Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:36

Bij stadsverwarming heb je geen CV in je huis ,maar komt de warmte van buiten.
Bij ons is het restwarmte van de afvalverwerking van Amsterdam.

Verder is alles hetzelfde, gewoon vloerverwarming, heet water uit de kraan etc ... Het komt alleen niet uit je CV.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:16

Apart! Is dat dan ook goedkoper of?

Hier zal komende week ook de muren geplaatst worden denk ik! Bij een andere rij huizen in hetzelfde project zijn ze al bezig met de boven verdieping, en met de bakstenen plaatsen. ( ook zitten de deuren en ramen er ookal in)

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:34

Inmiddels hebben wij ook de trappen er in staan en de verwachtte oplevering is augustus-oktober (lekker ruim, zie dat het redelijk gelijk loopt met nova). Het wordt casco opgeleverd, zonder keuken of badkamer, die laten we achteraf nog plaatsen. De muren enzo gaan we wel zelf doen, al hebben we overwogen om het te laten spuiten, maar zal waarschijnlijk renovlies worden.
Bij het andere blok van 4 huizen (waar wij ongeveer mee gelijk lopen) hebben ze aan de voorkant de begane grond gemetseld, dus zal bij ons ook wel in de aankomende 2 weken komen.

Marlies, komt nu wel heel dicht bij he, leuk om het steeds completer te zien worden. Lastig dat de keuken in de weg staat, maar is iig binnen ;)

Wat een prijzen idd dat ze durven te rekenen voor meerwerk ja, echt belachelijk. Wij hebben er ook wel voor gekozen om de uitbouw gelijk te laten doen, omdat het achteraf lastig is om de vloerverwarming dan ook goed te krijgen en als de buren al wel de uitbouw hebben, we een rare hoek in de muur krijgen. Ze hebben dan de buitenmuur net op ons erf staan, waardoor we daar omheen zouden moeten bouwen.
Bij ons is de trapkast 960,- dus wel redelijk gemiddeld als ik het zo zie. Voor de extra loze leidingen/stoppen/groepen/aardlek zijn we ook een klein vermogen kwijt, maar mijn vriend wil helemaal los met draden trekken voor oa internet en tv en voor de keuken en zolder hadden we extra stroom nodig, dus dan moet je wel.

Ben wel benieuwd hoe lang je de definitieve opleverdatum te horen krijgt. Hebben jullie in de loop van de bouw van het huis ook al een preciezere inschatting te horen gekregen? Bij ons is het een periode van 3 maanden waar de oplevering zal zijn, vind dat best ruim.

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 07:44

Wij krijgen een maand van tevoren te horen wanneer het opgeleverd gaat worden.
De bouwvakkers zeggen dat ze het in week 29 moeten opleveren maar onze verkoopbegeleidster geeft nog helemaal geen datum.Ik denk dat ze dat niet doet omdat de kopers van de huizen nogal wat problemen met haar hebben.
Ik heb de keuken al uitgezocht en die wordt naderhand geplaatst.
De badkamer wel meteen vanuit de bouw uitgezocht dus die zit er al in als het opgeleverd wordt.
Vloeren zijn ook al uitgezocht en de muren worden met tex gespoten door de stucadoor.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:03

Wij horen het ook een maand vantevoren, per post. We krijgen elke twee maanden een nieuwsbrief vanuit het project en daarin staan de voorlopige opleverdata. Voor ons verwachten ze oplevering in week 17, dus dat gaat opschieten. Ik verwacht dat we deze week de langverwachte brief krijgen :D

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:53

Afbeelding


Ik heb sinds vandaag een dak!

Wij tof dat jullie zo goed op de hoogte gehouden worden door een nieuwsbrief. Hier ie dat helaas anders.

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:43

Hier hebben ze ook geen nieuwsbrief.
Ik ga meestal naar de uitvoerder op de bouw om te vragen hoe het ervoor staat.
En af en toe een vlaai brengen :) naar de bouwvakkers.
Als ik moet wachten op de antwoorden van de verkoopbegeleidster dan staat het huis er al helemaal en heb ik nog geen antwoord op mn vragen.

Maar hebben jullie al een plan van aanpak hoe jullie het gaan doen als het huis wordt opgeleverd?
Bij ons zit de badkamer en toiletruimte er al kant en klaar in.
Wat we moeten doen is hetvolgende:
-op zolder met cellenbetonblokken een slaapkamer en strijkkamer maken en om het trapgat een muur plaatsen.
-op zolder elektriciteit aanleggen op de kamers.
-op zolder een vliering maken op de slaapkamer en strijkkamer.
-op zolder laminaat leggen.
-op gehele zolder de wanden doen.

-op gehele 1ste verdieping laminaat leggen.
-op gehele 1ste verdieping de wanden doen(zijn behangklaar dus zal wel gespoten worden)

-op begane grond keuken laten plaatsen.
-op begane grond de wanden doen.
-op begane grond een deur van hal naar garage maken dus slijpen.
-op begane grond een pvc vloer dryback laten leggen dus eerst egaline erop en de volgende dag leggen.

Wie heeft een idee hoe ik alles het beste aan kan gaan pakken?
Ik zat zelf te denken om eerst de deur naar garage te doen.
De zolder wordt meteen al na oplevering door mn broer gedaan dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Dan de muren op de begane grond te laten spuiten en daarna de vloer op de begane grond te laten leggen.En dan pas de keuken erin te laten plaatsen.
En als alles dan op de 1ste en zolder klaar is(dus muren zetten,vliering erop en vloeren gelegd) dan de rest te laten spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:46

Hier ook heel goed op de hoogte.
Eigen website, waar een forum op zit, waar ze fotos op plaatsen en berichten sturen.
Vast contact persoon voor alle vragen.

Had het niet gedacht maar ik ben extreem tevreden met de BAM.
De enige keer dat er een probleempje was ( tegelwerk was tot niet tot aan plafond, wat wel in het contract stond ) , werd dat keurig opgelost in een dag.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:05

Tot nu toe worden wij eigenlijk amper op de hoogte gehouden, hebben 1x een brief gekregen met de schatting van augustus-oktober. Op facebook komen wel regelmatig foto's, maar dat loopt vaak ook achter (van de week foto's dat we nog geen dak hadden, maar die lag er al een paar dagen op).

Nova, gefeliciteerd met jullie dak ;)

De volgorde van alle dingen die moeten gebeuren vind ik ook heel lastig, muren, vloeren, keuken, badkamer/wc.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 21:50

Nou vandaag is voor mij de bouw begonnen. Maar ook een gevalletje wet van Murphy voor mij.
Op weg naar de bouwplaats kreeg ik een lekke band.... en was dus te laat voor de eerste paal.

Gelukkig was ik wel op tijd om kennis te maken met de nieuwe buren en te horen dat ze ondanks dat in de aanneemovereenkomst staat dat er gerekend wordt op 190 bouwdagen, verwachten in september klaar te zijn. Dat is wel heel snel.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:06

Nou idd! Hier willen half april beginnen en begin 2016 klaar zijn.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:29

Bij ons moeten ze binnen een bepaald aantal dagen klaar zijn, anders krijgen wij (en alle overige van het rijtje) wachtgeld en dat is een heel aardig bedrag!

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:31

Marsu, gefeliciteerd met de eerste paal, wel balen van je lekke band, maar de kop is er af. Wel snel zeg, dat ze in september klaar willen zijn!
Ik vond het bij ons al ambitieus dat ze de huurwoningen voor het eind van het jaar af willen hebben. Daar hebben ze net de fundering van gestort en ze zijn nog volop bezig met de woningen van 'onze' fase.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:43

Waarom vind iedereen het toch zo ambitieus om met 5 a 6 maanden klaar te zijn? Is gewoon haalbaar hoor. Vrienden van mij hebben ook een nieuwbouw huis, deze was met 5,5 maand kant en klaar. Natuurlijk kan alles tegen zitten maar ook voor de aannemer geld: Tijd=geld.

Marsu: Wij liggen dan aardig op hetzelfde schema, al zit er bij ons voor mijn gevoel geen schot in de zaak. Hebben ruim 2 weken geleden de heipalen al geslagen en er ligt nu nog geen fundering. En wij maar gehaast worden met van alles ondertekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:01

lucifertje schreef:
Waarom vind iedereen het toch zo ambitieus om met 5 a 6 maanden klaar te zijn? Is gewoon haalbaar hoor. Vrienden van mij hebben ook een nieuwbouw huis, deze was met 5,5 kant en klaar. Natuurlijk kan alles tegen zitten maar ook voor de aannemer geld: Tijd=geld.

Marsu: Wij liggen dan aardig op hetzelfde schema, al zit er bij ons voor mijn gevoel geen schot in de zaak. Hebben ruim 2 weken geleden de heipalen al geslagen en er ligt nu nog geen fundering. En wij maar gehaast worden met van alles ondertekenen.


De Nuts voorzieningen, de straat aanleggen etc etc kost ook nog eens een paar maanden.
Bij ons zijn ze straks bij oplevering 9 maanden bezig geweest incl de voorzieningen.
Ze bouwen drie rijen woningen en niet allemaal precies tegelijk. Het betonstorten op de verdiepingen konden ze bv maar voor drie woningen tegelijk doen.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:07

Bij ons is de eerste paal in December geslagen en sinds gister staan de muren van ons huis er. Een andere rij heeft al bijna de bovenverdieping en de onderverdieping al met bakstenen en ramen etc.

Dus het verschilt denk ik ook hoe groot het project is.

Bij ons zou de oplevering Juli/Augustus zijn. :) dus ong. 8/9 maanden

Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 22:06

Ik ben dit weekend een kijkje wezen nemen op de bouwplaats. Zoals overal in het land was het nogal nat daar...


Afbeelding

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:08

Bah.. de bouw is met twee weken uitgesteld :(

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 22:14

Dat is jammer Sammie. Maar die tijd halen ze later vast weer in.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:17

Baal best ja. Vanmiddag getekend, weten ons huisnummer en nog even langs gereden. . De vijver lag er al.. bij wijze van :D

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:30

Dat hadden wij ook (niet uitgesteld, maar zo veel water), zei al dat we het heel goed hebben, we hebben al een zwembad!

Bij ons zijn de trappen geplaatst en ligt het eea voor de verwarming en afvoer klaar.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:29

Sammy, balen als de bouw wordt uitgesteld. Gebeurd helaas vaak, oplevering komt toch niet in gevaar?

Marsu, top dat de eerste paal staat en het dus echt van start is!

Hier mega druk, nog een week of 3 en dan moeten we over. Niet alles dan gereed maar het gaat gestaagd gelukkig.
Als we zijn verhuisd zal ik wat uitgebreider reageren en posten ;-)

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 18:54

Het is echt niet normaal hoe snel het gaat. Vorige week dinsdag is de eerste paal geslagen en gistermiddag zag het er al zo uit.


Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:57

Gefeliciteerd! Onze woning is 23 maart opgeleverd en zijn dus druk bezig met klussen :)

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 19:02

Van harte met de oplevering lizzyy. Is het net zo mooi geworden als in de brochure?