Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:17

Mooie tafel! <3

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:43

Hoi, wat een creatieve mensen hier zeg! Leuk!!

Ik ben zelf ook aan de gang gegaan met de Annie chalk verf...

Moet nog een 2e keer verven en daarna nog waxen maar dat laatste vind ik wel spannend! Hebben jullie nog tips?

Voor
Afbeelding

Na <3
Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:53

Tips? Die heb je zo te zien niet nodig. Mooi <3 !

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:48

MarliesV schreef:
Tips? Die heb je zo te zien niet nodig. Mooi <3 !


Haha Dankje
Maar ik moet hem dus nog een keer verven en daarna waxen...
Maar ben opzoek naar een kwast om te waxen maar vind de officiële wax kwast te duur...

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:24

Ah zo, ik wax met een doek, maar doe het puur ter bescherming, niet voor een effect.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:58

MarliesV schreef:
Ah zo, ik wax met een doek, maar doe het puur ter bescherming, niet voor een effect.


Ja dat is mij ook geadviseerd...
Is ook ter bescherming idd..
Maar lijkt me zo zwaar aanbrengen met een doek??
Tis wel een hele grote kast hè ;)
Wat voor doek gebruik je dan?
1 voor aanbrengen en 1 voor uit poetsen of?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:08

Ik vind het meevallen qua hoe zwaar het is. Spul wat ik gebruik smeert best makkelijk uit.

Ik gebruik een oude theedoek. Een hydrofiele luier oid zou denk ik nog fijner zijn.
Lastige is dat van het poetsen de doeken slijten en snel pluisjes achterlaten, dan moet je dus direct de doek vervangen of een ander deel gebruiken.
Theedoek gaat hier tot nu toe het beste. Maar misschien dat andere mensen een betere doek gevonden hebben.

Ik gebruik inderdaad 1 doek voor het insmeren en 1 doek voor het uitpoetsen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:37

de wax van sloan kan je ook gewoon opbrengen met een gewone kwast en daarna uitwrijven met een niet-pluizende katoenen doek (ik gebruikte overigens keukenrol die je kan uitwringen. ik ben de naam even kwijt. hele sterke keukenrol. doekje vol, volgende pakken). Zo heb ik het gedaan, wilde geen speciaal effect met mijn wax bereiken namelijk en inderdaad alleen beschermen. Liever 2 dunne lagen dan 1 dikke. Als het blijft plakken, ook na uitwrijven, nogmaals een hele dunne laag opbrengen en weer heel hard poetsen. Op die manier trek je het te veel aan product mee.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:42

Ik kreeg die wax van Sloan echt niet uitgevreven... mn kast was mooier zonder die wax, nu zitten er donkere en lichte vlekken in -O- Ik denk niet dat ik het zomaar nog een keer zou doen, die wax..

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:49

Cer schreef:
Ik kreeg die wax van Sloan echt niet uitgevreven... mn kast was mooier zonder die wax, nu zitten er donkere en lichte vlekken in -O- Ik denk niet dat ik het zomaar nog een keer zou doen, die wax..


Brrr dat is wel waar ik bang voor ben!!

Esther_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:33

Ik breng de wax altijd aan met een kwast en veeg het gelijk uit met een doek. Nog nooit vlekken gehad. Maar ik wax dus nooit heel het meubel in een keer.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 06:40

Ja stukjes doen indd....ik had de antiekwax van abbondanza en die is heel makkelijk aan te brengen met een kwast. Daarna met een katoenen doek of theedoek uitwrijven

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:52

Wat een leuke en mooie dingen komen hier voorbij! Ik heb het hele topic al doorgekeken.
Binnenkort ga ik samen wonen en de meubels die we in het begin gaan gebruiken zijn de meubels die nu al in de woning staan. Deze zijn nu alleen licht eiken en ik wil deze toch graag met krijtverf gaan schilderen om het een andere uitstraling te geven. De tafel wil ik denk ik gaan behandelen greywash of beitsen zodat ze een grijze tint krijgen. ook wil ik een woonkamer muur verven met krijt verf in een
kleur grijs. Vind het alleen erg lastig om de kleuren te kiezen, maar zo te lezen hebben er daar meer last van :) Ik jullie dus nog even volgen voor tips en trics

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:50

De Annie Sloan "veegt" idd veel moeilijker dan de Abondanza wax. Die smeer ik er gewoon op met een blokkwast, en daarna even met een doek erover, heel gewoon keukendoekjes van de Action. Gaat elke keer weer prima

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 17:09

Ik weet niet of het al geopperd is; maar wat ik altijd doe met Annie Sloan wax is met een katoenen doek in de pot 'dopen' en dan vóór ik het uitsmeer eerst de plek waar de wax zit op de doek tegen elkaar aanwrijven. Zo krijg je het goed verspreid over de doek.

hetbommeke

Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:22

Ik zet de AS wax altijd even op de verwarming voor gebruik. Dan smeert het lekker makkelijk uit :j

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:08

Kom ook even om de hoek kijken. Heb vandaag een diy projectje afgerond. Een salontafel van Steigerhout en berkenstammetjes. Ben erg blij met het resultaat <3


Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 19:57

Leuk! +:)+

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:27

Dank! Er komen nog twee bijzettafeltjes bij in dezelfde stijl en wil ook nog een radiator ombouw maken met steigerhout. Updates zullen volgen :D

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:08

Ziet er leuk uit Wanda!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:50

Ik werd op dit topic gewezen, zal vanavond alle pagina's even doorkijken voor ideetjes maar ben benieuwd naar wat jullie zouden doen met deze kast. Hij is voor mijn hobbykamer en hier komt mijn rijkleding etc. In. Ik heb al een zadelkruk en de kast moet niet uit de toon vallen.

Kruk
Afbeelding

Kast

Afbeelding

Met kroon

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:10

Wat Pasha (bovenaan deze pagina) er mee heeft gedaan vind ik heel erg mooi persoonlijk.

Maar welke kleuren qua meubels/muren/vloer heb je nog meer op de kamer? Het moet natuurlijk niet alleen bij de kruk passen maar ook bij de rest van de kamer.
Die kruk is zo neutraal dat die bijna overal bij kan verder, dat is fijn.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:22

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb laatst een oud ziekenhuis nachtkastje opgehaald en die opgeknapt. Heb al vaker stoelen gedaan maar dit was een eerste kastje. Voor de eerste keer ben ik er wel blij mee. Nu eens kijken wat mijn volgende project gaat worden! Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:20

ik zou de kast gewoon wit schilderen Janine1990!
Weet niet hoe de rest van je huis er uit ziet, maar dan krijg je toch een beetje een landelijk gevoel erbij.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:02

Marlies, dat vind ik dus ook erg mooi. Cognac kleurige lederen greepjes er aan... Prachtig!

Mijn huis (@ Kaaaren & Marlies) heeft niet echt één bepaalde stijl. Ik hou van modern, maar gooi er ook graag wat chiquere zaken door. Heb niet echt een goede foto van nu, want naar mijn zin is het nog niet echt af.
De kamer waar de kast komt te staan is echter volledig RAL9010, dus wit vind ik sowieso geen optie (+ dat écht landelijk behoorlijk uit de toon zou vallen).
In de hele woning ligt eenzelfde vloer:
Afbeelding

(dit is dus de woonkamer, vloer is iets grijzer dan hier getoond wordt.

Ik heb alle 187 pagina's doorgebladerd voor de foto's. (grappig om te zien hoe de trends veranderen!) En kwam daar op den duur een hele mooie donkerblauw/petrol kast tegen. Dat vind ik ook wel weer erg gaaf. Is denk ik minder heftig dan antraciet in een voornamelijk witte kamer.

Verder heeft donker wel mijn voorkeur (kan waarschijnlijk niet bij de kleur van de kruk komen), ik zit af en toe nog te denken aan een bronzen binnenkant. Maar misschien is dat gewoon too much.