Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvonne1303
Berichten: 206
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:46

Prachtig

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:38

Mooi kleurtje

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:25

Eens kijken of dit wat gaat worden, wou het even proberen om te kijken hoe het eruit zou zien maar heb meteen maar alle 'poten' gedaan. Zijkanten gaan zwart worden en de schappen moeten geschuurd worden
Afbeelding

Afbeelding

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:23

Nou ik heb toch jullie hulp nodig. Ik heb me nog niet durven wagen aan ons dressoir en eigenlijk wilde ik er vandaag verf voor halen, maar ik kom er niet uit. Ik vind hier die kasten met annie sloan krijtverf echt heel erg mooi. En dus dacht ik dat ik ook krijtverf wilde, maar als ik op de site van de gamma kijk, dan staat er dat de krijtverf streperig wordt en dat wil ik niet. Ik wil de kast mat wit hebben en het moet stevig genoeg zijn om te zorgen dat onze katten niet meteen de verf beschadigen.

Afbeelding
Dit is het dressoir. Hebben jullie dé tip met welke verf ik moet halen en waar ik dit haal?

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 08:38

Ik ben nu bezig met stoelen en tafel wit te verven. Ik gebruik Levis Ambiance mat lakverf. Zou - volgens de verpakking - goed krasvast moeten zijn.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:25

Ik ben dol op dat streperige effect, zou niet weten welke krijtverf dat niet heeft. O wacht misschien wood en wall van de gamma?

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:39

Gewoon Anny Sloan kopen, die dekt perfect zeker na 2 lagen moet het goed zijn. En afwerken met de clear wax dan is je dressoir ook nog af te nemen met een vochtige doek en poes-proof. Denk wel dat je een laag voorstrijk moet opspuiten als 1e laag, die kleur hout zou wel eens kunnen 'bloeden' door je verf heen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:42

Ik ga hier meelezen.. ik heb een bijzonder grote kast die eigenlijk heel simpel van kleur moet wisselen.. maar het is gewoon een beukenfineer, dus of dat gaat lukken.. :?
Nav wat ik hier gelezen heb ga ik eens zoeken wat ik daarvoor kan gebruiken.. :j

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:52

Cer schreef:
Ik ga hier meelezen.. ik heb een bijzonder grote kast die eigenlijk heel simpel van kleur moet wisselen.. maar het is gewoon een beukenfineer, dus of dat gaat lukken.. :?
Nav wat ik hier gelezen heb ga ik eens zoeken wat ik daarvoor kan gebruiken.. :j


Als je wel van een streep effect houdt is het zo simpel. Ontvetten met dasty of ammoniak. Verf halen bij Karwei, let op: muurverf ;-) van Le Noir et Blanc en verven maar!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:55

Nou, dat ga ik dan denk doen! ik las al van alles over Annie Sloan verf en vrees dat, zodra ik tijd heb, er meer meubels de pineut zijn :D wat ziet t er gaaf uit :j
De kast die van beukenfineer naar wit moet, staat in een bijkamer, dus het resultaat is niet mega-belangrijk.. maar het wordt wat rustiger dan..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:11

BloemBloem schreef:
Ik ben dol op dat streperige effect, zou niet weten welke krijtverf dat niet heeft. O wacht misschien wood en wall van de gamma?
daar staat juist bij de uitleg dat het op meubels streperig wordt. Ik vind dat niet mooi voor in onze woonkamer.

Annie sloan kan dus gewoon egaal dekkend geschilderd worden? Waar haal je die verf?
Als ik er nog een grondverflaag én een waxlaag overheen moet doen, krijg ik dan niet hetzelfde effect met normale houtlak? Zeg maar de verf waarmee je ook deuren en raamkozijnen doet?

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:22

Wood en wall vind ik niet streperig.
Vriendin heeft daar dr kast mee gedaan en is gewoon helemaal mat, zonder strepen.

Heb een detailfoto van de kast proberen te maken, kleur vertekend enorm, maar he, voor het idee :D


Afbeelding

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:24

Je hoeft geen grondverf te gebruiken bij annie sloan (of krijtverf in t algemeen). Ik heb toen twee lack tafeltjes van de IKEA geverfd en na twee lagen had ik geen strepen meer. Heb de lagen dun aangebracht en werkt perfect. De wax is zodat deze afneembaar wordt, dat heb ik niet gedaan en de tafeltjes zijn nu een beetje vettig, maar ik vind dat zelf niet zo erg, want ze staan in de keuken (heb er een huisje van gemaakt voor de kattenbak).

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:32

Bloembloem is dat de kast van je vriendin? Die vind ik namelijk best streperig.

Rena dat klinkt dan wel weer positief! Kun jij je tafeltjes wel gewoon schoonmaken dan?

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:54

Nee, dit pareltje is van mij <3

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:54

Afbeelding
:+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:55

Mooi hoor! :j

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:58

Over fineer is geen probleem. Alles wat ik er tot nu toe mee bewerkt heb is nog steeds perfect.
Annie Sloan heeft ook speciale kwasten, die gebruik ik ook altijd. En als je de uitleg filmpjes bekijkt is de manier van aanbrengen ook specifiek, zag dat er 'kruislings' streken gezet worden ipv rechte banen.
Ik bestel m'n verf en spullen altijd via Shabby Treads, die hebben ook mooie kastknoppen etc en is op hun site heel veel informatie te vinden over mogelijkheden en verftechnieken. Kun je ook voorstrijk kopen. En ze versturen snel en netjes!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:50

Nee mijn tafeltjes zijn niet echt schoon te maken, doe het wel eens met een heel licht vochtige doek, maar ik heb er geen wax op zitten, dus als je er iets vettigs op zet (of de kat met vettige poten op gaat staan) dan krijg ik die er niet echt meer uit. Maar ik stoor me er niet aan, want er staat genoeg op om het allemaal te verbloemen.

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:25

Als je echt een héél glad, effen effect wilt zou ik Annie Sloan niet aanraden...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:13

miezelke schreef:
Als je echt een héél glad, effen effect wilt zou ik Annie Sloan niet aanraden...

Dan toch gewoon houtverf? Uhm lak? Waarmee je ook de deuren doet in je huis?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:21

ja die verf van lenoir van karwei dan denk? Moet daar dan nog wel een laklaag overheen? Muurverf lees ik hierboven.. :j

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:25

is er geen matte lak te krijgen? Volgens mij is dat wat je wil. Juist met krijtverf kun je met evt meer kleuren en opschuren een leuk oud effect krijgen en dan is streperig niet heel erg, past er juist bij

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:43

L_N ik denk dat ik inderdaad naar matte lak moet gaan kijken.
Zou ik er daarna nog wel iets overheen moeten doen? Of zou dat krasvast genoeg zijn?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:54

Ik heb van dat perfection merk van praxis matte lak gekocht :D ga binnenkort eens proberen :D

Wil idd mat maar echt dekkend en streeploos. Moet je als goed is niets over heen doen.

En ik kom hier beetje meekletsen O:)