robotstofzuiger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:01

Wij hebben een Eufy Robovac, die valt in de 'lagere' prijsklasse maar komt heel goed uit alle tests. We hebben 'm ongeveer een maand geleden gekocht met wat twijfel. Maar man ik wil nooit meer zonder!!! We hebben hem boven en hij zuigt dagelijks de hele bovenverdieping :D alleen de badkamer niet, die drempel is te hoog. Hij is plat genoeg om onder het bed te komen en onder de kasten, ideaal! Zuigt ook keurig alle kattenpluis op.

Ik hoef eigenlijk helemaal niet meer te stofzuigen boven. Gooi het bakje dagelijks leeg en verder geen omkijken naar. Ben er echt heel blij mee :D

Overigens heeft m'n vriend m omgedoopt tot 'Dobby the house sucker' (zucht) en vindt hij het prachtig speelgoed. Er zit namelijk ook een afstandsbediening bij :') :') kortom je vent is ook gelijk weer blij en is ineens heel geinteresseerd in stofzuigen :+

We willen er ook een voor beneden, maar dan een wat duurdere die je met een app kan zeggen waar ie moet zuigen en waar niet. Degene die we nu hebben zuigt random en overal waar ie bij kan komen.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:23

Vaxa schreef:
Allebei een Xiaomi dus. Is de app gebruiksvriendelijk?
En hebben jullie zo'n virtuele muur? Ik zou dat nog wel handig vinden voor de speelhoek van m'n dochtertje. Werkt dat goed?


Ja dat lukt perfect met de app. Je kan bijvoorbeeld ook aanduiden dat hij enkel 1 zone van je huis moet doen. Zo laten wij hem na het koken vaak een toertje door de keuken doen

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Re: robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:50

Ok, ik denk dat ik mijn eerste gevoel volg en voor de Xiaomi ga :D
Nu nog hopen op een mooie korting met Black Friday!

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:30

Ik heb een vraagje voor mensen met een robotstofzuiger;
Doet deze bij jullie alleen de benedenverdieping? of ook boven?
Kun je dit afwisselen of moet je er dan twee hebben?

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:39

Mijn ouders hebben een medion/aldi van € 99,- robotstuifzuiger.

Ding doet gewoon wat ie moet doen.
Geen fancy opties. Kan 1x per dag met een timer ingesteld worden of middels afstandsbediening.
Heeft valdetectie, kan dus ook op overloop gebruikt worden.
En itt wat in de gebruiksaanwijzing staat, tapijt kan ie ook aan.
Wandelt ook op en af van het vloerkleed, lage drempels neemt ie ook.
Ze hebben wel plavuizen in de woning.
Ik leen hem soms om bij ons de slaapkamer/onder het bed te doen.

Ze slingeren hem overdag na het middag eten aan. En ‘s nachts wandelt ie op programma door het huis.

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:02

Ik zie dat ik destijds hier ook reageerde.. we hebben nog steeds dezelfde roomba en nog steeds wel tevreden mee. Ding is inmiddels zeker 10 jaar oud en nu wordt de batterij wel wat minder. Maar hij doet het verder nog steeds prima.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:25

Schopje, nog meer mensen met ervaringen? Ik word zo moe van al die kattenbakkorrels elke dag. :z

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:33

Ik heb een eufy robovac met een langharige herder is dat echt top! We stofzuigen nog zelden met de Dyson (bakbeest). Hij doet bij ons alleen beneden, boven doen we zelf even. Ben zeer tevreden.

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:03

Ik heb intussen de Xiaomi roborock S50. Heel blij mee. Veel mogelijkheden om in te stellen, bepaalde zone te doen, naar 1 vuile plek te gaan. Hij onthoudt de kaart van je huis. Super gemakkelijk.
Minpuntjes: rijdt vast op kabels en zuigt hondenhaar niet goed genoeg op naar mijn zin. Maar ik zou hem zo opnieuw kopen!

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:05

Ik heb een Roomba. Initieel gekocht om boven te stofzuigen, maar aangezien ik meer werk heb met het opbergen en veilig stellen van kabels; is het minder werk om gewoon ff de stofzuiger erbij te pakken.

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:11

Ik heb sinds vorige week een roomba960. Zo blij mee. Elke nacht maakt hij zijn ronde en via de app kun je zien waar hij geweest is. 1x in de 4 dagen stofbad leeg gooien ongeveer. We hebben 2 honden en een dreumes in huis lopen en de paarden staan op deel, dus hier ook snel inloop met vieze schoenen!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:51

Ik heb een Ecovacs Deebot ( weet niet zo welk type), maar ik vind em waardeloos. Ik wilde een robotzuiger vanwege het zand en de hondenharen, zodat ik niet elke dag hoefde te stofzuigen. Mijn echtgenoot heeft em uitgezocht, maar ik gebruik hem amper nog. Als de zuiger in de keuken komt, zuigt hij daar alles 3x en dan zet ik hem in de kamer , dan zuigt hij daar even en gaat weer naar de keuken. Er blijft best veel zand liggen en het opvangbakje is al vol voor het ding halverwege is. Ook rijdt het ding zich vast en blijft dan staan draaien. E zit een knopje op de afstandsbediening dat je hem langs de randen kan laten gaan, anders gaat die zuiger gewoon kriskras rond, zonder logische route. Het is sneller om even een zachte bezem door het huis te halen, dan dat ik de robot aan zet. Je kan ook niet weg gaan en hem dan aan zetten aangezien het opvangbakje zo vol zit en hij dan gaat piepen. Ik moet de robot in de gaten houden dus kan ik net zo goed even snel zuigen of even vegen.

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:44

Misty12 schreef:
Ik heb een Ecovacs Deebot ( weet niet zo welk type), maar ik vind em waardeloos. Ik wilde een robotzuiger vanwege het zand en de hondenharen, zodat ik niet elke dag hoefde te stofzuigen. Mijn echtgenoot heeft em uitgezocht, maar ik gebruik hem amper nog. Als de zuiger in de keuken komt, zuigt hij daar alles 3x en dan zet ik hem in de kamer , dan zuigt hij daar even en gaat weer naar de keuken. Er blijft best veel zand liggen en het opvangbakje is al vol voor het ding halverwege is. Ook rijdt het ding zich vast en blijft dan staan draaien. E zit een knopje op de afstandsbediening dat je hem langs de randen kan laten gaan, anders gaat die zuiger gewoon kriskras rond, zonder logische route. Het is sneller om even een zachte bezem door het huis te halen, dan dat ik de robot aan zet. Je kan ook niet weg gaan en hem dan aan zetten aangezien het opvangbakje zo vol zit en hij dan gaat piepen. Ik moet de robot in de gaten houden dus kan ik net zo goed even snel zuigen of even vegen.

Oh ja, deze heb ik ook gehad. Gelukkig kon ik hem terug sturen! Waardeloos ding!

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 15:58

tienus63 schreef:
Mijn ouders hebben een medion/aldi van € 99,- robotstuifzuiger.

Ding doet gewoon wat ie moet doen.
Geen fancy opties. Kan 1x per dag met een timer ingesteld worden of middels afstandsbediening.
Heeft valdetectie, kan dus ook op overloop gebruikt worden.
En itt wat in de gebruiksaanwijzing staat, tapijt kan ie ook aan.
Wandelt ook op en af van het vloerkleed, lage drempels neemt ie ook.
Ze hebben wel plavuizen in de woning.
Ik leen hem soms om bij ons de slaapkamer/onder het bed te doen.

Ze slingeren hem overdag na het middag eten aan. En ‘s nachts wandelt ie op programma door het huis.


Ik lees over deze meer positieve ervaringen. En ook al eerder gehoord dat hij i.t.t duurdere modellen en tot wat er staat aangegeven tapijt gewoon mee neemt. Misschien schaf ik deze eerdaags ook wel aan.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:18

Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de Xiaomi Roborock S5 Max gegaan, wel prijzig, maar via Aliexpress al beter te doen gelukkig. :Y)

Vriendin van mij heeft de Roborock S50 en is erg tevreden.

Ben benieuwd!