Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:03

Heel herkenbaar inderdaad! Begin dit jaar waren we er heel intensief mee bezig en moesten we van alles uitzoeken en bepalen. Zo waren de deadlines voor de keuken, badkamer en meer- en minderwerkopties in februari al. Maar ze beginnen pas in Q3 met bouwen. Dus nu kunnen we nog een hele tijd afwachten en verdwijnt het ook naar de achtergrond. Ik hoop maar dat ik volgend jaar nog achter alle keuzes sta, genoeg tijd om van mening te veranderen :')

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:55

Vaak kan je nog wel wat dingen veranderen. Wij hebben vlak voor de definitieve order van de keuken nog wat aanpassingen gedaan. Er is een extra servieskast aan de wandzijde toegevoegd zodat we tegen de muur zes kasten hebben en het mooi symmetrisch is. De bar in het kookeiland is nog een slag vergroot en in het eiland komt aan de tafelzijde een wijnklimaatkast in plaats van een gewone servieskast. Zolang je de aansluitingen niet hoeft te verplaatsen kan je vaak nog een hoop aanpassen hoor. Als ik uiteindelijk de keuken hoogglans wit in plaats van matzwart wilde, had dat ook prima gekund.

En we wilden de lichtpunten en WCD’s in de slaapkamer tóch nog anders, maar dat hebben we echt veel te laat bedacht. Dus mijn schoonvader mag aan de slag met een slijptol of frees, gelukkig is hij elektricien :')

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:57

Ja, dat klopt! Wij kunnen de keuken tot een maand of 3 voor oplevering grotendeels nog veranderen, zolang de aansluitpunten niet wijzigen inderdaad. En wij hebben vorige week nog wat kleine dingetjes laten aanpassen op de infobouwtekening, ondanks dat de deadline eigenlijk al verstreken was. Maar ze zijn dan ook nog niet begonnen met bouwen.

Handig zo'n schoonvader! :))

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:35

Wij zijn van plan om eens te kijken welke mogelijkheden wij als starter hebben als het gaat om nieuwbouw. Helaas gaat het ons op bestaande bouw nog niet goed af met bieden.

Hoe zijn jullie bij de projecten terecht gekomen? Is dat via funda allemaal?

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:39

ingedebruijn schreef:
Wij zijn van plan om eens te kijken welke mogelijkheden wij als starter hebben als het gaat om nieuwbouw. Helaas gaat het ons op bestaande bouw nog niet goed af met bieden.

Hoe zijn jullie bij de projecten terecht gekomen? Is dat via funda allemaal?


Funda & gewoon diverse makelaars afgestruind & gemaild :j. Je kan je bij diverse sites ook inschrijven. In welke regio wil je kijken?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:42

IMANDRA schreef:
ingedebruijn schreef:
Wij zijn van plan om eens te kijken welke mogelijkheden wij als starter hebben als het gaat om nieuwbouw. Helaas gaat het ons op bestaande bouw nog niet goed af met bieden.

Hoe zijn jullie bij de projecten terecht gekomen? Is dat via funda allemaal?


Funda & gewoon diverse makelaars afgestruind & gemaild :j. Je kan je bij diverse sites ook inschrijven. In welke regio wil je kijken?



Afbeelding

Deze regio het liefst maar op het noorden van Friesland na, is heel Friesland eigenlijk wel een optie.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:54

Funda, nieuwbouwbeurs Martiniplaza (alhoewel ik natuurlijk niet weet wanneer zoiets weer kan en mag..), makelaars in de regio bellen, en kijken of er een site is waar alle nieuwbouw in een regio/provincie wordt bijgehouden. Misschien dat het net buiten je zoekgebied valt, maar ik zou Leek ook meenemen in je zoekcriteria.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:55

Noeps schreef:
Funda, nieuwbouwbeurs Martiniplaza (alhoewel ik natuurlijk niet weet wanneer zoiets weer kan en mag..), makelaars in de regio bellen, en kijken of er een site is waar alle nieuwbouw in een regio/provincie wordt bijgehouden. Misschien dat het net buiten je zoekgebied valt, maar ik zou Leek ook meenemen in je zoekcriteria.


Thanks!

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:54

Inge ik denk dat je bij hoekstra makelaars al een groot gedeelte van de nieuwbouw projecten in Friesland te zien krijgt. Wij hebben ons gewoon in geschreven op een project en t was pure mazzel dat we t kregen. Volgens mij hadden er een stuk of 40 ingeschreven op ons huis als eerste keus totaal.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:04

WillemYntJee schreef:
Inge ik denk dat je bij hoekstra makelaars al een groot gedeelte van de nieuwbouw projecten in Friesland te zien krijgt. Wij hebben ons gewoon in geschreven op een project en t was pure mazzel dat we t kregen. Volgens mij hadden er een stuk of 40 ingeschreven op ons huis als eerste keus totaal.


Ga ik hun ook even toevoegen!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:39

WillemYntJee schreef:
Inge ik denk dat je bij hoekstra makelaars al een groot gedeelte van de nieuwbouw projecten in Friesland te zien krijgt. Wij hebben ons gewoon in geschreven op een project en t was pure mazzel dat we t kregen. Volgens mij hadden er een stuk of 40 ingeschreven op ons huis als eerste keus totaal.


Zojuist ons aangemeld op een mooi nieuw project. Staan alleen geen prijzen bij dus maar even achteraan gemaild.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:50

Afbeelding
Afbeelding
Wij hadden een goede oplevering *\o/*. Superleuk, de aannemer had de vlag al voor ons uitgehangen dus het was echt een feestelijke dag. Opleverpunten waren er uiteraard maar geen schokkende dingen. Zijn daarbij goed begeleid, mocht iemand in de regio Groningen een bouwadviseur zoeken voor bij de oplevering dan kan ik je zijn naam PB’en.

Daarna taart en champagne in het zonnetje in onze zandbak tuin!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:02

Van harte gefeliciteerd!

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:17

Hoi,

Ik kom me hier ook melden! Vandaag de hoerabrief gehad. 17 mei naar de notaris en ze verwachten q4 2021 op te leveren.

In buitenoord in wageningen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:47

Gefeliciteerd! Ik zit vol spanning te wachten op meer bericht over nieuwbouw. Is nu nog geen eens een prijs of type woning bekend.

xMarlissa
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Hiero

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:09

Bij ons komt de oplevering ook dichterbij! Gister vooroplevering gehad, alleen een lekkage om goed in de gaten te gouden (wss van vloerverwarming). Hopelijk binnen 4 weken de oplevering. Wordt nog spannend met de keuken die begin mei zou komen en de vloer die voor die tijd gelegd moet zijn

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 22:41

Spannend Marlissa! Plaatst de aannemer de keuken en vloer of moeten jullie dat na oplevering zelf regelen?

Hier gaan ze als de brandweer! Gisteren en woensdag zijn alle contouren van de tuin uitgezet en afgegraven. Om 17.15 ging de grondwerker weg, hij was om 7.30 begonnen dus het leek me dat hij er wel klaar mee was voor die dag. Kwartier later kwam hij terug op de trekker met een aanhanger vol puin en heeft hij nagenoeg de hele puinbaan nog ingetrild _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding
Foto vertekent wel wat. Voor de verhoudingen: de achtertuin is 14x11m, linksachter komt een overkapping van 5x3m en het terras bij de achtergevel is 3.5m diep.

De hoeveelheid schilderwerk wbt de kozijnen valt ons wel tegen, gelukkig heeft de schilder tijd om de opdracht uit te breiden. Morgen gaan we daadwerkelijk zelf aan de slag met de elektra, beukenhaag en het voorbereiden voor het behangen boven. Ik heb echt zin om lekker te gaan klussen :D

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:30

Wat een leuk huis zo! En een heerlijke afmetingen qua tuin. Ik zou overwegen om het terras aan de gevel kant iets groter te maken. Wij hebben 4m en dat is een lekker formaat als je er een eettafel neerzet.

xMarlissa
Berichten: 61
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Hiero

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:30

We regelen alles na de oplevering, dus krappe planning moeten we even aanpassen.

Mooie ruime tuin zeg noeps!

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:05

Woooo net wezen kijken! Vloer ligt en een paar muren staan al. Ook ‘binnen’ gestaan, dus nu meer een gevoel erbij! En natuurlijk de buren ontmoet, allemaal leuke mensen volgens mij :D

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:34

Inmiddels is hier de bouw een stuk verder. Helaas toch veel niet werkbare dagen door de kou en regen van de afgelopen maanden.

Maar vorige week hebben we te horen gekregen dat de verwachte oplevering september/ oktober is en dat is toch wat anders dan december. We zeggen steeds dat we er voor de kerst in zitten maar daar lijkt het ook op.

Volgende week wordt het dak geplaatst.

Inmiddels ook een vloer uitgezocht, visgraat wordt het en inderdaad met egaliseren en lijmen.

Afbeelding

Hebben jullie nog tips voor een mooie overkapping met zonwering erin? Het liefst van hout en een glazen/ doorzichtig dak. Geen golfplaten.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:51

Mooi! Voor een overkapping met die wensen kan ik je niet helpen, sorry.

Hier vordert het gestaag. Schilders beneden zijn lekker bezig en wij hebben op de eerste verdieping genoeg te doen. Renovlies plakken is klaar, en een deel is ook al gesaust. Dit weekend gaan we onze slaapkamer behangen (geen renovlies) en dan kunnen we de vloer gaan leggen.

Afbeelding
Afbeelding
Woonkamer

Afbeelding
Contouren badkamer tekenen zich af

Afbeelding
Werkverschaffing: ik spuit alle wcd’s zwart (veel werk maar een stuk goedkoper dan nieuw schakelmateriaal enzo kopen)

Afbeelding
De zolder is wit gespoten, ineens lijkt hij een keer zo groot!

Afbeelding
M’n man kreeg een hartverzakking van het behang (MET GLITTERS) in mijn onze inloopkast, maar inmiddels vindt hij het ook net zo fantastisch als ik :D

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:24

Oh dat spuiten van wcd's is slim zeg! Die ga ik onthouden.

Ben trouwens wel benieuwd naar stuc+verf ervaringen. Hebben jullie nog ergens rekening mee gehouden, of gewoon (laten) stuccen en dan zodra het droog is (laten) verven?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:35

Wij hebben nergens stucwerk, alles wat we verven heeft renovlies als basis. Alleen de badkamer wordt deels gestuct.

Voor het spuiten van de wcd’s kan ik je de spuitlak van praxis huismerk aanraden. Ik was begonnen met spuitlak van de Bauhaus maar die was me niet mat genoeg. Goed ontvetten met St Marc en in de primer (ik gebruik die van Motip) zetten en in dunne lagen opbouwen.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:19

Ziet er goed uit hoor allemaal! :D
En inderdaad een slim idee van het spuiten van die wcd’s! Leuk om mee bezig te zijn zo.

Ik verwacht dat ze bij ons na de bouwvak gaan beginnen. Ze zijn al best ver met de rijtjeshuizen en ze beginnen bijna met de 2 onder 1 kappers. Daarna met de vrijstaande huizen, waaronder die van ons dus. Ik kan niet wachten :))