Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 211 van de 226 [ 5638 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 226  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

 
Profiel   

Tafeltje erbij met platenspeler, kist open en platen erin...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 10:29 



 
Profiel   

Volgens mij is hij vroeger gebruikt voor platen :)

Ik wil hem naast de bank en dan sloffen etc erin voor als ik bezoek heb. Zit alleen over de kleur in, of het niet zonde is hem te verven

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:14 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik het zonde om zo'n kist te verven én zonde om 'm dicht te doen.

Leuke bekleding erin maken zodat je 'm open kan doen... Veel toffer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:21 



 
Profiel   

Bekleding? Hoe bedoel je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:23 



 
Profiel   

hazel schreef
Bekleding? Hoe bedoel je dat?


Zoals ouderwetse koffers bekleed zijn... Een mooie voering erin...

Ik wil nog graag een grote oude koffer hebben om opnieuw te bekleden, en er een wijnrek van te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:25 



 
Profiel   

Leuk bloemetjes behang in de kist <3
Buitenkant zou ik ook niets aan doen ende nieuwe scharnieren enkel als deze het begeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 19:30 



 
Profiel   

Jes schreef
Leuk bloemetjes behang in de kist <3
Buitenkant zou ik ook niets aan doen ende nieuwe scharnieren enkel als deze het begeven.


Oooh jaa zulke dingen vind ik ook zo leuk!
Zit ik ook aan te denken voor mijn kast... Maar daar heb ik eerst nog wel wat werk van... Afbijt werkt van geen kant :(

Meanwhile... aangezien ik het in de schuur iets te koud vind en ik hier wat isolatie in aan wil brengen aangezien er nogal wat rommel naar binnen waait :Y)
Heb ik mijn bed maar even gewrapt... Bed is al een jaar of 15/16 oud en heeft een lelijk gelamineerde rand.. Die nogal mismatchte met de vloer in mijn huis... :+

[ img ]

[ img ]

Hij is nu helemaal zwart...

[ img ]

[ img ]

Kan ik nu ook beter bedenken wat ik met de kast ga doen qua kleur en spul (olie, beits, verf, verniswas?). En dan kan ik misschien ook eens mijn slaapkamer fatsoenlijk inrichten :+
Het vinden van nachtkastjes wordt dan vast ook makkelijker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 17:27 



 
Profiel   

@janine: houdt de verf goed ?? en nog steeds blij met de zwarte rand ??

Ik was gister even bij de Action en zag leuke bamboe bestekbakjes https://www.action.com/nl-nl/search/?q=bamboe+opbergbak en daar kon ik wel iets mee :)

[ img ]

4 gaatjes boren en klaar is kees. De vaasjes had ik nog van een ander projectje; dat zwarte staal hing dus dat vaasje in (omgekeerd uiteraard).
[ img ]

Wat ik met de grote bak ga doen weet ik nog niet... komt vanzelf wel :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:29 



 
Profiel   

hazel schreef
Iemand een idee wat met deze kist te doen? Het is een erfstuk, vroeger gebruikt in het leger. Het staat zo niet in mn huis, maar twijfel of het niet zonde is hem wit te verven. Ik weet ook niet of dit zijn oorspronkelijke kleur is. En wat te doen met de scharnieren, vervangen, of kijken of ik ze weer mooi krijg? Hoor graag jullie meningen ☺️

[ [url=m/ML947u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G4Xb9h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1M8gcl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Persoonlijk zou ik proberen de kist in oude glorie te herstellen. Door er een witte laag over te zetten haal je meteen de geschiedenis van de kist weg, vind ik :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 13:45 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
@janine: houdt de verf goed ?? en nog steeds blij met de zwarte rand ??

Ik was gister even bij de Action en zag leuke bamboe bestekbakjes https://www.action.com/nl-nl/search/?q=bamboe+opbergbak en daar kon ik wel iets mee :)

[ Afbeelding ]

4 gaatjes boren en klaar is kees. De vaasjes had ik nog van een ander projectje; dat zwarte staal hing dus dat vaasje in (omgekeerd uiteraard).
[ Afbeelding ]

Wat ik met de grote bak ga doen weet ik nog niet... komt vanzelf wel :)*


Wat ben jij toch vreselijk creatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 22:13 



 
Profiel   

Dank je :)

Vandaag heb ik eens iets anders geprobeerd nl powercarving.
Leuk om te doen al moet je niet op de wind gaan staan :) wat een troep geeft het...

[ img ]

Het stelt niet veel voor, gewoon iets voor aan de muur wat er weer eens anders uit ziet.
Maar zoiets krijg je dus als je een plaatje multiplex te lijf gaat :).
18 mm multiplex heeft 7 lagen en op enkele plaatsen ben ik tot de 7e laag gegaan :) Jammer dat je hier geen diepte ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 22:51 



 
Profiel   

Doet me denken aan die tafel met dat blauwe plastic glas erin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 20:35 



 
Profiel   

Ik heb er aan gedacht om iets met epoxy te doen, maar welke kleur je ook kiest hij past altijd niet overal bij en niet iedereen vindt die gekozen kleur mooi (mocht ie de verkoop in gaan :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 20:37 



 
Profiel   

Na een hele tijd even bijgelezen en kom ik ook even weer binnen vallen. Wat een gave kist hierboven! Verven zou ik ook zonde vinden, maar als het niet in je huis past heb je er ook niks aan.

Mijn project heeft ook een beetje liefde nodig, is behoorlijk mishandeld bij z'n vorige baasje en moet flink wat aan gebeuren. En daar hou ik van, die uitdaging

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 10:57 



 
Profiel   

Dat kun je wel mishandeling noemen ja. Wil; je dat er helemaal uit krijgen zul je flink moeten schuren en bijwerken. Blank laten is dan waarschijnlijk geen optie meer.
Overigens is zo'n klep ook niet handig, een la heb je veel meer aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 11:56 



 
Profiel   

Ik vind dat net leuk, die mishandelde meubels :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 16:09 



 
Profiel   

Het kán zijn charme hebben. Voordeel is dat je er dan niet veel aan hoeft te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 16:22 



 
Profiel   

Mag ik even een vraag erin gooien? Ik zou graag onze eikenhouten buffetkast verven. Ik heb echter satijnglans lak op het oog, mijn vriend wil absoluut matte lak... Stel ik ik hem in satijnglans zou lakken en het bevalt niet, kan ik dan gewoon een laag mat er overheen doen, met even licht schuren zoals je tussen elke laag doet? Natuurlijk zelfde merk en kleur verf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 21:50 



 
Profiel   

Punt 1: eikenhout 'bloedt' dus als je een lichte kleur neemt, komen er naar verloop van tijd (gele) vlekken in.
Punt 2: Ja, dat kan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 21:58 



 
Profiel   

Thanks! Ik heb een isolerende primer klaarstaan en zou graag met flexa monumentengroen verven, dus dat deel zou goed komen!
Maargoed, de glansgraad dus he... Ook jammer dat ik weinig voorbeelden van deze kleur op meubels vind. Best spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 23:16 



 
Profiel   

Ik vind mat vaak mooier, maar nadeel is wel dat het vlekgevoeliger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 23:24 



 
Profiel   

Maak hem eerst glanzend en als dat niet bevalt kun je met licht schuren met een hele fijne korrel de glans net zo veel afzwakken tot het mat genoeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 23:30 



 
Profiel   

Thanks voor de tips. We gaan het gewoon proberen en zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 10:13 



 
Profiel   

Ik ben voor dat soort dingen meer van Krijtverf, had daar een hele mooie vernis bij destijds die een heel gaaf effect gaf. Niet mat en niet glanzend. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 11:04 



 
Profiel   

Mooi hoor! Ik heb echter mijn tv meubel in krijtverf en mijn eetkamerstoelen in matte lak geverfd, en beide zijn heel gauw beschadigd geraakt. Dat wil ik toch graag vermijden...
Ken jezelf en je huisgenoten zeg maar. ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 211 van de 226 [ 5638 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 226  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen