Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:43

En we hebben een keuken <3
Afbeelding

We gaan de kastenwand zelf nog afbouwen door een koof te plaatsen. Vandaar dat het behang nog wat gek lijkt :7

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:26

Ooh nice, mooi keukeneiland zo!

Wij hebben net de stucadoor vastgelegd, mijn verfstalen op advies van intereurstyliste zijn binnen, de vloer+moeren+plafond begane grond staat al... het begint er langzamerhand ergens op te lijken *\o/* !

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:15

Wat een leuk topic! Mag ik meelezen? Ik hoop ergens dit jaar een nieuwbouwhuis te bemachtigen, al acht ik de kans heel erg klein.
Ik heb al een koopwoning waar ik samen met m’n kinderen woon.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:16

Mooie keuken Noeps!

Zijn er meer die gebruik maken van een interieurstylist? Ik heb het tot nu toe gewoon zelf bedacht, niet dat ik er goed in ben. Totaal niet eigenlijk. Maar nooit overwogen een interieurstylist in te huren.

Wij hebben wat problemen met de aannemer gehad omtrent de indeling van de badkamer en daarmee zijn ze gelukkig eindelijk overstag gegaan. 26 mei dus opnieuw de badkamer bij elkaar gaan zoeken.

Nu alleen een tweede puntje, we hebben onenigheid met de aannemer over de warmtepomp met meerdere kopers. Hopelijk draaien ze weer gewoon bij. Maar vind het proces wel slopend zo met al die problemen waar je tegenin moet gaan.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:20

Yipee schreef:
Mooie keuken Noeps!

Zijn er meer die gebruik maken van een interieurstylist? Ik heb het tot nu toe gewoon zelf bedacht, niet dat ik er goed in ben. Totaal niet eigenlijk. Maar nooit overwogen een interieurstylist in te huren.

Wij hebben wat problemen met de aannemer gehad omtrent de indeling van de badkamer en daarmee zijn ze gelukkig eindelijk overstag gegaan. 26 mei dus opnieuw de badkamer bij elkaar gaan zoeken.

Nu alleen een tweede puntje, we hebben onenigheid met de aannemer over de warmtepomp met meerdere kopers. Hopelijk draaien ze weer gewoon bij. Maar vind het proces wel slopend zo met al die problemen waar je tegenin moet gaan.


Wij hebben een interieurstylist ingehuurd voor de benedenverdieping, heel blij mee :j. Toch net een ander perspectief en bovendien kon ze het in 3D uitwerken waardoor we al een beter idee krijgen zonder dat het huis er al staat. Wat wil je weten?

Ja aannemers bij zo'n project zijn vreselijk :'). Als er ooit een volgende keer komt, doe ik het niet meer via zo'n project. Wat is het probleem waar je tegenaan loopt wbt de warmtepomp?

Veel plezier met de badkamer uitzoeken!

@Samantha: zal voor je duimen :D. Succes!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:26

Er zou een bepaald type warmtepomp geplaatst worden volgens contract en ineens was het technisch niet haalbaar en moeten we er eentje met een buitenunit die in ons kleine tuintje moet komen. Dat vinden we niet zo'n tof idee.

Zo'n interieurstylist, kiest die ook al meubels uit voor je? Of is het meer de kleur combinaties en type stoffen bijvoorbeeld? Het lijkt mij wel fijn maar vraag me af of het de kosten waard is. Ook geen idee hoeveel zoiets zou kosten. Klinkt wel fijn om de styling uit handen te kunnen geven.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:37

Yipee schreef:
Er zou een bepaald type warmtepomp geplaatst worden volgens contract en ineens was het technisch niet haalbaar en moeten we er eentje met een buitenunit die in ons kleine tuintje moet komen. Dat vinden we niet zo'n tof idee.

Zo'n interieurstylist, kiest die ook al meubels uit voor je? Of is het meer de kleur combinaties en type stoffen bijvoorbeeld? Het lijkt mij wel fijn maar vraag me af of het de kosten waard is. Ook geen idee hoeveel zoiets zou kosten. Klinkt wel fijn om de styling uit handen te kunnen geven.


Ah zo, wat gek dat ze dat 'halverwege' ineens veranderen, kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent!

Ligt er geheel aan wat voor pakket je neemt. Wij hebben een pakket genomen waarbij ze het uit zou tekenen en de stijl zegmaar zou bepalen (aka, de stijl van mijn vriend en die van mij samenvoegen), waar we als extra bij hebben gevraagd om het ook in 3D op te laten maken omdat we dus de ruimte zelf nog niet kunnen zien. Voordeel van zo'n 3D render is dat ze gelijk al naar materialen kijkt en er dus al 'uit moet kiezen', dus wij kunnen nu adhv de gebruikte materialen in die render ook de stalen op gaan vragen.

Onze stylist bood destijds ook aan om in de winkel mee te kijken (was een 'gratis' extraatje) omdat ze daar een samenwerking mee had, maar in een duurder pakket zou ze het ook helemaal voor je regelen. Net wat je wil!

Wij zijn begonnen om onze stijl te omschrijven, uit te leggen wat we graag wilden qua ruimtes en een pinterestbord bij elkaar te zoeken. Die input heeft zij dus gebruikt om het design te maken (die heb ik gedeeld in [HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13 , mocht je nieuwsgierig zijn :D).

Ik vond het niet duur, maar het bedrag wat we betaald hebben kregen we toevallig aan 2mnd creditrente terug en daar hadden we niet op gerekend, dus we zien het als 'gratis' :))

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:48

Wij hebben ook een interieurstylist ingeschakeld. Ik heb foto's gemaakt van alle meubels die meeverhuizen en een pinterest-bord met wat we mooi vinden met haar gedeeld.
We hebben toen op basis van haar advies het behang en de gordijnen gekozen voor de woonkamer en onze slaapkamer. Ik deel, als we verhuisd zijn, wel wat foto's van het eindresultaat!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:35

Wat leuk dat hier een topic over is!
Mijn vriend en ik hebben in september een nieuwbouwhuis (tussenwoning) toegewezen gekregen en daar zijn ze in april gestart met bouwen! De verwachting is in principe pas Q3 2022 oplevering.... Maar als we de wijk hiervoor zien gaat het een stukje sneller en hopen we stiekem toch wel op Q2 2022 :)

Afgelopen zaterdag zagen we in ieder geval dat er een start is gemaakt met de bekisting :) Afbeelding

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:04

Wat gaat het hard zeg de bouw, ze zijn de laatste week van april begonnen, en inmiddels staan de muren van de benedenverdieping er al!

Afbeelding

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:10

O gaaf zeg!

Ik kan vanaf donderdag de 17e inschrijven. Dan hoor ik de 25e of het is gelukt.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:10

Ohh spannend !

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:27

Wat leuk allemaal! Bij mij gaat het (eindelijk... :P) ook opschieten.. nog maar 3 maanden hopelijk en waarschijnlijk volgende maand een kijkdag! :)

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:39

Hee iedereen! Mijn vriend en ik hebben ook het geluk gehad om ingeloot te zijn voor een nieuwbouw huis. De bouw zal beginnen rond december en dan hopen ze binnen een jaar klaar te zijn. Nu alles aan het uitzoeken en aanleveren (opties, keuken en badkamer.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:02

Leuk Anitas dat jullie zijn ingeloot voor nieuwbouw! Dan kan het lange wachten beginnen haha.

Wij hebben eindelijk nieuws omtrent ons akkefietje met de warmtepomp. Wij krijgen geen buitenunit meer in de tuin (of ergens anders). Wij krijgen gewoon het eerder beloofde type. Dus nu kunnen we vooruit kijken.

Het woningborg certificaat is ook binnen. Dus hopelijk binnenkort ook de brief dat we mogen tekenen bij de notaris. :)

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:53

Ik meld me ook even, leuk om te lezen al die ervaringen.
Wij zijn bezig met de bouw van een vrijstaande woning op een kavel van 2000m2.

Vandaag zijn ze bezig met de fundering, Selekthuis is de aannemer, die bouwen gedeeltelijk prefab,dat scheelt iets in de bouwtijd.
Ergens in november oplevering.

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:27

Wat fijn yipee, echt drama als ze ineens de dingen veranderen. Wat voor warmtepomp krijgen jullie? Bij ons staat een lucht warmtepomp gepland.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:16

anitas1994 schreef:
Wat fijn yipee, echt drama als ze ineens de dingen veranderen. Wat voor warmtepomp krijgen jullie? Bij ons staat een lucht warmtepomp gepland.


Wij krijgen nu een ventilatielucht water warmtepomp. Die zouden we eerst krijgen maar dat hadden ze aangepast naar een lucht water warmtepomp en dan krijg je een buitenunit in de tuin. Zaten wij niet zo op te wachten zo'n groot plaats innemend ventilator geval in onze kleine tuin.

Dus nu hebben ze het terug gedraaid en is er geen buitenunit meer nodig. :)

Vandaag ook de hoera brief gekregen en ze gaan in juli al beginnen met bouwen!

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:27

Dat is idd niet erg fijn! Bij ons komt de buitenunit boven op het dak te staan gelukkig.
Gefeliciteerd dat is iets om te vieren:)

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:38

anitas1994 schreef:
Dat is idd niet erg fijn! Bij ons komt de buitenunit boven op het dak te staan gelukkig.
Gefeliciteerd dat is iets om te vieren:)


Kijk dat is ook nog gewoon te doen. Krijgen jullie een plat dak? Bij ons was dat niet mogelijk want wij krijgen een schuin dak. Maar de aannemer heeft dit project van een andere aannemer overgenomen en eigenlijk niet alles helemaal goed doorgedacht. Dus we moeten goed opletten met alles. Maar het is wel netjes opgelost zo. :)

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:58

Dat is wel echt heel zuur dat het project is overgenomen, ook veel tijd gekost ben ik bang.
Ja klopt word een 2 onder 1 kap met in totaal dus 3 woonverdiepingen en plat dak met de unit en zonnepanelen. Moesten jullie ook alles zo snel inleveren? Wij moeten 19 juli de keuken en badkamer al hebben geregeld terwijl de bouw pas gepland staat in dec/jan

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:41

Ja dat moesten wij ook, voelt inderdaad heel gek! In januari/februari hebben wij alle keuzes al gemaakt voor de badkamer, keuken, ruwbouw én afbouw. Ze beginnen in Q3 pas met bouwen. Maar de bouw van het project gaat heel vlot, dus waarschijnlijk kunnen we volgend voorjaar erin.

Op dit moment is een styliste bezig met een ontwerp voor onze benedenverdieping en slaapkamer. In september willen we alvast beginnen met dingen uitzoeken en bestellen :))

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:44

anitas1994 schreef:
Dat is wel echt heel zuur dat het project is overgenomen, ook veel tijd gekost ben ik bang.
Ja klopt word een 2 onder 1 kap met in totaal dus 3 woonverdiepingen en plat dak met de unit en zonnepanelen. Moesten jullie ook alles zo snel inleveren? Wij moeten 19 juli de keuken en badkamer al hebben geregeld terwijl de bouw pas gepland staat in dec/jan


Nou op zich viel het voor ons mee kwa wachten. Maar ze hebben deze fase van het project eerst al uit de verkoop gehaald en daarna pas weer aangeboden. Dus kwa wachtte niet zo'n last van.

Onze deadlines zouden allang verlopen zijn maar we krijgen nu nog 2 weken voordat het sluit vanwege het akkefietje met de warmtepomp en wat andere onzekerheden voor de andere woningtypes.

Wij hebben de badkamer en keuken uitgezocht. We wachten alleen nog op de tegelofferte. Over de meerwerkopties zijn we nu denk ik wel uit. Sommige zijn wel schreeuwend duur. Dus een paar dingen die geen haast hebben gaan we waarschijnlijk na de bouw toch maar doen.

Maar voor jullie is het dan ook wel even wachten en wel snel keuzes maken. Wel al een idee wat je wilt?

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:35

Leuk hoor alle updates!

Hier zit het dak er inmiddels op. Nu bouwen ze van binnen alles af en oplevering is waarschijnlijk in oktober. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de ervaringen van de interieur stylist, het lukt ons niet echt alle smaken bij elkaar te combineren. En mijn man is kleurenblind wat vaak uitmond in een kleur op de muur die ik niet echt mooi vind maar hij wel goed kan zien....

Een vraag.... Vanaf 1 april zijn de regels betreffende warmte pompen aangepast. Het komt erop neer dat hij minder lawaai mag maken. Onze warmte pomp is nog niet geplaatst. Volgens de aannemer mogen zij echter nog een ouder model plaatsen omdat deze voor 1 april vergunt is. Volgens Vereniging Eigen Huis mag dit niet en moet de nieuwe warmtepomp echt aan de nieuwe eisen voldoen ondanks de vergunning. De aannemer geeft natuurlijk niets mee.

Afbeelding

Aanstaande vrijdag voor het eerst een kijk moment (oke toen we friet brachten mochten we ook even komen kijken). Hebben jullie nog tips?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:06

Dat gaat best hard! :D

Wbt de warmtepomp... Geen idee... Ik krijg er ook een maar durf echt niet te zeggen wat voor model ze bij ons plaatsen..

Ik heb ook over +- 2,5 week kijkdag (wel echt voor het eerst) :):) en dan nog ongeveer 2 maandjes wachten op de sleutels.. (begin september waarschijnlijk)