Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:18

upendo schreef:
SuSem schreef:
Mèn.. wij zijn bezig met raambekleding.. wat belachelijk duur :roll:

Wat voor raambekleding willen jullie?

Oei lucifer, dat wordt wel heel krap.. Opslagbox huren en even een back up logeeradres regelen?


Dat is idd het backup plan.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:25

Dat is indd krap zeg. Is het veel later dan ze in de 1e instantie gezegd hadden?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:31

Kirstenn schreef:
Dat is indd krap zeg. Is het veel later dan ze in de 1e instantie gezegd hadden?


Het zou begin kwartaal 1 opgeleverd worden. Voor mij is week 11 niet meer begin kwartaal is :+

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:07

Idd... Hopelijkwordt het nog bijgesteld en wordt het wel een paar weken eerder.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:24

Wat rot zeg dat je nog zo lang moet wachten, maar vooral dat je maar 3 weken de tijd hebt om alles gereed te maken..

Wij zijn zondag naar een woonboulevard geweest, zo leuk <3 ook al is het veel te vroeg haha. Wel weer wat wijzer geworden over de keuken! Vriendlief gaat vandaag voor langere tijd weg, dus ik probeer zoveel mogelijk info uit hem te halen over wat hij graag wil in het huis. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan samenwonen, en überhaupt uit huis gaan.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:03

Jaan81 schreef:
Idd... Hopelijkwordt het nog bijgesteld en wordt het wel een paar weken eerder.


Nee hoor dat gaat sowieso niet.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:21

Oef, wat krap in de tijd dan lucifer. Het komt uiteindelijk vast helemaal goed maar ik kan me voorstellen dat het nu wat stress oplevert.

Kelly, wij doen ook regelmatig een rondje woonboulevard hoor. Voor inspiratie/ideeën etc. is het fijn! Kan je straks wel makkelijk overleggen met je vriend?

Wij hebben afgelopen weekend -in principe- de tegels voor de badkamer uitgezocht. Nog even wachten hoe de offerte van de aannemer uitvalt maar ik ga er vanuit dat dit het wordt.
Het ontwerp komt uiteindelijk van onszelf. Bij een aantal zaken wel wat schetsen laten maken maar die bleken dan toch niet te kunnen of we vonden het niet mooi. Veel meer opties dan dit waren er wat ons betreft ook niet. Het raam zit trouwens iets meer in het midden van de muur en het toilet kan niet worden verplaatst. Dus dan zit je al redelijk klem in mogelijkheden. Het urinoir doen we trouwens niet en het matzwarte sanitair is voor nu puur indicatief. Maar wie weet <<) het wastafelmeubel wordt groter met wellicht een verlengd werkblad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:38

Mooi hoor Noeps! En de voorzetwand van 't toilet doortrekken naar de douche zodat je daar inbouwkranen kan maken? Staat nog luxer!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:55

Hebben we ook overwogen maar dat werd afgeraden door de aannemer -O-

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:03

Vanwege lekkage?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:37

Wat ontzettend mooi noeps!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:11

Kirstenn schreef:
Vanwege lekkage?

Ja, en inbouw schijnt een kortere levensduur te hebben. En op zich vind ik opbouw ook prima. Ik sta het liefst onder de handdouche ipv de regendouche :7 en dan is een glijstang handiger. Mochten we in de toekomst eens wat anders willen dan matzwart dan is het ook zo vervangen.

Thanks lucifer!

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:29

Ik wil je niet aan 't twijfelen brengen maar in ons oude huis zaten inbouwkranen, toen we er kwamen wonen zaten ze er al 10+ jaar in en nooit lekkage of andere problemen gehad.

Wij willen in de douche ook gewoon een glijstang ja. Krijgen een warmtepomp met boiler dus ook beperkt warm water, dus daarom gebruiken we een regendouche toch amper. In de douche gaan we denk ik daarom wel voor opbouwkranen maar bij 't bad en en de wastafel wil ik wel heel graag weer inbouw.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:39

Mooie badkamer zeg! Fijne opsytelling ook zo

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:14

Sjiek hoor Noeps! Wij hebben ook voor een gewone douche gekozen. Ik kan niks met een regendouche ook, ik hou niet zo van nat haar als ik het niet hoef te wassen. :')

Ik ben vandaag even op de bouwplaats wezen kijken, ze zijn onze rij aan het uitgraven in de grond! :):)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:19

Dat moet een goed gevoel geven Upendo! :#

Ik wil denk ik ook geen regendouche. Houd van een flinke straal en alle regendouches die ik 'gehad' heb (hotels, bij vrienden, etc) waren verre van dat.

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:32

Wij krijgen een regendouche met handdouche aan stang. Maar dan de handdouche wel formaat normale douchekop

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:52

Jaan81 schreef:
Dat moet een goed gevoel geven Upendo! :#

Ik wil denk ik ook geen regendouche. Houd van een flinke straal en alle regendouches die ik 'gehad' heb (hotels, bij vrienden, etc) waren verre van dat.

Ja!! Superleuk, het gaat echt beginnen nu!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:30

Top upendo! Wanneer is bij jullie de verwachte oplevering?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:57

Noeps schreef:
Kelly, wij doen ook regelmatig een rondje woonboulevard hoor. Voor inspiratie/ideeën etc. is het fijn! Kan je straks wel makkelijk overleggen met je vriend?


Echt leuk vind ik het!

Opzich hebben we wel gewoon goed contact, andere keren dat hij aan het varen was wel in ieder geval. Dus ik ga dingen uitzoeken, foto's sturen, overleggen en dan weer terug naar de winkel waarschijnlijk. Ik zal niet zomaar ergens direct een klap op kunnen geven, maar het is niet anders :)

Mooie badkamer zeg zo op de tekening! Zo ruim ook!

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:39

Noeps schreef:
Top upendo! Wanneer is bij jullie de verwachte oplevering?

3e kwartaal 2020, dus het zal naar verwachting best hard gaan! :)

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 22:45

Wat leuk dat hier een topic over is! Mag ik mij ook melden? Aanstaande donderdag gaan wij het koopcontract tekenen. Naast alle contracten doorlezen en bepalen wat we willen aan meerwerk hebben we ook onze huidige woning in de verkoop. Best pittig! Maar ook super leuk! Wanneer zijn jullie begonnen met het uitzoeken van een keuken en badkamer? Hebben jullie nog tips waarop te letten?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:03

Wat leuk zoedeloe! Uiteraard mag je gezellig meekletsen :)

Wij zijn best wel vroeg met een keuken uitzoeken vind ik zelf. Volgens mij hebben wij het koopcontract eind november getekend. Nu ongeveer 2 wk terug een keuken uitgezocht. Ons leidingwerk moet voor 28 feb bekend zijn bij de aannemer. Mijn tip is dus ook om het al redelijk vroeg te doen, omdat ik nu zie dat wij niet tevreden zijn met de eerste tekening.

Onze hypotheek is nu officieel rond! Aanstaande donderdag ga ik tekenen bij notaris, spannend! Ik moet alleen daar naartoe omdat vriendlief er natuurlijk niet is. Moet ik eigenlijk nog ergens op letten?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:07

Welkom Zoedeloe. Wij hebben de keuken en badkamer in juli 2018 uitgezocht. Huis wordt maart 2020 opgeleverd. Is dus zo'n 1.5 jaar van te voren. We hebben de kleur van de keuken wel nog kunnen wijzigen tot juli 2019.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:25

_KellyAV schreef:
Wat leuk zoedeloe! Uiteraard mag je gezellig meekletsen :)

Wij zijn best wel vroeg met een keuken uitzoeken vind ik zelf. Volgens mij hebben wij het koopcontract eind november getekend. Nu ongeveer 2 wk terug een keuken uitgezocht. Ons leidingwerk moet voor 28 feb bekend zijn bij de aannemer. Mijn tip is dus ook om het al redelijk vroeg te doen, omdat ik nu zie dat wij niet tevreden zijn met de eerste tekening.

Onze hypotheek is nu officieel rond! Aanstaande donderdag ga ik tekenen bij notaris, spannend! Ik moet alleen daar naartoe omdat vriendlief er natuurlijk niet is. Moet ik eigenlijk nog ergens op letten?


Wat fijn dat je hypotheek rond is, gefeliciteerd!




lucifertje schreef:
Welkom Zoedeloe. Wij hebben de keuken en badkamer in juli 2018 uitgezocht. Huis wordt maart 2020 opgeleverd. Is dus zo'n 1.5 jaar van te voren. We hebben de kleur van de keuken wel nog kunnen wijzigen tot juli 2019.


Dat is mooi op tijd! Heb je de kleur nog veranderd of ben je bij de originele keuze gebleven?

Onze nieuwe woning wordt in november opgeleverd, als alles goed gaat. We moeten daarom snel de keuken, badkamer en meerwerkopties beslissen. Welke keuken en bad/sanitairleverancier raden jullie aan/af? Er zijn zoveel aanbieders en ik lees dat het installeren van een badkamer vaak niet door de leverancier gebeurd.. het lijkt mij wel fijn als ze dat doen.

Morgen gaat onze makelaar de kijkers die op onze huidige woning geboden hebben bellen. Super spannend vind ik dat. Ik hoop natuurlijk op een goede en snelle afhandeling omdat we zelf ook een nieuwe hypotheek aanvraag moeten gaan doen voor de nieuwe woning.