Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 131 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 233  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Vlaams begrip blijkbaar :P Met sleutel op de deur wordt bedoeld dat de woning helemaal volledig wordt afgeleverd, dus met keuken, badkamer, tegelwerk, vloeren, afgewerkte muren, alles. Alleen nog verven of behangen en klaar.


Haha ook dat niet! Was het maar Zo'n feest. Alleen badkamer en wc is "af".
Keuken doen we zelf, vloer is nu nog beton en wanden zijn behangklaar zoals ze dat noemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 23:53 



 
Profiel   

Bij ons is sleutel op de deur dus echt letterlijk :')
De sleutel met een kastje op de deur

Wij hebben ook niet de mogelijkheid om keuken en vloeren binnen het project te hebben.
Vloeren zou in theorie kunnen... ( als ke afgezet wil worden).
Dan kan je bij de showroom van de badkamer tegels een vloer tegel voor de woonkamer uitkiezen en die layen plaatsen voor oplevering. Echter 1 klein dingetje... dan moet ke de leg kosten betalen die her bouw bedrijf voor ogen heeft :roll: plus dat de keuze tegens niet erg groot is.
Wij zzouden zo'n €3000 duurder uit zijn voor een tegel die niet eens heel erg in de buurt van onze wensen kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 08:33 



 
Profiel   

LiiNd_Y schreef
Gefeliciteerd met de oplevering! Jammer van de douchedeur. HOpelijk wordt dat snel opgelost.

Wij hebben de eerste schetsontwerp ontvangen. Ziet er wel al mooi uit. Moeten nog wel dingetjes aangepast worden. Vandaag ook zelf weer aan het tekenen geweest en de ideeën doorgestuurd naar de architect. Ben benieuwd :)

Wat leuk! Ben erg benieuwd :j Valt niet mee om alles te bedenken, lijkt me met 2 onder 1 kap nog lastiger :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 10:11 



 
Profiel   

Leuk al die vorderingen! :)

Bij ons zit sinds vorige week het dak er op, wij zijn hard aan het verzinnen wat we met de muren en vloeren willen, maar het is zo moeilijk! 8)7

Wat doen jullie met de muren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:12 



 
Profiel   

MartineC1711 schreef
Leuk al die vorderingen! :)

Bij ons zit sinds vorige week het dak er op, wij zijn hard aan het verzinnen wat we met de muren en vloeren willen, maar het is zo moeilijk! 8)7

Wat doen jullie met de muren?

Bij mij laat ik de muren behangen. Heel lang over getwijfeld, maar vanwege het risico op scheuren toch voor behang gekozen. Het wordt renovlies, zodat je bijna niet ziet dat het behang is.

Morgen krijg ik de sleutel, wat duurt deze dag lang..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:20 



 
Profiel   

Wij doen ook een soort glasvezel erop. Beter gezegd: wij laten het doen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:36 



 
Profiel   

Na lang twijfelen hebben wij besloten om toch te stucen. Uiteraard rekening mee houden dat het om een nieuwbouw woning gaat. We zullen het gaan zien hoe het uitpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 12:59 



 
Profiel   

Wij gaan de muren egaal maken (vullen/schuren) en dan gewoon direct verven. Mits de schilder het goedkeurt, als de muren te slecht zijn laten we ze stucen, in de hoop dat het scheuren mee gaat vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 13:47 



 
Profiel   

Mijn schoonvader is stukadoor maar die raad het ons echt met klem af helaas.
Dus dan toch maar een soort renovlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:10 



 
Profiel   

Wij hebben ons nieuwbouwhuis 3 jaar geleden behangen en het ziet er nog steeds super strak uit. Gewoon behang zonder saus. Geen renovlies oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:22 



 
Profiel   

Mri schreef
Mijn schoonvader is stukadoor maar die raad het ons echt met klem af helaas.
Dus dan toch maar een soort renovlies


En de stukadoors die wij spreken zeggen dat het gewoon kan haha.
Ach ja het is ook lastig. We zullen zien wat het effect is. Als het fout blijkt weten we dat ook weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:26 



 
Profiel   

Hangt er helemaal vanaf hoe goed/lang ze de boel laten drogen. Zolang je boel nog vochtig is (zijn speciale meters voor!), niks mee doen. Bij een gemiddeld nieuwbouwhuis duurt dan 6 maanden. Wij wachten best 3 maanden, maar mogen in principe direct behangen of verven.
Wij hebben de vloeren nog maar half gekozen, de muren moeten nog even wachten :+ Ik wil de scandinavische kant op in de woonkamer, dus frisse koele kleuren. Slaapkamer wordt waarschijnlijk paars of groenig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:43 



 
Profiel   

Is voor ons gelukkig nog niet zover dat ik daar al over na hoef te denken :+
Wij hebben ook een paar gewoon gemetselde wanden straks :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 20:47 



 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Hangt er helemaal vanaf hoe goed/lang ze de boel laten drogen. Zolang je boel nog vochtig is (zijn speciale meters voor!), niks mee doen. Bij een gemiddeld nieuwbouwhuis duurt dan 6 maanden. Wij wachten best 3 maanden, maar mogen in principe direct behangen of verven.
Wij hebben de vloeren nog maar half gekozen, de muren moeten nog even wachten :+ Ik wil de scandinavische kant op in de woonkamer, dus frisse koele kleuren. Slaapkamer wordt waarschijnlijk paars of groenig.

En het schijnt dus ook nog uit te maken waar je huis staat (wat voor grond soort)
Ons huis staat op veen, kruipruimte is meer "zwem ruimte" en zal vrijwel nooit droog zijn ( als dat wel zo is ben je namelijk gegarandeerd vn verzakkingen) Mede daardoor zullen muren langer nodig hebben om echt goed te drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 21:55 



 
Profiel   

Mri schreef
Rebel_Jits schreef
Hangt er helemaal vanaf hoe goed/lang ze de boel laten drogen. Zolang je boel nog vochtig is (zijn speciale meters voor!), niks mee doen. Bij een gemiddeld nieuwbouwhuis duurt dan 6 maanden. Wij wachten best 3 maanden, maar mogen in principe direct behangen of verven.
Wij hebben de vloeren nog maar half gekozen, de muren moeten nog even wachten :+ Ik wil de scandinavische kant op in de woonkamer, dus frisse koele kleuren. Slaapkamer wordt waarschijnlijk paars of groenig.

En het schijnt dus ook nog uit te maken waar je huis staat (wat voor grond soort)
Ons huis staat op veen, kruipruimte is meer "zwem ruimte" en zal vrijwel nooit droog zijn ( als dat wel zo is ben je namelijk gegarandeerd vn verzakkingen) Mede daardoor zullen muren langer nodig hebben om echt goed te drogen.


Bij ons zeiden ze ook dat als je alles perfect droog wilt hebben je alles eigenlijk bijna een jaar moet laten drogen. Maarja dat doet natuurlijk niemand, je koopt dat huis niet om nog een half jaar leeg te laten staan of om zo lang in de onafgewerkte ruimte te wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 22:01 



 
Profiel   

Ons vorige huis was nieuwbouw en daar zaten een paar scheuren. Het is dat het spachtelputz was anders had je die zelf op kunnen knappen.

We gaan in ons nieuwe huis zelf een dun laagje stuc er op doen. Als het dan uitgewerkt is afhankelijk van eventuele schade zelf aanpakken of alsnog professioneel laten stuken.

We hebben nu (in het klushuis) boven glasweefsel behang gedaan en het is lang zo mooi niet als het stuken dat ik hier gedaan heb (en ook nog eens goedkoper).

Bij dochter in de kamer misschien wel een wand decoratief behang maar that's it.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 23:05 



 
Profiel   

Gisteren voorschouw gehad. Toch nog aardig wat puntjes op moeten schrijven helaas, ben benieuwd wat ze daar allemaal mee gaan doen. Schilder was mee gister, we hoeven gelukkig niet te stucen, hij kan de muren ook glad genoeg krijgen om er direct overheen te verven. Prima. Scheelt minimaal 4000 euro :oo

Nog een weekje en dan hebben we gewoon de sleutel! Volgende week dinsdag om 11.00 is het zo ver :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 14:00 



 
Profiel   

Dat scheelt serieus geld :=

Ik heb iig vast een fantastische plek gevonden voor m'n paard! Een zorg minder vast! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 14:36 



 
Profiel   

Liesje, waar staat jullie nieuwbouw huis?
Wat waren bij jullie de puntjes die niet goed waren?

Ik hoop stiekem ook nog op een meevaller, dat onze muren erg goed bij staan ofzo.
De vloer is een tegenvaller, die moet geegaliseerd worden.

Wij hebben vrijdag kijkmiddag/inmeetmiddag (al hebben wij alles al laten inmeten de afgelopen weken)
Ben benieuwd hoe het huis eruit ziet!

W

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 15:56 



 
Profiel   

Mijn huis staat ook vlak langs de A12 ;) In Moerkapelle.

De hele lijst ligt nog in de auto, maar bij ons, uit mijn hoofd:
- zoldervloer niet recht, zit een hele bolling in
- diepe kras op 1 van de ramen,
- 1 raam opent en sluit niet goed,
- 2 grote krassen op de deur van de badkamer,
- lelijke houten balken rond het hok van de ketel op zolder,
- zelfde lelijke afwerking onder de trap, waar de trap vast is gemaakt boven steken allemaal enorm ijzeren pinnen uit, dit zie je alleen als je onder de trap gaat staan maar hoort niet imo,
- er mist een ventilatieroostertje in het bovenlicht van de meterkast,
- de spacspuiter die de plafonds en de wc gespoten heeft, heeft ook de helft van de tegels in de wc gespoten,
- in de babykamer is een stuk vloer onwijs lelijk aangesmeerd,
- doorspoelplaatjes van de wc boven en beneden waren verwisseld,
- er zat schimmel bij de tuindeuren, volgens de aannemer is dit alleen weggeborsteld en dat zou voldoende moeten zijn, zijn wij het niet mee eens
- de handdouche ontbreekt nog, alleen de regendouche hangt,
- sluitrubbers van de ramen liggen nog los,
- kastdeurtjes van de spiegelkast in de badkamer moeten nog gesteld worden,
- de ketel maakt herrie

En als we niet illegaal waren gaan kijken een paar weken geleden dan zouden we in de keuken een stopcontact missen. Gelukkig hadden we dat dus al geconstateerd en zit hij er inmiddels wel in. Volgende week gaat er gelukkig iemand van VEH mee met de oplevering, ik denk dat die ook nog wel wat puntjes weet te vinden := Tot nu toe was niemand nog echt tevreden.

Dat je moet egaliseren is niet heel vreemd hoor, dat moet eigenlijk altijd nog gebeuren. de vloer die de bouw erin stort is echt gewoon te grof om wat dan ook op te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 17:01 



 
Profiel   

Hahaha vlak langs de A12.... dat staat er bij mij al een heel lang.
Eerst was het Voorburg, toen Nootdorp en nu Gouda.

Ik werk in Waddinxveen (op industrie terrein Doelwijk) en mijm werk gaat verhuizen naar het pand wat ze tegenover van der Spek aan het bouwen zijn (tussen van der spek en DC van Lidl).
Zelf gaan wij in Boskoop wonen. Dus ook nog vlak bij de A12

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 18:04 



 

Hoi allemaal! Ik was eigenlijk van plan om een apart topic aan te maken maar aangezien hier vast ook wel mensen zitten die een nieuwbouwwoning huren kan ik het net zo goed eerst hier even proberen.

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een woning en zijn nu terecht gekomen bij een nieuwbouwproject waar we ons voor willen inschrijven. Omdat ik student en ZZP'er ben is het de bedoeling dat de inkomenseis volledig op zijn salaris rust en ik dus wel gewoon mijn helft van de huur betaal maar geen inkomensinformatie doorgeef aan het bedrijf. Nou komen we in het inschrijfproces echter een beetje een probleem tegen, er moet namelijk informatie doorgespeeld worden van alle 'medehuurders'. Is het nou de bedoeling dat hij zich alleen inschrijft of dat ik me wel inschrijf als partner maar we gewoon geen informatie van mij aanleveren? Er staat een hele hoop over salaris van partner dat maar voor 50% mee mag tellen maar hoe het nou precies zit als het maar 1 salaris is is erg onduidelijk. Is er misschien iemand die daar een wat beter idee over heeft? Ik vind het geen probleem om me in te schrijven maar straks komen we op een punt waarop ik dan ook salarisinformatie moet doorgeven en die kan ik niet bieden (ben nog geen twee jaar ondernemer en mijn stufi lening telt absoluut niet als inkomen). Hartstikke bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 18:51 



 
Profiel   

Jezelf wel opgeven maar geen salaris invullen. Of wel iets invullen en kijken wat de verhuurder ermee doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 19:16 



 
Profiel   

Mri schreef
Hahaha vlak langs de A12.... dat staat er bij mij al een heel lang.
Eerst was het Voorburg, toen Nootdorp en nu Gouda.

Ik werk in Waddinxveen (op industrie terrein Doelwijk) en mijm werk gaat verhuizen naar het pand wat ze tegenover van der Spek aan het bouwen zijn (tussen van der spek en DC van Lidl).
Zelf gaan wij in Boskoop wonen. Dus ook nog vlak bij de A12

Oh dan zit je wel vlak bij! Zit je ook in waddinxveen bij de verloskundige of dat gewoon in gouda? Project in Boskoop heb ik ook vaak voorbij zien komen, is ook echt heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 22:16 



 
Profiel   

@Emma: ik werk bij een wooncorporatie en bij ons is het zo dat als iemand zich alleen inschrijft en alleen gaat huren (dus contract op 1 naam), dan check je 1 inkomen. (Partner kan er later bij gaan wonen maar heeft 0 recht op de woning, tenzij je trouwt enz)

Schrijf je je op 2 namen in, komt het contract op 2 namen en heb je allebei dezelfde rechten. Je bent echter dan ook verplicht je inkomensgegevens door te geven. Is er niks wat je kunt tonen? Ook niet van een boekhouder?

Wij vragen gewoon om de inkomensverklaring van de belastingdienst van 2016 en wat daar op staat houden we aan, in het voordeel van de huurder.

@Liesje: flinke lijst zo al! Dat hoor je toch veel he, dat er veel opleverpunten zijn bij nieuwbouw..
Wij gaan ook ieder weekend “illegaal” kijken en hebben ook al verschillende punten gezien. Hebben we op de mail gezet maar wordt nog niks voor gedaan..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-18 23:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 131 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 233  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen