Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 20:58

Ik meld me ook! Heb vorig jaar mei een appartement gekocht! Was een project van 12 appartementen en 11 eengezinswoningen. Ze zijn 4 november vorig jaar begonnen en aanstaande dinsdag wordt alles opgeleverd! Verbaasde me erover hoe snel dat allemaal gaat!

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:14

Wauww dat is wel heel snel zeg! Zijn het ook 12 appartementen complexen of zijn het bijv 4 gebouwen?

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 21:18

Het is een gebouw. 4 rijen van 3 hoog. Drie rijen verspringen naast elkaar en een rij staat er haaks op. Ziet er wel onwijs leuk uit! En het is voor zeer interessant geld gekocht!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 22:29

Zo dat is echt snel. Ik ga nu maar uit van een klein jaar.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:16

Wij zijn bezig met de keuken, maar die tekening ligt nog niet bij de bouwer. A.s. zaterdag laatste dag om leidingen aan te geven. Gaat nog spannend worden, want we willen 4 loze leidingen en moeten dit nog ondertekenen en retour sturen :=

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:52

Spannend is dat he Sammie, dan afwachten of je straks wel genoeg loze leidingen heb en op de goede plaats.

Wij hebben sinds gister een dak boven ons hoofd ;) Maar mag van mn moeder nog wel even thuis blijven wonen, is nog zo tochtig en fris zonder ramen.

MarliesV

Berichten: 15184
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:53

Haha Truf, maar het dak zit er op! Jullie schieten dan al mooi op richting wind en waterdicht.
Wanneer is de verwachte opleverdatum en wat moeten jullie zelf nog doen?

Lastig lijkt mij dat Sammie om dat van te voren aan te geven vanaf een tekening. Hopelijk krijg je het voor zaterdag allemaal rond!

Lianne, oplevering gehad dinsdag? En nu druk aan het klussen?

Hier hard bezig met alle vensterbanken/plinten/neuten en beleglatten. Die maken we allemaal zelf (inclusief frezen) en moeten in de grondverf. Deze week moet dat gereed omdat volgende week de stucadoor komt. (oh ja waar we btw ook nog even voor moeten voorstrijken :P )

De keuken is maandag geleverd, die kunnen we over een week of 2 plaatsen dus is nu nog een lekkere sta in de weg, haha.

Gisteren de man van de vloeren en gordijnen gehad. Vloer voor beneden hadden we al uitgezocht, nu ook voor boven. Gelijk maar de in betweens en de duo-rollers voor beneden aangevraagd qua prijs.

Komende vrijdag beginnen ze waarschijnlijk met tegelen in de badkamer.

Alles erg druk en heel veel werk nog te doen maar nu is het zichtwerk en dat is wel super fijn. Bijna alles wat je doet heb je ook resultaat van voor het oog en dat motiveert enorm.

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:42

Bij ons zijn ze nu begonnen met het metselen van de buitenmuren.

Gisteren akkoord gegeven voor de badkamer.

Zijn bij jullie al die meerwerkdingen ook zo duur? Wij gaan nog wel veel zelf doen, zoals een trapkast. Daar vroegen ze 1500 euro voor.

Morgen ga ik verhuizen naar een tijdelijke woning.

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:44

Das toevallig nova_zodiax, hier zijn ze woensdag met metselen begonnen!
En inderdaad meerwerk is erg duur. Vooral onze uitbouw vonden we best prijzig. Maar als je dat later doet ben je nog altijd duurder uit.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:00

Vanavond tekenen voor de keuken dan kan de tekening naar de bouwer.

Uitbouw hoeft niet perse duurder te zijn als je het daarna doet. Maar het levert wel wat meer logistieke problemen op om het daarna te doen. Bij ons was het ook iets duurder, maar we hebben toch besloten om het gelijk te doen. Anders moet je ook weer heel je gevel verplaatsen en nu wordt 't beton ook gelijk meegestort.

Andere dingen doen we zoveel mogelijk zelf, want ze weten de prijzen wel te hanteren :x Standaard vier groepen, waarvan één voor de HELE benedenverdieping (incl je keuken). :x per groep extra 150 euro en per 4 groepen heb je een aardlekschakelaar nodig wat ook weer 350 euro is (ongeveer). Schakelaar, stopcontact verplaatsen is 90 euro :x Onze buren zijn dus tussen de 2500 en 3500 euro extra kwijt aan alleen al de aanpassingen in de keuken aan groepen en stopcontacten etc.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 13:01

@nova_zodiax, bij mij vroegen ze zelf 1900 Euro voor de trapkast, die ga ik dus zelf regelen. De prijzen voor meerwerk zijn echt extreem.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:24

Bizarre bedragen.. In een ander nieuwbouwproject waar we niet voor zijn gegaan kwamen ze met 800 euro. Dan vind ik 1000 euro wel erg veel. Kun je het beter zelf doen!

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:46

Bij ons zijn ze nu bijna bij de 2 de verdieping met opmetselen van de buitenmuren.Maandag over een week gaan de dakplaten erop.
Meerwerk is bij ons ook zo duur.Een voorbeeld is de deur van de hal naar de garage.Bij het bouwbedrijf kost het 1500 euro.Ik heb zelf op Internet gekeken naar een brandwerende deur met kozijn en dan kom ik op nog geen 500 euro uit.Plaatsen en slijpen doet mijn broertje voor niks.

Anoniem

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:00

Wat een leuk topic, ik meld me ook.

Ze zijn in september begonnen en de oplevering is over twee maanden.

Amsterdam, jaren 30 rijtjes huis. Huis is al zo goed als klaar ( ze zijn begonnen met schilderenen de keuken komt er komende twee weken ook in) maar de NUTS voorzieningen zijn hier wat sloom, en er is ook nog geen weg aangelegd :)

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:11

Wat "fijn" dat het bij jullie ook zo duur is, dacht even dat het aan ons lag hahahah

Wij doen nog wel wat zelf.
Voor bokkers die het leuk vinden, op www.lanenvanoranje.nl staat onze woning.

Wij krijgen stadsverwarming, wat anders is als blokverwarming. Zijn er meer mensen die dat krijgen ?

Anoniem

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 19:30

Jaaa wij krijgen ook stadsverwarming.

Wij doen daarentegen helemaal niets zelf. Met binnenhuisarchitect gelijk keuken, badkamer , vloeren en muren bepaald en het huis wordt kant en klaar opgeleverd.

Is een concept van BAM.

We hebben bv ook een veel grotere badkamer dan gemiddeld en een inloopkast. Daarhebben we dan wel een slaapkamer voor op moeten offeren.
En we doen de keuekn achter ( waar anderen de woonkamer hebben ) en de "woonkamer" voor.

Ben erg tevreden met de aannemer. Dingen als trapkast, buitenkraan, licht etc waren allemaal inbegrepen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:42

Hier ook een inloopkast <3 :D en de keuken is getekend, nu nog een jaar wachten tot we m live zien :D

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:36

Jjjjjjaaaaaa inloopkast!!! Me2

Hoe vind je de stadsverwarming Marieke ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:25

nova_zodiax schreef:
Jjjjjjaaaaaa inloopkast!!! Me2

Hoe vind je de stadsverwarming Marieke ?


Verheug jij je er ook al zo op :D :D
We hebben hier in ons tijdelijke huis ( waar we nu 7 maanden wonen ) ook stadsverwarming en dat bevalt prima. Water wordt snel warm/ heet en de verwarming doet het net zo goed als in mijn oude huis met eigen CV.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:04

Wij hebben vanavond het afroepgesprek voor de keuken, badkamer en toilet gehad. Erg leuk om alles nog eens door te lopen en de puntjes op de i te zetten. Nu gaat het voor ons gevoel helemaal hard. Ik verwacht op korte termijn de brief met daarin de opleverdatum, vermoedelijk eind april. We kijken er erg naar uit :)

Meerwerk was bij ons ook heel duur. Een kraantje buiten, € 650,- en een bak met zand in je achtertuin kostte € 1.000,-! Dat doen we dus zelf wel :j

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:12

MariekeB schreef:
nova_zodiax schreef:
Jjjjjjaaaaaa inloopkast!!! Me2

Hoe vind je de stadsverwarming Marieke ?


Verheug jij je er ook al zo op :D :D
We hebben hier in ons tijdelijke huis ( waar we nu 7 maanden wonen ) ook stadsverwarming en dat bevalt prima. Water wordt snel warm/ heet en de verwarming doet het net zo goed als in mijn oude huis met eigen CV.

Ik kan haast niet wachten hahah.

Fijn dat de stadsverwarming je goed bevalt. Ik had even wat twijfels. Ik verhuis morgen naar mijn tijdelijke woning voor 6 maanden.

Wanneer is bij iedereen de verwachte oplevering ?
Die van ons in het derde kwartaal

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:13

Kieffer, wat leuk dat het bijna zo ver is. Ben heel benieuwd hoe het wordt

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:23

Ja ik ook nova_zodiax! We hebben er erg veel zin in :D Ik hoop vandaag of volgende week de brief met de opleverdatum te krijgen. Als straks het eea gedaan is, plaats ik wel wat foto's :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 10:22

Kieffer schreef:
Een kraantje buiten, € 650,- en een bak met zand in je achtertuin kostte € 1.000,-! Dat doen we dus zelf wel :j

450 voor de buitenkraan (doen we zelf), bak met zand zat bij ons niet in de optie _O-

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:38

Wat is stadsverwarming?

Wij hebben overal vloerverwarming er standaard in zitten op de begane grond en de eerste verdieping. Meerwerk is bij ons ook duur.
Wij hebben ook gekozen voor een uitbouw van 2,40 een dakkapel van 3 meter, ramen doortrekken en een extra groot raam op de zolder. Ik houd van licht!
De heipalen staan er intussen al in en ik vermoed dat de fundering ook ligt. Gaan morgen even kijken!
Badkamer is ondertussen ook uitgezocht en de papieren zijn getekend. Nu alleen nog het stucwerk en de vloer :D