Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:37

Afgelopen week het kijkmoment gehad. Was heel leuk om in het gebouw te staan! Kon niet in mijn appartement kijken, wel die er vlak onder. Het begint dan toch echt wel te kriebelen!

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:00

paars schreef:
Afgelopen week het kijkmoment gehad. Was heel leuk om in het gebouw te staan! Kon niet in mijn appartement kijken, wel die er vlak onder. Het begint dan toch echt wel te kriebelen!


Wat leuk!
Wanneer is de oplevering gepland?

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:36

Q3 volgend jaar is nu de voorzichtige planning. Dus ik moet nog even geduld hebben. Al gaat de tijd snel heb ik gemerkt!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:15

Wij wachten nog steeds op de brief. Helaas weer wat vertraging. Maar de eerste huizen in het project zijn inmiddels wel opgeleverd! Dus het komt eraan. De hekken zijn nu verplaatst dus we kunnen nu ons huis van dichtbij zien.
Afbeelding

De laatste loodjes! Moet zeggen dat de afgelopen 2 jaar snel zijn gegaan maar deze laatste loodjes duren voor mijn gevoel zo lang. Te lang.

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:24

Ja die laatste loodjes, kan me dat goed voorstellen. Ziet er wel heel mooi uit zeg!

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:25

Ja die laatste loodjes, kan me dat goed voorstellen. Ziet er wel heel mooi uit zeg! Welk paleisje wordt van jou?
Laatst bijgewerkt door paars op 06-11-22 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:34

Het huis naast het hoekhuis wordt van ons. :D

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:36

Wat een mooie huizen! Nog even volhouden.
Alles klaar qua voorbereidingen? Irritant als ze het uitstellen. Ook qua vrije dagen plannen. Niet te doen dan toch?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 22:51

Ja, alles ligt al redelijk vast. Maar alle aannemers/bedrijven vragen al steeds wanneer ze kunnen beginnen. We hadden ook wat meubels besteld, die staan ook al klaar om te worden bezorgd. Dus wij staan in de startblokken.

Betreft vrije dagen ben ik niet zo heel bang. Mijn werk is vrij flexibel gelukkig. :)

Lijkt het appartement wat jij hebt bekeken een beetje op hoe je eigen appartement gaat worden?

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:44

Ja en omdat de meeste binnenmuren er nog niet waren kon ik een aardige voorstelling maken. Met een beetje fantasie dan. Zal echt wel gek zijn, in een appartement…steeds de lift of de trappen op. Nu de auto voor de deur. En de groene bak enzo…zal wel wennen denk ik. Aanvulling:
Maar dat loopt wel los. Heb de keuze bewust gemaakt. Minder zorgen over de tuin en het onderhoud, alles nieuw. Superleuk proces. De keukenappratuur ga ik volgende week bestellen; de levertijden zijn hysterisch lang dus wie weet zijn ze dan op tijd ;-) .

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:47

Ik woon nu in een appartement en het went snel hoor! Auto voor de deur heb je meestal niet eens nodig. En als er een lift is, is het ook prima te doen met boodschappen. Verder weet ik niet of het gelijkvloers is? Dat is ook meestal een voordeel van een appartement. Maakt makkelijker schoon. Een balkon kan je ook heel leuk en groen inrichten. Krijg je een beetje een ruim balkon? :)

Wat betreft afval, je hoeft geen container meer bij de weg te zetten. Meestal zijn er bij een appartementencomplex wel vuilcontainers geplaatst waar je een volle zak zo in kan gooien. Vind dat zelf wel fijn.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:25

Wat leuk Paars, de kijkdag. Wij hebben hem vanmiddag. Ik ben ook heel benieuwd. Weet je wanneer jullie ook echt in je eigen appartement mogen kijken?

En balen dat het is uitgesteld Yipee. Laatste loodjes wegen het zwaarts, maar het is toch vervelend als ze het dan nóg wat langer maken.. weet je waarom het langer duurt?

Het ziet er wel heel mooi uit. Ik hou wel van de bouwstijl.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:06

We hebben gister eindelijk de brief gehad! Week 3 is de verwachte oplevering en in week 50 mogen we nog een keer kijken tijdens de voorschouw. Eindelijk kan het echte aftellen beginnen. Al is de oplevering nog steeds onder voorbehoud. :P

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:30

Spannend!! hopelijk loopt het allemaal voorspoedig.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:02

Leuk en fijn om wat meer zekerheid te hebben. Zijn jullie er al helemaal klaar voor?

Wij hebben gisteren voor het eerst in ons 'huis' gestaan. Dat was nu nog een blok beton, maar geeft toch een leuk beeld. Meestal hoor je dat het nu nog heel klein aanvoelt, maar ik vond het al erg ruim, dus ben benieuwd hoe dat over een jaar gaat voelen.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:50

Leuk! Dat eerste kijkmoment vond ik ook heel bijzonder. Toch de eerste keer dat je kan zien wat je nou echt gekocht hebt.

Ik ben er verder zeker helemaal klaar voor. Niet wat betreft inpakken haha maar alle aannemers zijn al geregeld voor renovlies, vloeren, tuin etc. Badkamer zit er al wel in bij de oplevering dus dat is fijn. Ben ook benieuwd hoe die eruit ziet. We hebben alles zo lang geleden ook uitgezocht, weet bijna niet meer wat we gekozen hebben haha.

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:07

Haha ja dat zal ik straks ook wel hebben. Keuken hier ook al een jaar geleden uitgezocht en dan nog een klein jaar wachten voor ik ‘m kan zien.
Wat fijn dat je nu een datum heb Yipee!
Ja dat eerste moment ik vond het ook klein. Maar als ik de maten hier in de huidige woonkamer neerleg dan valt dat echt reuze mee. Hou wel minder kast ruimte over. Dat is op zich alleen maar goed. Ontspullen…heb al 1 kamer vrijwel leeg. Maar ga straks nog weer kritisch kijken wat er mag blijven en wat niet.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:59

@Paars wat fijn dat je het gebouw in kon! Jammer wel dat je niet je eigen appartement in kon, maar zo heb je toch een beetje een idee erbij. Hopelijk volgend kijkmoment wel in je eigen appartement!

@Yipee jaaa laatste loodjes! Eindelijk zicht op de oplevering, fijn! Dan kan het feest eindelijk echt beginnen!

@snufffie123 wij vonden het de eerste keer ook kleiner ogen dan toen alle muren erin zaten, maar nog steeds echt wel groot. Gaat steeds meer als een huis aanvoelen in ieder geval!


Nou wij zijn tot de conclusie gekomen dat we alles wel heel ruim gepland hebben hahaha. Eigenlijk is alles inmiddels zo goed als klaar... En is het dus alleen nog wachten op de vloer, die komt eindelijk aanstaande maandag! Een week later komt dan de keuken en dan gaan we ook verhuizen, dus nog 2 weekjes! :):)

Alles is dus inmiddels gestuct, geschilderd (gespoten) (inclusief de hele zolder), en de muur op zolder en alle klusjes zijn verder klaar. De badkamer meubels hangen zo goed als, alleen even een domper dat onze wastafel niet leverbaar is tot december/januari... Dus we hebben nu tijdelijk een andere wastafel in bruikleen van de badkamerzaak, maar die is net even onpraktisch qua aansluiting van de sifon, dus dat ging onze klusjesman vandaag (of morgen) nog even fiksen. Tot de goede wastafel er is (een hogere zwarte van keramiek), laten we de kolomkast ook even op de grond staan (met iets eronder), omdat we nog niet weten op welke afstand van de wastafel we deze willen hebben.

Ik zie dat ik nog geen goede nieuwe foto's van de zolder heb, deze moet ik maar weer eens maken voordat de vloer komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En... We zouden de tuin pas gaan doen in het voorjaar, maar hebben via de buren nu contact gehad met hun hovenier en de tuin wordt nu dus toch al binnen een paar weken gedaan! Hier hebben we inmiddels de tegels en borderranden voor uitgezocht en hij heeft een ontwerpje gemaakt. Heel benieuwd hoe het gaat worden! In ieder geval niet strak en veel groen :)

Dit wordt de tegel van het terras en het pad
Afbeelding

Dit worden de borderranden!
Afbeelding

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:42

Wat ziet dat er al gaaf uit! Mooie badkamer ook. Ik ben ook zo benieuwd naar onze badkamer haha.

Mooie tegels heb je ook uitgezocht voor de tuin. Staat heel speels en natuurlijk. Hebben jullie een grote tuin? De blauwe kleur op de muur vind ik ook mooi trouwens. Ik wil in de slaapkamer de muren blauw verven met 1 muur donkerblauw behang met een patroontje. :)

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:44

zijn er hier ook mensen die van oplevering op een gegeven moment een beetje verbouwing moe waren? We hebben veel zelf gedaan en Ik begin nu langzamerhand weer de kracht te krijgen om de tuin ed aan te gaan pakken..

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:49

Wordt mooi Cindyy_1993!! Nog even volhouden. En dan de kerstboom erin ;-) .

Afgelopen week de keuken apparatuur maar alvast besteld. Wie weet is die er dan op tijd…levertijden zijn enorm hoor ik.
Hoe loopt dat bij jullie?

Verbouw moe ja dat kan ik me voorstellen. Wat een werk is het allemaal!!

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:24

Dank! Heb inmiddels ook van de zolder nog wat foto's gemaakt en van beneden nu de woonkamer helemaal leeg is gehaald...

@ Yipee onze tuin is van gevel tot hek 12 meter lang en hij is 5,4 breed, daar staat nog wel de schuur in van 2x3 dus van gevel tot schuur hebben we 9 meter. Op zich groot genoeg dus! Al oogt hij nu redelijk klein haha. Leuk idee wel voor je slaapkamer! Ik hou daar wel van.

@Persevero voor mezelf op zich niet heel herkenbaar aangezien mijn vriend bijna alles graag wilde laten doen.... Maar ik hoor het wel heel erg van de buren die wel veel zelf gedaan hebben dat ze er helemaal klaar mee zijn.

@paars de kerstboom gaat er inderdaad heel snel in hahaha. Ik denk al in de week van 28 november... Maar dat is ook omdat ik dan nog een week vrij heb en dus de tijd ervoor heb :')

De keuken durf ik nu niks over te zeggen, ik zie in het systeem dat in ieder geval alles voor onze keuken binnen is. Mag ook wel aangezien die volgende week geplaatst gaat worden. Maar er is toen wel gezegd dat ze op tijd moesten bestellen vanwege lange levertijden.

Bij ons zijn ze vandaag begonnen met de vloer! Ze verwachten woensdag met heel het huis klaar te zijn, dus ik ben heeeeeel benieuwd hoe het dan gaat ogen! Vanavond na mijn werk maar even langs om te kijken

Nog even een fototje van onze zolder:
Afbeelding

En nog 2 van de begane grond. Lijkt wel heel smal en klein zo op de foto's, terwijl de het toch echt 11,2 meter lang is en 5,1 meter breed :')

Afbeelding
Afbeelding

ZwarteHeks

Berichten: 607
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:52

Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken.... wij hebben een nieuwbouw onder optie. Heb een beetje al doorgelezen, maar heb even een algemene vraag. Hebben jullie vertraging gehad met jullie nieuwbouw? En bouwrente/bouwdepot, ik kom er online nog niet echt uit hoe en wat. We hebben volgende week gesprek met de makelaar en financieel adviseur hierover, maar ben benieuwd hoe dit bij jullie in z'n werking is gegaan.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:59

ZwarteHeks schreef:
Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken.... wij hebben een nieuwbouw onder optie. Heb een beetje al doorgelezen, maar heb even een algemene vraag. Hebben jullie vertraging gehad met jullie nieuwbouw? En bouwrente/bouwdepot, ik kom er online nog niet echt uit hoe en wat. We hebben volgende week gesprek met de makelaar en financieel adviseur hierover, maar ben benieuwd hoe dit bij jullie in z'n werking is gegaan.


Wij hebben in eigen beheer gebouwd verleden jaar,paar weken vertraging eerst door het eiken gebint wat niet op tijd binnen was en met de oplevering geen douchekraan,geen wasbak wel een andere voor paar weken en maar 1 werkend toilet.
Vriendin is nu van start,8 weken te laat omdat vloerplaten niet leverbaar waren.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:18

ZwarteHeks schreef:
Ik kom hier voorzichtig om de hoek kijken.... wij hebben een nieuwbouw onder optie. Heb een beetje al doorgelezen, maar heb even een algemene vraag. Hebben jullie vertraging gehad met jullie nieuwbouw? En bouwrente/bouwdepot, ik kom er online nog niet echt uit hoe en wat. We hebben volgende week gesprek met de makelaar en financieel adviseur hierover, maar ben benieuwd hoe dit bij jullie in z'n werking is gegaan.

Ik ben bezig met vervangende nieuwbouw en heb mijn eerste half jaar vertraging al te pakken door gedoe met de welstandscommissie. Inmiddels zijn de tekening voor de aanvraag omgevingsvergunning bijna klaar en heb ik begin volgende maand een dag bij de aannemer mbt de planning en alle details voor de woning die niet in de vergunningaanvraag hoeven.
Mijn hypotheek/bouwdepot kan pas beschreven worden op het moment dat er een omgevingsvergunning is.