action/Kruidvat laders kopen en ik zie vaak geen schade aan de lader, maar word vaak ‘s morgens wakker met 3% batterij. >;)

Mijn man heeft nog ergens een originele iPhone lader liggen die echt aan een zijden draadje hangt en die doet het gewoon áltijd.

Helaas krijg je tegenwoordig bij een nieuwe iPhone geen oplader meer. Schandalig eigenlijk als je voor zoveel geld een nieuwe telefoon koopt. :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:01

8nnemiek schreef:
Ik werk met final cut, maar het verschilt niet veel van imovie.
Ik maak eerst een nieuwe bibliotheek aan, daarin importeer ik de video’s (die je bv via icloud over zet van telefoon naar mac), dan een nieuw project aanmaken in bv full hd of 4k, 25fps, apple pro res 422, en dan sleep ik de clips naar de tijdlijn binnen dat project.
Maar ik weet niet of imovie exact hetzelfde werkt.

Ja kijk, ik wist dat het heel simpel zou moeten zijn!
Dus het ligt effectief aan mij _O-

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn filmpjes op mijn macbook gezet. Heel omslachtig kan ik ze sturen via airdrop maar dan kan ik ze niet meer vinden op de macbook, of ik kan ze via 'foto's' (dus niet Finder) in mijn iPhone zoeken wanneer die met de kabel insteekt en dit ook alleen als die zin heeft om te verbinden.
Heb al mijn iCloud geheugen uitgebreid maar als ik via Finder naar 'iCloud drive' ga dan vindt hij geen map met afbeeldingen. Dus ik zou dan iCloud.com moeten inloggen op mijn account om aan die foto's te komen want daar vind ik ze dus wel allemaal (wat me doet vermoeden dat mijn iCloud op mijn iPhone wel goed ingesteld staat?) Idem voor foto's, heb nog nooit easy peasy mijn foto's op mijn macbook kunnen zetten.


Ergens gaat er dus iets mis _O-

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:09

Ik ben ook vrij idioot maar ergens je synchroniseren niet aangevinkt ofzo?

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 09:50

Even zien wat mijn instellingen zijn..
Instellingen -> Je naam -> iCloud -> Foto's -> iCloud-foto's staat aan, Optimaliseer iPhone-opslag staat aangevinkt, Upload naar mijn fotostream staat aan.

Dan ga ik naar de instellingen van mijn macbook..
Systeemvoorkeuren -> iCloud -> Foto's -> Mijn Fotostream staat aan

Als ik de app Foto's open dan komen mijn foto's daar binnen een paar seconden binnen. Filmpjes gaan niet via de photostream.
Die verstuur ik zo: filmpje aanklikken -> deel -> Bewaar in Bestanden -> in de iCloud Drive maak je een mapje aan voor je video's en daar zet je em in.
Op je Macbook ga je dan in de Finder naar iCloud, en daar zoek je je mapje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:20

Oh dat laatste is alvast super handig ja, dankjewel! Dat met de foto instellingen ga ik eens even nakijken

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:10

Wat zijn betrouwbare adressen voor refurbished spul? Ik wil graag een. Ipad of Macbook, ben ik nog niet helemaal uit

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:10

Giolli, ik weet niet goed wat je precies bedoelt? Het krokodilletje is iets wat ik apart gekocht hebt en dat op een apple kabel gaat (of elke andere kabel).
Ik heb het probleem dat ie vaak wat naar voorschuift en daardoor de kabel niet zo goed ingaat.
Maar die dingen kosten 1 euro ofzo, dus proberen kun je het altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:14

Billy schreef:
Wat zijn betrouwbare adressen voor refurbished spul? Ik wil graag een. Ipad of Macbook, ben ik nog niet helemaal uit

Ik heb persoonlijk (goede) ervaringen met Leapp en iused.nl.

Bij Leapp heb ik mijn eerste Macbook gekocht, een refurbished modelletje en al een wat ouder ding (kwam uit 2009, ik kocht haar in 2014 denk ik). Ze knappen ze goed op, maar hadden bij mij een foutje gemaakt waardoor er maar 3GB RAM in zat, en dat is gewoon niet genoeg. Laptop kreeg paniek en heeft een paar keer flink gecrashed. Ben toen naar de winkel gegaan en ze hebben me daar heel goed geholpen. Voordeel is dus absoluut dat het een fysieke winkel is, goede service en ruim aanbod. Ik vind ze in verhouding wel erg duur.

Iused.nl is goedkoper maar ook minder service. Heb daar mijn tweede gekocht, een 2012 met 8GB RAM en een wat grotere HD. Die heeft het echt heel lang prima gedaan, en staat nog steeds in de kast als mijn backup (heb ondertussen een echt nieuwe gekocht).

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:06

Billy schreef:
Wat zijn betrouwbare adressen voor refurbished spul? Ik wil graag een. Ipad of Macbook, ben ik nog niet helemaal uit

Mijne kwam van iused en die was top

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:44

OK thanks, ga ik zoeken, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste maar wel gewoon een goed ding

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:50

Ik zou ook nog even op internet opzoeken waar je op moet letten bij een tweedehands macbook. Denk aan de accu capaciteit.. alle poorten even controleren (neem bv een sd kaartje mee en een usb stick, en zet op de usb stick het programma Coconut Battery)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:56

Aria_zz schreef:
Giolli, ik weet niet goed wat je precies bedoelt? Het krokodilletje is iets wat ik apart gekocht hebt en dat op een apple kabel gaat (of elke andere kabel).
Ik heb het probleem dat ie vaak wat naar voorschuift en daardoor de kabel niet zo goed ingaat.
Maar die dingen kosten 1 euro ofzo, dus proberen kun je het altijd!


Ja bedoel het krokodilletje, ik zie dat vaker zodat het kabeltje niet gaat 'knakken', en hoewel mijn kabel niet knakt krijg ik wel vaak de melding: "dit accessoire wordt niet ondersteund." Dan moet ik hem er 2/3 keer uit halen en opnieuw er in doen.

Ik ga eens proberen!

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:34

Ik heb even een vraagje over de AirPods. Je hebt de gewone en de pro versie. Nu staat bij de pro dat deze zweet- en spatwaterdicht zijn en bij de gewone niet. Nu wil ik ze dan ook gaan gebruiken bij het sporten buiten. Dan kan ik zeker beter kiezen voor de pro of hoeft dat niet perse?

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:09

Ik loop ook gewoon in de regen met de normale AirPods.
Al laat ik ze als het echt wat harder regent niet nat worden want dan heb ik mn capuchon op. :P
(ik loop niet hard, maar wandel wel elke dag)

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:09

Herkent iemand dit?

Twee weken geleden heb ik een Apple Watch SE aangeschaft. Hij geeft bij de bewegingsring niet het juiste aantal minuten aan, ondanks dat ik dan speciaal nog de workout “wandelen” aanzet. Vanavond bijvoorbeeld 39 minuten gelopen, dit geven de gegevens bij de workout ook aan. Echter de groene ring geeft “maar” 9 minuten aan.

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:22

Ja dat had ik ook met mijn apple watch 4. Je moet hem even kalibreren op de app op je telefoon bij privacy naar beneden scrollen en dan herstel conditiecalibratiegegevens

Afbeelding

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:37

Bedankt Morrie, was het daarna bij jou helemaal opgelost? Ik heb dit gisteren namelijk ook al gedaan, dus ik vraag me af of ik dit dan regelmatig weer opnieuw moet blijven doen.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:40

Je hartslag moet wel boven een bepaald getal gaan. Ik heb het soms ook. Wandel ik ruim een uur, heb ik maar 30 minuten training

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:43

Joosiien schreef:
Bedankt Morrie, was het daarna bij jou helemaal opgelost? Ik heb dit gisteren namelijk ook al gedaan, dus ik vraag me af of ik dit dan regelmatig weer opnieuw moet blijven doen.

Ik moet het zo af en toe doen

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:58

Bedankt! Ik heb net gelezen dat het helpt om 20 minuten te wandelen na het herstel van de conditiecalibratie met de workout optie “ander doel”, omdat hij dan je eigen tempo/hartslag enz. beter leert herkennen. Dus dat komt wel overeen wat jij ook zegt Esther. Morgen even testen!

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:09

O ja, ik doe altijd “ander doel” want met fietsen krijg ik die ring nooit vol

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:16

Needje schreef:
Ik loop ook gewoon in de regen met de normale AirPods.
Al laat ik ze als het echt wat harder regent niet nat worden want dan heb ik mn capuchon op. :P
(ik loop niet hard, maar wandel wel elke dag)


In de echt harde regen zal ik ook niet vaak komen idd. Hoor je de omgeving nog wel goed met de airpods in?