Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:10

Goede tip SuSem!

Wij hadden in ons vorige huis een parket visgraatvloer en daar hielden ze ook rekening met 10% snijverlies. Gelegd door de NL kampioen visgraat leggen :') en er was zelfs nog best wat hout over.

Ik snap dat je de trap dan niet laat doen Upendo. Ik heb ook vooral zoiets dat ik dat soort dingen nog niet wil vastleggen. Stel dat je een vloer kiest in een net iets andere tint hout bijv dan ga je je daar altijd aan ergeren (ik iig :'))

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:14

De trap gaat in ieder geval nog werken, dus ik zou zeker niet hem nu al laten bekleden. Eerst 1 stookseizoen afwachten.

Wij nemen iemand mee van vereniging eigen huis dinsdag. Dus ik mag toch hopen dat alles goed gaat komen. Maar er zijn nog best veel dingetjes die ze nog moeten herstellen ook. In de kozijnen zitten allemaal butjes en er zijn stukken verf van de kozijnen af. Nouja komt vast goed.. ben erg gestrest erom. :(

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:40

Schijnt dat ze van eigen huis behoorlijk streng en secuur zijn, dus je hebt daarmee iig een goede partij. Spannend!

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:20

Wij laten wel de trap meteen doen met pvc, ik he niet gemerkt dat deze trap veel gewerkt heeft. Hebben beneden voor een pvc visgraat gekozen met ook zo'n 10% snijverlies. Vergeet ook niet dat een visgraat veel meer werk is om te leggen.

Afspraak met de interieurstyliste staat al gepland. Ben benieuwd wat ze gaat adviseren.

Hier gaat ook iemand van de VVE mee, is de vorige keer goed bevallen.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:48

Morgen is het zover. De vlag staat al klaar binnen zag ik *\o/*
Afbeelding

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:07

ingedebruijn schreef:
Morgen is het zover. De vlag staat al klaar binnen zag ik *\o/*
[ [url=m/03GNnK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend? :D Wij nog 2 nachtjes. *\o/*

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:03

joliene schreef:
ingedebruijn schreef:
Morgen is het zover. De vlag staat al klaar binnen zag ik *\o/*
[ [url=m/03GNnK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend? :D Wij nog 2 nachtjes. *\o/*


Ja sta echt te trappelen om los te gaan. Jullie ook denk ik?

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:27

Ja heel erg!

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:53

SuSem schreef:
Oh en een tip! Vraag her en der vloerstalen op en ga er lekker (voorzichtig) op krassen en houdt de stalen op allerlei manieren in het licht! Zo zijn er voor ons echt een aantal vloeren afgevallen en hebben we waarschijnlijk onze keuze gemaakt voor Mflor!

Slimme tip Susem, gaan we doen! Dinsdag komt de vloerboer een staaltje bij ons afgeven (geeft een goed gevoel, 'we rijden wel even langs, jullie huis zit toch ongeveer op de route!') dus ik ben benieuwd of we die kleur mooi vinden bij de kleuren die we nu al in huis hebben en of het mooi staat bij het idee wat we hebben voor de keuken. :j

Fijn dat ik lees dat meer mensen een interieurstyliste laten komen.. We willen het gewoon goed doen en de prijs viel ons ook mee dus het is niet verkeerd. We verhuizen naar een huis wat twee keer groter is dan waar we nu zitten dus om te voorkomen dat het een minibank in een huge woonkamer wordt is iemand die objectief meekijkt prettig!

joliene schreef:
De trap gaat in ieder geval nog werken, dus ik zou zeker niet hem nu al laten bekleden. Eerst 1 stookseizoen afwachten.

Wij nemen iemand mee van vereniging eigen huis dinsdag. Dus ik mag toch hopen dat alles goed gaat komen. Maar er zijn nog best veel dingetjes die ze nog moeten herstellen ook. In de kozijnen zitten allemaal butjes en er zijn stukken verf van de kozijnen af. Nouja komt vast goed.. ben erg gestrest erom. :(

Jammer dat het stress oplevert.. Komt vast goed, zeker met iemand van VVE, als je dan een rapport hebt kun je altijd terugverwijzen naar je garantie!

Wij gaan waarschijnlijk niet voor visgraat. Ik vind het heel mooi maar ik ben bang dat het wat te druk wordt als je het combineert met een tapijtje of printjes op het meubilair oid.

Leuk ingedebruijn! Veel plezier!
En joliene ook, komt goed met die gebreken!! +:)+

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:11

Spannend joliene, nog 1 nachtje! Gelukkig dus wel een opleveringskeuring, dan sta je sterk mocht er iets zijn.

En Inge, als het goed is hebben jullie nu de sleutel. Fijn!

Wij hebben net de handtekeningen gezet bij de makelaar en de hypotheekadviseur was positief. Zoals het nu lijkt gaat het allemaal door. Wat kan er in dik 2 weken een hoop gebeuren zeg :wow:.

De tips die hier gegeven worden vind ik echt ontzettend waardevol! Ik kan er inhoudelijk nog maar weinig aan toevoegen tot dusver maar ik lees en onthou ze allemaal :D.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:14

Inge en Joliene, veel plezier met klussen! :D

Upendo, hier nog twijfel over styliste. Wil wel graag maar wil wel iemand die met ons meedenkt ipv eigen ideeën oplegt. Dus tips en ervaringen van mensen rondom Arnhem zijn welkom!

En wij gaan ook niet voor visgraat. Hadden we dus wel, echt houten vloer in visgraat. Was echt prachtig <3 combineren viel ook wel mee. Maar die sfeer van die vloer gaan we nooit evenaren met pvc dus we gaan daarom nu voor gewoon recht patroon

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:49

Als je een goede styliste vindt, mag je die naar mij doorsturen Kirsten, haha! Wij zoeken hetzelfde.

Wij hebben eindelijk een lichte maar wel warme PVC vloer gevonden. In ons huidige huis hebben we een grijstint in de vloer zodat het ruimer lijkt maar ons nieuwe huis wordt alleen al op de begane grond 2 keer zo groot. Dus dan mag het wel wat warmer.

Nu alleen nog in dubio of we op alle verdiepingen PVC laten leggen of op zolder toch iets goedkoper laminaat..

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:05

Leggen laminaat op alle verdiepingen en plaatsen zelf een keuken. Wel wordt er bij ons behangen en geschilderd. Morgen de oplevering!!!

Phonix
Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:12

Bij ons zijn ze eindelijk weet bezig!

Ik wilde oorspronkelijk ook visgraat, maar ben ook bang dat het te deuk wordt. Wij gaan voor een lichte pvc vloer denk ik.

Zie nu allemaal dinges dat ik wil kopen kwa meubels, maar moet zooooo lang wachten dan. Haha

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:23

Wat fijn om te lezen dat ze weer bezig zijn. Kan me echt voorstellen dat ik er wakker van zou liggen als ze bij ons de bouw zouden stilleggen..

Hihi hier hetzelfde hoor. Niks fijner dan lekker door alle reclamefolders met meubels bladeren. En keukenbladen, heel veel keukenbladen.. :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:50

Hier inmiddels druk druk druk. Vandaag beneden alles twee keer in de voorstrijk gezet. Wat een ellende is dat. Het zal veel goed doen maar op het moment zelf zie je er niets van en dat werkt niet bepaald motiverend. Morgen ga ik witten dus dan zie ik direct resultaat.

Misschien dan ook een begin maken met de trap en dan zo naar boven werken. Morgen brengen ze ook de vloer. Erg benieuwd. Is al maanden geleden besteld.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:07

Hoe is het met de drukke klussers hier? :D

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 22:19

Uitgeput haha. De muren beneden zijn helemaal klaar. Heb de ondervloer erin gelegd vandaag. Morgen beginnen met de vloer. De trap is klaar en de hal boven bijna. Alleen de slaapkamers dan nog. Gaat hartstikke snel maar het kost ook bakken energie .

Dit zit nu op de wand in de woonkamer. Zo blij mee.
Afbeelding

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:23

Wij zijn druk bezig met allemaal leidingen verleggen voor de keuken. Echt rot werk. Hopelijk zijn we dasr snel klaar mee.

Fijn dat het bij jou opschiet Inge. Ziet er goed uit.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:39

Vraagje, hoe werken jullie het plafond op zolder af? Bij ons is de schilder geweest en zei dat je het beste alleen er latex op kon doen. Verder geen plamuur, kit, etc. Maar er zitten allemaal gaatjes en kieren tussen de platen. Verder vroeg ik me af welke kleur jullie het zouden laten verven? Wij laten het trapgat gebroken wit verven. Moeten de plafondplaten dan wit net zoals de andere plafonds? Wat denken jullie?

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:40

joliene schreef:
Vraagje, hoe werken jullie het plafond op zolder af? Bij ons is de schilder geweest en zei dat je het beste alleen er latex op kon doen. Verder geen plamuur, kit, etc. Maar er zitten allemaal gaatjes en kieren tussen de platen. Verder vroeg ik me af welke kleur jullie het zouden laten verven? Wij laten het trapgat gebroken wit verven. Moeten de plafondplaten dan wit net zoals de andere plafonds? Wat denken jullie?



Wij hebben alle gaatjes dichtgemaakt. In 2 kamers zijn de naden gekit, op de overloop niet.
Als je wil kan ik morgen beiden op de foto zetten zodat je het verschil goed ziet.

Mijn advies:
Gaatjes dichtsmeren: echt doen!!
Kitten : echt doen!

Goede voorstrijk er op en zeker 2 of 3 lagen goede kwaliteit verf erop!

Persoonlijk zou ik alle plafonds in het hele huis dezelfde kleur doen. Hier heeft schoonpa het plafond van de logeerkamer geverfd toen wij beiden aan het werk was. Hij heeft er een andere kleur wit (gebroken wit) op gedaan. Ik vind het geen gezicht dat die kamer een andere kleur heeft.
Die emmer verf was verkeerde kleur geleverd (hebben we volledige aanschaf bedrag voor terug gekregen, en weggooien is zonde). Het zou gebruikt worden in de studeerkamer op de muren.

Maar nu hebben wij dus 2 verschillende kleuren plafonds op zolder :x

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:07

Ze hebben bij ons de plafonds gespoten vanuit de bouw beneden en boven. Maad op zolder hebben we gewoon bruine platen. Daar zit ik een beetje mee. Die willen we wit laten verven. Maar je zit nu de spijkers nog zitten en er zitten kieren tussen de platen. Hebben jullie dat gekit dan ofzo?

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:13

joliene schreef:
Ze hebben bij ons de plafonds gespoten vanuit de bouw beneden en boven. Maad op zolder hebben we gewoon bruine platen. Daar zit ik een beetje mee. Die willen we wit laten verven. Maar je zit nu de spijkers nog zitten en er zitten kieren tussen de platen. Hebben jullie dat gekit dan ofzo?

Wij hebben dat dus gekit, gaatjes dicht gesmeerd en geverfd.

Alleen de overloop is dus niet gekit, daar hebben we dus dr kieren nog zitten

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:37

Ah oke. Bevalt dat goed met het kit er tussen? Ivm werking van de platen.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:45

Ik zou wel graag foto's zien. :D