Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:03

lucifertje schreef:
upendo schreef:
Hoe staat het er hier voor met de woningen? :D

Hier druk bezig met offertes verzamelen voor renovlies en vloeren.
Poh wat een verschil in prijzen zeg. Ik heb offertes die het dubbele zijn van andere offertes voor precies dezelfde werkzaamheden. Heel bijzonder.

Om maar niet te spreken over het verkeerd spellen van mijn naam, gebrekkig Nederlands of mensen die zeggen dat ze geen vloeren leggen maar dat daar vast wel een klusjesman voor te vinden is. Tsja. En als er dan iets mis is met de vloer gaan die naar elkaar wijzen voor de garantie, dus dat is geen optie. :')


Wij laten het door Easy-stuc doen. Vond ik qua prijs zeer schappelijk en het contact verliep soepel.

Wat zonde mri, dat is niet wat je verwacht :(


zeg dat wel...
hij is 6 x geweest in total. Eerste keer om de trap te beoordelen
2e keer (toen het die ene donderdag in NL 40 graden was...) om PVC te leggen

3e keer was de week/ 1,5 erna, want de maandag na het leggen heb ik een klacht ingediend.
4e keer was ik erbij zou hij dingen corrigeren maar had hij 3/4 van het materiaal niet bij zich
5e keer was vorige week woensdag bij mijn man. Toen is het niet goed nagelopen.
6e keer was gister, hij verzekerde mij dat hij alle naden en kitranden had nagelopen., Helaas heb ik hem geloofd op zn woord. Ik gaf aan dat bepaalde stukken echt niet netjes zijn. Dat was volgens hem zo weinig dat het niet gecorrigeerd kon worden. 8)7 8)7


Toen ik 20 minuten later de trap op liep zag ik serieus direct al 2 plekken waar de kitrand niet gedaan is. Bij nadere inspectie waren het meer plekken. Maar ik heb er de energie niet meer voor. Het heeft mij vorige week woensdag al knallende ruzie met mn echtgenoot opgeleverd (hij had het namelijk goedgekeurd... net als toen het net gelegd was).
Dit is een kansloze kwestie. Deze mensen kunnen het gewoon niet. Dus: laat echt een gerenomeerd bedrijf de PVC leggen. De mensen die ingehuurd worden door carpetright kunnen het gewoon niet.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:18

Ik lees nog altijd mee, maar heb meestal niet meer zo veel te melden aangezien ik al 1,5 jaar in mijn nieuwbouwhuis woon.

Wat betreft het renovlies behangen, dat heb ik laten doen door Max de behanger. Hij heeft het super netjes gedaan en je ziet alleen de naden als je super goed kijkt. Ze waren daarnaast behoorlijk voordeliger dan easy stuc.

De vloer heb ik laten doen door tapijtcentrum Nederland. Daar heb ik wel spijt van, niet overal mooi aansluitend gelegd. De trap heb ik daarom laten doen door Hofmans at home. Heel mooi gedaan en super mooi aansluitend. Dus misschien een tip voor de mensen die nog vloeren leggers zoeken.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:12

Mri schreef:
let alsjeblieft op met wie je inhuurt voor het leggen van je vloer :x

Wij hebben de trap laten bekleden met PVC via Carpet right, Daar heb ik serieus onwijs veel spijt van.
Die gast is nu 4 keer terug geweest. En ik ben niet tevreden. Hij zegt dat dit het beste is wat er van gemaakt kan worden, dat mijn aanmerkingen zo miniscuul/minimaal zijn dat dat niet aan te passen is.
Dat wordt dus sparen, en nadat de echt nodige dingen zijn gedaan en gekocht (oa plinten op zolder, nieuw bed, laadpaal voor de electrische auto etc) een fatsoenlijk bedrijf laten komen om het opnieuw te laten doen :(
De andere mogelijkheid is dat ik mij er tegen die tijd niet meer aan stoor. Maar ik acht die kans vrij klein...

Ja, ik ben er wel scherp op dat ik alleen maar offertes aanvraag bij kleine bedrijven en bedrijven met veel goede (onafhankelijke) reviews! Wat onwijs balen dat je ontevreden bent.. Vooral over dingen waar je zelf niet overheen kunt kijken...

Delphi, wat fijn zeg! Leuk ook dat je zelf elke dag even kunt kijken. :D

Easy-stuc heb ik inderdaad ook een offerte bij aangevraagd, maar die kwam net zo duur uit als een ecologische schilder met milieuvriendelijke producten, wat voor mij dan weer de voorkeur heeft. Ik heb ook maar even een offerteaanvraag gedaan bij Max de behanger. :D

Bizar zeg Mri.. Het viel me sowieso al op dat ze bij carpetright maar wat roeptoeterden, over snijverlies etc..

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:25

Wat vreselijk dat je vloer na 6 keer nog steeds niet goed is. Dan denk je het verstandig uit te besteden.

Heb de vloer hier zelf erin gelegd. Zal voor een pro ook verre van perfect zijn maar ik ben er hartstikke tevreden over.

Woon nu inmiddels 3 weken in mijn nieuwe huis. Zalig hoeveel ruimte ik erbij heb gekregen. Mijn lichaam is nu echter pas alles aan het verwerken waardoor ik met een schouder zit waar ik niks meer mee kan. Hoop dat dat snel herstelt.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:17

Ik ben bezig met offertes voor de verhuizing, maar tjonge dat is pas duur!

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 19:29

Bij ons bouwen ze gelukkig weer. Wij waren van de weekend vloertjes aan het bekijken. Jemig.

De enige vloer dat ik mooi vond is natuurlijk veel te duur. Heb geen 12k over om het te kopen. Zo moet een oplossing vinden...

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:17

Wat ik heb gedaan is de merknaam en het typenummer van de vloer die wij mooi vinden intikken op google... Allemaal aanbieders en ik heb bij diegenen met goede reviews een offerteaanvraag gedaan..

Je schrikt van de prijsverschillen. :D

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 19:19

Vandaag is de interieurstyliste geweest. Super fijn gesprek en mogelijkheden laten zien. Nu wachten tot.het klaar is. Volgende week gaan de steigers weg en de uitvoerder zei dat het dan gaat opschieten. Kan echt niet wachten tot volgend jaar.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:09

upendo schreef:
Wat ik heb gedaan is de merknaam en het typenummer van de vloer die wij mooi vinden intikken op google... Allemaal aanbieders en ik heb bij diegenen met goede reviews een offerteaanvraag gedaan..

Je schrikt van de prijsverschillen. :D

Vet goede tip! *slaat op*

Wij hebben laatst al even een rondje vloerenwinkel gedaan, €40 per m2 en dan nog datzelfde bedrag per m2 aan leggen. Gloenk.

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:13

Noeps schreef:
upendo schreef:
Wat ik heb gedaan is de merknaam en het typenummer van de vloer die wij mooi vinden intikken op google... Allemaal aanbieders en ik heb bij diegenen met goede reviews een offerteaanvraag gedaan..

Je schrikt van de prijsverschillen. :D

Vet goede tip! *slaat op*

Wij hebben laatst al even een rondje vloerenwinkel gedaan, €40 per m2 en dan nog datzelfde bedrag per m2 aan leggen. Gloenk.


Ja, super tip!

Bij mij zei ze dat het kost rond 20€ om pvc te leggen.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 00:20

Ligt aan het type PVC, click is goedkoper om te leggen maar duurder in aanschaf, verlijmd is goedkoper in aanschaf maar duurder om te leggen, omdat daar nog een egalisatielaag onder moet komen die bij click al geïntegreerd zit. :)

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:36

Hoe gaat het hier met de woningen? Wij hebben het interieuradvies ontvangen en het gaat zo mooi worden! Helaas nog niks bekend over de oplevering. In het ergste geval moeten we een tijdje in de garage kamperen :D

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:42

Wij hebben gisteren kijkdag gehad en de vloerverwarming zit erin en de binnenmuren staan. Ze zijn nu bezig met de elektriciteit en de Nuts voorzieningen worden ook al aangelegd. Oplevering zal waarschijnlijk eind januari zijn. Zo fijn dat het eind nu ein-de-lijk in zicht is!
Vorige week hebben we ons appartement verkocht met een mooie overwaarde dus nu kunnen we echt volop gaan voorbereiden.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:47

Tof, benieuwd naar het eindresultaat lucifertje! Duimen dat de oplevering niet al te lang op zich laat wachten.

Bij ons worden nu de bouwputten uitgegraven. Week 48 starten ze met heien. Krijg van m'n schoonouders (die wonen straks 300m verderop) al regelmatig een foto doorgestuurd als er weer iets is veranderd op de bouwplaats, vet handig.

Maar af en toe ook even met eigen ogen kijken is net zo leuk:
Afbeelding
Maf idee dat we hier tzt wonen!

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:17

Voor jullie dat een beetje verder in de planning zit. Hoe lang duurden het vanaf dat het fundering er in lag tot dat het bijna klaar was? Bij ons zit nu der fundering en wij hebben de eerste factuur gekregen. Ze zegt dat ze klaar moet zijn volgende October. Hebben jullie ook een beetje dezelfde planning kva tijd?

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:27

Bij ons zijn ze nu bezig met de riolering (vorige week was de fundering klaar). De eerste factuur krijgen we als de begane grond vloer klaar is (wss volgende week). Ze hebben nu de planning op week 28 staan.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:16

Thatgrumpyh schreef:
Voor jullie dat een beetje verder in de planning zit. Hoe lang duurden het vanaf dat het fundering er in lag tot dat het bijna klaar was? Bij ons zit nu der fundering en wij hebben de eerste factuur gekregen. Ze zegt dat ze klaar moet zijn volgende October. Hebben jullie ook een beetje dezelfde planning kva tijd?


Klopt wel met ons. 10 januari lag de fundering en stond de eerste laag blokken. Verwachte oplevering is medio januari.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:57

@thatgrumpyh klopt denk ik bij ons ook wel een beetje. Eind januari begin februari 2019 lag bij ons de fundering erin en oplevering staat voor een jaar later gepland zelfde tijd gepland. Wij zitten in een klein project van 50 woningen.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:14

Wij hebben eindelijk de bevestiging dat ze in januari gaan beginnen met bouwen! Voor 1 dec nog naar de notaris dan wordt t helemaal echt.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:40

Bij ons zou de weg door de wijk 3 maanden vertraging oplopen, maar ze zijn 2 maanden eerder begonnen dan verwacht :) En ik moet nog de bouwvergunning en de hypotheek aanvragen. En de grond kopen. Maar eerst moet ik nog wat dingen in december afwachten, voordat dat kan. De gemeente is er nog niet aan toe dat de bouwvergunningen worden aangevraagd voor dit project.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:46

Hier bouwen ze deels prefab, ze hebben van de fase voor ons de fundering ongeveer een jaar geleden gelegd en de geschatte oplevering is maart geloof ik.

Wij hebben de vloeren gekocht! *\o/*
Echt een supergoede deal inclusief bekleden van de trap! <3

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:37

Dankje allemaal, geef mij een beetje hoop dat het binnen een jaar klaar is.

Wij hebben gisteren getekend voor de keuken. Echt een rib uit mijn lijf, maar wordt zo mooi, als ik dat zelf mag zeggen :)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:41

Die kan dus mooi van je to do lijst :D. Wat voor keuken wordt het?

Phonix
Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:05

Noeps schreef:
Die kan dus mooi van je to do lijst :D. Wat voor keuken wordt het?


Zwart met grijszwart top zeg maar. Zoals op deze Pinterest photo : https://pin.it/vkoedeif4ayucy

Wij krijgen wel een zwarte Quooker en het island staat dezelfde kant op als de kasten.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:17

Heel gaaf! Ook greeploos? Kookplaat ook op het eiland?

Wij gaan voor een zwarte keuken met dito blad en spoelbak, alleen dan wel met een rvs Quooker en grepen op de ovens.