Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:15

Groot gelijk :)

Bij ons is de voeger geweest :)
Afbeelding
<3 Erg blij met hoe het geworden is!

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:54

Citaat:
Verschillende redenen: omdat het nu een goede tijd is, je weet niet wat de huizen gaan doen. We hebben nu een uniek maar duur huis en dus ook de vraag wat we konden verwachten qua verkoopprijs, nu weten we wat de overwaarde is. En daarbij ben ik in verwachting en wilden we niet en een baby, en een nieuw huis en een huis om te verkopen hebben


Ahhh logisch! Ik zit in dubio, wij laten de makelaar over 2 weken komen. De oplevering staat gepland voor Q1 2020 maar wanneer ga je je huis dan te koop zetten. Ik wil maar 1 keer verhuizen en niet huren.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:59

Die van ons staat sinds vandaag op Funda!

Nu zijn wij wel erg laat met de verkoop, maar zitten in een hele gewilde prijsrange (het appartement op de begane grond, zelfde indeling, heeft een looptijd van 0 dagen gehad....).

Ook wij wilde niet huren en kunnen beide hypotheken betalen als het moet...

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:05

Wij hebben er ook wel over getwijfeld. Maar baby gaf wel de doorslag, en achteraf blij mee want we hebben 16 bezichtigingen gehad zonder open huis, dus het was een hoop schoonmaken en gedoe :') en nu we zo vroeg zijn met de verkoop kunnen we ook minimaal een jaar huren, wat hier in de omgeving vaak een eis is.

En in ons stadje blijven veel mensen hangen, dus in het project gaan veel mensen uit Zevenaar zelf wonen. Er komen daarom straks nog meer woningen te koop, zijn we mooi die hoos voor.

Je kan van de overdrachtsdatum ook een onderhandeling maken. Als je meerdere biedingen krijgt maar de 1 is flexibel omdat deze vanuit huur komt is dat voor jou interessanter dan wanneer iemand nog zelf iets heeft om te verkopen. Je kan in overleg ook een clausule opnemen over de overdrachtsdatum (met goedkeuring koper), dat hebben wij ook gedaan mochten we niet op tijd een huurwoning vinden.

Wij hebben het nu verkocht en in sept de overdracht, miss heb je daar voor jezelf iets aan wat realistisch is qua overdracht. De makelaar kan je daar als t goed is ook goed over adviseren wat slim is.

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:48

@Goldie, wat ziet dat er mooi uit zo met deze stenen en voeg! Loopt het nog altijd volgens plan bij jullie? En wanneer zouden jullie er graag in willen zitten?
@lindor: Dat ziet er ook echt gaaf uit jullie huis!

Verder zijn er een aantal waarvan de huizen inmiddels ook te koop staan volgens mij, hopelijk verkopen jullie je huizen snel en levert dat ook geen (extra) stress op. :)

Hier lijkt het aan de buitenkant allemaal wel zo goed als af en is het voor nu geloof ik nog wachten op de nutsaansluitingen.
De grond moet nog geëgaliseerd worden en een hekwerk geplaatst. Maar vanaf de buitenkant verandert er nu niet zoveel meer :o Het enigste wat nog moet veranderen is de kleur, de stenen moeten nog wit geverfd/gespoten worden :D


Afbeelding

Afbeelding


Wat ik wel lastig vind is dat er maar heel weinig informatie vanuit de aannemer komt over de oplevering en de huidige status van de bouw. Maar als het meezit nog ongeveer 6 weken volgens het bericht van 5 weken geleden dat het halverwege juli opgeleverd zou moeten worden.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:05

Nog een vraagje aan jullie.

Wat zouden jullie eerst laten doen, de vloer leggen of de keuken plaatsen?
Voordeel van eerst de vloer, is dat deze onder de keuken doorloopt maar heb je wel kans op beschadigingen als ze keuken komen plaatsen.
Keuken eerst, je vloer word niet beschadigd, maar als je ooit een andere indeling wilt (wat bijna niet mogelijk is), dan zou je de vloer ook aanmoeten pakken...

Nog een 2de vraag, wat laten jullie op de vloer leggen? En hebben jullie vloerverwarming?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:08

Gaaf Goldie!!! Staat erg mooi! Een voeg doet zoveel met je gevelstenen.
Wij willen straks ook een lichte voeg en een wat terug liggende voeg.

Hier staan de steigers erom en wordt woensdag de verdiepingsvloer gestort.

Wij hebben ook onze woning verkocht en wij hebben een woonunit gekocht en wonen nu op ons bouwblok naast de bouw. De woonunit willen we straks weer verkopen.

Lietje, hier wordt eerst de vloer gelegd en daarna pas de keuken. Wij hebben een tegelvloer (keramisch parket, houtlook vloer) met vloerverwarming eronder.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:07

De makelaars staan gepland voor volgende week. Ff kijken wat zij zeggen over de prognose icm te koop zetten.

@jipje: spannend dat de oplevering nu zo dichtbij komt. De informatie voorziening is altijd zo dramatisch, vaak willen ze geen prognose of wat dan ook geven omdat je er dan naar toe leeft en teleurgesteld wordt als het niet haalbaar blijkt te zijn.

@lietje: wij laten PVC leggen dit keer. Hebben nu keramisch parket en dat vinden erg mooi maar kiezen nu toch voor iets anders.
Wij hebben onder de keuken door laten tegelen en vloerverwarming.

Mri

Berichten: 15313
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:27

Lietje_1991 schreef:
Nog een vraagje aan jullie.

Wat zouden jullie eerst laten doen, de vloer leggen of de keuken plaatsen?
Voordeel van eerst de vloer, is dat deze onder de keuken doorloopt maar heb je wel kans op beschadigingen als ze keuken komen plaatsen.
Keuken eerst, je vloer word niet beschadigd, maar als je ooit een andere indeling wilt (wat bijna niet mogelijk is), dan zou je de vloer ook aanmoeten pakken...

Nog een 2de vraag, wat laten jullie op de vloer leggen? En hebben jullie vloerverwarming?


Keukenboer adviseerde hier om eerst vloer te doen en die ook onder de keuken volledig door te laten lopen.

Wij hebben keramisch parket (hout look plavuizen/tegels).
Kans dat de keuken de vloer beschadigd is, zeker met keramisch parket, kleiner dan andersom.
Vaak moet de vloer ook nog geegaliseerd worden. Niet heel prettig als dan de keuken al staat...

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:50

Hier wordt eerst de keuken geplaatst. Die komt 14 juni. Wij krijgen een pvc vloer.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:52

jipje_niekje schreef:
@Goldie, wat ziet dat er mooi uit zo met deze stenen en voeg! Loopt het nog altijd volgens plan bij jullie? En wanneer zouden jullie er graag in willen zitten?
Hier lijkt het aan de buitenkant allemaal wel zo goed als af en is het voor nu geloof ik nog wachten op de nutsaansluitingen.

[ [url=m/Zvrlua.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Oe5LTQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn er ook ontzettend blij mee. Voeg is een klein beetje verdiept ook.
Voor zover we een planning hebben gaat het best redelijk :P Voor het einde van het jaar zitten we er zeker wel in :))
Hadden even een probleempje met de dakpannen, hadden verkeerde geregeld. Wordt allemaal netjes opgelost en nog een flinke mazzel voor ons, want de door ons gekozen pannen zijn 40% duurder maar dat hoeven we nu niet te betalen. Blij toe want ze waren al boven begroting :+

Lekker dat het bij jullie ook goed gaat, wordt mooi!

Phonix
Berichten: 1122
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:18

Wij zijn eindelijk bij de notaris gewest en hebt alles getekend. Gelukkig moeten ze nu beginnen met bouwen binnen 4 maanden.

Mri

Berichten: 15313
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:30

Lindor92 schreef:
Hier wordt eerst de keuken geplaatst. Die komt 14 juni. Wij krijgen een pvc vloer.


Met pvc snap ik het heel goed!
Het egaliseren is dan wel voordat de keuken geplaatst wordt toch?

Denk dat je het vooral af moet laten hangen van het type vloer dat je neemt

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:05

Leuk dit topic, ons huis wordt het eerste kwartaal van 2020 opgeleverd :) al heel handige tips gelezen hier!

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:04

Eight schreef:
Leuk dit topic, ons huis wordt het eerste kwartaal van 2020 opgeleverd :) al heel handige tips gelezen hier!


Spannend he! Die van ins heeft ook de prognose Q1 2020.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:08

wij hebben 12 juli de oplevering :) we hopen een week later erin te kunnen. We zijn nu ondertussen wel al aan het verven enzo. De badkamer en de toiletten worden zo mooi! <3 Keuken is gisteren geleverd en wordt vrijdag gemonteerd. De trap komt eind volgende week of de week erop.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:11

Onze keuken is vandaag geplaatst!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Eén van de toiletten
Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:37

Wauw! Ik vind je keuken echt schitterend. Helemaal mijn smaak!

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:05

Thanx! We kunnen er voor nu maar even zo van genieten, morgen gaan we hem helemaal afplakken :')

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:21

*\o/* *\o/* Hier de opleverdatum te horen gekregen, 18 juli *\o/* *\o/*

Afgelopen dinsdag voorschouw gehad en er moet nog wel wat veranderd worden op zolder bij de CV ketel en ventilatiebox om de boel passend te krijgen voor de wasmachine en droger, verder nog een kapotte wc deur en in de schuur een stuk van het houten deurkozijn af wat gerepareerd moet worden. Verder waren ze nog druk bezig met het laatste schilderwerk en in huis ook nog het laatste installatiewerk, dus ze zullen nog wel even door moeten de komende weken :o

@Lindor, ziet er gaaf uit de keuken! Volgens mij krijg ik straks dezelfde kookplaat :j

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:00

Zo leuk allemaal! Wij hebben een dak :D

Afbeelding

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:17

Wij hebben vandaag een keuken gekocht!

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:21

Afbeelding
Het frontje, blad en de vloer


Afbeelding

Afbeelding

upendo

Berichten: 22308
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:13

Hallo allemaal. :)

Mag ik mij hier komen melden? Wij gaan naar verwachting in oktober het traject in om een nieuwbouwwoning te kopen en gezien wij überhaupt geen kaas hadden gegeten van huis kopen hebben we nog over van alles vragen haha. :')

Dus ik wilde eigenlijk even inlezen en informatie verzamelen. :))

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:20

lucifertje schreef:
Zo leuk allemaal! Wij hebben een dak :D

[ [url=m/FywJI5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nice! Van Wanrooij zie ik, ons huis wordt ook door van Wanrooij gebouwd :))