Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 185 van de 226 [ 5638 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 226  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

 
Profiel   

Teak is een vette houtsoort, dar combineert niet lekker met veel soorten verf. Als je je teak vergrijst wil hebben zou je eens dit kunnen proberen: https://www.moosefarg.nl/product-catego ... ergrijzen/
Ik heb het besteld voor mijn teaktafel die 'buiten' is gaan wonen en het vergrijzen ging me niet snel genoeg. Ik was te lui om het erop te smeren en nu is de tafel vergrijst door het weer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 17:58 



 
Profiel   

Nou de eerste laag zit erop :#
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 18:28 



 
Profiel   

Oei nice!

Wat ga je met de pootjes doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 10:32 



 
Profiel   

Marlies die moeten ook nog maar had daar mijn man voor nodig hihi. Kast is loodzwaar :D

2e laag zit er ook op. Nu drogen. Ben dolblij!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:22 



 
Profiel   

Mooi Bloembloem! Mooie kleur zo.

Kwam gister zo'n soort kast tegen met wat sierrandjes ofzo, 810 euro :') mmm laat maar dan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:36 



 
Profiel   

Ik had hem voor 5 tientjes :#

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:28 



 
Profiel   

Haha wij vrouwen kunnen veel zelf maar soms is een sterke vent wel erg prettig!

Ben benieuwd hoe hij staat in de ruimte. Is best een donker vlak zo.

Vind hem wel echt mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 20:35 



 
Profiel   

Wauw prachtig Bloembloem!

Ik ben zojuist trotse eigenaar geworden van deze sidetable:


[ img ]

Precies het model wat we zoeken, alleen de kleur en de greepjes niet echt onze smaak. Het is overigens kersenhout.

Het komt in deze inrichting:


[ img ]


Graag zouden we het meubel wat willen verouderen en willen we niet de rode kleur terug zien.

Dus of hout kleur of toch schilderen in "Gamma Wood and wall bluish black". (Of een combinatie waarbij de bladen hout blijven)

In de zwarte kleur is geen probleem, maar wat zouden jullie doen als ik wel de houtkleur wil behouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 06:51 



 
Profiel   

Ik heb ooit eens een middagje bij een antiek restaurateur geholpen.

Er kwam een prachtige eiken kast binnen, prachtige nerf op de deurtjes.
Maar helemaal vol gesmeerd met een mix van lak en meubelwas.

Met afbijt bezig gegaan, ik dacht serieus dat ik het hout vermoord had ;(

Maar daarna met een olie er over en die nerf, dat hout, het kwam weer helemaal tot leven.
Zo mooi!

Die sidetable heeft ook een prachtige nerf, maar ik snap dat dat rode niet in je interieur past.

Ik zou deze opschuren, of afbijten wanneer nodig, en dan met transparante olie waar wel de juiste tint voor jullie interieur in zit behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 07:11 



 
Profiel   

Ik kan het niet meer terug vinden, dus stel de vraag:
Welke verf kan ik op een oud meubeltje smeren, zonder grondverf, maar niet zoals de kalk erf van Annie Sloan (daar heb ik een trauma van opgelopen :D ) ik herinner me iets van eggshell? Kan dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 07:59 



 
Profiel   

Ceetje_bokt, wat bedoel je met niet zoals. Wil je geen Annie Sloan of wil je geen kalkverf?

Wat wil je bereiken qua look? Dekkend, doorschuren, oud, nieuw?

Anders Wood and Wall van de Gamma, die bevalt hier super goed.
Wel zorgen dat je bij voorwerpen die je regelmatig afneemt, een finish gebruikt (wax, lak oid).

LBLGypsyCobs, lijkt mij doodeng met afbijt bezig, haha. Ben echt van het schuren, dan kan ik per laagje goed zien wat ik doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 08:42 



 
Profiel   

wood and wall, ik ga eens kijken.dank je

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 09:09 



 
Profiel   

Afbijt is echt smerig spul en ik dacht ook echt dat ik die kast vermoord had, maar er was zoveel was en lak op dat hout gesmeerd dat er geen andere optie meer was.

En met wat olie kwam het weer goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 17:49 



 
Profiel   

[ img ]
Kastje gedaan met Wood&Wall, maar ben niet tevreden over de kleur. Het is meer grijs dan groen, terwijl de naam Gorgeous green toch echt groen doet vermoeden (en de folder ook) ga morgen een pot laten mengen in petrol. Da’s wel iets heel anders :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 19:46 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
[ [url=m/gUmsae.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kastje gedaan met Wood&Wall, maar ben niet tevreden over de kleur. Het is meer grijs dan groen, terwijl de naam Gorgeous green toch echt groen doet vermoeden (en de folder ook) ga morgen een pot laten mengen in petrol. Da’s wel iets heel anders :D


Niet doen :D Koop een tubetje groen en meng zelf met de W&W. Ik ben gek op zelf mengen hihi. Tube koop ik vaak bij karwei is 4.50 geloof ik voor 20ml.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 19:57 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Ceetje_bokt schreef
[ [url=m/gUmsae.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kastje gedaan met Wood&Wall, maar ben niet tevreden over de kleur. Het is meer grijs dan groen, terwijl de naam Gorgeous green toch echt groen doet vermoeden (en de folder ook) ga morgen een pot laten mengen in petrol. Da’s wel iets heel anders :D


Niet doen :D Koop een tubetje groen en meng zelf met de W&W. Ik ben gek op zelf mengen hihi. Tube koop ik vaak bij karwei is 4.50 geloof ik voor 20ml.

Achteraf gezien mag het kastje wel een wat sprekender kleur, vandaar petrol (past mooi bij de kussens op de bank :j en ik had twee proefpotjes gekocht, dus moet sowieso erbij kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 20:19 



 
Profiel   

Kleur laten mengen bij de Gamma was hier erg lastig. We hadden een mooie krijtverf gemengd maar die droogde bijna smurfenblauw op terwijl het donker moest worden. De droge laag is de foute kleur, de natte de juiste.
[ img ]

Eerst een proefplankje opzetten, eventueel al in de winkel en met de fohn daar drogen, is een verstandig plan. Anders schilder je je een ongeluk met een foute kleur misschien.

Hier is het trouwens wel goed gekomen hoor, na het drogen was hij zo:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 08:06 



 
Profiel   

Sjee, die natte kleur is degene die ik in mijn hoofd had. Niks is zo veranderlijk als het weer... ik last m deze kleur. Ga er zo een tweede laag op dien. Op de planken komt een stuk deurmat, want dit kastje wordt voor de tuinschoenen/klompen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 12:06 



 
Profiel   

Oh het ligt trouwens niet aan het mengen van de Gamma maar aan de gekozen kleurstaal.

Wij hadden een kleur van een staal gehaald die verkeerd dus uitviel. Toen een andere waaier gepakt, daar de nagenoeg zelfde kleur gekozen en die werd dus wel goed.

Merk inderdaad dat vooral met krijtverf het droog proces erg van belang is voor de eindkleur!

Benieuwd naar je eindresultaat Ceetje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 12:25 



 
Profiel   

Weinig spektakel, gewoon een laag verf erover en een deurmat in twee stukken geknipt, want het is een schoenenkastje. Maar het is wel leuk dat dit afdankertje nu een functie heeft gekregen. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 08:35 



 
Profiel   

Slim die deurmat er in! Misschien hier ook wel handig in het schoenenkastje.

Weinig spektakel kan ook prima zijn toch?
Vind het eindresultaat keurig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 08:44 



 
Profiel   

Mooi geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:46 



 
Profiel   

meelezer wil even wat zeggen :D

Wat een supermooie stukken zitten er weer bij!! :j ik klus niet veel dus ik post niet veel, maar lees nog steeds mee voor inspiratie!

Trouwens, de Annie Sloan vond ik erg tegenvallen op de fineerkast.. zonder wax was het nog prima, maar die waslaag heeft eigenlijk de kast een beetje verpest.. Doen jullie altijd wax en zo ja, hoe dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:50 



 
Profiel   

Geen meubel maar vazen dit keer:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Muurvuller, cacoapoeder, koffiedik, meel en primer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 20:55 



 
Profiel   

Wauw prachtig. Hoe heb je dat gedaan?


Ik krijg morgen de sleutel van mijn eerste Appartementje.
VAndaag een houten bankje gesloopt daar wil ik een kapstok van maken. Verder 4 stoelen die ik wil opknappen. Heb al dezelfde stof als van mijn bank besteld.

Leuk om hier ideeen op te doen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 185 van de 226 [ 5638 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188 ... 226  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen