Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 392 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395 ... 480  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

 
Profiel   

Wij hadden een bod uitgebracht op een huis, die is helaas niet geaccepteerd. Het bedrag was goed maar we hebben het verloren op de voorwaarden.
Nu vraag ik mij af voor een volgende keer: Is het mogelijk om 2 biedingen te doen?

Bijvoorbeeld
300.000 met voorbehoud verkoop eigen woning
Of
290.000 zonder voorbehoud verkoop eigen woning.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 08:10 



 

Wie niet waagt die niet wint he, ik zou het gewoon proberen! Wel via de mail bieden, dan heb je zwart op wit de verschillende voorwaarden bij de verschillende biedingen en kan daar geen misverstand over komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 08:44 



 
Profiel   

Shanna schreef
Wie niet waagt die niet wint he, ik zou het gewoon proberen! Wel via de mail bieden, dan heb je zwart op wit de verschillende voorwaarden bij de verschillende biedingen en kan daar geen misverstand over komen.


Via de mail bieden was afgelopen keer niet van toepassing. We kregen een formulier die ingevuld moest worden en dan inleveren bij de makelaar.

Ik ben er redelijk beroerd van dat we niet de kopers worden van dat huis -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 08:53 



 

Via formulier zou je dat ook kunnen proberen, maar via de telefoon zou ik het niet aandurven.
Begrijpelijk, maar het is inderdaad vaak zo dat een bod met zo min mogelijk voorwaarden het aantrekkelijkste is. Dat ze dat dan toch verkiezen boven de hoogste prijs..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 09:08 



 
Profiel   

Dat hoor je inderdaad vaker. En een voorwaarde van huis verkopen tegen geen huis te verkopen legt het dan toch af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 09:14 



 
Profiel   

Terwijl als je aangeeft een bod te doen onder voorbehoud van financiering dan hoeft de tegenpartij volgens mij niet te weten dat het inhoud dat jij nog een woning moet verkopen. Het gaat erom dat jij de financiering rond krijgt toch?

Ik zie net op internet dat het verkopen van je eigen huis een extra ontbindende voorwaarde is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 09:16 



 
Profiel   

Ons bod is geaccepteerd met als voorwaarde verkoop eigen huis, maar dan heeft de verkoper afgesproken dat het huis 2 weken open blijft voor bezichtigingen en biedingen. Mocht er dan een bod komen, dan moeten wij binnen 48 uur beslissen of we doorgaan met de woning.
Nu hebben we gister bij de hypotheekshop begrepen dat bij de ING bank je een overbruggingsperiode van 2 jaar kan hebben. Nu verwachten wij dat onze woning binnen een maand verkocht is (komen morgen foto's maken en inmeten en dan kan hij te koop). Dus in theorie lijkt mij dat wij gewoon de woning hebben? Want mocht er een bod komen van een ander, dan gaan wij nog steeds voor het huis (weten pas sinds gister dat we de hypotheek gewoon kunnen krijgen, dus eigenlijk was voorbehoud verkoop eigen woning niet nodig) Ik vind het ook maar eng en vaag allemaal. :=

Mjetterd is het bij jullie ook echt nodig als voorwaarde verkoop eigen huis, of kan je ook bij de hypotheek een overbruggingsperiode regelen? Of verwacht je dat je huidige huis niet snel verkocht is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 09:18 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Mjetterd is het bij jullie ook echt nodig als voorwaarde verkoop eigen huis, of kan je ook bij de hypotheek een overbruggingsperiode regelen? Of verwacht je dat je huidige huis niet snel verkocht is?


We weten inderdaad niet zeker of het huis binnen 3 maanden verkocht gaat worden en zitten er niet op te wachten om lange tijd 2 huizen te hebben. Dit huis stond ook 1,5 jaar te koop voor wij het hebben gekocht. Het risico durfden wij niet te nemen, al balen we nu enorm en denken we 'wat als we het maar gewoon wel hadden gedaan'.
We willen heel graag verhuizen, maar op dit moment staan er 3 huizen te koop in onze prijsklasse die niet geschikt zijn. Het is dus afwachten hoelang het duurt voor er weer 1 te koop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 09:44 



 
Profiel   

Even teruggelezen, maar jullie hadden natuurlijk dat huis met inschrijving. Dan zullen de verkopers wel een bod gehad hebben zonder de voorwaarde verkoop eigen woning, en dat is dan wel aantrekkelijker.
Staat jullie huis wel al te koop? Anders wel al te koop gaan zetten?
Voor ons stonden er ook 3 huizen te koop in de prijsklasse waar wij in zochten. 1 bouwval waarbij de kozijnen met tape bij elkaar werden gehouden en er dus nog veeeel verbouwd moest worden. 1 die totaal niet onze smaak was dus ook veel vernieuwen/veranderen (keuken etc.), en dan de woning waar wij nu mee bezig zijn. Die is eigenlijk grotendeels onze smaak. Enige is dat over een paar jaar er wel een keer een andere keuken in moet (niet helemaal onze smaak, maar voor voorlopig helemaal prima, is niet afschuwelijk lelijk).
Ons appartement komt dan te koop in een buurt waar ook nog maar 2 andere appartementen in dezelfde prijsklasse zijn. Eentje is boven een kroeg, en de ander was volgens mij ook iets mee. Wij hebben dan een maisonette woning met vrij nieuwe badkamer, keuken, etc.
Lastig he, huizen verkopen/kopen.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 09:52 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Even teruggelezen, maar jullie hadden natuurlijk dat huis met inschrijving. Dan zullen de verkopers wel een bod gehad hebben zonder de voorwaarde verkoop eigen woning, en dat is dan wel aantrekkelijker.
Staat jullie huis wel al te koop? Anders wel al te koop gaan zetten?
Voor ons stonden er ook 3 huizen te koop in de prijsklasse waar wij in zochten. 1 bouwval waarbij de kozijnen met tape bij elkaar werden gehouden en er dus nog veeeel verbouwd moest worden. 1 die totaal niet onze smaak was dus ook veel vernieuwen/veranderen (keuken etc.), en dan de woning waar wij nu mee bezig zijn. Die is eigenlijk grotendeels onze smaak. Enige is dat over een paar jaar er wel een keer een andere keuken in moet (niet helemaal onze smaak, maar voor voorlopig helemaal prima, is niet afschuwelijk lelijk).
Ons appartement komt dan te koop in een buurt waar ook nog maar 2 andere appartementen in dezelfde prijsklasse zijn. Eentje is boven een kroeg, en de ander was volgens mij ook iets mee. Wij hebben dan een maisonette woning met vrij nieuwe badkamer, keuken, etc.
Lastig he, huizen verkopen/kopen.. :=


Klopt, de kopers hebben inderdaad gekozen voor een bod zonder de voorwaarden verkoop eigen woning.
Ons huis staat in principe al helemaal verkoop klaar bij de makelaar, foto's e.d. zijn al gemaakt. We zijn niet van plan om ons huis nu te koop te zetten, aangezien het zo weer een paar maanden kan duren voor er een geschikt huis voorbij komt. Het idee was om het huis pas te koop te gaan zetten wanneer we een ander huis onder voorbehoud gekocht zouden hebben. Al is dat blijkbaar heel lastig.

Klinkt alsof jullie je appartement zo kwijt zijn, aangezien het aanbod laag is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 11:25 



 
Profiel   

Oh op die manier. Handig dat jullie huis al 'klaar' staat bij de makelaar. Dat heb je al heel handig gedaan.
Lastig zeg zo. Ik hoop dat jullie toch snel een huis vinden naar jullie smaak en waarbij het wel op deze manier lukt. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 11:27 



 
Profiel   

Daar zou ik deze periode niet meer op gokken mjetterd. Hier gaan huizen ook behoorlijk vaak inmiddels naar mensen zonder die eis... De vraag is nou eenmaal groter dan het aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 11:27 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Daar zou ik deze periode niet meer op gokken mjetterd. Hier gaan huizen ook behoorlijk vaak inmiddels naar mensen zonder die eis... De vraag is nou eenmaal groter dan het aanbod.


Het zou maar zo kunnen dat we bij een volgende verkoop bij inschrijving die voorwaarden gaan laten vervallen. We hebben nu ook al spijt dat we dat niet gedaan hebben bij het huis wat we nu zijn misgelopen.
Al is het wel een heel groot risico om te nemen. Pfoe, lastig allemaal -O-.
Stiekem nog de hoop dat de kopers het financieel niet rond kunnen krijgen, maar dat zal wel niet. De verkopers hebben namelijk getwijfeld tussen zij of wij, dus dan zullen wij de volgende in rij zijn die het huis mogen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 11:32 



 
Profiel   

Mjetterd schreef
Yvank_ schreef
Daar zou ik deze periode niet meer op gokken mjetterd. Hier gaan huizen ook behoorlijk vaak inmiddels naar mensen zonder die eis... De vraag is nou eenmaal groter dan het aanbod.


Het zou maar zo kunnen dat we bij een volgende verkoop bij inschrijving die voorwaarden gaan laten vervallen. We hebben nu ook al spijt dat we dat niet gedaan hebben bij het huis wat we nu zijn misgelopen.
Al is het wel een heel groot risico om te nemen. Pfoe, lastig allemaal -O-.
Stiekem nog de hoop dat de kopers het financieel niet rond kunnen krijgen, maar dat zal wel niet. De verkopers hebben namelijk getwijfeld tussen zij of wij, dus dan zullen wij de volgende in rij zijn die het huis mogen kopen.


Ik weet niet wat voor huis jullie hebben en waar, maar hier gaan alle huizen (klushuis/bouwval of niet) als warme broodjes over de toonbank...
Ik denk dat je in deze tijd niet bang hoeft te zijn dat je je eigen huis niet kan verkopen...maargoed het is wel een risico wat je moet nemen natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 19:30 



 
Profiel   

Je kunt natuurlijk altijd de makelaar nog even bellen dat je de voorwaarde laat vervallen van verkoop eigen huis en dat je er misschien zelfs nog wat bovenop doet qua bod, als je het echt zo graag wil hebben. Tenzij de koopovereenkomst al getekend is, dan is het pech of afwachten.

Je kunt natuurlijk je woning al te koop zetten en daarbij aangeven dat jullie zelf nog op zoek moeten naar een nieuwe woning en daarom de aanvaardingstermijn langer willen hebben. Of je gaat een tijdje huren, moet je alleen 2x verhuizen misschien. Keuzes keuzes keuzes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 21:19 



 
Profiel   

Alja, het belangrijkste is dat het gewoon netjes opgeruimd en schoon is, ook de tuin. Qua aankleding kun je accessoires wat meer bij elkaar zetten misschien. En anders is het huis zoals het is. Ze kopen het niet voor de aankleding...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 21:21 



 
Profiel   

Ff een egopost, contracten getekend en huis ni definitief onder voorbehoud verkocht *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 18:49 



 
Profiel   

Wat fijn Liselot! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 19:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!! Nou moet er wel natuurlijk zo'n mooie acacia geplant worden hè ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 19:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Liselot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 19:20 



 
Profiel   

Prairy schreef
Gefeliciteerd!!! Nou moet er wel natuurlijk zo'n mooie acacia geplant worden hè ;)


Dit was mijn huis he :P acaciabomen staan hier op het plein

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 19:20 



 

Liselot, gefeliciteerd!!

[ img ]
We zijn vandaag begonnen met verhuizen... we krijgen woensdag de sleutel!
Eigenlijk was het eerst de bedoeling om een verhuisbedrijf in te huren, maar omdat die onwijs duur waren omdat we on praktisch wonen (bus moet verweg parkeren ed, trappen kosten te veel tijd) besloten toch het zelf te gaan proberen met een touw en blok. Vandaag de eerste dozen in de bus gezet, het systeem werkt ideaal! Wij wonen 3 hoog, en als we steeds op en neer moesten zouden we na 2 keer al kei kapot zijn. Voor die 40 euro dat we dat ding 1 week hebben... de echt zware/grote dingen doen we waarschijnlijk wel met de trap, maar ik kan het iedereen aanraden die twijfelt een blok met touw te huren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 15:55 



 
Profiel   

Wij zijn afgelopen weekend verhuisd, wat een ellende...maar inmiddels zijn we nu helemaal over. Vandaag in het oude huis nog even de laatste spullen gehaald, gaatjes dicht gemaakt en een beetje gepoetst, morgen daar de sleuteloverdracht. Ik zal blij zijn als we er vanaf zijn. Maar sinds zaterdag slapen we al in ons nieuwe huis en het is fantastisch, maar wij hebben besloten nooit meer te verhuizen... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 21:08 



 
Profiel   

Marloes, is het een idee om een trap lift (mobiele verhuis ladder ding) te huren voor je zware dingen?

Succes in ieder geval! Ik ben ook al rustig begonnen met inpakken. Scheelt aan het eind een hoop weet ik uit ervaring. De verbouwing gaat ok, eerste kamer is zo goed als klaar en kunnen we nu mooi gebruiken als dozen opslag. Logeerkamer vanavond en donderdag afmaken, dan kunnen we daar eventueel af en toe slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 08:47 



 
Profiel   

Liselot wat fijn, gefeliciteerd! *\o/*

__Marloes ziet er handig uit zeg. Helemaal als je zo 'lastig' woont om te verhuizen.

Druif_01 wat heerlijk om zo'n goed gevoel te hebben over je nieuwe huis dat je nooit meer wilt verhuizen.

Ons appartement gaat ook met inschrijving verkocht worden. Foto's zijn inmiddels gemaakt. Een deze dagen zal hij wel online komen. Heel spannend. :)
Donderdag de bouwkeuring van de nieuwe woning, vrijdag voorlopig koopcontract tekenen, en als alles lukt dan hebben we 19/07 de sleuteloverdracht.
Ik vind het trouwens wel best heftig. Huis kopen én verkopen tegelijk. Wat een gedoe allemaal. En dan zijn we nog niet eens met de verhuizing bezig. :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 08:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 392 van de 480 [ 11992 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395 ... 480  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen