Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 296 van de 475 [ 11869 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299 ... 475  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

 
Profiel   

Of een paar stevige stokken met een staaldraad erover, zelfde effect en makkelijker te verwijderen van de winter indien nodig.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:35 



 
Profiel   

Die dahlias vragen wel om een foto! Ben heel benieuwd naar zulke grote! De mijne zijn grotendeels door slakken opgegeten helaas.
Ik heb foto's van onze tuin gemaakt en ik zal ze vanmiddag plaatsen, moeilijk om een goede indruk van de tuin te laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 09:52 



 
Profiel   

Ik had dit jaar veel dahlia’s geplant, maar ze zijn niet allemaal opgekomen. Ik heb er nu zelfs nog eentje die nog helemaal niet gebloeid heeft, maar nu wel knoppen heeft.

U vraagt, wij draaien... de fotomodellen
De dahlia chaos *\o/*
Overzicht

[ img ]

Groot
[ img ]

Groter (en de eerste waren nóg groter)

[ img ]

En nog een kleinere die een beetje weggestopt is dat de grote struiken

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:20 



 

Super gaaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:22 



 
Profiel   

Wauw, prachtig!

En wat betreft het gazon van een paar foto's eerder:
In september even verticuteren en bijzaaien, dan heb je in het voorjaar weer een prachtig groen en vol gazon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 10:23 



 
Profiel   

Dank allemaal, we gaan denk ik toch de dode coniferen verwijderen en nieuwe zetten.
Dat is voor nu het goedkoopste denk ik dan alles eruit en totaal en nieuwe afscheiding.
Iemand zei tegen mij, je moet gewoon een schutting plaatsen, maar ik vind dat in deze tuin niet mooi, een lange rechte saaie schutting... dus dat wordt hem niet.

Plantnet heb ik nu gedownload, hopelijk gaat dat mij helpen wat wijzer te worden in de plantenwereld :')

Ik zou eigenlijk graag ook lavendel willen, ik had die bij mijn vorige huis en daar kwamen echt veel hommels op af altijd :j vond ik zo gezellig !

Ceetje_bokt wauw !!! echt mooi !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:13 



 
Profiel   

Als je lavendel mooi vindt, dan zou je ook eens naar kattenkruid kunnen kijken. Ook paars maar losser. Hemels voor bijen etc als ik zie wat er hier op af komt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:25 



 
Profiel   

Prairy schreef
Als je lavendel mooi vindt, dan zou je ook eens naar kattenkruid kunnen kijken. Ook paars maar losser. Hemels voor bijen etc als ik zie wat er hier op af komt :P

En ik heb ook dropplant staan, ook zo’n magneet en beetje blauw van kleur. Bloeit lang

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:49 



 
Profiel   

Ik heb vandaag eindelijk de goudenregen zaailingen uit mijn tuin uitgegraven. Sommige waren al ruim 2 meter hoog. Een vriendin wou er een aantal hebben dus ik hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan. De aarde bleef er niet aan hangen, dus ik heb ze voor nu maar even in een emmer water gedunkt, zij komt ze zo halen.
en als het niet lukt schep ik de volgende lading er nog voorzichtiger uit :-)

Verder vroeg ik me af of een van jullie ervaring heeft met het zeer radicaal snoeien van liguster? Ik heb hier een heg die zeker 5 meter hoog is en eigenlijk meer een verzameling losse bomen is. Hij moet echt korter (3 meter is wel prima) en een heel stuk smaller ik ben nu aan het snoeien in de hoop dat hij het overleefd (zo niet komt daar een schuurtje) maar zou dit kans van slagen hebben? De bedoeling is echt nog maar een paar blaadjes te laten zitten en terug naar de kern van de struiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 11:57 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Dun hekje gaat op de lijst van mogelijkheden. Ik blijk dus heel hoge dahlia’s te hebben en dahlia’s met idioot grote bloemen (25 cm doorsnede, echt bizar) dus het moet wel stevig zijn. En gelukkig ook nog lage die geen steun nodig hebben.

Zal als ik niet vergeet even foto maken vanmiddag hoe iemand het op de moestuin het heeft. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:04 



 
Profiel   

Even wat op de foto gezet van een paar planten die hier staan;


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Kattenkruid ga ik eens opzoeken :j

Pjer ik heb helaas geen snoeitips voor je.. Hopelijk lukt het en overleeft hij het :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 12:10 



 
Profiel   

Sunshine ik denk idd dat kattenkruid erg leuk in je tuin zou staan! Ik mis nog wat kleur nu in je tuin, al vind ik je tuin verder wel heel mooi zo!! Niet zo strak, daar hou ik wel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:46 



 
Profiel   

Kattenkruid heb ik ook in de border staan. Het ruikt héérlijk munt achtig en trekt ontzettend veel vlinders en bijen aan. Als ik ze snoei dan hang ik ze meestal gedroogd in de wc, samen met wat lavendel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 13:58 



 

Ben bang met kattenkruid dat mijn katten helemaal gek worden :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:07 



 
Profiel   

Moet je kattenkruid snoeien, ja? Ik heb het ook in de tuin. Lavendel ook.
Poging tot laten zien hoe onze tuin eruit ziet:

Overzichtje van bovenaf gezien

[ img ]

[ img ]

We hebben 2 terrassen en allebei de zitjes zijn omgeven door planten. Links achterin staat een schuur en daar tegenaan een houtschuurtje. In het midden is een grote vijver. Als we de vijver niet zouden hebben, zien we het grote terras meer naar links geplaatst hebben, maar verder waarlijk niet veel anders. We hebben links 3 leilindes, rechts 3 leirobins en in het midden staat een grote boom. Verder staan er aan de rechterkant 2 grote Red Robins en er zijn andere struiken die nog groter worden.
Kijkje vanaf het keukenraam.
[ img ]


Border achter grote terras

[ img ]

Vanaf de garage gezien
[ img ]

Vanaf het houtschuurtje gezien
[ img ]

Geen idee of het een beetje te zien is, maar het staat bomvol verschillende planten. Er bloeit nu nog wat, maar het meeste is al uitgebloeid. Er is amper zand te zien en daar waar wel zand te zien is, zijn de planten dood gegaan door de droogte of door onze fanatieke slakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:14 



 
Profiel   

Rebecca schreef
Ben bang met kattenkruid dat mijn katten helemaal gek worden :+ :')


Mijn kat doet het helemaal niets. De kippen zijn wel constant bij die plantjes in de buurt omdat er zoveel vlinders op af komen. ;-)

Annetje schreef
Moet je kattenkruid snoeien, ja? Ik heb het ook in de tuin. Lavendel ook.


Ik snoei het meerdere keren tussendoor, het groeit onwijs snel bij mij. Anders ligt het deels op mijn gazon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 14:41 



 
Profiel   

Marcella schreef
Ceetje_bokt schreef
Dun hekje gaat op de lijst van mogelijkheden. Ik blijk dus heel hoge dahlia’s te hebben en dahlia’s met idioot grote bloemen (25 cm doorsnede, echt bizar) dus het moet wel stevig zijn. En gelukkig ook nog lage die geen steun nodig hebben.

Zal als ik niet vergeet even foto maken vanmiddag hoe iemand het op de moestuin het heeft. ;)

Graag!

Liguster is heel goed sterk terug te snoeien, dus ik denk dat hij weer gewoon gaat uitlopen. Geef m wat extra mest na het snoeien en zing af en toe een liedje voor hem ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:05 



 
Profiel   

Ik snoei kattenkruid idd in het voorjaar helemaal terug en dan tussendoor ook een paar keer omdat ie anders echt massaal wordt en dan bloeit ie ook het mooiste heb ik het idee. Onze katten reageren er ook helemaal niet op, alleen als ie gesnoeid is, gaan ze in het snoeiafval liggen als dat er nog ligt!

Dropplant is trouwens ook leuk zoals hier werd genoemd, komen ook heel veel bijen en vlinders op af!

Annetje, wat een ontzettend mooie tuin hebben jullie! Hier hou ik echt van!! Die paarse bloemetjes op de 4e foto, wat is dat? Ik heb het volgens mij in twee potjes op de tuintafel staan, maar dacht niet dat dit vaste planten waren... Maar anders stop ik ze hierna ook gewoon de grond in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:06 



 
Profiel   

Dat zijn herfstasters. Drie jaar terug een paar van mijn moeder gehad en ze nemen nog net niet de tuin over :D ik vind ze zelf érg leuk, dus ik vind het niet erg en trek er soms gewoon een plantje uit.
Mijn moeder noemt deze soort altijd Johannes Kippenberg... Maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zo heet eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:16 



 
Profiel   

Wat een leuke tuin Annetje, ik word er helemaal vrolijk van op de eoa manier :)

Ik snoei mijn kattenkruid nooit (volgens mij zelfs niet weggehaald vorig jaar, geen tijd/zin in) en het bloeit allemaal prima. Het wordt wel wat breder en valt wat uit elkaar maar ik hou wel van een beetje wild. Denk dat als je het snoeit dat het dan misschien wat beter wordt. Het bloeit wel al lekker vroeg en lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:58 



 
Profiel   

Er zijn heel veel soorten nepeta (kattenkruid). De een vinden katten lekkerder dan de ander.

Je tuin ziet er prachtig uit Annetje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:23 



 
Profiel   

Bedankt voor de complimenten aan onze tuin! Wij zijn er zelf ook erg blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:26 



 
Profiel   

Wat een leuke groene tuin Annetje! Hoeveel m2 is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 17:27 



 
Profiel   

imd schreef
Wat een leuke groene tuin Annetje! Hoeveel m2 is het?
Bedankt!
Het is ongeveer 10 x 10. We weten het niet precies. Funda zei 7 x 12, maar toen we bezig gingen met de tuin en een tekening wilden maken, bleek dat absoluut niet te kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 19:10 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Liguster is heel goed sterk terug te snoeien, dus ik denk dat hij weer gewoon gaat uitlopen. Geef m wat extra mest na het snoeien en zing af en toe een liedje voor hem ;)


hihihi dat gaan we dan maar doen. Overigens vanmiddag even gestopt met snoeien omdat bleek dat de schitterende witte passieplant van de buren ook door de liguster heen was gegroeid. Vol met knoppen, dus dat is wel een beetje zonde om zomaar af te knippen. Eens kijken hoe ik daar voorzichtig omheen kan snoeien en dan de passieplant ter decoratie in de kale takken van de liguster kan hangen :-) hebben we toch nog iets moois.

Weet niet meer of ik het al had gevraagd maar heeft iemand misschien een idee na hoeveel jaar een uit zaad opgekomen gouden regen gaat bloeien? Ik overweeg om 2 (inmiddels 2 jarige) zaailingen te laten staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 22:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 296 van de 475 [ 11869 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299 ... 475  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen