Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:13

Bij ons zit sinds een week het dak erop. Metselwerk zijn ze mee bezig. Volgende week dinsdagmiddag een kijkuurtje dat we binnen mogen kijken. Gaan we ook eens vragen hoe het met de planning staat(in september 2022 zijn ze begonnen, april 23 was toen de eerste prognose)

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:46

Dinsdag hebben wij de voorschouw gehad! Was echt fijn om er weer doorheen te lopen. Badkamer was ook (bijna) af dus de gekozen tegels kunnen zien. Ben erg tevreden.

Er zijn wel wat punten naar voren gekomen. Slimmerds zijn een stopcontact vergeten (had ik vorige kijkdag in de zomer al aangegeven). En verder wat beschadigingen op deuren en kozijnen (worden vervangen, waarom plaats je de deuren nu al als het niet klaar is? Zonde). Maar buiten dat ziet het er goed uit.

19 januari de oplevering. Daar kijk ik naar uit. Hopelijk alles in orde en dan alles lekker in eigen controle. De planning voor de muren, vloeren, schuttingen etc is al gemaakt. :)

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:43

Dat klinkt goed jooproo. Bij ons zijn ze ongeveer tegelijkertijd begonnen en het dak gaat er begin januari op. Alleen bij ons gaven ze prognose september aan als opleverdatum. Dat ligt dan echt ver uit elkaar in vergelijking met april bij jullie. Wel fijn hoor, als je er al zo snel in kan.

Yipee wat leuk! Kan me voorstellen dat het leuk is om weer door je huis heen te kunnen lopen. Jammer van de beschadigingen hier en daar, maar gelukkig gaan ze het vervangen.
Oplevering is al snel, spannend!

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:28

Bij ons is het prefab, waardoor de bouw heel snel gaat. Een soort ikea-kast in het groot. Daarnaar wel wat beperkter geweest in keuze opties (maar maakt kiezen ook weer makkelijker). Wij zijn trouwens het laatste blok (dat opgeleverd wordt. Eerste blok was destijds de prognose eind januari.... Daar zitten de pannen en panelen er al op, en is al het metselwerk al klaar

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:07

Oke, daar zit het verschil hem dan waarschijnlijk in. Goh januari is al helemaal snel! Wij zijn juist het eerste blok dat straks af is.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:58

Hoe is het met de bokkers die wachten op een nieuwbouw woning?

19 januari wordt ons huis opgeleverd. Dus nog een kleine 2 weken! Alle aannemers die aan de slag moeten zijn ingepland.

Nu zijn we bezig met meubels uitzoeken zoals kledingkasten en een TV meubel. Vandaag een dagje Ikea gedaan en een aardig idee wat we willen. :) Alleen is niet alles gelijk op voorraad helaas.

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:12

Hier even een tijdje stil geweest door het klussen, verhuizen, inrichten en nu eindelijk heerlijk wonen *\o/* Maar nu weer even bijgelezen!

@jooproo ze gaan inderdaad snel dan bij jullie! Wel fijn hoor dan dat prefab. Bij ons waren ze in april 2021 gestart met het eerste stuk (58 woningen in totaal, wij net voorbij de helft, dus bij ons pas ergens in juni oid begonnen..) maar pas september 2022 opgeleverd. Komt echt doordat het bij ons met blokken gebouwd is.

@Yipee jaaa dat is al bijna! Wat fijn joh, beetje ruim gepland allemaal? Wij hadden alles wat té ruim gepland waardoor we heel lang niks hadden, maar ook nog niet konden verhuizen omdat er nog geen vloer in zat :') Altijd een drama he, die Ikea... Hadden wij met onze kledingkast; deel was leverbaar, een deel was pas een week later leverbaar en moesten we dan zelf via de website bestellen en dan nog eens bezorgkosten over betalen :')

Wij zijn inmiddels al ruim een maand verhuisd (22 november) en wonen heerlijk in ons mooie huis! Zijn echt heel blij hoe alles is geworden (gelukkig) en ook de tuin is al zo goed als klaar. 4 december ook gelijk al 2 nieuwe bewoners mogen verwelkomen die het ook ontzettend goed doen én zowaar de kerstboom met rust hebben gelaten :') Even wat foto'tjes ter impressie! Bedenk me alleen nu pas dat ik helemaal geen foto's van de hele woonkamer oid heb. Misschien moet ik die nog even gaan maken.

De woonkamer met zicht richting halletje/keuken toen de vloer er net in zat:
Afbeelding

Slaapkamer 1e verdieping + zolder toen de vloer er net in zat:
Afbeelding

Afbeelding

Eerste dag verhuizen; de bank en salontafel staan! + een heleboel andere zooi :')
Afbeelding

De keuken zit erin! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

En ook de eettafel staat:
Afbeelding

De muur in de slaapkamer laten behangen:
Afbeelding

De kerstboom staat!
Afbeelding

Ook de tuin is zo goed als klaar. Alleen nog even gras en planten erin:
Afbeelding

Mijn lang gewenste kapstok hangt ook eindelijk:
Afbeelding

En de helse Ikea kast staat :')
Afbeelding

En op 4 december onze nieuwe bewoners: Casper (zwarte, kater) en Coco (grijze, poesje)! Toen 9 weken oud, inmiddels zijn ze 13 weken oud en onwijs gezellig, lief en ondeugend <3
De eerste dag:
Afbeelding

Afgelopen woensdag:
Afbeelding

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:59

@yipee
Dat komt dichtbij! Spannend! Wat ga je allemaal laten doen?

@Cindy
Ziet er supermooi uit! De keukenopstelling lijkt op wat wij hebben uitgekozen, leuk resultaat!

Wij plannen zelf 4 weken in om te klussen en verhuizen. De vloeren/muren gaan we zelf doen met hulp van familie en vrienden. Tuin en keuken hebben we uitbesteed. Daarnaast nog de trap laten doen, gordijnen hangen we zelf op (maar laten we op maat maken). Het verhuizen zelf moet in 1 dag (iets met een baby), dus daar gaan we een verhuisbedrijf voor inschakelen.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:12

Oh wat mooi geworden en je keuken! Gaaf hoor. Lijkt me zo fijn om dan eindelijk te wonen in iets wat eerst een tekening was. De plannen ten uitvoer brengen.
Hier gaat de bouw sinds vandaag weer verder na het kerstvakantie. Begin februari mag ik weer kijken, nu al zin in. Voorlopig geniet ik nog maar even van mijn houtkacheltje; heb nog aardig wat briketten en kan er heb straks in het appartement geen houtkachel helaas. Zo’n gezellig gezicht. Dat ga ik wel missen. Heb wel gezocht naar van die nepperds maar hou vooralsnog het Efteling gevoel erbij ;-) .

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:21

@Cindy: Wat is het huis mooi geworden zeg! Mooie kleuren en behang ook. De tuin indeling ziet er ook leuk uit. De 'helse' kast is dat een Pax kast van Ikea? Die ga ik binnenkort bestellen. :') Nog tips? :p

Dag na oplevering wordt er een waterontharder geplaatst en als eerste grote klus wordt 24 januari renovlies aangebracht en geschilderd. In die week komt ook de tuinman de tuin inmeten en het grondwerk uitvoeren. Dan een weekje niks en daarna zijn de vloeren en plinten aan de beurt. Ook laat ik in die week nieuwe meubels leveren en worden de schuttingen geplaatst.

Dan een week 'niks' wat betekend dat we denk ik maar kasten in elkaar gaan zetten en lampen ophangen enzo. Dan in week 5 na oplevering zou de keuken geleverd en geplaatst moeten worden en dan hopelijk 25 februari definitief over. :) De tuin wordt daarna nog verder afgemaakt. Dat is een beetje de planning.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:46

Waterontharder! Heb er ook aan gedacht; alles nieuw dus dan meteen maar kalk vermijden, maar water is hier ongeveer 8dH. Volgens PWN en mooiwater .nl is dat zacht genoeg… Hoe hard is het water bij jullie?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:05

@jooproo Dankjewel! 4 weken klinkt als super weinig hahaha, maar valt misschien wel mee hoor! Wij hebben er uiteindelijk 10 weken over gedaan, maar dat hadden er ook wel 8 kunnen zijn. Wij hebben alleen wel de muren laten stucen, dit moest echt wel een week of 3 drogen voordat de verf er overheen kon... Daardoor duurde het ook al langer.

@paars zeker fijn om eindelijk te wonen, maar aangezien we beiden hiervoor nog bij onze ouders woonden, voelt het nog wel een beetje onwerkelijk ofzo :') Ik heb af en toe nog steeds het gevoel alsof we op vakantie zijn in een vakantiehuisje. Fijn dat de bouw weer verder gaat en in februari weer kijken, dat is ook alweer snel! Een houtkacheltje lijkt me inderdaad wel super gezellig in huis! Kan me voorstellen dat je dat straks wel gaat missen.

@Yipee Dankjewel! De kast is inderdaad de Pax van Ikea :') Hij is niet moeilijk in elkaar te zetten hoor, maar we hebben er uiteindelijk wel 3 dagen (geen hele dagen hoor) over gedaan om hem helemaal neer te zetten _O- Maar we hebben het overleefd zonder oorlog :') Ik zou wel adviseren om de kast echt met 2 personen neer te zetten, anders is het echt níet te doen :')
Mooie planning denk ik zo! Nog een weekje en dan kan het allemaal gaan beginnen, super leuk!

Wat slim, een waterontharder! Helemaal niet over nagedacht.. Zie online dat bij ons het water erg hard is (8,4 dH), dus had geen verkeerd idee geweest denk ik..

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:51

Kwa waterhardheid zitten wij ook rond de 8 volgens mij. Ik wil een waterontharder gewoon ook eens ervaren of het bevalt. Veel mensen zweren erbij. Hopelijk hoef je dan ook wat minder te poetsen op de kranen. :) Een waterontharder kan je ook altijd later nog installeren Cindy.

Zojuist een grote Ikea bestelling geplaatst. Helaas is niet alles gelijk leverbaar dus we moeten ook nog wat onderdelen voor de kledingkasten gaan hamsteren. :')

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:35

@cindy
4 weken met hulp door de weken heen (vooral de weekenden. Vloeren schatten we in een weekend gelegd te hebben met 6 man (per 2tal een verdieping). Daarvoor de muren die we voornamelijk van behangen. Wij hebben het idee dat het makkelijk moet lukken.
Stucen in een nieuwbouwwoning wordt toch afgeraden? Iets met scheurvorming en werking? Dacht dat het eerst 2-3 jaar moest uitharden, vandaar dat wij gaan behangen (plus, dat kunnen we zelf en stucen niet).
Waterontharder zit bij ons ook in de planning om zelf te plaatsen met hulp van een handige oom :).

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:48

@Yipee dat is zeker waar! Misschien dat we daar nog eens in gaan verdiepen als we weer wat geld hebben gespaard :o Maar er worden eerst ergens in maart nog 25 zonnepanelen geplaatst, dus dan is het geld ook weer even op voorlopig :') (voor wie zich afvraagt waarom zoveel.... Mijn vriend is IT'er van beroep en heeft als hobby een eigen server staat die stroom vreet... Hij wil dus zoveel mogelijk stroom zelf op gaan wekken en met het oog op in de toekomst mogelijk een elektrische auto erbij, wilde hij het hele dak aan beide kanten vol :'))

@jooproo ooooh met zoveel hulp moet dat zeker wel lukken inderdaad! Zelf veel doen scheelt ook een hoop, wij hebben heel veel laten doen. Ook omdat we zelf niet zo heel handig zijn en omdat mijn vriend graag zeker wil weten dat het goed gedaan wordt en als er iets mis is het betreffende bedrijf kan bellen en bijv. kan zeggen "yo, je vloer is niet goed" :') Ik had het wel fijn gevonden om iets meer zelf te doen.
Stucen wordt inderdaad regelmatig afgeraden ivm scheuren, maar die scheuren komen er toch wel, ook met behangen alleen dan zie je ze niet. Volgens de stukadoor kon het prima en zullen het geen extreme scheuren worden, maar met name kleine scheurtjes in de hoeken. Wij kijken daar gelukkig vrij makkelijk doorheen dus hebben we het risico genomen :D

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:43

Wij hebben ook later een waterontharder genomen,toen zag ik al de 1e sporen in toilet komen, bevalt prima heel gek je was en haar is ook veel zachter moest wel aan de smaak van water wennen maar merk er nu niks meer van.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 09:44

Het is alweer 10 dagen geleden maar ons huis is opgeleverd!

Er is al druk geklust dus er is een begin. Deze week zijn de wanden voorzien van renovlies, decor behang, geverfd en zijn de zolder platen gespoten. Ziet er gelijk al beter uit! Ook is het grondwerk gedaan in de tuin. Ik heb wel een paar foto's.

Gang:

Afbeelding

Woonkamer (kleur loopt door in de keuken) :

Afbeelding

Slaapkamer:

Afbeelding

Afbeelding

Andere slaapkamers zijn gewoon wit.

Zolder:
Kleur voor:
Afbeelding
Nu fris wit:
Afbeelding

En hoe onze badkamer eruit ziet:

Afbeelding

Afbeelding

Tuintje:

Afbeelding

Gisteren heb ik de schuine wand in de badkamer geverfd. Dat moest nog en de wanden in de technische ruimte hebben een eerste laag gehad. Mijn moeder was zo lief om vast te starten met poetsen. De beneden toilet en badkamer hebben een eerste poetsbeurt gehad nu en de vloeren zijn geveegd.

6 februari beginnen de vloerenleggers en komen de schuttingen.

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:09

Wouhh dat behang en die kleur groen prachtig <3 .
Je zal nog heel lang stof houden :j .
Wanneer gaan jullie verhuizen?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 11:22

lukka63 schreef:
Wouhh dat behang en die kleur groen prachtig <3 .
Je zal nog heel lang stof houden :j .
Wanneer gaan jullie verhuizen?


Planning is 25 februari. De week ervoor zou de keuken komen en worden geïnstalleerd. :)

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:54

Gefeliciteerd!!! Wat mooi zeg dat behang! En je badkamer ook top. Lang gewacht en dan eindelijk je plannen uitvoeren, heel veel succes en plezier daarmee!

Welke waterontharder hebben jullie gekozen?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:02

paars schreef:
Gefeliciteerd!!! Wat mooi zeg dat behang! En je badkamer ook top. Lang gewacht en dan eindelijk je plannen uitvoeren, heel veel succes en plezier daarmee!

Welke waterontharder hebben jullie gekozen?


De waterontharder is van boshuis. Was heel snel en netjes geïnstalleerd in de meterkast. Ben je ook op zoek? :)

Met schoonmaken heb ik wel al het idee dat er minder strepen achter blijven.

Nog updates bij de anderen? Het wachten is altijd zo lang.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:25

Wij vinden het erg lastig om te bepalen hoeveel geld we nodig hebben na oplevering. Dus om te verbouwen zodat het huis bewoonbaar is. Denk aan schuren, verven, vloeren etc.

Hoe hebben jullie dat bepaald?

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:49

Boshuis, dank ik ga eens zoeken. Wil er ook eentje idd. Al hoorde ik van mijn schoonzusje dat haar broer zijn koffiezetter kon weggooien omdat die niet tegen dat zachte water zou kunnen…(nog nooit gehoord dus ik dacht huh). Lijkt me gewoon vee schelen. Komt een zwarte quooker en omdat alles nieuw is wil ik het graag meteen kalkvrij houden. Kan je de hardheid zelf instellen eigenlijk?

Komende vrijdag kijkdag *\o/*

Neelm3r9…ik heb een bouwdepot genomen, wat ik over heb kan meteen teruggestort. Geeft me een beetje ruimte.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:56

Neelm3r9 schreef:
Wij vinden het erg lastig om te bepalen hoeveel geld we nodig hebben na oplevering. Dus om te verbouwen zodat het huis bewoonbaar is. Denk aan schuren, verven, vloeren etc.

Hoe hebben jullie dat bepaald?


Offertes opvragen! Je kan het zo gek maken als je wilt. Voor ons huisje zijn we een kleine 7K kwijt voor de muren. Dat is met groepskorting. Renovlies, behangen, verven en zolder platen spuiten.

Vloer kan je zo gek maken als je wilt. Zelf leggen of laten leggen? Wil je PVC, tegels, gietvloer etc. Daar hangt het heel erg vanaf.

Verkijk je ook niet op de tuin als je die laat aanleggen. Ons kleine tuintje gaat ook ook ergens tussen 8 en 10K uitkomen. Exclusief schutting en die zijn met het hout tekort erg duur kan je ik zeggen.


paars schreef:
Boshuis, dank ik ga eens zoeken. Wil er ook eentje idd. Al hoorde ik van mijn schoonzusje dat haar broer zijn koffiezetter kon weggooien omdat die niet tegen dat zachte water zou kunnen…(nog nooit gehoord dus ik dacht huh). Lijkt me gewoon vee schelen. Komt een zwarte quooker en omdat alles nieuw is wil ik het graag meteen kalkvrij houden. Kan je de hardheid zelf instellen eigenlijk?

Komende vrijdag kijkdag *\o/*

Neelm3r9…ik heb een bouwdepot genomen, wat ik over heb kan meteen teruggestort. Geeft me een beetje ruimte.



Hardheid kan je uiteindelijk zelf instellen. Leuk dat je vrijdag kijkdag hebt! De eerste? Ik vond dat zo leuk. Veel plezier. Veel foto's maken van vanalles. Kan je later ook dingen terugzoeken. De meterkast vond ik bijvoorbeeld erg handig tijdens de voorschouw. Kon ik vast de zonnepanelen aanmelden etc.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:21

Mooi geworden Yipee!
Fijn lijkt me dat als je eindelijk zelf aan de slag kan gaan. Leuk behang heb je uitgekozen.

Mag ik vragen hoeveel zo'n waterontharder ongeveer kost? Ik twijfel steeds meer omdat onze kranen en douche, etc allemaal zwart zijn...