Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:59

Helleu ladies!
Mag ik mij hier ook melden?
Mijn vriend en ik hebben ons afgelopen vrijdag ingeschreven voor 4 nieuwbouw woningen, inschrijving sluit komende vrijdag en dan worden de woningen verloot. Zó spannend!!!

En kunnen jullie mij nog wat meer info geven over hoe het kopen van nieuwbouw nu precies in zijn werk gaat? Wat zijn nu dingen waar je echt op moet letten, wanneer verkoop je je eigen woning en dat soort dingen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:11

Hey. Wat leuk Liselot. Wanneer je verkoopt is erg afhankelijk van je hypotheek etc. Ik zou eerst even met de bank/hypotheekadviseur in gesprek gaan over de mogelijkheden.

De koop zelf is vrij recht toe recht aan. Over de prijs van je huis is een onderhandelruimte. Opties vaak ook niet.. dus dat is vrij eenvoudig in die zin. Welke projecten kijken jullie?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:19

Hypotheekadviseur hebben we gesprek bij gehad inderdaad, maar ik snap alsnog de helft niet :')

We hebben ons ingeschreven voor project Nijrees noord in Almelo. Voor deze woningen:
Afbeelding

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:33

Let op dat je hypotheek ingaat nog voor de bouw begint.
Wees er zeker van dat je een jaar dubbele lasten kan dragen.
Let goed op data wat betreft aanleveren leiding schema voor keuken ed. Dat betekend namelijk dat je dan eigenlijk ook je keuken al definitief moet hebben.

Bereken of het gunstig is om je vloer met vloerverwarming op te laten leveren, of een vloercompleet pakket bij een vloer leverancier (aanleggen vloer verwarming+ de vloer).
Verkijk je niet op de kosten van alle bijkomende zaken. Dat zijn er namelijk aardig wat ;)

Probeer bij aankoop te onderhandelen over een uiterlijke opleverdatum!
Dat is eigenlijk wel iets wat wii niet hebben gedaan en wel haddden moeten doen.
Ons huis is namelijk al klaar, maar de straat en het schuurtje nog niet. Schuurtje is 2-3 uur werk (max). Ons huis is de 2e in de straat...
Als er bij de bouwers iets meer sruk achter had gestaan dan hadden ze de oorspronkelijke oplever datum van 1 april gewoon gehaald. Dat is nu begin mei geworden omdat de straat /bestrating niet klaar is....

AnniekSolana

Berichten: 662
Geregistreerd: 29-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:39

Meelezer hier. Spannend Liselot! En wat een prijs! Voor zo'n huis betaal je hier zeker 50.000 tot 70.000 meer voor! En wat mri zegt, verkijk je niet op alle kosten die er nog bij komen.

Hoe lang zijn ze dan bij jullie bezig geweest mri?
Ons huis had in november 2017 al opgeleverd moeten worden (zijn gestart in januari 2017). Ze zijn zo enorm vertraagd en we hebben nu nog steeds geen datum. De schatting is midden mei.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:13

Oh wow AnniekSolana dat is wel veel langer. Zit er geen boete op als ze het x aantal werkbare dagen overschreden

AnniekSolana

Berichten: 662
Geregistreerd: 29-08-11

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:36

Klopt. Wanneer ze er langer over doen dan 250 werkbare dagen dan komen ze in een boete clausule. Helaas gaan die werkdagen pas in op het moment dat de fundering volledig af is. Hier hebben ze slim genoeg met opzet 5 volle maanden over gedaan. Dus dat houdt in dat ze officieel nog tot juli zouden hebben. Helaas voor ons.. We hebben echt pech gehad wat dit betreft.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:11

Hmm daar zijn ze goed inderdaad. Vervelend!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 07:05

AnniekSolana schreef:
Meelezer hier. Spannend Liselot! En wat een prijs! Voor zo'n huis betaal je hier zeker 50.000 tot 70.000 meer voor! En wat mri zegt, verkijk je niet op alle kosten die er nog bij komen.

Hoe lang zijn ze dan bij jullie bezig geweest mri?
Ons huis had in november 2017 al opgeleverd moeten worden (zijn gestart in januari 2017). Ze zijn zo enorm vertraagd en we hebben nu nog steeds geen datum. De schatting is midden mei.


Bij ons is het vlot gegaan opzich hoor. Begon juni 2017 de eerste palen, ze hadden gezegd verwacht 10 maanden bouw, begint april sleutel. Mogelijk al eerder.

Maar dat kwam niet helemaal overeen met aat er in koop contract stond, daar stond bouw 12 maanden.

Maar voor ons is er iets tussendoor/bij gekomen. Ik ben zwanger en uitgerekend half augustus.
Hoe eerder de sleutel hoe beter... ik wil vanwege mijn zwangerschap dus uiterlijk eind juni verhuizen.

Scheelt trouwens wel dat ons huis het 1e blok is wat ze gaan opleveren. De huizen er tegenover (laatste blok) zitten nog niet alle pannen op etc.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:05

Tnx voor de tips dames!
Prijzen zijn wel iets hoger dan dat wat er staat; die waren van de vorige fase. Nu zitten ze tussen de 250 en 270 en dan nog je meerwerk er bovenop.

Renteverlies, hypotheek en aflossing tijdens de bouw kunnen we volgens de hypotheekkerel in 1x betalen van de overwaarde van mijn vriend zijn huis. Voorwaarde is dus wel dat die zsm verkocht wordt. Mijn huis kan dan later verkocht worden

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:56

Leuk Liselot!

AnniekSolana, pff lange tijd wachten voor je woning. Hier zeggen ze eind december 2018 voor de eerste woningen (wij zijn het eerste huis waar ze zijn begonnen).

Mri, jammer dat het eigenlijk om zoiets kleins stil komt te staan :(

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:37

We hebben een optie op een kavel+huis! We mogen er 14 dagen over nadenken.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:35

Wat leuk Liselot!

Wij zijn afgelopen weekend de bouw op geweest. Onze achterdeur zat niet op slot, dus we konden ook het huis in. Badkamer en toilet moeten nog steeds gekit worden. Deuren en kozijnen zijn er nog niet, cv ketel ook niet. Maar.... de nuts aansluiting zit er!!
Hopelijk krijgen we deze week een oplever datum!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:32

Leuk joh Liselot!!

Bijna klaar dus Mri! De dingen die jij opnoemt waren er bij mij 2 weken voor de oplevering nog niet en is allemaal goed gekomen.

Ik woon eindelijk in mijn huisje sinds zaterdag. Het is nog wat kaal, maar wel grotendeels af gelukkig!
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MerelV op 27-03-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:40

Mooi MerelV! Vind de kleur op de muur ook heel tof, welke is dat ook al weer?

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:48

Rebel_Jits schreef:
Mooi MerelV! Vind de kleur op de muur ook heel tof, welke is dat ook al weer?

Early dew

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:48

Ik wil me graag hier melden; wij hebben al een kavel gekocht en gaan in eigen beheer bouwen. Drie weken geleden hebben we de bouwvergunning ingediend. Dus binnen 5 weken zouden we iets moeten horen.

Ik vind het super mooi om mee te mogen kijken hoe anderen hun nieuwbouwwoning inrichten.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:09

Welkom, wij gaan ook in eigen beheer bouwen. Afgelopen woensdag voor de 2e keer aanvraag ingediend.

Bijna Mri!
En leuk Liselot!!
Merel woont al lekker :D

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:50

Heel tof merel! early dew komt bij ons in de slaapkamer, logeerkamer en baby kamer <3

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:27

Ziet er goed uit Merel!! Erg mooie kleur op de muur inderdaad :j

Anneve: Tof! Spannende tijd voor jullie dus de komende weken. Wat voor soort huis gaan jullie bouwen?

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 00:21

@liselot
Ik was aan het googelen op 'laurier nijrees' en kwam deze post tegen. Wij hebben de woning laurier vorig jaar gekocht. Ik zie dat jullie al een optie op een kavel hebben, mocht je toch nog interesse hebben in deze woning en een keer willen kijken van binnen om de ruimte te voelen dan laat het maar weten. Overigens inderdaad fors gestegen in prijs t.o.v. toen wij het kochten.
Ons oude huis was binnen een week verkocht en vanaf start bouw tot oplevering zat 4 maanden. Je betaald dus niet meteen de volle hypotheek.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 06:15

noortje schreef:
@liselot
Ik was aan het googelen op 'laurier nijrees' en kwam deze post tegen. Wij hebben de woning laurier vorig jaar gekocht. Ik zie dat jullie al een optie op een kavel hebben, mocht je toch nog interesse hebben in deze woning en een keer willen kijken van binnen om de ruimte te voelen dan laat het maar weten. Overigens inderdaad fors gestegen in prijs t.o.v. toen wij het kochten.
Ons oude huis was binnen een week verkocht en vanaf start bouw tot oplevering zat 4 maanden. Je betaald dus niet meteen de volle hypotheek.


Hee wat toevallig Noortje! Hebben jullie ook de woning met accent?
We nemen graag je aanbod aan om even te komen kijken!

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:25

@Liselot, wij gaan voor houtskeletbouw, HSB. Idee is om het casco te laten zetten en de rest zelf te doen.

@ Goldie, hoezo voor de 2de keer aanvraag ingediend? Moest je wijzigingen aanbrengen? Ik hoop dat het bij ons in 1 keer lukt. De aanvraag is al vooraf beoordeeld (en aangepast) door een bouwcoach die de hele wijk helpt bij de aanvragen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:18

Ja ze wilden ineens nog van alles extra hebben en dat is net niet gelukt binnen de gestelde termijn. Architect zat ook echt van wat moeten jullie indienen, nou dat heb ik nog nooit gehoord...
Wij gaan ook voor houtskeletbouw en dan alles zelf (naja m'n vriend dan)
Jullie hebben we een nieuwe wijk? Mocht je wel zelf bedenken, of lag dat al aardig vast?

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:54

@ Goldie: We hadden best veel voorschriften mbt vorm, materiaalgebruik, hoogte, afmetingen, maar ik vind de gekozen stijl voor onze nieuwe straat heel mooi, dus ik heb er geen moeite mee, integendeel.
Wat wilden ze nog extra hebben en hoeveel tijd heb je daar dan voor? Wij hebben al zoveel details aangeleverd, ik hoop niet (en kan het me niet voorstellen) dat ze nog meer willen. Maar ja, ik heb dit ook nog nooit eerder gedaan, dus ik weet helemaal niet wat ik kan verwachten.