Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:33

Dat deed je dus wel nadat je de keuken en het sanitair had uitgezocht?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:37

Laux schreef:
Dat deed je dus wel nadat je de keuken en het sanitair had uitgezocht?


Ja, klopt maar je kan het ook ervoor doen. Ik vind het lastig uitleggen wat je er aan hebt, maar het heeft mij geholpen om uitdagende keuzes te maken. Ze heeft een goede basis gelegd die wij zelf verder hebben kunnen inkleuren.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:08

Helaas moet ik (flink) langer geduld hebben, ze hopen mijn huis nog voor de bouwvak af te hebben, en dan krijg ik dus pas in september de sleutels, balen!! :(
Keuken heb ik ook al uit mogen zoeken.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:24

@Lucifertje: nog bedankt voor de tip! We gaan zeer waarschijnlijk haar wel vragen om te helpen :j.

Vandaag de toegang gekregen om de deuren en klinken en kozijnen te kiezen. Eerste dingen die we 'echt' mogen gaan inrichten, zo leuk :D

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:23

Afbeelding

Wij hebben deze week de sleutel gekregen. Nooit gedacht om ons huis in de sneeuw opgeleverd te krijgen!
Ik merk wel dat ik het nu erg lastig vind dat alle winkels gesloten zijn. Eerder nog niet zo’n last van gehad. Maar ik mis echt het fysiek dingen uit kunnen zoeken.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:55

Wauw heel bijzonder inderdaad! :D Gefeliciteerd!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:00

Gefeliciteerd! Wel een prachtig plaatje zo :D

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:10

Gefeliciteerd!

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:45

Wij zijn nu bezig met de lijst met afbouwkeuzes, dit is nog wel erg lastig allemaal. Hebben jullie misschien nog tips?
We hebben in ieder geval de stopcontacten verlaagd, in vrijwel iedere kamer een loze leiding, leidingen voor een koud/warmwaterkraan in de berging, een buitenkraan met schrobputje en een geschakeld stopcontact buiten.

Vooral wat de groepen betreft vind ik het ontzettend lastig. Hier heb ik compleet geen verstand van. Gelukkig gaat de aannemer de tekening nog bij langs om te kijken of er extra groepen nodig zijn. Maar ik las in ieder geval ergens in dit topic dat een extra groep voor de droger wel handig is, omdat deze anders niet tegelijk met de wasmachine aan kan.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:47

Laux schreef:
Wij zijn nu bezig met de lijst met afbouwkeuzes, dit is nog wel erg lastig allemaal. Hebben jullie misschien nog tips?
We hebben in ieder geval de stopcontacten verlaagd, in vrijwel iedere kamer een loze leiding, leidingen voor een koud/warmwaterkraan in de berging, een buitenkraan met schrobputje en een geschakeld stopcontact buiten.

Vooral wat de groepen betreft vind ik het ontzettend lastig. Hier heb ik compleet geen verstand van. Gelukkig gaat de aannemer de tekening nog bij langs om te kijken of er extra groepen nodig zijn. Maar ik las in ieder geval ergens in dit topic dat een extra groep voor de droger wel handig is, omdat deze anders niet tegelijk met de wasmachine aan kan.


Ja droger heeft wel een aparte aansluiting inderdaad. Onze projectbegeleider heeft adhv onze keukenopties en de apparaten die wij aangaven dat er kwamen nog gezegd of er een extra groep moest komen of niet :j Hoefden we zelf niet te bedenken gelukkig.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:08

Het is sowieso handig om na te denken waar je de lichtknoppen wilt en hoe de deuren open gaan. Bij ons was t vanuit t project standaard om de lichtknop van de gang in t midden van de gang te hebben. Dus dan kom je binnen, moet je eerst 3 meter de gang in lopen voordat je de lamp aan kan doen. En de wc deur is ook handig om die in je looprichting open te kunnen doen. Die stond bij ons ook standaard andersom. Dat soort dingen kom je vaak pas achter als je al in t huis bent maar dan ka je het niet meer veranderen

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:25

Kirstenn schreef:
Het is sowieso handig om na te denken waar je de lichtknoppen wilt en hoe de deuren open gaan. Bij ons was t vanuit t project standaard om de lichtknop van de gang in t midden van de gang te hebben. Dus dan kom je binnen, moet je eerst 3 meter de gang in lopen voordat je de lamp aan kan doen. En de wc deur is ook handig om die in je looprichting open te kunnen doen. Die stond bij ons ook standaard andersom. Dat soort dingen kom je vaak pas achter als je al in t huis bent maar dan ka je het niet meer veranderen


Precies. Ik heb aan de hand van de plattegrond al een ruwe inrichting gedaan (wat wil ik nu, wat heb ik over 10-20 jaar nodig) en op basis daarvan de stopcontacten, internetpoorten en lichtknoppen laten plaatsen :j. Zeker in de (toekomstige) kinderkamers wilde ik er zeker van zijn dat daar over pakweg 10-14 jaar gewoon de mogelijkheid is voor een bureautje met laptop/computer met de bijbehorende aansluitpunten.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:13

Ja precies! Bedankt voor de tips :)
De aannemer bedenkt bij ons gelukkig ook of extra groepen nodig zijn, dat kunnen wij zelf ook niet inschatten. Ik heb zojuist alles op de post gedaan, wel spannend allemaal!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:24

In het "vooruitdenken" stuk hebben wij ook extra water naar de zolder laten brengen zodat daar altijd een extra badkamer erbij kan. Ik weet niet of dat voor jou van toepassing kan zijn, maar het leek ons erg handig. Kostte nu slechts 300 euro ofzo (aan materiaal!) krijg je later nooit meer geregeld :D.

Achter je keukentoestellen (koelkast, ovens, vaatwas, ...) een internetpoort voorzien. En een all-uit knop aan de achterdeur vind ik zelf ongelooflijk handig! Daarmee doe je elke lamp uit in huis, dus nooit licht dat staat te branden als je weg bent.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:27

Hoi

Ik mag eindelijk ook meekletsen. Wij hebben in september 2020 een koopovereenkomst getekend voor nieuwbouwwoning ( 2 onder 1 kap jaren 30 woning). Aanstaande donderdag gaan we naar de notaris en maken we het officieel. Pff wat komt er veel op je af zeg. En de kosten schieten ook erg snel omhoog. De planning is starten in april 2021 en oplevering december 2021.
Komt het vaak voor dat er vertraging is ?
Dit is onze eerste nieuwbouwwoning. Dus totaal geen ervaring hiermee.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:53

Laura123 schreef:
Hoi

Ik mag eindelijk ook meekletsen. Wij hebben in september 2020 een koopovereenkomst getekend voor nieuwbouwwoning ( 2 onder 1 kap jaren 30 woning). Aanstaande donderdag gaan we naar de notaris en maken we het officieel. Pff wat komt er veel op je af zeg. En de kosten schieten ook erg snel omhoog. De planning is starten in april 2021 en oplevering december 2021.
Komt het vaak voor dat er vertraging is ?
Dit is onze eerste nieuwbouwwoning. Dus totaal geen ervaring hiermee.


Gefeliciteerd! Wat leuk zeg. Succes alvast met wachten.

Vertraging hangt van heel veel verschillende factoren af.

Hier zijn de eerste muren geplaatst!
Afbeelding

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:19

Laura123 schreef:
Hoi

Ik mag eindelijk ook meekletsen. Wij hebben in september 2020 een koopovereenkomst getekend voor nieuwbouwwoning ( 2 onder 1 kap jaren 30 woning). Aanstaande donderdag gaan we naar de notaris en maken we het officieel. Pff wat komt er veel op je af zeg. En de kosten schieten ook erg snel omhoog. De planning is starten in april 2021 en oplevering december 2021.
Komt het vaak voor dat er vertraging is ?
Dit is onze eerste nieuwbouwwoning. Dus totaal geen ervaring hiermee.

Vertraging kan gebeuren. Maar tegenovergesteld kan ook. Ons huis zou aankomende week opgeleverd worden en wij hebben 9 februari de sleutel al gekregen.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:25

Rose94 schreef:
Laura123 schreef:
Hoi

Ik mag eindelijk ook meekletsen. Wij hebben in september 2020 een koopovereenkomst getekend voor nieuwbouwwoning ( 2 onder 1 kap jaren 30 woning). Aanstaande donderdag gaan we naar de notaris en maken we het officieel. Pff wat komt er veel op je af zeg. En de kosten schieten ook erg snel omhoog. De planning is starten in april 2021 en oplevering december 2021.
Komt het vaak voor dat er vertraging is ?
Dit is onze eerste nieuwbouwwoning. Dus totaal geen ervaring hiermee.

Vertraging kan gebeuren. Maar tegenovergesteld kan ook. Ons huis zou aankomende week opgeleverd worden en wij hebben 9 februari de sleutel al gekregen.


Oow dat is lekker vlot! Groot nieuwbouwproject ?

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:59

[/quote]

Oow dat is lekker vlot! Groot nieuwbouwproject ?[/quote]


Een stuk of 30 woningen. Dit is de eerste fase. De komende jaren gaat er nog veel bijgebouwd worden.

Veel plezier met toeleven naar jullie huis!

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:55

Ach wij hebben pech gehad en 2x langer moeten wachten. Ik lees dat het in april start en in december opgeleverd moet worden. Ik vind dat erg vlot, maar het kan als alles meezit.

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:02

lucifertje schreef:
Ach wij hebben pech gehad en 2x langer moeten wachten. Ik lees dat het in april start en in december opgeleverd moet worden. Ik vind dat erg vlot, maar het kan als alles meezit.


Ja is een kleinschalig project. 2 vrijstaande woningen en twee 2-kappers

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:15

wat een leuk topic. leuk om alls voorbij te zien komen. Wij zijn met de laatste loodjes bezig. Nu heel hard nadenken over de kleuren op de muur ed, ben heel blij dat we nu op afspraak wat dingen kunnen bekijken. was er nog wel een beetje bang voor dat de hele corona situatie roet in het eten zou gooien.

DIt wordt ons nieuwe stekje, en in de sneeuw was het wel sprookjesachtig :D:
Afbeelding
Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 16:40

Wauwwww! Dat is de volgende stap om zo'n huis te realiseren. Hebben jullie dit in een project gekocht of zelf laten bouwen?

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:47

Wauw wat een ontzettend mooi huis zeg! :wow:

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:49

Waaauw mooi hoor Persevero!
Het ziet eruit als zelf laten bouwen, hoe is dat bevallen?

Ik ben begonnen met tinkeren in sketch-up, dus ik heb inmiddels een 3D beeld van mijn nieuwbouwwoning, dat geeft zo veel meer gevoel dan een plattegrond! Ben ook al bezig met de tuin inrichten haha. Dat gaat als een van de laatste dingen gebeuren maar is stiekem ook wel leuk. Je kan zelfs zien waar de schaduwen van de zon gaan vallen :o