Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:27

Hoe vaak zijn jullie gaan kijken bij de bouw van het huis? En mochten jullie toen ook binnen kijken?

Ik ben zo benieuwd wanneer we mogen tekenen. Hoe lang van te voren zijn jullie gaan kijken voor een vloer, renovlies enzo? Ik weet eigenlijk al wel welke vloer we willen.

Kennen jullie nog goede betaalbare renovlies bedrijven die jullie kunnen aanraden? :)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:36

Ik rijd er wekelijks even langs :+ het is nagenoeg op de route van/naar werk/paard en waar ik nu woon, dus dat is leuk. Maar ik ben nog niet binnen geweest dus.

Renovlies heb ik de offerte eind maart/begin april getekend en dat had ik ook niet veel later moeten doen. Die gasten hebben het allemaal retedruk met wachttijden oplopend tot ruim een jaar... mijn vloer heb ik ook vorige maand al besteld, daar zit nu ook een hele lange levertijd op..
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 28-06-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:38

Wij zijn tot nu toe 1x mogen komen kijken (getekend in september, bouw begonnen in februari en mochten komen kijken in april). Komt sowieso nog 1 kijkdag aan (verwacht einde zomer). Mochten inderdaad ook binnen kijken toen (al lag er alleen de vloer en de helft van de muren stond er haha). Ons huis staat aan de rand van het project dus we kunnen altijd even langsrijden als we in de buurt zijn :D

Wij zijn vrij vroeg begonnen met op zijn minst offertes/indicaties voor alles, om een goed idee te krijgen van hoeveel we qua meerwerk kwijt waren. Voor het tekenen van de hypotheek al (dat was in december). Maar, moet er wel bij zeggen dat we eigenlijk van iedereen wel te horen kregen dat we heel vroeg waren haha. We zijn nu 'pas' bezig met alles daadwerkelijk vastleggen: stukadoor, oprit etc. Vloer wordt door schoonbroer gedaan, maar daar moeten we wel nog een keer heen om een vloer uit te kiezen (al weten we dankzij de interieurstyliste wel al precies wat we willen).

Geen ervaring met renovlies, wij laten alles gewoon glad stuken en schilderen!

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:59

Yipee schreef:
Hoe vaak zijn jullie gaan kijken bij de bouw van het huis? En mochten jullie toen ook binnen kijken?

Ik ben zo benieuwd wanneer we mogen tekenen. Hoe lang van te voren zijn jullie gaan kijken voor een vloer, renovlies enzo? Ik weet eigenlijk al wel welke vloer we willen.

Kennen jullie nog goede betaalbare renovlies bedrijven die jullie kunnen aanraden? :)



Wij zijn verleden jaar begonnen met keuken en vloer, wij nemen ook renovlies en die wordt meteen in kleur afgewerkt, we werken met een bedrijf aangeraden door styliste.

Wij proberen regelmatig te kijken, vandaag gaan ze afvoeren maken en eind van de week gaat begane grond vloer erop.

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:58

Wij wonen 500m van de bouwplaats dus ik loop er bijna dagelijks even langs. Nu wel minder gezien er niet zo heel veel meer veranderd.

Verder dus 1 keer onofficieel mogen kijken omdat we frietjes en drinken brachten daar het dak erop zat. Was erg vriendelijk.

Wij zijn ook heel vroeg begonnen met alle offertes zoals de vloer en de muren. We doen Renovlies op aanraden van een mede bokker en tevens kennis. Dit laten we door EasyStuc doen. We zijn in de showroom geweest en het zag er super mooi en netjes uit. Ze staan je heel erg duidelijk te woord. En inderdaad de wachtijden zijn fors. Ik heb gezien dat andere bedrijven het ook goedkoper aanbieden, echter heeft EasyStuc mega goede recensies en geeft het bedrijf ons een heel goed gevoel. Daar betaal ik dan ook graag voor. De offerte voor een hoekwoning van 127m2 is ongeveer 4.300€.

De vloer heb ik heel anders aangepakt. We zijn naar heel veel bedrijven geweest. We kiezen voor plak PVC en het moet geëgaliseerd worden. Boven en beneden totaal ongeveer 83m². Alle offertes kwamen rond de 9 duizend euro uit terwijl we er 6 hadden begroot..... En we dachten dat dit al ruim was. Mijn man koos ook alleen maar de duurdere vloerenboeren uit. Echter werden wij verliefd op 1 vloer. Dus ik heb het merk en kleurcode opgezocht. En toen kwam ik op een websites waar je dealers kon vinden van die vloeren. Die heb ik allemaal aangeschreven voor een offerte en nu zitten we voor de vloer op ongeveer 5.800€ bij een lokaal bedrijf waar we echt een veel beter gevoel bij hebben dan de grote jongens. Helemaal super.

verder gaan we vrijdag dus kijken en meten we alvast de ramen beneden en van de slaapkamer op zodat we daar gordijnen voor kunnen bestellen daar we zo snel mogelijk over willen. De rest van de ramen doen we dan later wel. Maar het is wel fijn als er iets is zodra we de sleutel hebben en maatwerk duurt altijd lang.

Keuken, WC en badkamer worden door de aannemer geplaatst.

6 weken voor oplevering hebben we nog een koper middag wat je kunt zien als een soort vooroplevering. Verder wegens 'corona' niets gehad.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:24

@solarhertog
Wat jammer dat jullie maar zo weinig konden kijken, maar geloof dat het in projectbouw een zeldzaamheid is om zomaar eens binnen te lopen.

Easystuc had ik ook benaderd maar te ver weg, kijk wel goed naar afwerking van de wanden de meeste aannemers hanteren behangklaar klasse 3, en dat is niet goed genoeg voor renovlies.
Dat zou sausklaar moeten hebben, ik heb bij vrienden muren gezien waar je de blokken nog kan zien door
het behang heen, behanger had gewoon geplakt.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:30

Ik heb ook easystuc, maar offerte is 4999 voor 110m2, misschien moet ik daar even op afdingen. Ga ook de vloer door hun laten doen.
Ik verwacht kwartaal 4 oplevering en ze zeiden dat ik nog wel even tijd had om er over te denken.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:09

Yinthee schreef:
Ik rijd er wekelijks even langs :+ het is nagenoeg op de route van/naar werk/paard en waar ik nu woon, dus dat is leuk. Maar ik ben nog niet binnen geweest dus.

Renovlies heb ik de offerte eind maart/begin april getekend en dat had ik ook niet veel later moeten doen. Die gasten hebben het allemaal retedruk met wachttijden oplopend tot ruim een jaar... mijn vloer heb ik ook vorige maand al besteld, daar zit nu ook een hele lange levertijd op..

Ik heb dit vandaag nagevraagd bij het bedrijf dat wij gaan vragen voor renovlies en schilderwerk, zij herkennen de lange wachttijden totaal niet. Misschien verschilt het per regio. Maar hier kunnen we het gewoon op korte termijn regelen. Waarschijnlijk gaan wij het een paar maanden van tevoren inplannen, zodat we na oplevering niet te lang hoeven te wachten.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:17

Misschien komt dat omdat er een feitelijk tekort is aan nieuwbouwwoningen? Volgens mij zijn die renovlies bedrijven ook wel echt gericht op nieuwbouw.

Ik ben voor renovlies ook wat offertes aan het aanvragen. Zit toch nog wel wat verschil in onderling.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:23

Wij hebben een goede schilder&behanger via Werkspot gevonden. Regio Groningen/Drenthe. We waren iets meer dan 6000 euro kwijt voor de benedenverdieping (deels renovlies, deels gewoon behang), hal, trapopgang 2x, alle kozijnen (deuren en ramen) en de zolder wit spuiten. Kan z’n naam wel via pb geven.

@SolarHertog: ik zou wel navragen of er geen aanpassingen meer komen in de kozijnen. Onze buren hadden ook opgemeten tijdens een kijkdag. Later zijn er nog houten latten geplaatst, waardoor alle bestelde raambekleding net een centimeter te breed was :=

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:19

Hoi allen,

Ik ben ook eigenlijk al druk aan het nadenken over de vloer. Ik hoorde van iemand dat (plak) pvc juist ook kan gaan scheuren in nieuwbouw? Iemand hier (slechte) ervaring mee? Of juist goede ervaring met (plak) pvc?

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:34

Wij hebben plak PVC. Ligt er nu ruim 1 jaar in en nergens geen scheuren.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:16

Hier ook plak PVC, nergens scheuren! Wel veel krassen van speelgoed en zand...

We hebben het ook laten stuccen tegen veel advies in omdat het zou scheuren. Wonen er nu bijna een jaar en 1 klein scheurtje, dus dat bevalt ook prima

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:01

Wij hebben ook goede ervaringen met plakpvc!

En ja ik twijfel ook nog steeds tussen renovlies en stucwerk ,als het renovlies er goed opzit is het net zo strak als stucwerk maar anders....

Scheuren kunnen tot 2 jaar optreden.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:10

Nog bedankt voor jullie antwoorden! Fijn om te horen! Dan blijven wij ook maar gewoon bij het originele plan van plak Pvc.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:42

Ik ga ook voor plak pvc.
Hier gaan ze heel erg hard. Halverwege mei begonnen met bouwen en het hele casco staat al, ben benieuwd of ze de deadline gaan halen, dan zit ik er met kerst al in. Maar vrees dat dat wat overmoedig is van ze

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:50

Hier ook plak pvc en stucwerk (dunpleister). Wij hebben een 'deal' met de stukadoor dat ze na 2 jaar langskomen voor 200 euro om alle scheuren te herstellen.

Ze doen ook pvc dus ze mogen dat ook gelijk leggen. Ook dikke korting op gehad omdat ze t beide mogen doen dus helemaal prima.

We hebben woensdag voorschouw. Pff. In totaal maar 1 kijkdag gehad dus ben er wel aan toe om weer even te zien waar al m'n geld naar toe gaat.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:54

Iris82 schreef:
Hier ook plak pvc en stucwerk (dunpleister). Wij hebben een 'deal' met de stukadoor dat ze na 2 jaar langskomen voor 200 euro om alle scheuren te herstellen.

Ze doen ook pvc dus ze mogen dat ook gelijk leggen. Ook dikke korting op gehad omdat ze t beide mogen doen dus helemaal prima.

We hebben woensdag voorschouw. Pff. In totaal maar 1 kijkdag gehad dus ben er wel aan toe om weer even te zien waar al m'n geld naar toe gaat.


Waar laten jullie het doen?
Ik heb easy stuc benaderd, maar die zijn best prijzig en geven 250 euro korting op een rekening van 11995 omdat ik beide doe. Vind het best lastig om af te dingen. Zou kunnen zeggen, ik doe het voor 11.000, maar denk dat ze nee zeggen :’)

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 06:29

Onze stukadoor komt de komende 2 jaar kosteloos langs bij elke scheur die we willen laten repareren. Hebben ook afgesproken dat we het in 1x doen, ook makkelijker met de schilder.

Easy stuc is volgens mij best een groot bedrijf, je zou ook wat kleinere bedrijven kunnen benaderen. Wij waren voor het hele huis (zonder zolder) ouderwets laten stuccen volgens mij rond de 7000 euro kwijt.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:53

_xManadisx_ schreef:
Waar laten jullie het doen?
Ik heb easy stuc benaderd, maar die zijn best prijzig en geven 250 euro korting op een rekening van 11995 omdat ik beide doe. Vind het best lastig om af te dingen. Zou kunnen zeggen, ik doe het voor 11.000, maar denk dat ze nee zeggen :’)


Bij Bömers en Leenen (en hun zusterbedrijf Top-PVC) uit Eindhoven.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:02

Kirstenn schreef:
Onze stukadoor komt de komende 2 jaar kosteloos langs bij elke scheur die we willen laten repareren. Hebben ook afgesproken dat we het in 1x doen, ook makkelijker met de schilder.

Easy stuc is volgens mij best een groot bedrijf, je zou ook wat kleinere bedrijven kunnen benaderen. Wij waren voor het hele huis (zonder zolder) ouderwets laten stuccen volgens mij rond de 7000 euro kwijt.


Wij rond de 8000 inderdaad, dus een kleiner bedrijfje kan het waard zijn.
Wel handig die afspraken rondom repareren, eens kijken of dat bij ons ook kan. Lijkt me wel verstandig.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:55

bij ons zijn ze nu de buiten muren aan het lijmen, dat schiet op.
Heb net 2 mensen gesproken waar het huis van de winter opgeleverd is en die gestuct hebben helaas toch al veel scheuren, ze zouden het niet meer zo doen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:35

Onze stuuc koste echt 15K, wel belachelijk goed gedaan moet niks bijgewerkt worden. Wel 3 verdiepingen en dan nog ergens een deel tot in de nok..

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:34

_xManadisx_ schreef:
Iris82 schreef:
Hier ook plak pvc en stucwerk (dunpleister). Wij hebben een 'deal' met de stukadoor dat ze na 2 jaar langskomen voor 200 euro om alle scheuren te herstellen.

Ze doen ook pvc dus ze mogen dat ook gelijk leggen. Ook dikke korting op gehad omdat ze t beide mogen doen dus helemaal prima.

We hebben woensdag voorschouw. Pff. In totaal maar 1 kijkdag gehad dus ben er wel aan toe om weer even te zien waar al m'n geld naar toe gaat.


Waar laten jullie het doen?
Ik heb easy stuc benaderd, maar die zijn best prijzig en geven 250 euro korting op een rekening van 11995 omdat ik beide doe. Vind het best lastig om af te dingen. Zou kunnen zeggen, ik doe het voor 11.000, maar denk dat ze nee zeggen :’)


Gewoon doen, heb ik ook gedaan en gekregen. Niet te bang zijn om te onderhandelen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:42

Nee heb je, ja kun je krijgen, toch :D?