Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:25

@ Goldie, ja we hebben bouwstroom en water. Dat is gelukt dus. We mogen van de gemeente ook al beginnen aan de grondverbetering die nodig is.

@ Mri, wat fijn!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:34

Dat is fijn, wat moeten jullie doen? :) Gaan jullie straks heien, of een andere optie ook?
Zijn de 6 weken net ingegaan, of al even onderweg weer?

Ooh jullie gaan lekker Mri! Ben benieuwd als het straks af is :)

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:36

We mogen niet heien dwz buurman mocht dat niet (hij moest 3,5 m heien eigenlijk, niet diep dus), dus wij hebben het niet eens gevraagd. We moeten de bovenste 2,5 meter af laten graven en daar geel zand voor in de plaats doen. Zo heeft de buurman het nu ook gedaan.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:27

Wij willen niet heien, werd een iets te duur klusje met palen van 28 meter :') Het huis van de buren staat op een ouderwetse strokenfundering en is niks verzakt.. wij gaan nu voor een bakfundering.

Dat afgraven mogen jullie nu al doen?

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:09

Ja dat mogen we nu al doen: "iedereen mag een gat graven" (op zijn eigen grond) zei de man van de gemeente letterlijk.

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:04

Wat ben ik toch blij met m'n kant-en-klare woning straks, niks geen geregel (hoop ik) :D

Leuk Mri. Meubeltjes in de babykamer maken het natuurlijk helemaal af <3


Hier zijn we helemaal over naar schoonvader. 3 weken stress en werken en pffff. Ik heb een week overleefd op 5 uur slaap en 2 boterhammen per dag 8)7 Als klap op de vuurpijl kon ik een kat niet gevangen krijgen toen we de sleutel moesten afgeven, die heeft drie dagen in de tuin gezeten zonder eten of drinken #) Gelukkig via een lieve buurman een vangkooi in de tuin gezet en 3 uur later kon ik 'm al meenemen *\o/* Hele onderneming om over een hek van 2 meter te klimmen met een kooi van 15 kg := Maargoed, nu is het echt helemaal afgesloten.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:38

Fijn he katten, ik zie er nu al tegenop om die van mij te verhuizen := Ik heb een beetje een bijzondere kat ook :=

Hoe lang verwachten jullie bij je schoonvader in te blijven?
Ik moet ook echt dringend gaan inpakken nu, waaaar moet je beginnen. Heb al best wat opgeruimd en weggedaan, maar het blijven heel veel spullen :+

@anneve: Dat was voor ons geen optie, als ze het niet eens waren met de plek van het huis dan hadden we voor niks gegraven en de gemeente komt checken als het uitgezet is.

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:47

Ik begrijp het Goldie, ons huis kan maar op één plek staan binnen ons bouwblok, hooguit moet het 50 cm naar achteren, maar we graven het gewoon ruim uit.

Lindor92
Berichten: 7005
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:49

Hoe gaat het hier met alle projecten?

Hier is inmiddels de vergunning de deur uit. Binnenkort wordt er een sonderingsonderzoek gedaan. Ben beetje bang voor dat we moeten heijen. We willen in september beginnen met bouwen.
Nu nog kijken wat we doen qua gasbesparing. Zonnepanelen krijgen we sowieso. Zijn er al mensen die een warmtepomp laten installeren?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:51

Wij gaan voor airco's ipv die veel te dure warmtepomp.

Ik hoop voor je dat je niet hoeft te heien :)

Bij ons is het nu nauwkeurig uitgezet met laser. Gemeente gebeld, hopelijk komen ze begin volgende week controleren en kunnen we een graafmachine gaan regelen.
Kabel naar blokhut/schuur is ingegraven en afvoer ook. Kon mooi met minigraafmachine van de buurman. Septic tank moet wel met de grote gebeuren.
Spannend allemaal, kan niet wachten tot we echt beginnen :):)

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 06:18

Wij gaan vandaag de eerste meuk verhuizen. Huis is nog niet "af" maar wel ver genoeg.
Ik ben nu alleen 31 weken zwanger, traplopen is zwaar en tillem kan ik niet :=
We zijn dus afhankelijk van anderen. Plus dat inpakken ook een uitdaging is (en nog lang niet alles is ingepakt.....)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:04

Wat een gedoe he dat inpakken, wat heeft een mens toch een troep :+ Ik was ook al begonnen, maar pfff inderdaad een hele klus...

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:29

Bij ons zijn ze begonnen met de eerste verdieping. Beneden hebben twee muren geplaatst en op de 1e verdieping nu ook.

Wij hebben een lucht-warmte pomp. Deze zat bij de woning in. Enige nadeel ervan is dat je een unit in de tuin krijgt die wat lawaai maakt. Hoe erg weet ik nog niet, maar het zal niet volledig stil zijn helaas.
De verwachting is dat ons huis eind januari 2019 opgeleverd wordt.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:18

Ik heb gelukkig goede hulp!
Beste vriend van mn man en zijn vrouw helpen. Plus een goede vriendin van mij. Ik ben nu aan het oppassen op de twee kinders die ook mee zijn.
De rest doet het zware werk :)

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:02

Leuk topic! Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwbouwplan dat in september in de verkoop zal komen! Even een vraag aan jullie: hoe zit dat met dubbele woonlasten? Waar moeten we ongeveer rekening mee houden bij een huis van ongeveer 2 ton?

Majabeestje
Berichten: 3814
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:53

Hee leuk topic dit! Ik heb me gisteren suf gegoogeld en kon nergens wat vinden, kom ik hier ineens uit :D

Ik ben benieuwd of hier ook iemand low budget een nieuwbouwhuis heeft laten bouwen. Ik zie zulke enorme prijsverschillen..
Wat zijn jullie in totaal kwijt aan het huis? (exclusief kavel).

Wij zijn ons aan het oriënteren op een houten huis of een schuurwoning.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:13

Wij hebben in een bouwproject gekocht. Rijtjeshuis met (kleine) tuin. Dat was zo'n 260.000. Daar komt nog meerwerk, keuken, badkamer en vloer etc bij. Dan zitten we niet eens in een heel dure regio.

Reken dus gerust op 300.000 voor een standaard rijtjeshuis, ingericht en wel..

Hier nog steeds geen vooruitgang.. renovatie huis is zo goed als klaar maar nog geen opleverdatum bekend. Verwachting is net voor of na de bouwvak..

Majabeestje
Berichten: 3814
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:20

Thanks Elize!
Ik bedoel eigenlijk een nieuwbouw huis zelf laten bouwen..
Een nieuwbouw rijtjeswoning hebben we eerder gehad (zal ik zeggen dat we daar destijds 165.000 aan kwijt waren..? :') ).
Er worden nu rij woningen gebouwd hier in de buurt van 189.000 v.o.n.

We twijfelen tussen eerst projectbouw (2 onder 1 kap) voor de komende 10 jaar en dan zekf nieuw bouwen of nog even hier blijven en dan zelf bouwen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:02

Snap ik, maar geeft toch een indicatie. Ligt natuurlijk ook onwijs aan je regio maar zowel bouwmaterialen als personeel is de laatste tijd onwijs gestegen in prijs. Makelaar zei gisteren wel 50-100% ten opzichte van 5-6 jaar geleden.. Alles is dus flink duurder geworden..

Sharon_91

Berichten: 3423
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:22

Bij ons gaat vandaag het dak er op! *\o/*

@Majabeestje, wij bouwen ook niet zelf. Maar een twee kapper in een bouwproject.

@Anna79, dat kan je het beste informeren bij je hypotheekadviseur. Wij betaalden direct ons hypotheekbedrag vanaf de start, en hoe meer er nog in je bouwdepot zit, hoe meer rentevergoeding je krijgt. Je maandlasten lopen dus gedurende het bouwproces verder op. Hangt van veel factoren af, ook hoe lang het bouwproces duurt.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:28

Dankjewel Sharon: we hebben binnenkort een gesprek met een hypotheek adviseur dan weten we hopelijk een beetje waar we rekening mee moeten houden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:29

Je hebt pb Majabeestje :)

Oeh gaaf Sharon!

Bij ons komt morgen de gemeente controleren of het goed uitgezet is. Net langs loonwerker geweest, waarschijnlijk komen ze donderdag/vrijdag graven *\o/*

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:40

Hier wacht ik nu op de vloerboer. Komt tussen half 11 en 11

Weet wel dat door de weeks uitslapen in dit huis voorlopig geen optie is met al die werklui die overal bezig zijn en voor 7 uur al in de straat staan :=

Ben benieuwd naar wat deze man gaat zeggen over de voegen van de vloer :x

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:33

En wij hebben nieuws.. oplevering is uitgesteld... Vooroplevering week voor de bouwvak. Definitieve oplevering laatste week augustus

Sharon_91

Berichten: 3423
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Hierden

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:04

Dat meen je... hoe irritant dat de hele bouwvak er tussen zit. :\