Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 138 van de 139 [ 3454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ons project in Frankrijk

Profiel   

Zooo heel veel gelezen sinds gisteravond maar wat een pracht project. Wat een genot om daar te wonen!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:56 

Profiel   

Dankjewel nog, het gaat nu niet zo snel meer met het topic dus heb je tijd zat om bij te lezen :+

Maar dit weekend probeer ik weer een stuk van het dak dicht te zetten. Het beginnetje is alvast gemaakt..
[ img ]
[ img ]

Morgen proberen om iig een deel van de gaten en kieren rond de platen dicht te smeren of dicht te spuiten met wat pur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 18:11 

Profiel   

Dat schiet wel lekker op met die brede platen +:)+ Maar zal weer knap sjouwen zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:06 

Profiel   

Ziet er netjes uit!

Hoe gaat de combinatie? Werken, studeren, klussen en de kindjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:03 

Profiel   

pmarena schreef
Dat schiet wel lekker op met die brede platen +:)+ Maar zal weer knap sjouwen zijn...

Haha ja erg handig is het niet in je uppie maar ze zitten erop. Keek er ook wel tegenop om het te doen maar ze moeten er toch een keertje op :+

x_Jeanine_x schreef
Ziet er netjes uit!

Hoe gaat de combinatie? Werken, studeren, klussen en de kindjes?

Combineren van alles valt niet echt mee, de opleiding vraagt ook wel een hoop energie dus het is in het weekend telkens weer kijken wat ik doe aan klussen. Werken valt ook niet meer met een fulltime opleiding maar krijg voor de opleiding betaald dus dat is ook wel weer leuk.
De kinderen zie ik niet zo erg veel eigenlijk. Aurelie ligt nog wel de hele avond beneden bij ons maar Isabelle zie ik vaak sochtends heel even en dan savonds nog even tijdens het eten (daarna gaat ze naar bed).
In het weekend hangt het er een beetje vanaf wat ik ga doen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:47 

Profiel   

Poeh pittig klusje, maar wel fijn zo met de winter voor de deur! Scheelt weer een heleboel warmte die je binnen kunt houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 14:13 

Profiel   

Vandaag hebben we weer een "een eerste keer hier in Frankrijk", sneeuw :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 09:02 

Profiel   

Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 09:06 

Profiel   

En vanaf de andere kant[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 09:12 

Profiel   

Wat een rijkdom toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 09:44 

Profiel   

Precies zo'n eilandje rond dat hooi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 11:57 

Profiel   

Heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 15:16 

Profiel   

Prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 15:25 

Profiel   

Prachtig inderdaad! Voor jullie misschien niet helemaal praktisch, maar voor ons genieten. Ik moest vandaag voor het eerst krabben en dan gelijk drie keer... het vriest hier in de kop van Noord-Holland vrijwel nooit meer, maar vandaag dus wel. Lekker zonnetje erbij later, heerlijk weer. Morgen weer regen |( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 22:31 

Profiel   

Gaaf zeg! :)

Haha dat kunnen we hier in het oosten niet zeggen Jet, heeft hier al een aantal keer gevroren en mocht ook al een paar keer krabben -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-17 00:09 

Profiel   

Ja krabben moet ik ook al bijna 2 weken dus het is wel lekker koud snachts, sochtends als ik in de auto stap was het vaak tussen de -5 en 2 graden. Heb toen dus maar besloten om een dekentje over m'n voorruit te gooien, dat scheelt alweer een groot deel krabben.

Vanochtend nog wit maar wel een stuk minder, vooral omdat de paarden veel rondlopen maar het dooit ook wel.
Hooi gaat ook mooi hard zo :+

Verder niet zo veel last van de sneeuw eigenlijk, zou ik het ene niet kunnen dan kan ik wel weer wat anders doen. Had gisteren wel voor het eerst in m'n leven sneeuw-vrij van school :+ (leraren komen van verder dus met sneeuw wagen die het er niet op).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-17 09:19 

Profiel   

Hier was het gisteren door een hoge luchtvochtigheid dat het overdag weer bevroor. Ik ben dan bang dat een deken aan het raam vast vriest... Dat kijkt nog lastiger vrees ik :D .

Vandaag inderdaad weer regen en miezer, bah! En het was even koud als gisteren, maar het voelde veel kouder.

Grappig dat je sneeuwvrij had!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-17 23:19 

Profiel   

Dit weekend ben ik weer een klein beetje meer te weten gekomen over ons huis :D
Heb op internet oude cadasterkaarten gevonden van rond 1816 (toen is men hier schijnbaar begonnen met de hele "administratie" onder het regime van napoleon).

Hierop is te zien dat ons huidige huis er toen nog niet was, dus dat zal, wat we al dachten, zo rond de 150 jaar oud zijn. Daarvoor zou ik dan nieuwere kaarten moeten zoeken.

Wat er wel op staat zijn dus het oude huisje dat nu onze stal met de schuur de er aan vast zit en de schuur die naast ons huidige huis staat. We hadden aan de muren ook al gezien dat het huis idd later is gebouwd dan de schuur.

Dus ik weet iig dat die gebouwen minimaal 200 jaar oud zijn :)

De verdere geschiedenis van ons dorp gaat terug naar 1100 nogwat maar daar is erg weinig over te vinden, laat staan over ons "gehucht". Wel andere hier gebouwen hier in de buurt die geregistreerd staan vanaf rond 1350 of eerder. Dat zijn dan wel de chateaus enzo, maar daar zullen vast ook wel wat boeren omheen gewoond hebben.

De rest is dus nog gokken, maar hiervan weet ik iig zeker dat het er toen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 08:01 

Profiel   

Mag ik vragen hoe je die hebt gevonden? Zou graag wat meer van ons huis en domein weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 09:45 

Profiel   

Wel heel leuk dat je zo die geschiedenis hebt gevonden. Lijkt mij ook super leuk om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 09:56 

Profiel   

Dit zijn leuke dingen voor de mens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 13:56 

Profiel   

XLeandrosX schreef
Mag ik vragen hoe je die hebt gevonden? Zou graag wat meer van ons huis en domein weten.

Als je op Google "cadastre napoleonien (+ naam plaats)" invoert zou er wel wat naar voren moeten komen aan cadasterkaarten.

Voor de rest kun je nog zoeken op "archives (+naam plaats of departement)" dan komt er als het goed is wat meer informatie naar boven en zul je wat moeten zoeken naar dingen die je interessant lijken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 19:17 

Profiel   

Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 21:03 

Profiel   

En voor Belgiƫ: www.geopunt.be => kaarten en plaatsen => historische kaarten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 18:50 

Profiel   

Wat gaaf zeg! Bestaat dit ook voor Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 138 van de 139 [ 3454 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen