[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:23

Hier precies hetzelfde, wij kopen lekker wat we zelf willen. Wij zijn beide niet zo van het hele moderne. Vrienden van ons hebben overal home, love, mr. & mrs. Etc. Door heel het huis. Alles wit, glimmende keuken. Nee dat hoeven wij echt niet. :+

Welkom voor de nieuwe mensen!

Nee, Liesje dat is niet het huis waar wij op geboden hebben. :))

Ik ben zo ongeduldig. Check om de vijf minuten of ik al bericht heb van mijn vriend. Of er al een tegenbod is. Hij is net wel gebeld door de makelaar wat we als oplevertermijn zagen. Nou ja, liefst zo snel mogelijk natuurlijk. Hij zou verder gaan overleggen met de verkoopster. Spannend..... :):)
Verder heeft er ook nog niemand anders geboden dus zijn ook nog eens de eerste en enige.m

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:55

O Fee, wat spannend allemaal, hou er rekening mee dat het zomaar maandag zou
kunnen worden he voordat je wat hoort, kijk maar hoe het bij mij ging :D :=
Ik duim met je mee!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:59

Ja daar ga ik inderdaad maar vanuit, maar het liefst wil ik nu al wat horen natuurlijk. :')

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:00

Gister een makelaar gemaild via funda over een huis, nog niks gehoord. Ben ik ongeduldig of heeft funda irritant lopen doen? :P

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:44

Oh spannend zeg Fee! Had even gemist dat jullie al een bod uitgebracht hebben. Zou het dan toch eindelijk misschien...? :):)

Geen ervaring mee Maartje_M! Met jouw situatie ook niet Cerilene_...

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:45

Maartje_M schreef:
Gister een makelaar gemaild via funda over een huis, nog niks gehoord. Ben ik ongeduldig of heeft funda irritant lopen doen? :P


Ik bel altijd liever, om daarna via de mail te bevestigen :)

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:48

Ik heb om een plattegrond gevraagd, dus moet toch gemaild worden... dacht dit is net zo handig.
Andere makelaar mailde met een uur of 2 terug. Maar daar sloeg het mailtje dan weer nergens op :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:00

:')

Een beller is sneller.. Ik zou nu gewoon bellen en gewoon heel droog antwoorden dat je gisteren al ge-e-mailt heb en nog geen reactie had gehad :))

En dan hun reactie afwachten.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:02

Ik kreeg vanmorgen een mail van funda, dat het huis van de kopers van ons huis definitief verkocht is, pfff weer een stress puntje minder.

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:56

Bieden ging hier gelukkig heel snel. We kregen op maandagmiddag een bod, 's avonds tegenbod gedaan, dinsdagmiddag weer een bod van de kopers en dat hebben we geaccepteerd. Duurde nog geen 24 uur.

Bezichtigingen aanvragen via Funda duurt vrij lang is mijn ervaring. Kan zo 2 dagen overheen gaan voordat we gebeld werden. Nou hadden wij geen haast dus maakte ons niet zoveel uit maar als ik zsm ik zou willen weten zou ik de makelaar bellen.

Bridget, fijn! Onze kopers zitten nu gehuurd dus dat scheelt.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:05

Ik hoop dat wij ook nog vandaag een tegenbod krijgen. Maar ga er vanuit dat dit pas na het weekend is.

Ik laat mijn vriend altijd bellen. Heb een enorme bel angst, dus niet zo handig als ik dat moet gaan doen. :=

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:11

Wij hebben ook absoluut geen haast hoor, ik ben gewoon ongeduldig :')
Maar inmiddels een keurige mail met antwoord op mijn vragen!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:19

Kan me zo goed voorstellen hoe spannend dat is!

Ons plan is doorgerekend en blijkt beter haalbaar dan we dachten. Het moet zelfs zonder hulp van ouders lukken (schijnt sowieso nog weinig gedaan te worden en moeilijk moeilijk te zijn). Is wel aan de max van wat met 1 salaris haalbaar is, maar allang blij dat het dus precies kan (en alles wat er evt nog extra binnenkomt als ik ga werken, of vriend meer uit zijn salarisonderhandeling weet te slepen, en hoe meer we weten te sparen is dus alleen maar bonus).

Nu kan het lange wachten beginnen. Baal nu al, want we hebben natuurlijk al flink zitten oriƫnteren op funda en er zijn een paar huisjes waar ik ons zo zou zien wonen. Maarja straks vast ook wel weer wat leuks erop. Nu eerst de zomer met straks een nieuwe baby erbij, dan is het jaar zo om!
Zal hier in dit topic lekker meelezen, maar voorlopig dus nog niet veel toe te voegen hebben.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:23

Mag ik me hier ook melden? Ik heb 2 weken geleden besloten bij mijn man weg te gaan, dus zijn nu alles in gang aan het zetten. Deze week de makelaar gehad, binnen 2 weken staat ons huis online en we zijn hem waarschijnlijk snel kwijt met een leuke overwaarde :D
Vandaag bij de hypotheekadviseur geweest, kan zelf een leuk huisje weer kopen zonder daar die overwaarde perse voor nodig te hebben.

Ben nu dus druk aan het rondkijken, gelukkig wel wat keus, dus binnenkort maar eens eea gaan bekijken, beetje oriƫnteren..

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:24

De reden is minder leuk, maar hopelijk heb je snel een huis voor jezelf :)

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:36

Jeetje Relaxed.... wat heftig!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:43

Wat een vervelende reden om op zoek te gaan naar een huis. Of niet vervelend, het is maar hoe je je erbij voelt natuurlijk. Heel veel succes!

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:44

Nou ik moet zeggen dat ik vooral opluchting voel, liep er al een tijdje mee.. Maar is natuurlijk wel spannend allemaal.

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:01

Relaxed :oo ik ken jou nog uit het scharreltopic

Wel fijn dat het voor jou als een opluchting voelt maar toch een ingrijpende beslissing zeg :(:)

Fee, nog een tegenbod gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:02

Jaa klopt, kan ik straks weer rond scharrelen :+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:07

Nee helaas nog niks gehoord. Ga er dus maae vanuit dat het op zijn vroegst dan maandag zal worden. We wachten (on)geduldig af. :))

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:13

Dat is ook een tactiek he, hebben wij ook gedaan, even de verkoper een weekend in spanning gehouden.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:16

Even heel dom maar wat willen ze daarmee dan bereiken? Wij zijn in dit geval dan de koper.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:18

Dat je maar net een tegenbod doet en dus als verkoper eerder geneigd bent om te zakken.

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:25

Ik vind dat zo'n onzin altijd dat wachten. Ik bedoel, als verkoper bedenk je van tevoren toch wat je er voor wilt krijgen en als koper weet je hoe ver je kunt gaan dus waarom dan dat extra wachten. De verkoper wil toch graag verkopen en de koper wil graag kopen? Wat is dan het punt met wachten?

Wij waren 5 jaar geleden de kopers en nu de verkopers en beiden keren hadden we binnen 24 uur een deal.