Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:36

Ehm, Gerard, er zijn ook 5-voudige ramen in de handel }:)

niet_op_bokt
Berichten: 64
Geregistreerd: 18-04-18
Woonplaats: Ees

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:36

Uhm. Ikke, heb je al eens gekeken wat zo'n afdekraam kost? :$

Voor één 4-voudige koop je twee 3-voudige... Ze zijn er zelfs in 6-voudig... 8)7

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:00

niet_op_bokt schreef:
Uhm. Ikke, heb je al eens gekeken wat zo'n afdekraam kost? :$

Voor één 4-voudige koop je twee 3-voudige... Ze zijn er zelfs in 6-voudig... 8)7

Ja, ik weet heel goed waar dat spul vandaan komt, net als jij (waarschijnlijk bij dezelfde club vandaan :j )

3-voudig 6 euro
4-voudig 10 euro
5-voudig 17 euro

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:07

Dat wordt heel veel creatief decoupeerzaagwerk, ziet er wel meteen heel netjes uit met deze platen.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 12:42

Begonnen aan het schuine deel.. Wetende dat alles schreef is valt het mij zeker niet tegen hoe het tot nu toe gaat.. :D
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:37

Lekker weer bezig!!

Ik dacht dat het zilver dat nieuwere isolatie spul was.

Wij zijn d eoude buitenmuur nu aan het doen met gipsplaten in de aanbouw en het is zo krom en scheef......Als het gips erop zit en het is netjes maar niet meer aan terugdenken. Er zitten nu overal stel blokjes en latten achter. Ik vind dat er echt niet uit zien, maar je moet daar echt niet aan denken.

Houden jullie de vloer zo?

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 15:47

Haha ja heel herkenbaar :D Is ook het nadeel van het zelf doen, je weet precies waar je hebt moeten sjoemelen om goed uit te komen.. :=

Langzaam maar zeker...
Afbeelding

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:28

Maar het voordeel met zo'n scheve constructie: als iemand er een opmerking over maakt, kun je gewoon zeggen: tja, beter was het niet te maken; huis is te scheef :D :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:32

ikke schreef:
Maar het voordeel met zo'n scheve constructie: als iemand er een opmerking over maakt, kun je gewoon zeggen: tja, beter was het niet te maken; huis is te scheef :D :D


Of ze denken dat het huis recht is en jij alles scheef doet.

Ons huis was ietsjes verzakt achterin. Op oog niet te zien, maar gingen kamer 1 renoveren, dus met meten achter gekomen. Balken hersteld, latei etc. Ik doe het niet, maar dat is wat ik heb meegekregen.

Hebben een aanbouw en garage gebouwd. Echt goed gemeten, alles keurig waterpas. Maar nu kom je aan rijden en lijkt dak van de garage ietsjes scheef naast het huis. Best jammer, want wij weten dat het garage dak door ons gelegd keurig recht is.
Hebben voor de aanbouw in het dak aan te sluiten ook de dakpannen op maat gemaakt en weten hoeveel scheef liep.

Dan voel je je wat knullig. Nu dus bezig met planten en bomen ervoor........... :+ :o }> :P

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:17

De keuken die ik afgelopen weekend geplaatst heb is recht, maar de wanden zijn niet haaks en het plafond is ook geen strakke lijn. Tja.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:26

Hilary schreef:
De keuken die ik afgelopen weekend geplaatst heb is recht, maar de wanden zijn niet haaks en het plafond is ook geen strakke lijn. Tja.

We hebben hier eerst een nieuwe muur geplaatst die haaks was; de keuken kon er toen zo in gezet worden :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:28

Dan hadden we het hele huis plat moeten gooien, denk ik :D
Maar we hebben het keurig opgelost met een vrijstaande koelkast aan de ene kant en een paar cm extra tussen aanrechtblad en muur aan de andere kant. Daar kan dan een trapje staan of wat worden opgehangen ofzo.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 19:09

Blij dat wij niet de enige zijn die tegen scheve muren en daken aanlopen. Soms is het inderdaad beter om niet waterpas te werken maar mee te gaan in de schuine lijn zodat het ten opzichte van elkaar recht is.. :D

Dit is de eindstand van vandaag, schuine wand zo goed als klaar.
Afbeelding

Was nog even puzzelen bovenin, want hoe sluiten we straks aan op de andere twee schuine wanden.. :')
Afbeelding

Een verlaagd plafond erin zou een stuk makkelijker zijn, maarja, ik vind zo'n hoog plafond erg mooi, dus dan toch maar de moeilijke optie. :7

Morgen verder met de tussenwand, tussen de gang en de slaapkamer.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 19:52

Zo te zien wordt het toch weer mooi. Fijn toch, zo'n vakman in huis. Volgens mij weet Gerard zonder perfectionist te zijn toch tot het beste resultaat te komen.

niet_op_bokt
Berichten: 64
Geregistreerd: 18-04-18
Woonplaats: Ees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:16

Even wat rechtzetten... :D wij doen de hele verbouwing samen. En samen <3 komen wij tot de resultaten. ^&+

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:39

Dat weet ik, maar omdat Mariska de foto's maakt, ben jij meestal in beeld en je hebt een technisch beroep toch? Ik ken een paar mannen die het moeilijk vinden om dan thuis samen te verbouwen. Zo lijkt dat bij jullie helemaal niet.

Lastig hoor, iemanden een compliment geven via een computerscherm.

niet_op_bokt
Berichten: 64
Geregistreerd: 18-04-18
Woonplaats: Ees

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:53

:) zo zwaar bedoel ik het niet. Marikska maakt eigenlijk altijd de foto's en de updates. Dus dan is het bijna vanzelfsprekend of onvermijdelijk dat ik er op sta. In iedergeval bedankt voor het compliment. Van beroep ben ik elektrotechnicus. En heb de pech dat mijn handen in de goede richting staan.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 20:55

niet_op_bokt schreef:
:) zo zwaar bedoel ik het niet. Marikska maakt eigenlijk altijd de foto's en de updates. Dus dan is het bijna vanzelfsprekend of onvermijdelijk dat ik er op sta. In iedergeval bedankt voor het compliment. Van beroep ben ik elektrotechnicus. En heb de pech dat mijn handen in de goede richting staan.

De voormalig eigenaar van het hierboven beschreven huis met de scheve muren zei tegen mijn stiefvader dat je “van zo’n huis vanzelf twee rechterhanden krijgt”. Gezien de dingen die hij gedaan heeft om het huis op te knappen, was hij vermoedelijk linkshandig :+

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:06

Hihihi, Hilary ...

Gerard en Mariska zijn duidelijk allebei erg rechtshandig, dat heb ik ook gezien in het huifkaropknaptopic. En uit de vakantie-met-huifkartopics weet ik dat ze ook heel gezellig zijn samen. Ik rij al jaren mee ...

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:12

niet_op_bokt schreef:
Even wat rechtzetten... :D wij doen de hele verbouwing samen. En samen <3 komen wij tot de resultaten. ^&+


Wat een onwijs lieve reactie Gerard!

Jullie leveren echt topwerk saampjes!

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 21:23

Ahh lief Gerard! <3
Ik zeg altijd maar zo, wij vullen elkaar heel goed aan, zo ook in het klussen. Maar sommige dingen, zoals bijvoorbeeld het electra mag hij mooi doen. :D Ga ik wel verven ofzo haha.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:26

Mariska_28 schreef:
Ahh lief Gerard! <3
Ik zeg altijd maar zo, wij vullen elkaar heel goed aan, zo ook in het klussen. Maar sommige dingen, zoals bijvoorbeeld het electra mag hij mooi doen. :D Ga ik wel verven ofzo haha.

Ik wou al zeggen, jij hebt ook niet bepaal twee linker handen.

En weet je, mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde. Worden ze ook nooit en dat is nu precies de kracht: ze vullen elkaar aan :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:21

Komt vast goed.

Ik heb van thuis veel meegekregen en best handig. Wij doen ook alles zelf en samen en dat gaat prima. Mijn lijf is alleen minder dan met de vorige verbouwing.

Je merkt wel dat als we met mensen praten ze er automatisch vanuit gaan dat mijn man alles doet. En we zijn verschillend, maar allebei onze eigen kwaliteiten. Dan vul je elkaar zeker aan.

Qua scheefheid; Ik heb mn hele jeugd in Almere gewoond. Dat was allemaal nieuw, elk huis waar we in woonden, maar ook daar zijn muren en vloeren vaak scheef.

Wat ik wel merk, is dat als je het zelf doet, het veel frustrerender is ofzo.

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 04:56

Wat leuk dat jullie weer bezig zijn. Dus nu de slaapkamer en dan verder met de badkamer? Of zijn de plannen gewijzigd?

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:59

Ben benieuwd naar het resultaat. Beneden in het echt mogen zien dat is echt heel mooi geworden.