Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 233  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

 
Profiel   

Gefeliciteerd Lizzyy! En Marsu, leuk dat het nu al wat vorm krijgt he ;)

Ze zijn bij ons met het metselen begonnen, aan de voorkant staat de begane grond in kleur. Morgen ga ik weer kijken, leuk om weer te zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-15 19:48 



 

gefeliciteerd Lizzy.
Wij hebben net gehoord dat we 27 Mei voorschouwing hebben en dan zal het huis ongeveer een week later worden opgeleverd *\o/*

huis is al eerder klaar ,maar ze zijn nogal langzaam met de Nuts voorzieningen hier |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-15 09:54 



 
Profiel   

Hallo,

Mag ik mij hier ook melden? Ik wacht ook op mijn nieuwbouwhuis, dit wordt onze 3 de nieuw te bouwen woning. Ons vorige huis is sinds deze week verkocht. We zijn in het ouderlijk huis van mijn man gaan wonen het erf hebben we al een aantal jaar in ons bezit maar hier moest zo ontzettend veel aan gedaan worden.

We hebben eerst een gedeelte op orde gemaakt voor de tuinmachines, tractor, pers e.d en voor ons hooi, dit zat in de schuur maar die is afgebroken daar komt ons nieuwe huis te staan

Tevens is er elk jaar veel onderhoudt aan de weides en bossenrand die rondom ons perceel van 4 ha staan.

Nu mijn schoonouders verhuisd zijn, zijn we tijdelijk in het oude huis gaan wonen maar daar hebben we heel veel aan moeten doen eer we er konden gaan wonen. Er was er veel achterstallig onderhoud en de boven verdieping was leeg na een brand daar moesten eerst slaapkamers gemaakt worden voor de kids. Sinds vorig jaar oktober wonen we er ook nu.

Ik kijk nu op de betonbalkjes en tempex broodjes vloer van ons nieuwe huis, mijn aannemer werkt enkel in de weekend uren en in zijn vrije uren aan het huis door de week werkt hij voor opdrachtgevers. Het is handig dat je eigen man alles zelf kan doen maar je komt dan wel op de tweede plek maar klagen doe ik niet hoor hij werkt keihard en ik help mee waar ik kan.

Onze vorige 2 huizen heeft hij ook zelf gebouwd. Het is wel fijn dat hij dit allemaal zelf doet hij is nu ook bezig...................

Echter nu ik buiten kijk zit hij met zoon lief in de buggy op de buggybaan die hij heeft aangelegd aan het crossen en wat zien ze er uit :wow: gauw mijn achter deur vast doen voor ze binnen komen }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-15 10:34 



 
Profiel   

Marsu schreef
Van harte met de oplevering lizzyy. Is het net zo mooi geworden als in de brochure?


Ja zeker weten :j alles begint nu een beetje vorm te krijgen. Gemeente is alleen nog niet begonnen met straten, wat wel al gelijk gedaan zou worden.
Huis is verder prachtig <3 muren zijn nu net gedaan, donderdag is de beneden verdieping gestuuct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-15 14:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd lizzy

Wij gaan morgen voor het eerst bij ons huis kijken, aan de binnenkant dan!
Zijn in december begonnen en nu al zit heel het dak er op

Sammie wanneer gaan ze nu precies beginnen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 21:19 



 
Profiel   

We hebben nu een uitnodiging voor eind april, maar het is nog zeker of ze dan enkel symbolisch slaan of vanaf dan ook echt door gaan met palen slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-15 21:42 



 
Profiel   

Sammie, bij mij stond in de uitnodiging symbolische handeling, maar sindsdien zijn ze helemaal los gegaan. Ze zijn nu 2,5 week bezig en de begane grondvloer is al klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-15 08:12 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze hier ook zo opschieten met timmeren :D Maar als er iemand gaat zieken met een bezwaarschrift zal het wel uitgesteld moeten worden. Wij zitten op FB in een geheime groep met de overige kopers van onze straat. Heeft inmiddels al wat voordelen opgeleverd. Maar weinig mensen zitten te wachten op het prietpraatje van de bouwer. Voornl. omdat ze absurde prijzen rekenen.. Eén iemand is ruim 2.500 kwijt voor meerwerkkeuken = 1x gasleiding verleggen en een paar extra leidingen. Iemand anders wil een muurtje weg hebben ipv erbij. Ipv dat ze terug krijgen moeten ze bijbetalen :? En dan nog het bizarste van allemaal. Op aanraden van hun.. laat je wc nakijken en bepaal op welke hoogte hij het best zit.. hebben een aantal mensen dat gedaan (bij ons zat de hoogte goed dus bij ons hoeft het niet). De een moest 58 euro betalen voor 4 cm en de andere iets in de 40 euro voor 2 cm hoger… Tjonge jonge.. Wat een ratten := Ik heb het nog terug gerekend naar kosten per cm, maar er kwam bij beiden een ander bedrag uit. Dus waar dit nu op gebaseerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-15 08:48 



 
Profiel   

Hier schiet het goed op met het bouwen van de huizen.
Deze week de trappen erin gewerkt door de bouwvakkers en de leidingen ed in de muren geslepen.
Dak lag er vorige week al op.
Scheidingsmuren zitten er ook al in.
Zal zo ff foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-15 07:28 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-15 07:37 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! Mag je zomaar in je huis zo tijdens de bouw?

Wij gaan zometeen weer kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-15 08:12 



 
Profiel   

Officieel mag het alleen op de kijkdagen maar als ze het hek niet op slot doen als ze naar huis gaan dan komen wij als toekomstige bewoners wel eens 's avonds de bouw op om te kijken hoe het er van binnen uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-15 19:50 



 
Profiel   

Hier net zo hoor, mag niet, maar de hekken staan deels op slot (het ene deel wel, maar 2 meter verder niet, lekker nuttig). We zijn van het begin af aan zo'n beetje elk weekend binnen geweest, maar denken er heel goed om dat we niks aanraken/veranderen/verplaatsen.
Verstandig om veel foto's te maken van tijdens de bouw, weet je tenminste precies waar alles zit en kan je dingen terug zoeken.

Hoe is de indeling van je huis, lovemyhorse? Ik zie dat de trap uitkomt richting de korte muur, niet waar meestal de overloop zit/komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-15 22:03 



 

ahh jaloers. Hier zit er strak videobewaking op naast dat het goed op slot zit ( maar ik klim het hek zo over als die bewaking er niet was :) )Aan de andere kant heeft het ook zo z'n nut die bewaking :)
Maar tussendoor even kijken zit er niet in.
Onze laatste kijkdag was in Maart en er komt er geen een meer ( oplevering 2 juni )


Gelukkig kunnen regelen dat het gordijnbedrijf morgen de maat mag komen nemen, dus mijn man kan morgen even kijken. Hij moet verplicht fotos maken van me :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-15 21:40 



 
Profiel   

Ah jammer dat jullie er niet in kunnen, Marieke, maar idd wel een stukje zekerheid dat er ook geen tuig naar binnen gaat. Haha, je man zeker verplichten om zo veel mogelijk foto's te maken.

Wij hebben nu ook eindelijk een prognose gekregen, de oplevering staat gepland tussen week 38 en 43 (nog wel wat ruim, maar iig wat zekerheid) en 1 mei hebben we de officiële kijkdag (net doen of we nog niks gezien hebben ;) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-15 22:05 



 

Ah leuk, officiële kijkdagen kun je ook vragen stellen. M'n man kon stiekem mee sneaker met de gordijnen meter( hoe noem je zo iemand :) ) en heeft foto's genomen, ze zijn de keuken aan het plaatsen :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-15 17:29 



 
Profiel   

Wauw dames. Mooie foto's!

Wist helemaal niet dat je normaal kijkdagen ed hebt. Wij hebben in eigen beheer gebouwd en zijn binnen opgetrokken met de bouwvakkers qua tempo van muren ed.

Hier de laatste loodjes. PVC vloer ligt sinds net. Vanavond nog op handen en knieën er door om alles voorzichtig schoon te maken.

Badkamer zijn we aan het afmonteren.

Maandag verhuizen! !

We zijn niet klaar maar kunnen er wel wonen en dat is het belangrijkste. We moeten onze tijdelijke woning uit dus nog 2 dagen buffelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-15 17:52 



 
Profiel   

Ze zijn nu een maand bezig, maar het gaat echt supersnel.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 18:24 



 
Profiel   

Bij ons zijn ze iets verder dan bij Marsu, maar der gebeurt nu helaas al 3 weken niets zichtbaars :(

Leuk dat het zo omhoog schiet he Marsu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 19:12 



 
Profiel   

Leuk he, Marsu, zo staat er niks en zo staan de eerste muren, dan kan je al zien wat het gaat worden. Ik vond het in het begin erg klein ogen, maar langzamerhand is de ruimte wel beter te zien.

Balen Seni, gaat even heel snel en dan lijkt er niks te gebeuren, maar als ze dan weer bezig gaan, gaat het weer snel. Ze kunnen het wel, maar doen het niet :P

Wij zijn vandaag weer even heen geweest, de muren zijn bijna helemaal gemetseld, (bijna) alle leidingen liggen er in (echt gestoord veel loze leidingen) en de planning is dat de aankomende week de pannen er op gaan en de dekvloer er in (eerst zien, dan geloven). Op 8 mei moeten de steigers afgebroken zijn en gaan ze binnen verder.
Dit weekend hebben we de vloer uitgezocht, gordijnen voor beneden (het keukenraam moeten we nog wat bedenken) en de kledingkast in de slaapkamer. Volgend weekend voor de laatste dingen voor de keuken doorspreken en het weekend er na de badkamer.
We moeten binnenkort ook meubels uit gaan zoeken, dat vind ik ook wel erg lastig, vind het lastig inschatten welke winkels goede kwaliteit leveren (en voor een redelijke prijs). Maar het belangrijkste is om een goed bed eerst te hebben, de rest komt vanzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 19:23 



 
Profiel   

Inderdaad Truf! Ze zijn met 3 rijen tegelijk bezig, een andere rij (waar een andere bokker in gaat wonen) hebben ze al de 2de verdieping en bakstenen overal etc! Dus denk dat ze nu gewoon met een andere rij bezig zijn en dan hopelijk ook weer even aan die van ons. :) Maar ze hadden eind Juli verwacht op te gaan leveren, ik ga nu maar gewoon uit van half Augustus en dan dus zowiezo na de bouwvak.

Wij vonden het in het begin ook erg klein ogen! Leuk zeg, hadden jullie snel de vloer uitgezocht? Wij hebben opzich wel onze keus gemaakt, maar twijfelen toch nog of het imsschien niet te donker is. het is een redelijk donkergrijze tegel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 19:43 



 
Profiel   

Kwa materiaal waren we er snel uit, het is pvc geworden, alleen de kleur duurde wel even, maar evengoed bij de 2e winkel best snel geslaagd. We wilden sowieso voor een grijstint gaan, maar moest niet te licht en niet te donker worden. Bij de eerste winkel hebben we ongeveer alle voorbeeldstukken in handen gehad, maar kwamen we er niet uit. Bij de tweede winkel hadden we 2 voorbeelden, waar we de kleur van de ene wilden met het patroon/structuur van de ander, daar kon de verkoper ons heel snel mee helpen. Dat stuk hebben we mee naar huis gekregen, ook om het buiten de showroom te bekijken (hadden het al in de etalage in het licht gehad) en elke keer dat ik het stuk zag was het ja, dit is de kleur.

De gordijnen waren we erg snel mee, liepen eigenlijk naar voorbeelden van de stang van de gordijnen, zag ik 1 hangen en die het is geworden. Mijn vriend was ook vrijwel direct overstag, dat ging dus sneller dan verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 19:54 



 
Profiel   

Wat een gedoe he, al dat uitzoeken van spullen. Vorige week heb ik de tegels en het badkamermeubel uitgezocht, dat was nog te doen. Helaas via de projectontwikkelaar en dus erg duur.

De keuken is niet via het project, maar dat vind ik echt lastig. Vervelende verkooptechnieken in die showrooms staan me echt tegen. Toch maar door de zure appel heen bijten. Afgelopen vrijdag een afspraak gehad voor een ontwerp en voor aankomende week staan er nog twee afspraken gepland.

Ze zeggen dat een keuken uitzoeken leuk is, maar ik vind er echt niks aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 20:45 



 
Profiel   

Onze keuken komt bij Keur Keukens in Haarlem vandaan, die horen bij de keten DB Keukens ( www.keurkeukens.nl/ ). Dat vind ik een heel prettige winkel, geen schreeuwerige reclames, geen acties dat je direct moet beslissen, deskundige werknemers met eigen input, maar niet op een vervelende opdringerige manier. Ze hebben alleen op zondag de website plat liggen vanwege hun geloofsovertuiging, dus kan nu even niet aangeven waar ze nog meer zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 21:20 



 
Profiel   

Ik vond het wel leuk, keuken is ook geworden zoals we m in gedachten hadden :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 233  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen