[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:16

Gefeliciteerd Corine

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:17

Gefeliciteerd allebei :D

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:19

Cabelona schreef:
Gefeliciteerd Corine

Ja jij ook!! (Sorry eerst gepost toen gelezen :x )

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 07:48

Gefeliciteerd!

Bij ons helaas totaal geen vooruitgang met de verkoop. Wel 4 kijkers gehad maar meeste vinden het te klein.. Op basis van wat de verschillende makelaars voorgesteld hadden was ik er vanuit gegaan het zo kwijt te zijn dus valt me echt even tegen :/

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:43

Wat vervelend Elise!
Jullie hebben ook best haast toch ivm eigen nieuwe huis?

Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:44

We gaan er zelf inderdaad rond november uit. Qua hypotheek is het geen probleem om tijdelijk dubbel te zitten. Ik snap het vooral gewoon niet.. huis is echt mooi, staat op een fijne plek en echt wel prima voor een gezin met een of twee kinderen.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:04

Maar wat waren de kritiekpunten dan Elize? De afwerking was niet goed begreep ik, kun je daar niks aan veranderen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:00

Een zei dat indd, omdat er op het buiten schilderwerk door de vorige schilder wat geknoeid was. Rest is netjes afgewerkt. Stoorde zich verder aan dingen die bij een ouder huis horen (hoeken niet helemaal recht, kraak in de houten trap).
Het schilderwerk buiten hebben we voor zover dat ging weg gekrabt, verder kon makelaar ook niet vertellen wat we nog aan zouden kunnen pakken.

2 zeiden nu te klein/weinig kamers. Daar kan ik niets aan doen natuurlijk. Laatste vond het te duur (maar wilde ook geen bod doen dus dan kan ik er ook niets mee).

Edit: vandaag wel box uit de woonkamer gehaald en al wat spullen verkocht met oog op de verhuizing. Dat geeft wel de mogelijkheid wat meer ruimte in het huis te zien. Hopelijk helpt dat.

Vind vooral dat aantal kijkers wat tegenvalt tov wat de makelaars voorspeld hadden. Nu 4 kijkers gehad in ongeveer een maand.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:17

ElizeVdS schreef:
Een zei dat indd, omdat er op het buiten schilderwerk door de vorige schilder wat geknoeid was. Rest is netjes afgewerkt. Stoorde zich verder aan dingen die bij een ouder huis horen (hoeken niet helemaal recht, kraak in de houten trap).
Het schilderwerk buiten hebben we voor zover dat ging weg gekrabt, verder kon makelaar ook niet vertellen wat we nog aan zouden kunnen pakken.

2 zeiden nu te klein/weinig kamers. Daar kan ik niets aan doen natuurlijk. Laatste vond het te duur (maar wilde ook geen bod doen dus dan kan ik er ook niets mee).

Edit: vandaag wel box uit de woonkamer gehaald en al wat spullen verkocht met oog op de verhuizing. Dat geeft wel de mogelijkheid wat meer ruimte in het huis te zien. Hopelijk helpt dat.

Vind vooral dat aantal kijkers wat tegenvalt tov wat de makelaars voorspeld hadden. Nu 4 kijkers gehad in ongeveer een maand.


Ah, 4 kijkers is inderdaad niet zoveel. Ik snap wel dat het tegenvalt, vooral omdat de makelaar meer had verwacht.
Bij ons had de makelaar verwacht dat ons huis ongeveer 3 maanden te koop zou staan en die was binnen een week verkocht. Ze kunnen dus wel een verwachting vertellen maar het is maar net dat de koper op het goede moment op zoek is.
Wij hebben echt geluk gehad. We hadden een vrijstaand huis, maar beneden is best wel klein. Dus het huis zou door starters moeten worden gekocht zonder kinderwens of die snel zouden verhuizen of door oudere mensen die de kinderen al de deur uit hadden.
Toevallig was de eerste bezichtiging door een gescheiden vrouw van 50+. Alle andere bezichtigingen liepen niets uit omdat, zoals verwacht, ze het huis allemaal te klein vonden.

Staat je huis op funda/internet? Misschien hier eens een linkje plaatsen. Er worden hier altijd wel nuttige tips gegeven wat betreft het huis netjes voor elkaar hebben voor een bezichtiging.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:30


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:18

Ik vind de prijs heel eerlijk gezegd vrij fors voor een tussenwoning van 95m2. Maar ik zit natuurlijk ook in een hele andere regio (hier zou een dergelijk huis rond de 140.000 zitten) dus het is voor mij ook wat lastig inschatten.

Verder vind ik het er op de foto’s erg netjes uitzien. Het lijkt best heel groot, maar als ik dan zie dat de kamer “slechts” 6 meter 70 is kan ik me voorstellen dat mensen die gaan kijken het toch te klein zullen vinden.

Neemt niet weg dat het zuur is dat het niet lekker loopt. Maar vergeet niet dat het nog steeds vakantietijd is he!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:25

Liselot
Voor de prijzen van een vergelijkbaar huis bij jou in de regio, daar kom je hier echt niet mee uit

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:27

Sonja_vR schreef:
Liselot
Voor de prijzen van een vergelijkbaar huis bij jou in de regio, daar kom je hier echt niet mee uit


Nee duh dat snap ik ook wel, maar ik weet dus niet of dergelijke huizen bij elize normaliter voor bijvoorbeeld 2 ton gaan, dan is 20k er bovenop wel veel

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:28

Ik vind het ook moeilijk om echt tips te geven. Op de foto's ziet het er niet klein of vol uit. Kan mij wel voorstellen dat het uit kan maken als de box uit de woonkamer weg is. Ik weet niet of het huis echt duur is, maar volgens mij zitten jullie qua vraagprijs wel een beetje aan de bovenkant van de markt in de regio voor het huis. Hier in de omgeving kun je eigenlijk bijna niet meer onderhandelen. Dat zegt natuurlijk niets over jou, maar ik kan mij best voorstellen dat kijkers wanneer ze het te duur vinden dus ook niet meer proberen. Toen wij een huis kochten was ik het ook een beetje zat dat wij het best wilden hebben maar er serieus over wilden onderhandelen en eigenaren dan met een tegenbod van 500 euro onder de vraagprijs kwamen.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:36

ElizeVdS schreef:


Ik vind het eigenlijk een heel net huis, voor veel mensen leuk aangekleed en geen gekke dingen. T is idd niet groot en ik ken de markt bij jullie in de buurt niet. Staan er vergelijkbare huizen te koop en zo ja wat doen de prijzen daar? T is een leuk huis voor een vrijgezel die niet wil klussen maar dan moet je ook wel flink verdienen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:17

Liselot schreef:
Sonja_vR schreef:
Liselot
Voor de prijzen van een vergelijkbaar huis bij jou in de regio, daar kom je hier echt niet mee uit


Nee duh dat snap ik ook wel, maar ik weet dus niet of dergelijke huizen bij elize normaliter voor bijvoorbeeld 2 ton gaan, dan is 20k er bovenop wel veel

Bedoelde eigenlijk idd dat de Prijs op zich niet heel vreemd was
Was de helft van het berichtje Vergeten geloof ik

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:21

Ik vind het een net huis om te zien. Ik ken de regio niet, maar vind de vraagprijs best veel geld voor een huis van maar 95 m2 buiten de randstad. Denk ook dat het huis op de foto's groter lijkt dan in het echt (lettende op de afmetingen), waardoor het als er kijkers komen het al snel tegenvalt.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 19:53

De vraagprijs is "normaal" in het dorp. Huis van de buren is hetzelfde, in mindere staat en voor meer gegaan. Staat een min of meer vergelijkbare woningen te koop met dezelfde vraagprijs. Prijzen zijn nog wel onderhandelbaar in de regio.

Echt buiten de Randstad is het bijna niet. Met 10 minuten sta je in Dordrecht en in 20 min in Barendrecht in ieder geval. Met als voordeel een heel fijn wat rustiger dorp waar net iets meer ruimte is dan in Rotterdam.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:20

@EliseVdS ik vind je huis er ook netjes uitzien. (al vind ik het wel jammer dat je keuken niet meer bovenkastjes heeft). Voor de rest niets op aan te merken. Kwa prijzen vind ik lastig te zeggen.

En kwa huizen tis net wat de gek ervoor geeft.....

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:50

@ Elize, het is natuurlijk ook vakantie periode nu. Wellicht dat het over een week of 2/3 ineens wel lukt.

Het is qua afwerking prachtig maar ik zou de makelaar vragen de foto's met een gewone lens ipv groothoek te maken.
Nu lijkt het super ruim maar gezien de afmetingen kan dat niet.
Dus wanneer je dan niet kunt rekenen gaat het tegen vallen bij het bezichtigen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:46

Ik ga het even met de makelaar opnemen inderdaad.

Hopelijk is het inderdaad gewoon de vakantie :)

Keukenkastjes snap ik. Hebben daar afweging gemaakt om het ruimtelijk te laten ogen. Kastjes kan je zo bijhangen maar de oude keuken had dat wel en die oogde zo in elkaar gepropt

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:57

Ik vind de foto´s veel te royaal voor wat de afmetingen zijn. Het lijkt enorm en dat zal het gezien de afmetingen dan helemaal niet zijn... Dan is de eerste indruk ´sjonge stuk kleiner dan het op de foto´s leek´

Zou die veranderen dus. Je kan haast beter hebben dat de indruk is ´goh in het echt lijkt het veel ruimer dan op de foto´s´

Wij knapten daar namelijk ook best wel op af in onze zoektocht.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:10

Dat kan best zijn wat betreft ruimer ogen, maar een beetje koper kijkt toch naar het aangeven woonoppervlak? Dat is het eerste wat je ziet staan op Funda. Wij hebben in onze zoektocht de rolmaat regelmatig uitgelegd in onze huidige (grote huur) woning omdat de meeste woningen die we gingen bezichtigen kleiner waren. Ik denk dat je net even nog niet de juiste kijkers hebt gehad en inderdaad vakantietijd. Succes, hopelijk is het snel verkocht!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:05

Toevallig net n huis gekocht in die regio, vind de prijs niet heel gek hoor! Woning ziet er niet heel gek uit, het enige wat ik zo vanaf de foto’s kan bedenken is dat ik die muur in de kinderkamer wat fel vind naar mijn smaak, maar daar zou ik echt nooit een huis om laten staan.. :=

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:21

Anna79 schreef:
Dat kan best zijn wat betreft ruimer ogen, maar een beetje koper kijkt toch naar het aangeven woonoppervlak? Dat is het eerste wat je ziet staan op Funda. Wij hebben in onze zoektocht de rolmaat regelmatig uitgelegd in onze huidige (grote huur) woning omdat de meeste woningen die we gingen bezichtigen kleiner waren. Ik denk dat je net even nog niet de juiste kijkers hebt gehad en inderdaad vakantietijd. Succes, hopelijk is het snel verkocht!


Ik denk niet dat veel mensen zich dat realiseren. Je hoort echt hele rare reacties af en toe.