Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 429 van de 475 [ 11862 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 475  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

 
Profiel   

Gaaf Miszs-Kitty das een heel project geweest.

Werkten de buren beetje mee
Hier gaan onze buren verhuizen ik hoop dat de nieuwe buren in 2023 mee willen werken om de opritten te vergroenen…. Onze opritten liggen naast elkaar wil graag als scheiding wat boompjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:13 



 
Profiel   

Netjes gedaan hoor, goede buur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:32 



 
Profiel   

Zo dat is een hele verbetering gelijk. Ik hou van wild maar wel onderhouden. En zo'n echt verwilderde tuin ziet er gelijk verpauperd uit. En nu fleurd het gelijk helemaal op ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 12:07 



 
Profiel   

Wauw, wat een verbetering zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 15:28 



 
Profiel   

Wat een werk Kit! Maar het resultaat mag er zijn, ziet er gezellig uit!

Druk bezig geweest Tita! Zal er volgend jaar alweer heel anders uitzien :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 15:44 



 
Profiel   

Wat ziet dat er anders uit, Kit +:)+

Tita, die potten die je hebt van Elho vind ik ook super gaaf :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:49 



 
Profiel   

tita schreef
Gaaf Miszs-Kitty das een heel project geweest.

Werkten de buren beetje mee
Hier gaan onze buren verhuizen ik hoop dat de nieuwe buren in 2023 mee willen werken om de opritten te vergroenen…. Onze opritten liggen naast elkaar wil graag als scheiding wat boompjes


De buren gaan verhuizen, wilde niet mee helpen etc. Maar wilde het toch maar eruit hebben voordat er nieuwe bewoners kwamen. Vandaar ook dat de oude planken aan die kant zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:32 



 
Profiel   

Heel mooi geworden Miss Kitty

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:11 



 
Profiel   

Ik mocht 4 stekjes van de hortensia afhalen *\o/*
Het is echt een hele mooie blauwe.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 18:48 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Wat ziet dat er anders uit, Kit +:)+

Tita, die potten die je hebt van Elho vind ik ook super gaaf :j


De potten zijn van Capi zeker niet goedkoop, de goedkoopste zijn hier 49€ maar ze kunnen niet stuk hebben isolerende oranje binnenkant.
Vind ze heel leuk elk jaar koop ik er 2-3 bij heb er nu 8 :Y)

leuk LaPluche nieuwsgierig hoe ze het gaan doen.
Mijn opknapper doet het super hij fleurt helemaal op.
De 2 Hy-Pé zijn te nat hopelijk worden ze volgend jaar weer beter, ik vind hortensia’s zulke vrolijke planten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:20 



 

Lekker opgeknapt die tuin! Moet wel lachen om de tuin van de buren. Veel lager en vol tegels. Lekker zwembad bij veel regen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 20:31 



 
Profiel   

Wat een mooie tuin is dat geworden. Weet je het is het eerste wat een mens ziet bij het aanlopen. Heeft misschien wel een positief effect op het straatje van de buren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:15 



 
Profiel   

Weet deze zomer een ding zeker. Er is meer regen gevallen dan de afgelopen drie jaren.Voor sommigen iets te veel van het goede. De Geul in Valkenburg |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:22 



 
Profiel   

Alleen dit water doet weinig voor de grondwater stand helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:16 



 
Profiel   

Marcella schreef
Alleen dit water doet weinig voor de grondwater stand helaas.

Hoezo dan? https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -te-volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:47 



 
Profiel   

Spoel gelijk weg richting sloot, rivier en zee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:55 



 
Profiel   

Die buien wel, maar over de hele linie heeft het veel meer gewoon geregend wat wel de grond in trekt. Waar we voorgaande jaren dagelijks de sproeiers aan hadden hebben we dit jaar maar 1 keer de sproeiers aan gehad, omdat het genoeg geregend heeft. Zelfs mijn potten met planten hoef ik nauwelijks water te geven vanwege praktisch dagelijks een regenbui.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:59 



 
Profiel   

Marcella schreef
Spoel gelijk weg richting sloot, rivier en zee.


Daar hebben we zelf behoorlijk wat invloed op. Tuinen die niet al te vol liggen met plaveisel nemen dat water op. Natuurlijk, hoe meer buurtgenoten dat voorbeeld volgen, hoe beter! Wat betreft de overheden (vergeet het waterschap niet), kun je erop letten om te stemmen voor partijen/personen die de rivieren bijvoorbeeld meer ruimte willen geven, of niet overmatig willen bemalen.

Daarnaast maakt het ook uit wanneer die regen precies valt: hoe is het verdeeld over de tijd? Af en toe een stortbui met droogte tussendoor - dan loopt het inderdaad grotendeels weg. Maar als het dagenlang kleine buitjes zijn en veel miezer kan de grond veel meer opnemen. Ook die ene stortbui die er dan nog bijkomt.

Edit: deze zomer doet me toch meer aan dat laatste denken, maar dat is misschien te locatie-afhankelijk om algemene uitspraken over te doen ;). Helaas is de trend wel dat het weer steeds extremer wordt, dus meer droogte en meer regen in korte tijd. Fijn dat het nu, dit jaar, goed gaat - maar of dat zo blijft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:13 



 
Profiel   

We hebben hier de afgelopen tijd (net als overal) best wel wat stortbuien gehad. Mijn tuin is nagenoeg direct weer droog. De buren die alleen tegels en kunstgras hebben, die hebben toch wel aardig wat plassen in de tuin gehad... Maar goed, die hebben dan weer geen ladingen onkruid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:39 



 
Profiel   

Weten jullie misschien wat voor boom er in onze tuin staat?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 10:44 



 
Profiel   

Japanse Kers
is een beetje mishandeld, staat ook niet handig op de erfgrens.
Omhakken is een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 11:07 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Japanse Kers
is een beetje mishandeld, staat ook niet handig op de erfgrens.
Omhakken is een optie.


Bedankt.
De vorige bewoner heeft hem neergezet. Wij willen hem inderdaad graag weg hebben tzt.
Hij geeft alleen wel fijn schaduw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 11:21 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met het zelf opkweken van boompjes?
Ik heb kersenpitten in de koelkast gelegd ivm de koude periode die ze moeten doorgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 13:00 



 
Profiel   

Niet echt ervaring, maar eerste jaar hoop druiven op de grond in de kas gevallen en heb hiervan nu een eigen gekweekte druif van hopelijk geeft die volgend jaar vruchten.

Mijn tijm ziet er niet uit alsof die flink aan het afsterven is. In de bak op het balkon heeft die het helemaal niet naar zijn zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 13:05 



 
Profiel   

Dat is ook wel fijn, druiven durf ik niet ivm de honden. Druiven zijn giftig voor hun...

Mijn geplante roos, vlinderstruik en hazelaar slaan goed aan in de voortuin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 13:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 429 van de 475 [ 11862 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432 ... 475  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen