Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:05

Gefeliciteerd Elize!!

Noviceh, heb je toevallig een foto?
Van waar het gekit is

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:32

Hoi,

Hier eerder gemeld, maar nu bijna officieel. We hebben een huis onder optie en zijn eruit om het te kopen. We hebben nog wat vragen liggen bij de makelaar waar we nog eerst antwoord op willen hebben, maar over 3 weken in principe een koopcontract tekenen. Het bouwen zou pas begin 2018 beginnen. Dus nog wel ff wachten. Allemaal heel spannend dus. Nog tips en dingen die jullie aan mensen die voor het eerst een huis kopen zouden vertellen?

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:56

Alles goed nalezen en hulp van anderen inschakelen als je het niet weet.
Bij een nieuwbouwhuis is het van belang om te realiseren dat je er voorlopig nog niet in woont haha.
Maar dat spreekt wellicht voor zich.

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:13

Josien, dank je wel! Ja het wordt pas in begin 2019 opgeleverd. Kan zelfs later worden. We hebben gelukkig een leuke huurwoning.

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:15

Beetje laat, maar hier nog een foto Mri:

Afbeelding

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:19

noviceh, ziet er mooi en strak uit!

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:58

Bedankt noviceh!
Ziet er goed uit! Ga ik zeker even aan mn vriend laten zien. Zo wil ik de laminaat randen ook wel bik de deurposten

noviceh

Berichten: 4816
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:25

In ons vorige huis vonden we die korte stukjes plakplint van de deurposten over de hele verdieping terug, dit bevalt ons prima! :D

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:25

Ja die plakplintjes laten echt altijd los als het van die rotte hoekjes zijn. Afkitten is echt veel netter!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:07

Pff hier weer een soap achter de rug. Het werk voor de keuken (leidingen goed leggen etc) staat bij de aannemer op de lijst maar wordt blijkbaar gedaan door de keuken leverancier. Zonder enige offerte of iets hebben ze daar een bedrag voor gerekend en akkoord (van ons dus) bij gezet.

Nu hadden we vooraf aan beide partijen al aangegeven dat we een deel van dat werk (in ieder geval stopcontacten) zelf zouden doen.

Zijn 2 weken bezig met een offerte krijgen waarin alles gespecificeerd staat.. totaal rond de 1000 euro.. met daarin jawel 600 euro aan 12 stopcontacten aanleggen.. zucht!

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:00

Vervelend is dat zeg. Is het nu uiteindelijk wel geregeld?

Bij ons zijn ze inmiddels weer begonnen na de bouwvak. Ze zijn de grondplaten op de fundering aan het leggen. Ze zeggen dat het vanaf nu dan redelijk snel gaat. Ik ben benieuwd!

Ondertussen zijn we druk bezig met een besluit nemen over de vloer op de begane grond. Ik wil heel graag een betonlook gietvloer, maar dat wordt ons via alle kanten afgeraden. Misschien dat we dan toch voor safe gaan en een mooie tegel uitkiezen.

Iemand hier ervaringen met gietvloeren en nieuwbouw?

Eulogy
Berichten: 5747
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:18

Vervelend Elize, is het uiteindelijk geregeld? Gek is dat, hier in de UK zou je zoiets nooit zelf mogen doen omdat ze het huis niet mogen opleveren voor het "af" is. Zonder keuken of badkamer oid zou dus ook niet mogen. Dat soort dingen zijn behoorlijk overdreven hier :+

Gefeliciteerd Lovelys!

Ik heb me hier ook al eens eerder gemeld geloof ik, maar onze plannen staan helaas een beetje op een laag pitje omdat ze niet weten wanneer de volgende huizen beschikbaar komen. Ze stellen ze meestal pas beschikbaar als ze binnen 6 maanden klaar zijn, ivm hypotheekoffertes etc die maar beperkt geldig zijn, en zo te horen weten ze ook nog steeds niet helemaal zeker welke ze eerst gaan bouwen. De huizen die nu beschikbaar zijn, zijn klaar voor de kerst en dat is voor ons te vroeg, we willen er pas rond volgende zomer in.

Dit is waar we willen kopen:
http://themill-canton.co.uk

En dit is het huistype waarin we het meest geïnteresseerd zijn:
http://www.rightmove.co.uk/property-for ... 38678.html

Afgelopen weekend konden we een ander huistype bekijken om de afwerking etc te zien, ben heel tevreden :) De standaard keukens zijn helemaal mijn smaak en dat had ik niet verwacht!

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:28

Er waren hier een aantal mensen oa Hedy die een gietvloer hebben in hun nieuwbouw woning dacht ik!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:23

Ik heb er toen ik nog bij de rechtsbijstandverzekering werkte regeatig zaken over gehad. Ging dan over het feit dat je huis nog werkt en als de vloer daar stuk van gaat wiens verantwoordelijkheid dat was. In die zin zou ik er huiverig voor zijn.. Vind het wel erg mooi.

Mijn man is erg handig en hebben expert die meekijkt. Zonde dus om daar een smak geld voor neer te gaan leggen. Keuken wordt, vanuit aannemer, pas geplaatst na oplevering omdat vloeren en muren eerst afgewerkt moeten worden. Wat stopcontacten fixen is een paar uur werk
Het is helaas nog niet helemaal geregeld maar dat komt ook omdat kan nog even wil kijken welke dingen we wel uit willen besteden (oa aanleg gas.. Dat kan hij wel maar mag niet van me)

_Hedi

Berichten: 1703
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:19

Tooeet: wij hebben een gietvloer inderdaad! Op cementbasis word die inderdaad afgeraden in een nieuwbouwhuis. Wij hebben hem van polyurethaan hars. Ziet er schitterend uit! Tot nu toe gaat alles goed haha. En je kunt alle kleuren en kleurcombinaties kiezen die je wilt.

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:28

Wij gaan denk ik voor pvc vloer met houtlook. Ik zit erover na te denken om zelf te gaan behangen (renovlies), maar is dat een beetje te doen?
Ik heb mensen om mij heen die vaker behangen en ik zou dus het van hen leren, maar geen idee of renovlies ene beetje hetzelfde behangt als andere soorten behang.

_Hedi

Berichten: 1703
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:34

Lovelys: wij hebben ook behangen met renovatie vlies. Het is wel te doen maar het is een hele klus haha.

Wij hebben jaloezieen! :D

Afbeelding

Afbeelding

lovelys
Berichten: 1095
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:01

Wow mooi!

Tja het is een hele klus, maar we hebben de tijd + er moet toch worden gewacht met vloeren leggen ivm nattigheid.

_Hedi

Berichten: 1703
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:26

Dat zou ik het zeker doen, het ziet er echt super netjes uit. Nieuwbouw muren zijn niet perfect glad maar door dit behang valt dat veel minder op!

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:16

Prachtig die jaloezieën! Ik wil dat ook op de begane grond. Wordt wel kostbaar denk ik, alle ramen zijn van de grond tot het plafond.

Hopelijk komen er snel weer huizen beschikbaar Eulogy! Het gaat daar dan wel heel anders als in Nederland zeg. Lijkt me overigens wel heerlijk dat je dan maar een half jaar hoeft te wachten : )

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:11

Afbeelding

wij hebben ook jaloezieën tot de grond. 6 meter breed en 240 hoog

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:43

Vrijdag weer de nieuwsbrief gehad. Project bestaat uit ongeveer 50 huizen in 2 fasen (1 met 40 huizen en 1b met 10 huizen waaronder het onze). Er was gezegd dat deze tegelijk gebouwd gingen worden maar nu blijkt fase 1 toch eerst te gaan. Ze zeggen evengoed dat dit voor de opleverdatum niet uitmaakt (hoop het) maar daardoor hier totaal geen vooruitgang helaas.

Die jaloezieën zijn erg mooi!

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:27

Ik vind die jaloezieën ook erg mooi! Helaas vindt mijn vriend het niets, hij vindt het te veel werk met afstoffen :') .

Eulogy
Berichten: 5747
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:30

Hedi, ik vind die vloer heel gaaf bij jou. Sowieso vind ik het hele huis heel erg mooi worden :j

Hele mooie jaloezieën, ik wil ook zoiets in ons nieuwe huis. Stof lijkt me alleen wel serieus een dingetje :+

Die 6 maanden is geen garantie overigens, ik werk zelf voor een projectontwikkelaar (of hoe noem je dat in het Nederlands? Het is de afdeling van een groot bouwbedrijf die huizen bouwt, in het Engels gewoon simpel een housebuilder :+ ) en die 6 maanden worden ook wel eens een jaar, eerlijk gezegd. Het hele proces rondom een huis kopen is hier sowieso volledig anders dan in Nederland, zo kun je ook geen nieuw huis kopen zonder eerst je eigen huis verkocht te hebben etc.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:31

Ik ben héél schoon op mijn huis dat qua stof valt t mee. 1x per maand stof ik ze compleet af, latje voor latje. Nog geen half uur werk