Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

robotstofzuiger

 
Profiel   

Hoi!

Helaas gezegend met veel, echt veel! zand hier in huis. En eigenlijk ook best veel haren. Tja, we wonen buiten, hebben 2 honden die dagelijks lekker raggen door zand en water en bos ed. Verder veel in en uitgeloop naar de ponies buiten.

Stofzuigen is hier een issue. Voor t oog zou ik dat eigenlijk 2 maal per dag moeten doen. Maar je begrijpt dat daar echt een grens ligt.... -O- Niet dus. Ik zuig meestal om de dag en de andere dag veeg ik het zand met een zachte bezem bij elkaar.

Ik heb een prachtige houten vloer die ik behandeld heb met olie.

Ik weet dat die robots de stofzuiger niet kunnen vervangen. Maar als ik er toch 1 aanschaf, hoe vaak moet je dan tussendoor nog stofzuigen? Als dat 1 keer per 2 weken is, dan lijkt me dat enorme winst. Dan laat ik snachts de robot zijn rondje draaien en weg is het zand.

Wie heeft er zo'n ding en wat zijn de ervaringen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 09:59 



 
Profiel   

Vrienden van mij hebben zo'n apparaat gehad en dat beviel wel goed. Je moet zelf nog wel de hoekjes en kiertjes doen waar het apparaat niet komt door de sensoren, maar hij maakt de grote oppervlakten wel netjes.
Zou wel kijken of zo'n ding wel geschikt is voor veel zand, het lijkt mij dat de opvangbakjes/stofzakjes veel kleiner zijn dan bij een gewone stofzuiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 10:03 



 
Profiel   

Sica schreef
Vrienden van mij hebben zo'n apparaat gehad en dat beviel wel goed. Je moet zelf nog wel de hoekjes en kiertjes doen waar het apparaat niet komt door de sensoren, maar hij maakt de grote oppervlakten wel netjes.
Zou wel kijken of zo'n ding wel geschikt is voor veel zand, het lijkt mij dat de opvangbakjes/stofzakjes veel kleiner zijn dan bij een gewone stofzuiger.


Dat klopt hoor, ik heb in winkels al versch. exemplaren bekeken in actie. Ik heb gewoon mijn zakken leeggegooid en gekeken hoe ze dit opzogen. Volgens mij moet je wel iedere dag de bakjes leeggooien. Ach, minder werk dan stofzuigen, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 10:07 



 
Profiel   

Lijkt me echt ideaal zo'n ding, mijn katten maken er ook altijd zo'n puinzooi van en eigenlijk zou er ook elke dag even gezogen moeten worden, maar ik heb er niet altijd, zin en puf voor... :Y)

Welke wordt aangeraden, ze zijn vrij prijzig, maar zie er 1 bij de Blokker voor €85, zal deze net zo of bijna net zo goed wezen als die van €400? Lijkt mij ook weer sterk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 10:57 



 
Profiel   

Ik heb er eentje en voor het zicht is het ideaal, ik stofzuig nu ongeveer 1x in de week (woon niet buiten, heb wel 2 honden en een zoontje van 5).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 12:25 



 
Profiel   

Ik heb me hier ook idd al in verdiept.
Ik kan hier ook wel 2 a 3 keer per dag los maar is helaas niet mogelijk gezien vriend lief overdag slaapt.

Ik vind ze persoonlijk nog te duur.
Ik wacht nog even op wat goedkopere versies in de toekomst.

(ze zijn al enorm in prijs gedaald in de afgelopen jaren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 12:31 



 
Profiel   

charas : wat voor merk heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 12:50 



 
Profiel   

luckyboy5 schreef
charas : wat voor merk heb jij?

Dat wil ik ook wel weten. En kan hij propjes opzuigen, en is de vloer echt zandvrij na een rondje met de robot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 12:56 



 
Profiel   

Ik heb een roomba, en die doet het hier prima. Alleen je schrijft dat je 'm snachts aan wilt zetten: in mijn ervaring maakt het ding daar te veel herrie voor. Bovendien wil ik hem altijd in de gaten houden want hij zuigt graag snoertjes op, en trekt dan soms dingen om. Ook heeft de onze de nare gewoonte om de zwarte mat op te rijden en er dan niet meer af te durven. maar buiten dat, ben ik erg blij met onze Wall-e .
Hij stofzuigt vaker en beter dan dat ik zou doen,hij komt bijvoorbeeld ook onder de kast en onder de bank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 13:04 



 
Profiel   

Wij hebben er ook 1 maar, meestal vegen we wel eerst even snel voordat we dat ding aanzetten. Anders is de inzuigopening zo verstopt met haren van de hond en katten. Voor het oog maakt hij het huis goed schoon, op de hoekjes na natuurlijk. Als er niet te veel haren liggen is het huis zo goed als zandvrij na een rondje robot. :j
Het voordeel met die robot is dat hij ook onder de bank komt, een plek die we zelf niet altijd helemaal meenemen als we met een gewone stofzuiger bezig zijn. Het nadeel is wel dat je eerst op moet ruimen, kabels enzo zijn perfect om rond de borsteltjes te draaien. En ook kleine dingetjes blijven in de opening hangen waardoor die snel verstopt raakt. Zoals grit wat de katten heel handig de bak uitgewerkt hebben. De hele kleine stukjes zuigt hij wel op maar, de iets grotere blijven in de opening hangen. Eerst vegen dus. Bloempotten die makkelijk omvallen, ook maar even weghalen of in een hoek zetten. De robot rijdt niet hard maar, een lange smalle vaas ligt zo om als hij er tegen aan komt.
Ik las iets over 'snachts aanzetten? Niet doen. :n Die wij hebben maakt in ieder geval een kl***herrie. Ik weet niet of er ook geluidsloze zijn maar, op een houten vloer lijkt het mij dat je hem toch vrij snel hoort. Aanzetten als je boodschappen gaat doen of naar je werk gaat is handiger. Je hoort hem niet en je huis is schoon als je terug komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 13:14 



 
Profiel   

MandyR welke merk hebben jullie? en wat kost die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 13:23 



 
Profiel   

Ik heb een Quigg, hij zuigt goed, maar inderdaad ook hier durft hij de mat wel op maar niet meer af dus dan moet je hem even redden. '
Voor de rest geen last van dingen die hij omstoot oid maar die hebben wij ook niet echt staan. Snachts aanzetten zou hier wel kunnen, maar meestal doe ik het overdag omdat de hond van mij ook s avonds moeten slapen haha, overigens is onze pup zo slim dat ze zelf weet hoe de stofzuiger aan moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 17:53 



 
Profiel   

ik ben eigenlijk wel heel benieuwd in welke prijsklasse jullie de stofzuiger hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 17:59 



 
Profiel   

xxxmarexxx schreef
MandyR welke merk hebben jullie? en wat kost die?

Net als charaz, ook een quigg. Vorig jaar bij de Aldi gekocht voor 999 DKK. Omgerekend is dat ongeveer 130 euro. hier is alles wel wat duurder dan in NL
De deurmat haal ik meestal even weg omdat hij daar weleens schuin op kan rijden en dan hangt hij vast op de rand. Als hij er recht op gaat, kan hij er meestal ook wel weer vanaf. Wat mij wel opvalt is als de zon erg fel naar binnen schijnt en je daardoor "lichte" plekken op de grond krijg, hij een beetje van slag raakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-12 18:12 



 
Profiel   

Een oud topic, maar ik ben op zoek naar jullie ervaringen.

Enkele maanden geleden kocht ik voor het eerst een robotstofzuiger, de Ecovacs Deebot 600.
Na enkele weken heb ik hem teruggestuurd omdat hij helemaal niet zo zelflerend was als verwacht. Na 30m² van de 150m² te doen, zei hij dat hij klaar was. Er werden dus grote stukken en kamers over geslagen. Verder reed hij zich steeds vast op dezelfde plek onder de salontafel. Maar daaruit leren? Nee, steeds hetzelfde. En ik miste het enorm om een plattegrond van mijn huis te hebben zodat ik hem naar een kamer kon sturen (bv naar de keuken na het eten).

Omdat ik niet meteen wist welke robotstofzuiger ik wou ter vervanging, heb ik gewoon mijn geld laten terugstorten. Maar nu black friday in het vooruitzicht ligt, wil ik tegen dan beslissen welke robotstofzuiger ik ga kopen.
Mijn vereisten:
- grote oppervlakte kunnen doen met 1 accu: min. 80m²
- écht zelflerend, dus geen stukken overslaan
- geen gedoe met lange hondenharen die de borstel belemmeren, dus iets hondenhaar-vriendelijk? :+
- moet vlot van parket naar donkere tegel kunnen rijden (dus niet denken dat er een afgrond is)
- plattegrond maken van de woning
- met de app naar een bepaalde plek/kamer in de woning kunnen sturen voor extra ronde
- dweilfunctie is een leuke extra, maar hoeft niet

En dan niet onbelangrijk: BUDGET max. 400€

Mijn oog is nu gevallen op de Xiaomi Mi 2Generation
https://www.coolblue.be/nl/product/8260 ... n-wit.html

Wie kan er nog tips en ervaringen delen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 11:29 



 
Profiel   

Wij hebben nu sinds 1,5 jaar een Roborock van Xiaomi. Die doet alles wat op jouw lijstje staat, inclusief dweilfunctie (die we wel amper gebruiken). Wij zijn er heel tevreden van, onze echte stofzuiger hebben we sindsdien amper of niet gebruikt

Edit: we hebben die van in jouw link (of hij ziet er toch exact hetzelfde uit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 11:47 



 
Profiel   

Vaxa schreef
Een oud topic, maar ik ben op zoek naar jullie ervaringen.

Enkele maanden geleden kocht ik voor het eerst een robotstofzuiger, de Ecovacs Deebot 600.
Na enkele weken heb ik hem teruggestuurd omdat hij helemaal niet zo zelflerend was als verwacht. Na 30m² van de 150m² te doen, zei hij dat hij klaar was. Er werden dus grote stukken en kamers over geslagen. Verder reed hij zich steeds vast op dezelfde plek onder de salontafel. Maar daaruit leren? Nee, steeds hetzelfde. En ik miste het enorm om een plattegrond van mijn huis te hebben zodat ik hem naar een kamer kon sturen (bv naar de keuken na het eten).

Omdat ik niet meteen wist welke robotstofzuiger ik wou ter vervanging, heb ik gewoon mijn geld laten terugstorten. Maar nu black friday in het vooruitzicht ligt, wil ik tegen dan beslissen welke robotstofzuiger ik ga kopen.
Mijn vereisten:
- grote oppervlakte kunnen doen met 1 accu: min. 80m²
- écht zelflerend, dus geen stukken overslaan
- geen gedoe met lange hondenharen die de borstel belemmeren, dus iets hondenhaar-vriendelijk? :+
- moet vlot van parket naar donkere tegel kunnen rijden (dus niet denken dat er een afgrond is)
- plattegrond maken van de woning
- met de app naar een bepaalde plek/kamer in de woning kunnen sturen voor extra ronde
- dweilfunctie is een leuke extra, maar hoeft niet

En dan niet onbelangrijk: BUDGET max. 400€

Mijn oog is nu gevallen op de Xiaomi Mi 2Generation
https://www.coolblue.be/nl/product/8260 ... n-wit.html

Wie kan er nog tips en ervaringen delen?

Ik heb de Roborock S5. Die voldoet echt aan al je wensen! Het is mijn beste koop van de afgelopen jaren, ik ben er iedere dag weer blij mee.☺
De roborock heeft ook een dweilfunctie, die kan je er afhalen. Bij mijn laminaat werkt het niet zo goed (geeft strepen), maar collega's van mij zijn er wel heel tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 11:50 



 
Profiel   

Allebei een Xiaomi dus. Is de app gebruiksvriendelijk?
En hebben jullie zo'n virtuele muur? Ik zou dat nog wel handig vinden voor de speelhoek van m'n dochtertje. Werkt dat goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 11:58 



 
Profiel   

Wij hebben een Dirt Devil 2.0. 1.0 is namelijk van de trap gevallen :D

Wij doen hem meestal in de kamers en dan deur dicht. Dat gaat prima. Voor de woonkamer is zijn opvangbakje te klein, kan je alsnog met de stofzuiger erachteraan :+
Het is trouwens wel handig om er 1 te kopen die naar zijn oplaadstation rijdt. Die van ons doet dat niet en dan is het af en toe even zoeken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:04 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Wij hebben een Dirt Devil 2.0. 1.0 is namelijk van de trap gevallen :D

Wij doen hem meestal in de kamers en dan deur dicht. Dat gaat prima. Voor de woonkamer is zijn opvangbakje te klein, kan je alsnog met de stofzuiger erachteraan :+
Het is trouwens wel handig om er 1 te kopen die naar zijn oplaadstation rijdt. Die van ons doet dat niet en dan is het af en toe even zoeken :Y)

Oh ja, dat zelf terugrijden is wel een must!
Ik wil eentje die vuiligheid van 150m2 in z'n bakje kan opvangen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:11 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Wij hebben een Dirt Devil 2.0. 1.0 is namelijk van de trap gevallen :D

Wij doen hem meestal in de kamers en dan deur dicht. Dat gaat prima. Voor de woonkamer is zijn opvangbakje te klein, kan je alsnog met de stofzuiger erachteraan :+
Het is trouwens wel handig om er 1 te kopen die naar zijn oplaadstation rijdt. Die van ons doet dat niet en dan is het af en toe even zoeken :Y)


Grinnik ik heb nog de DD 1.0 geweldig ding. Hij heet James :D En ja hij zuigt natuurlijk niet zo goed als een gewone stofzuiger, maar hij doet echt z'n best. En zelfs het drama tapijt in de woonkamer krijgt hij nog best aardig schoon. Die is zelfs met een gewone stofzuiger lastig. Als hij leeg is moet je hem idd soms even opzoeken, maar hij heeft hier niet zoveel verstopplekjes dus meestal, ook vanwege zijn piep, vind ik hem heel snel weer. James kost zo ongeveer 100 euro. Als je hem nog vindt. De DD 2.0 waren de reviews minder goed van. Daarom heb ik de 1.0 gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 12:58 



 
Profiel   

Vaxa schreef
Allebei een Xiaomi dus. Is de app gebruiksvriendelijk?
En hebben jullie zo'n virtuele muur? Ik zou dat nog wel handig vinden voor de speelhoek van m'n dochtertje. Werkt dat goed?


Ja, je kan via de app een virtuele muur instellen. Ik heb deze gezet voor een lage drempel waar hij tegenop bleef rijden, werkt perfect!
De app is erg makkelijk in gebruik, je kan hem zelfs met de app ergens naar toe rijden als je zou willen. ook ontvang je een melding als ie klaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:03 



 
Profiel   

Ik ben de TS en ben inmiddels aan mijn 4e exemplaar begonnen. 3 keer via de garantie van Coolbue wat isvervangen. De simpelste Roomba bevalt t best hier, die is niet zo supergevoelig voor drempeltjes en heeft een redelijk opvangbakje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:31 



 
Profiel   

Antheman schreef
Ik ben de TS en ben inmiddels aan mijn 4e exemplaar begonnen. 3 keer via de garantie van Coolbue wat isvervangen. De simpelste Roomba bevalt t best hier, die is niet zo supergevoelig voor drempeltjes en heeft een redelijk opvangbakje.

Welke andere heb je nog gehad die minder bevielen? Altijd handig, een ervaringsdeskundige :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:55 



 
Profiel   

Vaxa schreef
Antheman schreef
Ik ben de TS en ben inmiddels aan mijn 4e exemplaar begonnen. 3 keer via de garantie van Coolbue wat isvervangen. De simpelste Roomba bevalt t best hier, die is niet zo supergevoelig voor drempeltjes en heeft een redelijk opvangbakje.

Welke andere heb je nog gehad die minder bevielen? Altijd handig, een ervaringsdeskundige :D

Dat weet ik niet meer, dat is ongeveer 7 jaar geleden. Een zilveren. Iets met een X erin, dat weet ik nog wel. Hij reageerde veel te scherp en stopte echt overal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen