[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:27

Hallo!

Ik kom hier even binnenvallen. Mijn abonnement loopt vrij binnenkort af, en eigenlijk wil ik wel de overstap maken naar een Iphone. Ik heb een MacBook en een Ipad, dus dan synchroniseert alles zo lekker.

Ik neig het meeste naar de Iphone 12 pro, ik gebruik mijn telefoon vrij veel en ben hem straks ook grotendeels werkgerelateerd nodig voor foto's/videos. Maar, nu twijfel ik of 128 GB genoeg is, onder het mom van foto's kunnen in de cloud. En onzin foto's verwijderen ipv opsparen tot het er 15000 zijn en je ze nooit uitgezocht krijgt.

En dan heb je natuurlijk nog de keuze tussen de 12 pro, en de 12 pro max. Is de max echt heel groot? Of is het wel oke groot alsin, hij past nog in je broekzak? Ik wil sowieso even kijken of ik ze in een winkel even vast kan houden. Maar een beetje voorkennis is ook wel lekker :D

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:40

Ik heb de 11Pro Max, mijn man de 12ProMax. Ja, vooral die laatste is best groot voor een broekzak. Maar ik gebruik maar 40 van mijn 64GB, foto’s en muziek staan ik de iCloud net als al onze documenten. Die hebben we wel uitgebreid, maar we gebruiken die dan ook al 10 jaar en er staat enorm veel in.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 23:45

Oke, klinkt als te groot om in een rijbroek of tasje aan een riem te kunnen doen. Dan word het sowieso geen max :) dankjewel!

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:20

prugelpiet schreef:
Oke, klinkt als te groot om in een rijbroek of tasje aan een riem te kunnen doen. Dan word het sowieso geen max :) dankjewel!


De 12 pro max krijg ik wel in een de rijlegging broekzak op de been maar dan kan er niks verder bij

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:32

Henniie schreef:
prugelpiet schreef:
Oke, klinkt als te groot om in een rijbroek of tasje aan een riem te kunnen doen. Dan word het sowieso geen max :) dankjewel!


De 12 pro max krijg ik wel in een de rijlegging broekzak op de been maar dan kan er niks verder bij


Die past bij mij wel gewoon in me rijbroek (montar)

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:12

Aangezien onze laptop gister is overleden en ik zsm een oplossing moet hebben, overweeg ik de iPad hiervoor te gebruiken.
Is een losse muis (en los toetsenbord) fijner werken, of volstaat alleen een toetsenbord in hoes ook? Gaat voornamelijk om werken met excel bestanden, administratie etc.
Deze twee lijken me namelijk erg fijn om mee te nemen, maar ga ik de muis echt missen?
https://www.ipadspullekes.nl/ipad-2018- ... =134036852
https://www.ipadspullekes.nl/ipad-2018- ... =113236694

Ik moet vandaag beslissen. :+

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:25

Ik vind los erg handig omdat ik de iPad dan bijvoorbeeld ook aan een groter beeldscherm kan aansluiten, maar nog steeds comfortabel kan werken.
Heb er nu een hoes zonder toetsenbord om, en een klein toetsenbordje. Heel handig ook om mee te nemen.

De magic keyboard will ik er ooit nog bijkopen voor langere reizen, maar ook dan zou ik thuis met aansluiting op beeldscherm of aan mijn bureau dat losse toetsenbord gebruiken :j

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:13

Logitech heeft fijne toetsenborden voor de Ipad.
Kijk eens naar de K380 met bijpassende muis. Of de toetsenbordhoezen met touchpad.
Ik heb ze beide en ze werken allebei fijn. Maar het is maar net wat je zelf handig vind voor onderweg.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 22:55

Wauw had toch ineens iets raars.

Telefoon ligt aan de lader, is sinds juni oud, en liep ineens vast, wilde ik reset doen reageerde nergens op, ging tie ineens aftellen en het noodnummer bellen. Ik maar verhaal uitgelegd, gelukkig vonden ze het niet erg, maarja.... Voor het zelfde geldt! :(

Állereerste keer dat het nu gebeurt.....??

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 23:35

Heb je een iPhone? Dan heb je te vaak achter elkaar op de powerknop gedrukt of de zijknop en de volumeknop lang ingedrukt gehouden.

https://support.apple.com/nl-nl/HT208076

Hier kan je het instellen:

Automatisch bellen uitzetten

Je kunt de functie niet uitschakelen, maar het is wel mogelijk om een extra stap aan het proces toe te voegen. Door automatisch bellen uit te schakelen, moet je de noodoproep eerst bevestigen voordat er gebeld wordt. Volg onderstaand stappenplan om het uit te schakelen op je iPhone.

Open de Instellingen-app en scroll naar ‘SOS-noodmelding’;
Zet het schuifje achter ‘Automatisch bellen’ uit.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 01:26

Ja, maar hij deed even helemaal niks meer, dus wilde ‘m even resetten, maar kon dat zelfs niet eens even swipen! En tijdens het bellen kon ik ook niet op ophangen drukken. Was even heel gek!

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 02:05

Heb ik laatst ook gehad, dat mijn iphone was vast gelopen. Had ik nog niet eerder meegemaakt, vergrendelen ontgrendelen geen probleem. Maar de app afsluiten ging dus helemaal niet.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 09:42

Banyu schreef:
Ja, maar hij deed even helemaal niks meer, dus wilde ‘m even resetten, maar kon dat zelfs niet eens even swipen! En tijdens het bellen kon ik ook niet op ophangen drukken. Was even heel gek!


Maar je hebt het resetten dus niet op de juiste manier gedaan. Er vanuit gaande dat je een nieuw model iPhone hebt, heb je de zijknop en een volumeknop ingedrukt gehouden? En dan gaat hij dit doen.
Kijk even in de link die ik hierboven plaatste.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:02

Suzanne F. schreef:
Banyu schreef:
Ja, maar hij deed even helemaal niks meer, dus wilde ‘m even resetten, maar kon dat zelfs niet eens even swipen! En tijdens het bellen kon ik ook niet op ophangen drukken. Was even heel gek!


Maar je hebt het resetten dus niet op de juiste manier gedaan. Er vanuit gaande dat je een nieuw model iPhone hebt, heb je de zijknop en een volumeknop ingedrukt gehouden? En dan gaat hij dit doen.
Kijk even in de link die ik hierboven plaatste.


Ja ik heb dit gedaan! Dan heb je de melding van zet uit, en noodoproep bellen. Ik kon bij dat zet uit niet swipen, en hij telde dus in 5 seconden af naar die noodoproep.

Toen die dat ging bellen kon ik niet eens op de ophangknop drukken.

Ik heb de 12 max pro (sinds 5 juni 2021)

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:39

@Banyu, Is jouw probleem inmiddels opgelost? Ik ben benieuwd omdat ik met hetzelfde probleem zit. Al meerdere keren met volume knop en home aan en uit gezet, maar krijg geen reactie meer van hem.

Bij mij gaat het trouwens om een 4 jaar oude iPad air en heb 10 min buiten gezeten vandaag en hij hield er even helemaal mee op. Hij heeft aan de lader gezeten en dacht dat ik hem weer kon gebruiken, maar mijn gevoel zegt van niet...

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:29

xSagan schreef:
@Banyu, Is jouw probleem inmiddels opgelost? Ik ben benieuwd omdat ik met hetzelfde probleem zit. Al meerdere keren met volume knop en home aan en uit gezet, maar krijg geen reactie meer van hem.

Bij mij gaat het trouwens om een 4 jaar oude iPad air en heb 10 min buiten gezeten vandaag en hij hield er even helemaal mee op. Hij heeft aan de lader gezeten en dacht dat ik hem weer kon gebruiken, maar mijn gevoel zegt van niet...


Uh, naja het is nooit meer voorgekomen. Vrees dat ik gewoon te snel was. Heb de telefoon nu 3 maandjes.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:37

Release van de 13 *\%/*

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:44

Nah, ik ben nog happy met de 12 haha!

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:05

Ik hoop vooral dat de XR of de 11 goedkoper worden nu de 13 er komt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:15

Siersma schreef:
Ik hoop vooral dat de XR of de 11 goedkoper worden nu de 13 er komt


Zal wel toch?
Eventueel de black friday dagen? Ik zeg maar ietr hoor haha :’)

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:08

Ja maar dat duurt nog zo laaaaannnnnng _O-

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:06

Siersma schreef:
Ja maar dat duurt nog zo laaaaannnnnng _O-


Daar ben ik het met je eens…

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:51

Ik ben vooral aan duimen dat er een esim Apple Watch komt :=

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:17

Siersma schreef:
Ik hoop vooral dat de XR of de 11 goedkoper worden nu de 13 er komt


Bij Belsimpel is de XR al een stuk goedkoper.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:28

IPhone 13 Pro vandaag grote-ordered! *\%/*
Dit word de vervanger van mijn 11 Pro.