Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 144 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 233  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

 
Profiel   

Wauw wat een gaaf idee Lisette! Dat had ik ook wel willen doen bij ons..

Acht, als ze ons huis over 100 jaar uit elkaar zouden trekken dan komen ze ook vanalles tegen, blikjes fris van de Lidl, lege pakjes sjag en een lege purspuitbus die ze (grappenmakers) in de gementdekvloer hebben gestopt.. Maargoed, een foto of geld had leuker geweest :+

Wij krijgen over een week of 3 de sleutel (na 2,5 jaar wachten }:0 ) het wordt zo gaaf!! <3 <3 <3 [ img ] [Foto PVEfotografie]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-18 11:07 



 
Profiel   

Wauw dat ziet er echt heel mooi uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-18 17:56 



 
Profiel   

Hier heb ik afgelopen maandag officieel bij de notaris getekend voor de overdracht van de grond en de hypotheek en inmiddels ook al de eerste factuur van de aannemer ontvangen. Een 'dubbel' gevoel, blij dat ze nu echt begonnen zijn en het is en blijft toch ook wel veel geld :o :j

Maar ze zijn nu echt begonnen *\o/*

[ img ]



[ img ]


@Martine, dat ziet er echt enorm gaaf uit! Inmiddels al een definitieve datum voor de sleuteloverdracht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 16:32 



 
Profiel   

Jipje, fijn! :D

@Martine, prachtig zo aan het water.

Hier zijn de meeste huizen aan de buitenkant zo goed als af. Alleen met ons rijtje lopen ze wat achter. Aankomende vrijdag zijn de toekomstige bewoners uitgenodigd om een kijkje te komen nemen op de bouwplaats. De aannemer verwacht de deadline van maart wel te kunnen halen als alles mee zit. Ik denk/hoop zelf dat we de sleutel voor de zomervakantie ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 17:32 



 
Profiel   

Fijn jipje!

Hier zijn flink bezig met fundering metselen. We zitten flink diep, dus dat kost flink wat tijd en gisteren is er niks gebeurd vanwege het weer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 19:17 



 
Profiel   

[ img ]

Hier ook met de fundering bezig!
Morgen hebben we een bijeenkomst op de bouwplaats, om te toosten op een voorspoedige bouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-18 15:04 



 
Profiel   

[ img ]
Bij ons staan de muren, alleen van de garage missen we nog wat muren

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-18 20:21 



 
Profiel   

Update: begin december hebben we de oplevering *\%/* Datum moeten we nog kiezen, ergens in de week van de 10e. Aankomende woensdag gaan we weer langs, ramen meten en foto's maken *-:)


Trouwens, hebben meerdere dat? Wij hebben de hypotheek aangevraagd in 2017 en meteen beginnen betalen (wij nemen op in schijven). Nu in 2018 vragen ze intrest, omdat we niet het hele bedrag hebben opgenomen in 2017 :roll: We hebben vandaag de eennalaatste schijf ingediend en een snelle berekening gemaakt. We komen +- 4000 euro tekort door die stomme intrest. Bovenop de meerwerken-prijs.
Donderdag gesprek met de hypotheekmakelaar om te zien of er iets te regelen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 18:21 



 
Profiel   

@ Rebel_Jits: ik ken het systeem met schijven niet in NL, dus kan je helaas niet helpen.
Wij hebben een bouwdepot: je betaald hieruit rekeningen en betaald alleen rente over het deel van het depot wat je hebt gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-18 10:55 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

8-) de eerste muren staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 22:19 



 
Profiel   

Dat gaat wel een stuk sneller dan betonblokken leggen. Is de droogtijd ook korter?

Ondertussen zijn er al drie foutjes ingeslopen bij onze bouw.
Onze spiegel met LEDverlichting is waarschijnlijk niet aangesloten. Er staat "gekoppeld met badkamermeubel", maar die heeft geen eigen lichtknop (alleen 2 stopcontacten). We denken dat we hebben aangegeven dat het tegelijk met het grote licht aan gaat, maar die lijn is niet getrokken op de plannen. Vorige week met bezichtiging aangegeven, tot op heden nog geen antwoord of oplossing.
Spoiler:
Gaat om deze spiegel, zit geen afstandsbediening bij.
[ img ]
Bouwheer die er toen was, opperde dat het mss 24/7 brandde 8)7


Verder missen we een stopcontact in de woonkamer. Gisterenavond waren we foto's aan het bekijken en er miste ineens een gat in de muur. Dat stopcontact is voor aan het dressoir, voor een lampje of de fondueketel. Het zou net naast de verwarming moeten komen, maar die hing toen nog niet (nu wel). Alle andere stopcontacten zijn er al wel. Contactpersoon is vandaag vrij -O-
Spoiler:
Ongeveer 2-3 tegels links van de verwarmingsbuis moet een stopcontact komen. Dat is die gele vlek beetje rechts op de foto :+
[ img ]


En ze hebben de stopcontacten verf**kt in de berging, de wasmachine op een andere plek gezet (de afvoer), stopcontact van de vriezer zit achter de wasmachine en droger >;)
Spoiler:
Afvoer en 2 stopcontacten moesten rechts zitten ipv links.
[ img ]



Het goede nieuws: we hebben boven alle gordijnen (rolgordijnen duoflex) gekocht voor 150 euro *\o/* Ipv 530, hihi. Lang leve black friday!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-18 13:16 



 
Profiel   

Gaaf Lisette1987!!

Jeetje Rebel_Jits dat is ook wat... Hopelijk wordt het netjes opgelost...

Wij hebben zaterdag de eerste punt gemaakt en gisteren omhoog gezet *\o/*

[ img ]

En onze kat volgt ons altijd overal, maar toen kon deze held natuurlijk niet meer zelf naar beneden :(:)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 22:56 



 
Profiel   

Mag ik me hier melden?

Als het goed is (hypotheekaanvraag loopt nog, verwacht ik geen problemen mee) wordt ons nieuwbouw huis maart/april 2020 opgeleverd. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 23:15 



 
Profiel   

@Boemklatsch: Alvast gefeliciteerd!!! Ook dan kan voor jou het lange wachten gaan beginnen :D
@Goldie: Jeeh, weer een mijlpaal bereikt *\o/* *\o/* *\o/* En de kat ook weer veilig op de grond gekregen? :(:)
@Rebel_Jits: Dat is balen.... Hopelijk wordt het wel netjes opgelost allemaal....
@Lisette1987 en Lietje_1991: Dat gaat ook snel bij jullie! Het wordt ook heel 'echt' als de muren er staan :o

Ik ben afgelopen weekend weer eens even een kijkje wezen nemen bij mijn toekomstige huis. Inmiddels ligt de fundering er gedeeltelijk en zijn de afmetingen van de huizen duidelijk te zien. Hopelijk kunnen ze van de winter lekker door bouwen, zodat het allemaal wat sneller gaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 10:04 



 
Profiel   

Welkom Boemklatsch! Het lange wachten kan beginnen!

Jipje, het begint nu wel echt echt te worden he :D Elke maand kijken en zien wat ze hebben gedaan, hihi.

Goldie, die kat :') Het ziet er huge uit! Fijn dat jullie die ruimte hebben.


De boel is grotendeels opgelost, gelukkig. Lang op gewacht, maar de belangrijkste zaken kloppen.
Bleek dat de badkamer-firma het verkeerd had doorgegeven (wbt lichtschakelaar), waardoor de electricien van niets kon weten. Nu kostenloos een extra schakelaar bij gezet, aan de wasbak. De muren waren al gestuct.. :=
En het stopcontact zou er gewoon moeten zitten, verzekerde de architecte ons. We shall see, next week ~~}>
Dat van de droger/vriezer/wasmachine, sja.. Het is wat het is dan maar.. Al hoop ik dat ik normaal aan de droger kan, er hangt een ventilatiesysteem aan het plafond, er net voor :=

Volgende week de sleutel, woeiiiii *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 11:52 



 
Profiel   

Wat leuk om bij iedereen alle ontwikkelingen te zien!

Boemklatsch welkom! Spannende tijd ga je tegemoet! Wanneer gaan ze beginnen met bouwen?

Rebel_Jits fijn dat alle problemen zo goed als opgelost zijn! En nog een weekje wachten op de sleutel, wat fijn!

Wij hebben vorige week bij de notaris getekend dus alles is nu officieel! Daarnaast zijn ze een paar weken geleden begonnen met afgraven en gaan in december beginnen met heien. Fijn om nu de ontwikkelingen echt te kunnen gaan zien!
Hoe lang heeft het bij jullie bij een normaal rijtjeshuis geduurd van afgraven/heien tot aan de oplevering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-18 15:10 



 
Profiel   

Fijn dat jullie bijna de sleutel krijgen!

Spannend Nanna!

@jipje_niekje we hebben hem maar even geholpen, al viel dat niet mee. Hij greep zich steeds vast aan de ladder :')

Wij 'kregen' vandaag een leuk sinterklaas cadeautje! De dakplaten *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-18 21:35 



 
Profiel   

Ooh gaaf het dak!

Wij hebben helaas wat pech. Bij ons is wat mis gegaan bij het opmeten van de verdiepingsvloer. Deze zijn dus pas in week 2 leverbaar. Waarschijnlijk dat ze nu alvast gaan beginnen met buitenmuur metselen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-18 22:39 



 
Profiel   

Bij ons is er een week vertraging in de kozijnen/glas. Zou vandaag erin gezet worden maar wordt volgende week. Jammer, want met dit weer is het een stuk prettiger werken in een huis wat dicht zit. En op 18 december wordt de definitieve betonvloer gestort en wij moeten zelf nog de vloerverwarming erin leggen in de tussentijd, dus wordt krap allemaal. We willen het vloerstorten ook niet uitstellen: we gaan daarna nl 2 weken de vloer laten rusten en dat valt nu mooi met kerst en oud/nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 09:31 



 
Profiel   

balen van de pech en vertragingen!

hier zitten op de begane grond de kozijnen erin, en zijn ze bezig met de steigers zodat ze met de buitenmuur bezig kunnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 16:15 



 
Profiel   

Bij ons gaat vandaag het glas erin, gisteren zijn de kozijnen er al in gegaan. Als het goed is, is ons huis vanavond dicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 10:28 



 
Profiel   

Lindor, dat is wel zuur. Maar gelukkig kunnen ze wel ergens door :)
Anneve, die paar dagen vallen wel mee, denk ik? Bouw duurt altijd langer dan je wilt :o Boel dicht en dan bouwdroger erin!
Lisette, eerst de kozijnen onder en dan pas verder muren bouwen boven? Ik zou dat niet durven, straks breekt het glas :=


Wie wilt er een nieuwe vriend _-:(
De laatste schijf (2%) zou normaal precies genoeg zijn voor het laatste stuk (minus meerwerken), maar door de intresten erop, blijft er maar paar honderd euro over. Aan de bank gevraagd of we dat op onze rekening konden krijgen, zodat de eindfactuur volledig van onze rekening zou komen. Na 2 weken nog niets gehoord ervan, afin. M'n vriend wilde perse wachten op dat stuk (dat niet is gekomen), want een bankafschriftje zou voldoende betaalbewijs zijn. Hele oplevering gedaan (11 werkpunten) en we kregen geen sleutel. Want de betaling was nog niet binnen. Bankafschrift was niet genoeg. Ik kon hem wel WURGEN -:(-
Vandaag was het wel rond, dus hij gaat morgen de sleutels halen, maartoch..

Volgende klus: alles schuren! De boel is behangklaar, maar wij willen weer moeilijk met verf :list:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 19:43 



 
Profiel   

Dat de kozijnen erin gaan betekend niet dat er ook al glas in zit :)

Lekker anneve. Wij hadden vandaag rustdag, even lekker naar de sauna geweest :D

Pfff dat meen je := Geen leuke sleuteloverdracht zo :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 19:45 



 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Lindor, dat is wel zuur. Maar gelukkig kunnen ze wel ergens door :)
Anneve, die paar dagen vallen wel mee, denk ik? Bouw duurt altijd langer dan je wilt :o Boel dicht en dan bouwdroger erin!
:list:

Nee joh, er zit geen water in ons huis: met HSB is alles droog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 10:03 



 
Profiel   

Zou ik me hier ook mogen melden? In augustus besloten dat we voor n nieuwbouwproject gaan en als het goed is kunnen we aan t eind van de maand tekenen :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 144 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 233  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen