Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:01

Lietje_1991 schreef:
WillemYntJee schreef:
Oh lietje ik heb even jouw Posts terug gekeken en ik hoop dat onze tuindeuren net zo mooi worden! Heb je foto's hoe t er nu uitziet?
Lucifer leuk die andere tegeltjes in de nis. Wij hebben nu vrij standaard tegels uitgekozen maar misschien dat we toch nog voor iets anders gaan even afhankelijk van wat t kosten moet.


[ [url=m/YvYak3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met ons privé oerwoud :')


Wij hebben dezelfde volgensmij, maar dan witte kozijnen en donkergrijze deuren


Edit: toch niet.
Wij hebben in de ruiten aan de zijkant een horizontale balk erin

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:35

Wij hadden ook nog raamroedes erin moeten krijgen. Door een foutje zitten ze er bij ons niet in maar kon nog wel naderhand. Echter vinden bij dit foutje helemaal niet erg :Y)

Zou nog wel ergens foto's moeten hebben wat wel de bedoeling was

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:03

upendo schreef:
Leggen mensen hier PVC vloeren op alle verdiepingen? Wij kwamen bij een vloerenzaak hier in de buurt met laminaat dat geschikt is voor vloerverwarming. Dat is ook een flinke verademing voor het budget moet ik bekennen.. O:)
Zeker voor de slaapkamers en zolder..


Aan mijn antwoord heb je niet zoveel, want ik heb straks alleen een benedenverdieping en geen vloerverwarming. Maar ik laat overal pvc leggen.

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:04

Hier ook PVC op de vloerverwarming en laminaat op de 1ste zonder vloerverwarming

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:28

Wij leggen laminaat op de vloerverwarming met speciale ondervloer. Moet nog gelegd worden, dus geen idee hoe dat bevalt.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:39

Bedankt voor de antwoorden!

Joliene, kun je me op de hoogte houden hoe het bevalt? :)
We twijfelen nog over laminaat of PVC op de eerste verdieping. :)

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:40

lucifertje schreef:
upendo schreef:
Leggen mensen hier PVC vloeren op alle verdiepingen? Wij kwamen bij een vloerenzaak hier in de buurt met laminaat dat geschikt is voor vloerverwarming. Dat is ook een flinke verademing voor het budget moet ik bekennen.. O:)
Zeker voor de slaapkamers en zolder..


Nee, alleen beneden pvc, boven laminaat maar daar hebben we geen vloerverwarming.
In dit huis hebben we wel laminaat en vloerverwarming op de eerste verdieping maar in tegen stelling tot beneden (keramische parket) is boven de geleiding beduidend minder.

Wij hebben het weer anders :+. Beneden vloerverwarming met hout (en in de keuken steen), 1e verdieping zonder vloerverwarming PVC en op zolder laminaat. Op zolder gaan we over een aantal jaar nog twee kamers realiseren dus tot die tijd gewoon goedkoop laminaat.

Hebben jullie nog tips voor de vooroplevering? Vind het echt super spannend!

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:22

@ upendo, ja doe ik!

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:50

upendo schreef:
Bedankt voor de antwoorden!

Joliene, kun je me op de hoogte houden hoe het bevalt? :)
We twijfelen nog over laminaat of PVC op de eerste verdieping. :)


Had je mijn ervaring niet gelezen?

Cros95: neem je tekeningen mee waar je leiding werk opstaat. Wij hadden bv een loze leiding op zolder laten leggen maar deze waren ze vergeten. Meteen bij de vooroplevering gemeld en aangepast. Kijk ook kritisch naar het schilderwerk en ook of er bv krassen op de ramen zitten.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:48

lucifertje schreef:
upendo schreef:
Bedankt voor de antwoorden!

Joliene, kun je me op de hoogte houden hoe het bevalt? :)
We twijfelen nog over laminaat of PVC op de eerste verdieping. :)


Had je mijn ervaring niet gelezen?

Cros95: neem je tekeningen mee waar je leiding werk opstaat. Wij hadden bv een loze leiding op zolder laten leggen maar deze waren ze vergeten. Meteen bij de vooroplevering gemeld en aangepast. Kijk ook kritisch naar het schilderwerk en ook of er bv krassen op de ramen zitten.

Jawel! Ben alleen benieuwd of Joliene het ook zo ervaart! :)

Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:58

Vloer vloer vloer.

Wij moeten het ook kiezen, maar ik vindt het moijlijk. Liefs wil ik pvc over alle drie verdiepingen, maar min portemonnee zegt iets anders. Is het mogelijk om pvc en laminaat te vinden die heel veel lijkt op elkaar? Ik heb een beetje een tik tegen verschillende vloeren op verschillende verdiepingen. Haha

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:03

Mss kijken naar hetzelfde merk? Wij hebben NLlabel voor de pvc en het laminaat.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:11

Hier beneden pvc en 1e verdieping vinyl. Op de zolder nog niks.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:34

wij hebben beneden keramisch parket, op de trappen PVC en boven en op zolder laminaat.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:29

Thatgrumpyh schreef:
Vloer vloer vloer.

Wij moeten het ook kiezen, maar ik vindt het moijlijk. Liefs wil ik pvc over alle drie verdiepingen, maar min portemonnee zegt iets anders. Is het mogelijk om pvc en laminaat te vinden die heel veel lijkt op elkaar? Ik heb een beetje een tik tegen verschillende vloeren op verschillende verdiepingen. Haha


Van quickstep hebben ze pvc en laminaat, misschien dat daar de print laat maar zeggen tussen overeenkomt? Wij nemen van dat merk laminaat. Hebben we nu ook in ons huis en bevalt heel goed. Wij leggen dat nu boven en beneden (dezelfde vloer precies), alleen op zolder leggen we voor nu een goedkoop ikea laminaatje.

Phonix
Berichten: 1102
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:30

Oh bedankt voor het tipje! Zal Quickstep checken.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:10

Wij zijn ook rustig aan het oriënteren voor vloeren. We weten vooral wat we niet willen maar niet wat we wel willen. :+ Misschien kunnen jullie meedenken?

- We willen geen PVC meer (hadden we in het vorige huis en dat willen we niet meer)
- Geen tapijt
- Geen gietvloer

Op de verdieping willen we laminaat dus daar komen we wel uit. De trap wordt een witte open trap met eiken treden dus daar hoeft niks meer aan te gebeuren.

Begane grond is het 'probleem': we krijgen vloerverwarming en we hebben 2 honden en een kat. Verder komen de paarden aan huis dus de vloer moet slijtvast zijn en tegen een stootje kunnen. Ook moeten er niet gelijk vlekken komen als de honden met hun natte vacht erop liggen oid.

Praktisch gezien kom je dan al snel op tegels maar ik vind tegels zo snel 'kil'. Ik hou van de warme uitstraling van hout.

Dit vind ik mooi maar ik kan nergens iets vergelijkbaars vinden en ik kan ook niet ontdekken wat dit precies voor tegel is:

Afbeelding

Ik vind dit dus wel mooi voor in de keuken en hal maar voor in de woonkamer vind ik dit te kil. Keramisch parket spreekt me niet echt aan. Ergens in mijn hoofd is er een soort error als het aanvoelt als tegel en eruit ziet als hout. :+

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:52

Waarom wil je geen pvc meer?

Vrijdag gaan ze de strokenfundering maken!

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:54

Ik wilde idd keramische parket aanraden. Heb ik nu hier thuis liggen en voldoet aan alles wat je wil maar kan niet het gevoel van een echte houten vloer evenaren.
Ik denk dat je het beste dan naar een vloeren winkel kan gaan. Daar hebben ze ook het soort vloeren wat je nu in foto laat zien.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:27

Afbeelding
Afbeelding

Kermaisch parket kan ik juist aanraden, ideaal!!

Maar neem niet de budget variant van 60×15 per tegel. Die geven mij errors.
Deze is 120 per plank

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:51

Ik vond PVC een stuk minder slijtvast dan belooft, we hadden gewoon een A merk uit een kwaliteitswinkel. Daarbij vond ik de ‘plastic’ feel heel vervelend en vind ik pvc met allerlei chemische weekmakers niet zo’n prettig idee voor de gezondheid.

We zijn al in een paar tegelvloerenwinkels geweest maar bovenstaande heb ik nog nergens gezien. Ik vind keramisch parket gewoon niet kloppen en als de vloer slijt krijg je van die gekke slijtageplekken.

Verder ben ik helemaal niet lastig. Ik wil eigenlijk gewoon echt hout met de voordelen van pvc of tegels :+

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:59

_Nelleke_ schreef:
Ik vond PVC een stuk minder slijtvast dan belooft, we hadden gewoon een A merk uit een kwaliteitswinkel. Daarbij vond ik de ‘plastic’ feel heel vervelend en vind ik pvc met allerlei chemische weekmakers niet zo’n prettig idee voor de gezondheid.

We zijn al in een paar tegelvloerenwinkels geweest maar bovenstaande heb ik nog nergens gezien. Ik vind keramisch parket gewoon niet kloppen en als de vloer slijt krijg je van die gekke slijtageplekken.

Verder ben ik helemaal niet lastig. Ik wil eigenlijk gewoon echt hout met de voordelen van pvc of tegels :+


Hahha heel herkenbaar, dat wilden wij ook. Alleen niet gevonden :+.
Er bestaan wel tegels met houtlook en feel, dat is misschien wel een optie?

Wij hadden vandaag de vooroplevering. Op een loze leiding die mistte, een afvoer die in de muur verstopt zit, scheve vloer en een niet handig aangesloten boiler na ziet het er goed uit :). Ben heel benieuwd hoe het er over twee weken uit ziet!

Iemand nog tips voor glasvezel behang en het voorstrijken / finish?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:40

_Nelleke_ schreef:
Ik vond PVC een stuk minder slijtvast dan belooft, we hadden gewoon een A merk uit een kwaliteitswinkel. Daarbij vond ik de ‘plastic’ feel heel vervelend en vind ik pvc met allerlei chemische weekmakers niet zo’n prettig idee voor de gezondheid.

We zijn al in een paar tegelvloerenwinkels geweest maar bovenstaande heb ik nog nergens gezien. Ik vind keramisch parket gewoon niet kloppen en als de vloer slijt krijg je van die gekke slijtageplekken.

Verder ben ik helemaal niet lastig. Ik wil eigenlijk gewoon echt hout met de voordelen van pvc of tegels :+


Slijt plekken op een tegelvloer? Als je een specifiek smaak of wens hebt is blijven zoeken vaak de enige mogelijkheid.

En lamelparket dan?

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:45

lucifertje schreef:
upendo schreef:
Bedankt voor de antwoorden!

Joliene, kun je me op de hoogte houden hoe het bevalt? :)
We twijfelen nog over laminaat of PVC op de eerste verdieping. :)


Had je mijn ervaring niet gelezen?

Cros95: neem je tekeningen mee waar je leiding werk opstaat. Wij hadden bv een loze leiding op zolder laten leggen maar deze waren ze vergeten. Meteen bij de vooroplevering gemeld en aangepast. Kijk ook kritisch naar het schilderwerk en ook of er bv krassen op de ramen zitten.

Dankjewel nog voor je tip trouwens! Hebben we veel aan gehad :)

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:36

Graag gedaan, nemen jullie bij de oplevering iemand mee voor een keuring? Deze mensen letten vaak nog op dingen waar wij nooit op hadden gelet. Gelukkig ziet de rest van het huis er goed uit. Hoe kan trouwens de vloer scheef zijn?